
na giełdzie rajdów znalazłem takie zdjęcie jako przednia

http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=0&p=1
Przedni most z 89 roku z lj70
Które jest właściwe
http://www.ebay.pl/itm/1979-1994-TOYOTA ... 35d3c344d3
Moderator: Mroczny




Co do grubości talerza to temat znam, da się to stoczyć bodajże o 1,5 mmm, bo brakuje miejsca na regulacje łożyska.rokfor32 pisze:To ze zdjęcia to przełożenie tylne Yucon gear. Przednie ma literke R na końcu oznaczenia, i zęby na tależu w druga stronę skosowane (przekładnia typu high pinion). W Stanach te przekładnie sa sprzedawane jako przednie do FJ80 - J7 nie szło na tamtejszy rynek.
Literka R jest od reverse rotation - i oznacza przekładnie odwróconą, przystosowana do pracy "na wstecznym" - porównując do tylnej typowej główki
A - i aftermarketowe przekładnie tylne 4,88 to nie to samo co fabryczne 4,88 - nie pasują do ori kosza satelitów toyoty LJ70 (różnia sie grubością talerza, tzw. offsetem przekładni). To przełożenie z linku jest idealne do uniwersalnego arb, pasujacego do 8" tylnego dyfra toyoty, czyli hila, j9, j12, i j7 z innym fabrycznie przełożeniem niz 4,88 (czyli niektóre LJ, KZJ, RJ, z przekładniami 4,56 , 4,30 lub 4,10. Pasuje też do dowolnego dyfra otwartego, lsd lub z fabryczna blokadą 8" toyoty (z wyjątkiem tego fabrycznego LJ, z 4,88 z lsd).




a jakiś link do sklepu 4x4 masz ?rokfor32 pisze:Zamów sobie set cały, od Kylona. Różnica względem ceny w hurtowniach łożysk wychodzi minimalna.
A - i nie kuś się na dobieranie po wymiarach - tam MUSZĄ iść koyo - i nie bedzie tanio. Ja już kilka razy widziałem te przekładnie, gdzie ktoś drutował je na tanich łożyskach.![]()
O zaciskaniu tulei rozprężnej (dystans międzyłożyskowy) - masz pojęcie? czy będziesz się dopiero uczył?


Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości