Strona 1 z 1
rozpoznanie mostu
: czw sty 14, 2016 7:52 pm
autor: przemo650
Chciałbym Was prosić o pomoc. Zakupiłem sam most przedni od toyoty lj70 nie wiem jaki silnik ani jaki rocznik. Chciałbym kupić zestaw naprawczy zwrotnic i moje pytanie brzmi czy zestawy naprawcze pasują do wszystkich mostów od lj70?
tak to wygląda i takiego go dostałem, praktycznie w częściach. Na kole talerzowym w główce jest nr. 416 czy to jest symbol przełożenia czy jak?

Re: rozpoznanie mostu
: czw sty 14, 2016 7:54 pm
autor: Michał4x4
Zaraz Rokfor Ci pomoże

Re: rozpoznanie mostu
: czw sty 14, 2016 8:02 pm
autor: KamiL200
Wahacz przy mocowaniu do ramy ma szpilkę czy oczko

Skoro piszesz że to most od LJ70 to przełożenie 4,88
Re: rozpoznanie mostu
: czw sty 14, 2016 8:20 pm
autor: przemo650
szpilka z otworem 24mm
Re: rozpoznanie mostu
: czw sty 14, 2016 8:28 pm
autor: KamiL200
Czyli starsza generacja ,przed 1990 rokiem.
Re: rozpoznanie mostu
: czw sty 14, 2016 8:35 pm
autor: przemo650
ok z tym że te wachacze jakoś dziwnie u mnie pasują mianowicie otwory i śruby ok ale zagięcie w wachaczu jest znacznie głębsze niż pochwa mostu ( mam szparę miedzy pochwą a wachaczem z 4-5 cm czy to tak ma być?
Re: rozpoznanie mostu
: pt sty 15, 2016 6:08 am
autor: RADZILLA
Tak jak kamil pisze to lj przed 90 rokiek bo mocowanie amortyzatora jest obok sprezyny.
Re: rozpoznanie mostu
: pt sty 15, 2016 7:45 am
autor: rokfor32
Bo to są wahacze TYLNE
Reszta jak chłopaki wyżej napisali.
I teraz tak - jeżeli do tego chcesz zapodać normalną główkę przednią - to wahacze musisz jednak zapodać przednie, bo nie przejdzie drążek spinający zwrotnice. Chyba że zmodyfikujesz sobie układ wąsów zwrotnic (z modeli HD - wówczas da się zapodać ten drążek PRZED mostem - wtedy główka może iśc i highpinion (jak ori), i lowpinion, czyli główki tylne 8")
Przełożenia - typowo w LJ to 4,88, ale były tez 4,56. Są też możliwe 5,29 (aftermarket), oraz 4,30, 4,10, 3,90, 3,70.
Re: rozpoznanie mostu
: pt sty 15, 2016 7:48 pm
autor: przemo650
no takie wahacze dostałem z mostem to myślałem że takowe mają być. No nic zostawiam jak jest bo już mocowania sprężyn przerobiłem pod nie a tylni most mam z pajero. Mam tylko pytanie do was mianowicie czy przedni most może być przekręcony końcem główki do góry w stronę reduktora? Widzę ze poziom oleju będzie problemem bo będzie mi się wylewać korkiem ale z tym sobie poradzę ale martwi mnie skręcanie. Czy czasem koła nie będą się krzywo kładły podczas skręcania? Bo normalnie już zgłupiałem...

Re: rozpoznanie mostu
: pt sty 15, 2016 8:32 pm
autor: rokfor32
One tak są fabrycznie - nie poziomo, tylko oś wałka ataku idzie do góry. Kąt wychodzi tak - że oba przeguby są ustawione pod identycznym katem, jak auto stoi poziomo i na seryjnej wysokości zawiasu.
Napisze jeszcze raz - bo mam wątpliwości czy dobrze zrozumiałeś: przy tych wahaczach NIE ZAŁOŻYSZ oryginalnego systemu drążków kierowniczych właściwych dla modeli LJ (czyli oryginalnych dla tego mostu).
Re: rozpoznanie mostu
: pt sty 15, 2016 8:58 pm
autor: przemo650
Z tymi drazkami zrozumialem z tym ze po przykreceniu tych tylnich wahaczy do przedniego mostu zaczalem dorabiac przy ramie mocowanie tego wahacza a ze jest on barsziej wyprostowany niz przedni wahacz to musialem przekrecic calosc jak to w radiusie do góry i teraz moj przedni most jest tak pochylony ze gdy zloże zwrotnice to lozyska zwrotnic nie beda pozwalaly na prace zwrotnicy w poziomie tylko powiedzmy jak wskazówki zegara na godz 10 i 16. Jednym slowem przy skrecie bedzie dzialac sila na przeginanie kola . Wiesz o co mi chodzi? Jutro postaram sie wstawic zdjecia. Czy sie myle?
Re: rozpoznanie mostu
: sob sty 16, 2016 8:01 am
autor: rokfor32
To sie nazywa kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Powinien być kilka stopni na minusie - dlatego fabrycznie kule są przekręcone względem rury mostu, żeby tak właśnie wyszło, mimo tego że oś wałka ataku idzie do góry.
Re: rozpoznanie mostu
: sob sie 27, 2016 8:21 pm
autor: przemo650
Odświeża temat. Zmota już powstał i sprawuje się całkiem zacnie. Ale jako że apetyt rośnie w miarę jedzenia przyszła pora na blokadę przedniego mostu. Wiadomo jak zawsze pieniędzy nie ma za dużo dlatego mam pytanko odnośnie blokady lsd z tylnego mostu bodajże od lc 90. Czy faktycznie to pasuje i jak to będzie działać? Dodam że na czarnym latam tylko na dojazdowkach na rajdach a tak to laweta.
Re: rozpoznanie mostu
: ndz sie 28, 2016 9:37 am
autor: rokfor32
Da się założyć tylne LSD - wymaga to zastosowania spec łożysk kosza satelitów
Re: rozpoznanie mostu
: ndz sie 28, 2016 12:11 pm
autor: przemo650
rokfor32 pisze:Da się założyć tylne LSD - wymaga to zastosowania spec łożysk kosza satelitów
A gdzie najlepiej szukać takiej blokady i z jakiego auta by było najmniej Montana? A może ktoś z forum sprzedaje takie gotowe graty w dobrym stanie bo ponoć lsd musi być dobrze poskładane co bydzialalo poprawnie
Re: rozpoznanie mostu
: ndz sie 28, 2016 6:25 pm
autor: rokfor32
Wszystkie toyotowe LSD 8" są identyczne - szukaj możliwie najmłodszego, J15 czy hile.