rozpoznanie mostu

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

rozpoznanie mostu

Post autor: przemo650 » czw sty 14, 2016 7:52 pm

Chciałbym Was prosić o pomoc. Zakupiłem sam most przedni od toyoty lj70 nie wiem jaki silnik ani jaki rocznik. Chciałbym kupić zestaw naprawczy zwrotnic i moje pytanie brzmi czy zestawy naprawcze pasują do wszystkich mostów od lj70?

Obrazek

Obrazek

tak to wygląda i takiego go dostałem, praktycznie w częściach. Na kole talerzowym w główce jest nr. 416 czy to jest symbol przełożenia czy jak? :oops:

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: Michał4x4 » czw sty 14, 2016 7:54 pm

Zaraz Rokfor Ci pomoże :)2
Dzika Koza

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: KamiL200 » czw sty 14, 2016 8:02 pm

Wahacz przy mocowaniu do ramy ma szpilkę czy oczko ??
Skoro piszesz że to most od LJ70 to przełożenie 4,88
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: przemo650 » czw sty 14, 2016 8:20 pm

szpilka z otworem 24mm

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: KamiL200 » czw sty 14, 2016 8:28 pm

Czyli starsza generacja ,przed 1990 rokiem.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: przemo650 » czw sty 14, 2016 8:35 pm

ok z tym że te wachacze jakoś dziwnie u mnie pasują mianowicie otwory i śruby ok ale zagięcie w wachaczu jest znacznie głębsze niż pochwa mostu ( mam szparę miedzy pochwą a wachaczem z 4-5 cm czy to tak ma być?

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: RADZILLA » pt sty 15, 2016 6:08 am

Tak jak kamil pisze to lj przed 90 rokiek bo mocowanie amortyzatora jest obok sprezyny.
LJ 70

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: rokfor32 » pt sty 15, 2016 7:45 am

Bo to są wahacze TYLNE :wink:

Reszta jak chłopaki wyżej napisali.

I teraz tak - jeżeli do tego chcesz zapodać normalną główkę przednią - to wahacze musisz jednak zapodać przednie, bo nie przejdzie drążek spinający zwrotnice. Chyba że zmodyfikujesz sobie układ wąsów zwrotnic (z modeli HD - wówczas da się zapodać ten drążek PRZED mostem - wtedy główka może iśc i highpinion (jak ori), i lowpinion, czyli główki tylne 8")

Przełożenia - typowo w LJ to 4,88, ale były tez 4,56. Są też możliwe 5,29 (aftermarket), oraz 4,30, 4,10, 3,90, 3,70.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: przemo650 » pt sty 15, 2016 7:48 pm

no takie wahacze dostałem z mostem to myślałem że takowe mają być. No nic zostawiam jak jest bo już mocowania sprężyn przerobiłem pod nie a tylni most mam z pajero. Mam tylko pytanie do was mianowicie czy przedni most może być przekręcony końcem główki do góry w stronę reduktora? Widzę ze poziom oleju będzie problemem bo będzie mi się wylewać korkiem ale z tym sobie poradzę ale martwi mnie skręcanie. Czy czasem koła nie będą się krzywo kładły podczas skręcania? Bo normalnie już zgłupiałem... :-?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: rokfor32 » pt sty 15, 2016 8:32 pm

One tak są fabrycznie - nie poziomo, tylko oś wałka ataku idzie do góry. Kąt wychodzi tak - że oba przeguby są ustawione pod identycznym katem, jak auto stoi poziomo i na seryjnej wysokości zawiasu.

Napisze jeszcze raz - bo mam wątpliwości czy dobrze zrozumiałeś: przy tych wahaczach NIE ZAŁOŻYSZ oryginalnego systemu drążków kierowniczych właściwych dla modeli LJ (czyli oryginalnych dla tego mostu).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: przemo650 » pt sty 15, 2016 8:58 pm

Z tymi drazkami zrozumialem z tym ze po przykreceniu tych tylnich wahaczy do przedniego mostu zaczalem dorabiac przy ramie mocowanie tego wahacza a ze jest on barsziej wyprostowany niz przedni wahacz to musialem przekrecic calosc jak to w radiusie do góry i teraz moj przedni most jest tak pochylony ze gdy zloże zwrotnice to lozyska zwrotnic nie beda pozwalaly na prace zwrotnicy w poziomie tylko powiedzmy jak wskazówki zegara na godz 10 i 16. Jednym slowem przy skrecie bedzie dzialac sila na przeginanie kola . Wiesz o co mi chodzi? Jutro postaram sie wstawic zdjecia. Czy sie myle?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: rokfor32 » sob sty 16, 2016 8:01 am

To sie nazywa kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Powinien być kilka stopni na minusie - dlatego fabrycznie kule są przekręcone względem rury mostu, żeby tak właśnie wyszło, mimo tego że oś wałka ataku idzie do góry.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: przemo650 » sob sie 27, 2016 8:21 pm

Odświeża temat. Zmota już powstał i sprawuje się całkiem zacnie. Ale jako że apetyt rośnie w miarę jedzenia przyszła pora na blokadę przedniego mostu. Wiadomo jak zawsze pieniędzy nie ma za dużo dlatego mam pytanko odnośnie blokady lsd z tylnego mostu bodajże od lc 90. Czy faktycznie to pasuje i jak to będzie działać? Dodam że na czarnym latam tylko na dojazdowkach na rajdach a tak to laweta.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: rokfor32 » ndz sie 28, 2016 9:37 am

Da się założyć tylne LSD - wymaga to zastosowania spec łożysk kosza satelitów
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: przemo650 » ndz sie 28, 2016 12:11 pm

rokfor32 pisze:Da się założyć tylne LSD - wymaga to zastosowania spec łożysk kosza satelitów
A gdzie najlepiej szukać takiej blokady i z jakiego auta by było najmniej Montana? A może ktoś z forum sprzedaje takie gotowe graty w dobrym stanie bo ponoć lsd musi być dobrze poskładane co bydzialalo poprawnie

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: rozpoznanie mostu

Post autor: rokfor32 » ndz sie 28, 2016 6:25 pm

Wszystkie toyotowe LSD 8" są identyczne - szukaj możliwie najmłodszego, J15 czy hile.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości