yukon gear czy orginał?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

yukon gear czy orginał?

Post autor: Lukaszek :) » sob cze 06, 2015 3:45 pm

Witam

W mojej zmocie poszły zęby w przednim dyfrze już drugi raz, zastanawiam się czy kupować trzeci most, czy szukać jakiegoś wzmacnianego zestawu.
Przełożenia to 4.88, koła silver 35 10.5 16.

Powiedzcie co myślicie ori czy jakiś aftermarket, a jak tak to jaki?

Pozdro
Łukasz

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: yukon gear czy orginał?

Post autor: MaxLux » sob cze 06, 2015 9:38 pm

Dac mniejsze kola ;) dziwne bo ja mielilem zawsze tyl - 3x :) zwykle na Simexach 35, na 33 zas nigdy..
Yukon Gear chwali sie ze ma mocniejsze o 30% ale i tez dalem rady - yukon jest tez duuuzo tanszy

Jakis kolo mi mowil ostatnio ze wkreca srubeczke i .. podpiera talerz - ponoc to stosujo suzykowcy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: yukon gear czy orginał?

Post autor: rokfor32 » ndz cze 07, 2015 3:12 pm

Nie jest prawdą, że yucony sa wytrzymalsze niż toyotowy genuin - to porównywalne jakościowo przekładnie. No - chyba że się porównuje nówkę sztuke yucona z wyluzowanym trydziestoletnim genuinem - bo w tym własnie cały myk jest, że przekładnia MUSI być poprawnie ustawiona, inaczej traci wytrzymałość (zęby nie pracują całą powierzchnią, i niszczą je poprzekraczane naciski jednostkowe).

Problem w tym, że starą przekładnię nie zawsze udaje się prawidłowo ustawić - jak zbyt długo jeździ na wywalonych łożyskach, to się po prostu krzywo dociera, i potem, po zapodaniu nowych łozysk zazębienie nie wychodzi jak trzeba, i user ma zonka w postaci wysypanych zebów przy pierwszym przybutowaniu. Temu przekładnię trzeba po prostu zweryfikować - nadaje się - to ustawić porządnie i będzie śmigać jak trzeba. Nie wychodzi pokrycie zebów - to albo przekładnia do docierania, albo na półkę jako eksponat, a do dyfra nowa.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: yukon gear czy orginał?

Post autor: Lukaszek :) » pn cze 08, 2015 7:26 pm

Witam

Chyba kupie sobie yukona, wydaje mi się że potrzebuje zamówić od j8 przód. Tylko obiło mi się o uszy że tam jest jakiś inny offset przy 4.88.
Proszę o poradę który zestaw będzie pasował.

I jeszcze czy ktoś słyszał o USA standard gear? bo tani
http://www.amazon.com/USA-Standard-Gear ... B0078UB4ZA
albo nitro gear
http://www.justdifferentials.com/TLCF-4 ... 88r-ng.htm

Pozdrawaim
Łukasz

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: yukon gear czy orginał?

Post autor: rokfor32 » pn cze 08, 2015 7:50 pm

Tylna (tylko tylna) przekładnia ori toyotowa 8" z 4,88 ma inny offset. Przednia jest normalna. I - dobrze wykminiłeś, potrzebujesz tej z J8.

A skoro już wspomniałes o tym offsecie - dla wyjaśnienia: różnica jest w budowie OBUDOWY główki mostu z J7 tył (dla przełożenia 4,88 - pozostałe przekładnie sa "normalne"). To właśnie obudowa ma przesunięta oś wałka ataku, co wymusza zastosowanie cieńszego talerza. Różnica w porównaniu z pozostałymi przekładniami (tenże offset) to ok. 12 mm, więc skorygować regulacją łożysk się nie da.

Upraszczając sprawę - kupując aftermarketową przekładnie 4,88 tył (z yucona, czy nitro gear, czy jakąkolwiek nie OEM) trzeba się nabawić obudowy przekładni z prawidłowym offsetem. Czyli 4R, hil, J7 KZJ. RJ, J9, J12, J15 ... słowem jakakolwiek, byle nie z fabrycznym 4,88 ... :wink:

Kosz satelitów w obu przypadkach (cienki i gruby talerz) jest taki sam.

Acz - były też fabryczne przekładnie 4,88 z grubym talerzem, występowały w wersjach LJ z ori blokadą tylnego mostu :wink: Ale - to kruki bielsze niż białe ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: yukon gear czy orginał?

Post autor: Lukaszek :) » pn cze 08, 2015 7:54 pm

Dzięki za pomoc Rokfor.
Jeszcze tylko jakbyście mogli podpowiedzieć firmę, bo znalazłem nitro, yukon i usa stardart.
Czy to jakaś różnica, czy patrzeć po długości gwarancji??
Same pytania i mam tylko Was do pomocy :)

Pozdro

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: yukon gear czy orginał?

Post autor: rokfor32 » wt cze 09, 2015 7:10 am

Ja używałem Yucona, i nie mam zastrzeżeń. Acz ponoć (nie moja opinia) jest mocniej utwardzony niż genuin, twardsze zęby, ale bardziej kruche.

Z nitro używałem półosi - też brak zastrzeżeń co do jakości wykonania.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości