Przełożenia LJ7 - pomocy

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: Adas » pn lut 09, 2015 9:18 pm

zmieliłem przełożenia w przednim moście, mam ARB pochodzące z tylnego dyfra i taki wieniec
Obrazek

na giełdzie rajdów znalazłem takie zdjęcie jako przednia
Obrazek
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=0&p=1

Przedni most z 89 roku z lj70

Które jest właściwe ?? Bo chcę kupić takie z przełożeniem 5,285 będzie pasowało ??
http://www.ebay.pl/itm/1979-1994-TOYOTA ... 35d3c344d3

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5573
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: kpeugeot » wt lut 10, 2015 7:09 am

nie wiem co ma ci powiedzieć na zdjęciach oba zestawy są różne

sprawdź ilość zębów ich kierunek i wymiary to będziesz wiedział

przełożenie 4,875 - to standard lj70

ten 5,285 - to jakiś aftermarket - pytaj się sprzedającego czy pasuje ze zdjęć to można jedynie powróżyć
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: rokfor32 » wt lut 10, 2015 7:51 am

To ze zdjęcia to przełożenie tylne Yucon gear. Przednie ma literke R na końcu oznaczenia, i zęby na tależu w druga stronę skosowane (przekładnia typu high pinion). W Stanach te przekładnie sa sprzedawane jako przednie do FJ80 - J7 nie szło na tamtejszy rynek.

Literka R jest od reverse rotation - i oznacza przekładnie odwróconą, przystosowana do pracy "na wstecznym" - porównując do tylnej typowej główki :wink:

A - i aftermarketowe przekładnie tylne 4,88 to nie to samo co fabryczne 4,88 - nie pasują do ori kosza satelitów toyoty LJ70 (różnia sie grubością talerza, tzw. offsetem przekładni). To przełożenie z linku jest idealne do uniwersalnego arb, pasujacego do 8" tylnego dyfra toyoty, czyli hila, j9, j12, i j7 z innym fabrycznie przełożeniem niz 4,88 (czyli niektóre LJ, KZJ, RJ, z przekładniami 4,56 , 4,30 lub 4,10. Pasuje też do dowolnego dyfra otwartego, lsd lub z fabryczna blokadą 8" toyoty (z wyjątkiem tego fabrycznego LJ, z 4,88 z lsd).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: Adas » wt lut 10, 2015 8:54 am

rokfor32 pisze:To ze zdjęcia to przełożenie tylne Yucon gear. Przednie ma literke R na końcu oznaczenia, i zęby na tależu w druga stronę skosowane (przekładnia typu high pinion). W Stanach te przekładnie sa sprzedawane jako przednie do FJ80 - J7 nie szło na tamtejszy rynek.

Literka R jest od reverse rotation - i oznacza przekładnie odwróconą, przystosowana do pracy "na wstecznym" - porównując do tylnej typowej główki :wink:

A - i aftermarketowe przekładnie tylne 4,88 to nie to samo co fabryczne 4,88 - nie pasują do ori kosza satelitów toyoty LJ70 (różnia sie grubością talerza, tzw. offsetem przekładni). To przełożenie z linku jest idealne do uniwersalnego arb, pasujacego do 8" tylnego dyfra toyoty, czyli hila, j9, j12, i j7 z innym fabrycznie przełożeniem niz 4,88 (czyli niektóre LJ, KZJ, RJ, z przekładniami 4,56 , 4,30 lub 4,10. Pasuje też do dowolnego dyfra otwartego, lsd lub z fabryczna blokadą 8" toyoty (z wyjątkiem tego fabrycznego LJ, z 4,88 z lsd).
Co do grubości talerza to temat znam, da się to stoczyć bodajże o 1,5 mmm, bo brakuje miejsca na regulacje łożyska.

Rokfor mam pytanie, czy http://www.ebay.pl/itm/1979-1994-TOYOTA ... 35d3c344d3 te przełożenie jest właściwe do przodu ( chodzi o skos zębów) bo nie umie odnaleźć tej literki A :D a skos zębów jest taki sam jak mój, ale nie wiem czy mój jest właściwy.

@kpeugeot nie wiem czy mój wyjęty jest właściwy, co do zębów i wielkości wieńca to sobie poradzę :wink:

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: rokfor32 » wt lut 10, 2015 12:43 pm

Nie. Ma być przekładnia "reverse", i opisana jako FZJ80 front. A zdjęcia są tam często poglądowe ... :wink:

Tu masz prawidłowe: http://www.justdifferentials.com/category-s/2026.htm

Na marginesie - różnica w ofsecie dla 4,88 z LJ to 12 mm, a nie półtora :wink: To co opisałeś to wychodzi jak sie chce do przedniej główki wepchać kosz z LSD, na przykład, i nie wie jakie tam powinno się wtedy łożyska zastosować (inne niż standardowo przy koszu LSD z tyłu) :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: Adas » wt lut 10, 2015 3:28 pm

Dzięki za pomoc, jak sprowadzę i zamontuje to napiszę co i jak...
Dzięki

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: Adas » śr lut 11, 2015 11:11 am

mam 27 frezów na ataku te w linkach mają 29

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: rokfor32 » śr lut 11, 2015 12:29 pm

Więc potrzebujesz jeszcze flanszę.

Ciężko już utrafić te z 27 ząbków - bo młodsze auta (od J9 wzwyż) mają już 29 - i producenci aftermarketu sie też pod to przestawili - zresztą ten frez jest też grubszy, i mocniejszy. Flansza tylna z J9/J12 - lub zamów od razu takową w tym sklepie co podlinkowałem - bo mają.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: Adas » śr mar 04, 2015 8:10 am

przełożenia już w drodze :)

Obrazek

mam pytanie, czy posiada ktoś symbole łożysk na atak i mechanizm, ewentualnie wymiary ?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: rokfor32 » śr mar 04, 2015 12:19 pm

Zamów sobie set cały, od Kylona. Różnica względem ceny w hurtowniach łożysk wychodzi minimalna.

A - i nie kuś się na dobieranie po wymiarach - tam MUSZĄ iść koyo - i nie bedzie tanio. Ja już kilka razy widziałem te przekładnie, gdzie ktoś drutował je na tanich łożyskach. :)3

O zaciskaniu tulei rozprężnej (dystans międzyłożyskowy) - masz pojęcie? czy będziesz się dopiero uczył?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: Adas » śr mar 04, 2015 1:20 pm

rokfor32 pisze:Zamów sobie set cały, od Kylona. Różnica względem ceny w hurtowniach łożysk wychodzi minimalna.

A - i nie kuś się na dobieranie po wymiarach - tam MUSZĄ iść koyo - i nie bedzie tanio. Ja już kilka razy widziałem te przekładnie, gdzie ktoś drutował je na tanich łożyskach. :)3

O zaciskaniu tulei rozprężnej (dystans międzyłożyskowy) - masz pojęcie? czy będziesz się dopiero uczył?
a jakiś link do sklepu 4x4 masz ?

przy blokadzie ARB są chyba inne wymiary niż w serii ( tu jest taki http://www.wyprawa4x4.pl/zestaw-naprawc ... 6-tyl.html )

a z tuleją są jakieś specjalne zabiegi :o , kilka razy to już rozbierałem i składałem, nie wyczułem problemów, są jakieś specjalne myki ?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: rokfor32 » śr mar 04, 2015 2:10 pm

Są. Te tuleje sa jednorazowe - i do nowych łożysk sie stosuje nową. A nowa jest "za długa" - o około 1,5 mm. I się ją zagniata, dokręcając nakrętką ataku momentem 250 - 300 Nm. Aż do uzyskania prawidłowego luzu łozyskowego. i tu jest cały myk - bo tuleja idzie momentem 300 Nm - ale łożyska dokręca się ustalając opór obracania, wynoszący kilka Nm. gdybyś wyjął całkiem tuleję - to taki opór łożyskowy wychodzi przy dokręcaniu nakrętką ataku momentem może 10 Nm. łatwo więc to przeciągnąć - i zgnieść łożyska.

Ale częściej popełnianym błędem jest niezgniecenie tulei wcale - widziałem już pare przypadków, gdzie ludki to dokręcali "ile szło" - ale poniżej momentu zgniatania tulei. Czyli zostawiali luz na łożyskach ataku ... te 1,5 mm :)21

Kylon to wyprawa4x4. Znajdziesz bez problemu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: rokfor32 » śr mar 04, 2015 2:14 pm

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia LJ7 - pomocy

Post autor: Adas » ndz kwie 12, 2015 7:10 am

potrzebuję rysunek, gdzie wierci się otwór do wężyka blokady w tylnej gruchszce LJ 70
Ponieważ przełożenia na przód są nie osiągalne muszę założyć tylną gruchę.
Tu objaśnienia jaki skos zębów i lokalizacja ataku http://www.fourwheeler.com/how-to/trans ... tech-info/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości