Albo inaczej - przy zwykłym turbo oś siłownika (bączka) jest wzdłuż osi silnika, a przy zmiennej geometrii jest poprzecznie. Albo jeszcze inaczej - zwykła turbina ma sprężarce wielki napis CT26, a te o zmiennej geometrii mają wielki napis GARRETT (i tabliczkę z oznaczeniem typu) ...
Jedno ale - jest zasadnicza różnica w sterowaniu geometrią turbiny między J100 a J12. Turbiny z J9, J12 i hilów są sterowane w pełni elektronicznie, z serwosilnikiem sterującym geometrią i czujnikiem położenia tego siłownika. Czyli układ sterujący dokładnie "wie", w jakiej pozycji jest ustawiona kierownica turbiny. Natomiast w J100 jest sterowanie podciśnieniowe, podobnie jak w patrolach 3,0. Te układy sterowane są tylko na zasadzie kontroli ciśnienia doładowania - sterownik nie ma informacji o ustawieniu turbiny.
Co przekłada się na to, że chip do J12 niekoniecznie poprawnie wysteruje turbinę z J100. Zależy w jaki sposób zrobiony jest "tunning", znaczy jakie sygnały zczytuje i jakie z siebie wyrzuca box. Tak czy siak, lepiej sprawę dokładnie rozeznać pod kątem kompatybilności, bo parę szelestów to kosztuje ...
