yukon gear czy orginał?
Moderator: Mroczny
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
yukon gear czy orginał?
Witam
W mojej zmocie poszły zęby w przednim dyfrze już drugi raz, zastanawiam się czy kupować trzeci most, czy szukać jakiegoś wzmacnianego zestawu.
Przełożenia to 4.88, koła silver 35 10.5 16.
Powiedzcie co myślicie ori czy jakiś aftermarket, a jak tak to jaki?
Pozdro
Łukasz
W mojej zmocie poszły zęby w przednim dyfrze już drugi raz, zastanawiam się czy kupować trzeci most, czy szukać jakiegoś wzmacnianego zestawu.
Przełożenia to 4.88, koła silver 35 10.5 16.
Powiedzcie co myślicie ori czy jakiś aftermarket, a jak tak to jaki?
Pozdro
Łukasz
Re: yukon gear czy orginał?
Dac mniejsze kola
dziwne bo ja mielilem zawsze tyl - 3x
zwykle na Simexach 35, na 33 zas nigdy..
Yukon Gear chwali sie ze ma mocniejsze o 30% ale i tez dalem rady - yukon jest tez duuuzo tanszy
Jakis kolo mi mowil ostatnio ze wkreca srubeczke i .. podpiera talerz - ponoc to stosujo suzykowcy


Yukon Gear chwali sie ze ma mocniejsze o 30% ale i tez dalem rady - yukon jest tez duuuzo tanszy
Jakis kolo mi mowil ostatnio ze wkreca srubeczke i .. podpiera talerz - ponoc to stosujo suzykowcy
LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: yukon gear czy orginał?
Nie jest prawdą, że yucony sa wytrzymalsze niż toyotowy genuin - to porównywalne jakościowo przekładnie. No - chyba że się porównuje nówkę sztuke yucona z wyluzowanym trydziestoletnim genuinem - bo w tym własnie cały myk jest, że przekładnia MUSI być poprawnie ustawiona, inaczej traci wytrzymałość (zęby nie pracują całą powierzchnią, i niszczą je poprzekraczane naciski jednostkowe).
Problem w tym, że starą przekładnię nie zawsze udaje się prawidłowo ustawić - jak zbyt długo jeździ na wywalonych łożyskach, to się po prostu krzywo dociera, i potem, po zapodaniu nowych łozysk zazębienie nie wychodzi jak trzeba, i user ma zonka w postaci wysypanych zebów przy pierwszym przybutowaniu. Temu przekładnię trzeba po prostu zweryfikować - nadaje się - to ustawić porządnie i będzie śmigać jak trzeba. Nie wychodzi pokrycie zebów - to albo przekładnia do docierania, albo na półkę jako eksponat, a do dyfra nowa.
Problem w tym, że starą przekładnię nie zawsze udaje się prawidłowo ustawić - jak zbyt długo jeździ na wywalonych łożyskach, to się po prostu krzywo dociera, i potem, po zapodaniu nowych łozysk zazębienie nie wychodzi jak trzeba, i user ma zonka w postaci wysypanych zebów przy pierwszym przybutowaniu. Temu przekładnię trzeba po prostu zweryfikować - nadaje się - to ustawić porządnie i będzie śmigać jak trzeba. Nie wychodzi pokrycie zebów - to albo przekładnia do docierania, albo na półkę jako eksponat, a do dyfra nowa.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: yukon gear czy orginał?
Witam
Chyba kupie sobie yukona, wydaje mi się że potrzebuje zamówić od j8 przód. Tylko obiło mi się o uszy że tam jest jakiś inny offset przy 4.88.
Proszę o poradę który zestaw będzie pasował.
I jeszcze czy ktoś słyszał o USA standard gear? bo tani
http://www.amazon.com/USA-Standard-Gear ... B0078UB4ZA
albo nitro gear
http://www.justdifferentials.com/TLCF-4 ... 88r-ng.htm
Pozdrawaim
Łukasz
Chyba kupie sobie yukona, wydaje mi się że potrzebuje zamówić od j8 przód. Tylko obiło mi się o uszy że tam jest jakiś inny offset przy 4.88.
Proszę o poradę który zestaw będzie pasował.
I jeszcze czy ktoś słyszał o USA standard gear? bo tani
http://www.amazon.com/USA-Standard-Gear ... B0078UB4ZA
albo nitro gear
http://www.justdifferentials.com/TLCF-4 ... 88r-ng.htm
Pozdrawaim
Łukasz
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: yukon gear czy orginał?
Tylna (tylko tylna) przekładnia ori toyotowa 8" z 4,88 ma inny offset. Przednia jest normalna. I - dobrze wykminiłeś, potrzebujesz tej z J8.
A skoro już wspomniałes o tym offsecie - dla wyjaśnienia: różnica jest w budowie OBUDOWY główki mostu z J7 tył (dla przełożenia 4,88 - pozostałe przekładnie sa "normalne"). To właśnie obudowa ma przesunięta oś wałka ataku, co wymusza zastosowanie cieńszego talerza. Różnica w porównaniu z pozostałymi przekładniami (tenże offset) to ok. 12 mm, więc skorygować regulacją łożysk się nie da.
Upraszczając sprawę - kupując aftermarketową przekładnie 4,88 tył (z yucona, czy nitro gear, czy jakąkolwiek nie OEM) trzeba się nabawić obudowy przekładni z prawidłowym offsetem. Czyli 4R, hil, J7 KZJ. RJ, J9, J12, J15 ... słowem jakakolwiek, byle nie z fabrycznym 4,88 ...
Kosz satelitów w obu przypadkach (cienki i gruby talerz) jest taki sam.
Acz - były też fabryczne przekładnie 4,88 z grubym talerzem, występowały w wersjach LJ z ori blokadą tylnego mostu
Ale - to kruki bielsze niż białe ... 
A skoro już wspomniałes o tym offsecie - dla wyjaśnienia: różnica jest w budowie OBUDOWY główki mostu z J7 tył (dla przełożenia 4,88 - pozostałe przekładnie sa "normalne"). To właśnie obudowa ma przesunięta oś wałka ataku, co wymusza zastosowanie cieńszego talerza. Różnica w porównaniu z pozostałymi przekładniami (tenże offset) to ok. 12 mm, więc skorygować regulacją łożysk się nie da.
Upraszczając sprawę - kupując aftermarketową przekładnie 4,88 tył (z yucona, czy nitro gear, czy jakąkolwiek nie OEM) trzeba się nabawić obudowy przekładni z prawidłowym offsetem. Czyli 4R, hil, J7 KZJ. RJ, J9, J12, J15 ... słowem jakakolwiek, byle nie z fabrycznym 4,88 ...

Kosz satelitów w obu przypadkach (cienki i gruby talerz) jest taki sam.
Acz - były też fabryczne przekładnie 4,88 z grubym talerzem, występowały w wersjach LJ z ori blokadą tylnego mostu


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: yukon gear czy orginał?
Dzięki za pomoc Rokfor.
Jeszcze tylko jakbyście mogli podpowiedzieć firmę, bo znalazłem nitro, yukon i usa stardart.
Czy to jakaś różnica, czy patrzeć po długości gwarancji??
Same pytania i mam tylko Was do pomocy
Pozdro
Jeszcze tylko jakbyście mogli podpowiedzieć firmę, bo znalazłem nitro, yukon i usa stardart.
Czy to jakaś różnica, czy patrzeć po długości gwarancji??
Same pytania i mam tylko Was do pomocy

Pozdro
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: yukon gear czy orginał?
Ja używałem Yucona, i nie mam zastrzeżeń. Acz ponoć (nie moja opinia) jest mocniej utwardzony niż genuin, twardsze zęby, ale bardziej kruche.
Z nitro używałem półosi - też brak zastrzeżeń co do jakości wykonania.
Z nitro używałem półosi - też brak zastrzeżeń co do jakości wykonania.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości