uwolniony reduktor lj
Moderator: Mroczny
uwolniony reduktor lj
Hej jak w temacie czy przerabial ktos temat uwolnienia reduktora toyoty lj? Kiedys Vandale wklejali gdzies foty parchowego reduktora ale znalezc nie mogę.
LJ 70
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
Od Lj łączyliśmy z Jeep-em, działa a po kiego ci to 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: uwolniony reduktor lj
A po tego ze mam zamiar zrobic przeszczep silnika z merca wraz ze skrzynia i chcial bym zostawic reduktor lj i polaczyc to walem jak w samcach czy tez gazach. No i mus zrobic przystawke uwalnoajaca 

LJ 70
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
.96..RADZILLA pisze:Om 605

Tyż dobry, skrzynia Gtrag 5?? na trójkąt

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: uwolniony reduktor lj
Tak plan jest om 605.96 150KM. A skrzynia na trojkat? Coz to bo nie wiem? Narazie jestem na etapie kompletpwania klamotow.
Ps. Dawcy pieca tez szukam jak by ktos cos slyszal
Ps. Dawcy pieca tez szukam jak by ktos cos slyszal

LJ 70
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
Wyjście na wał napędowy trójkąt/flansza to dugie lepiej Ci posłuży do motania. Kaczka ma taka samą flanszę która pasuje do Gtraga na tył a jest na flanszę DIN. A jaki masz plan na sterowanie biegami 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
A nie lepiej Ci pomotać motor Merca i skrzynia z Lj 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: uwolniony reduktor lj
Planu na sterowanie boegami nie mam zadnego. Motanie silnika do skrzyni lj bylo by bardzo fajne tylko ze chyba trudniejsze do wykonania? Jak myslisz Jr?
LJ 70
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
Ale, motając motor do oryginalnej skrzyni unikasz :
Problemu długości (wałek extra mus na dwóch kardanach zrobić) LJ SWB komplikuje sprawę
Problemu wałów
Problemu mechanizmu zmiany biegów
Problemu sprzęgła (kosz oryginalny LJ jest większy, plus dla sprzęgła)
Belki mocowania zostają oryginalne
Motanie uwolnionego reduktora nie jest tanie, bo wałek mus Twardy, dobry zrobić, nie z marchewki. Łożyskowanie, obróbka, kosztuje a masz jeszcze do dorobienia wałki, wałeczki, poduszki i inne gówna nie mówiąc o silniku i osprzęcie.
Bym pakował motor do skrzyni LJ
Problemu długości (wałek extra mus na dwóch kardanach zrobić) LJ SWB komplikuje sprawę
Problemu wałów
Problemu mechanizmu zmiany biegów
Problemu sprzęgła (kosz oryginalny LJ jest większy, plus dla sprzęgła)
Belki mocowania zostają oryginalne
Motanie uwolnionego reduktora nie jest tanie, bo wałek mus Twardy, dobry zrobić, nie z marchewki. Łożyskowanie, obróbka, kosztuje a masz jeszcze do dorobienia wałki, wałeczki, poduszki i inne gówna nie mówiąc o silniku i osprzęcie.
Bym pakował motor do skrzyni LJ
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
pytałem o biegi bo

a w LJ jest "drążek" zamiana obu mechanizmów jest dość kłopotliwa

a w LJ jest "drążek" zamiana obu mechanizmów jest dość kłopotliwa

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: uwolniony reduktor lj
Racji wiele
. Mam w domu luzna skrzynie lj a kuzyn piec om605 musze to koledze od cnc i innych spec rzeczy dostarczyć i może ogarnie. Jr. Wpisz na YouTube "toyota lj om605" i chyba trzeci film jest zdjecie jak lacza dzwon merca z toyota. Co o tym myslisz?

LJ 70
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
Daj linka bo nie widzę
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
Jo już znalazłem. Można tak ale do tego dobra jest płyta a nie grawitacja
jest tam bardzo mała tolerancja temu odlew jest obrabiany
. W V3 Był motor V6 ze skrzynią merca 115 i tak było to łączone ale na innym oprzyrządowaniu , działało bardzo dobrze, tylko motory wybuchały.


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: uwolniony reduktor lj
Musze pomyslec nad tym zeby om605 pozenic ze skrzynia lj. Dzieki Vandall za szybka konwersacje. Do uslyszenia. 

LJ 70
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: uwolniony reduktor lj
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: uwolniony reduktor lj
Można się pobawić w spawanie dzwonów, i nawet nie trzeba CNC. Potrzebna jest jednak (nie że mus - ale żeby bez stresu zrobić to na dokładnie) druga skrzynka (a raczej jakikolwiek karter skrzynki R151F) - i dorobiony wałek centrujący opierajacy sie o oba łożyska skrzyni i łożysko podporowe w wale korbowym.
Obie połówki dzwonu splanować frezarką, jeżeli jest duża różnica kształtu - to pomiędzy zastosować płytę z kawałka blachy alu - po zespawaniu docina sie ją do obu odlewów. Wałek centrujący podparty w trzech punktach zapewni centrowanie poniżej 2 setek.
Obie połówki dzwonu splanować frezarką, jeżeli jest duża różnica kształtu - to pomiędzy zastosować płytę z kawałka blachy alu - po zespawaniu docina sie ją do obu odlewów. Wałek centrujący podparty w trzech punktach zapewni centrowanie poniżej 2 setek.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: uwolniony reduktor lj
A wiec koledzy wielkie dziekowac prawdopodobnie bedzie temat łączenia skrzyń i z tego może coś wyjdzie
a całą reszte się znajdzie 


LJ 70
Re: uwolniony reduktor lj
Zapomnieliście o rozważeniu płyty adaptacyjnej-najprostsze rozwiązanie,choć nie wiem czy tu możliwe.
Narysuj w cadzie oba zarysy i nałóż na siebie
Spawanie dzwonów wymagałoby póżniejszego planowania obu powierzchni wg wałka sprzęgłowego/prostopadłość/.
Nie bez znaczenia jest też decyzja które sprzegło idzie /czy są różnice w średnicach sprzegła/
A przystawkę uwalniającą red toyoty zrobić jest łatwo,tyle że trzeba dorobić wałek wielowypustowy/lub go podkraśc ze skrzyni/.Nadto cały zespół napędowy wydłuzy sie o ok 150-200 i mus jest reduktor zafundamentowac osobno.
Narysuj w cadzie oba zarysy i nałóż na siebie

Spawanie dzwonów wymagałoby póżniejszego planowania obu powierzchni wg wałka sprzęgłowego/prostopadłość/.
Nie bez znaczenia jest też decyzja które sprzegło idzie /czy są różnice w średnicach sprzegła/
A przystawkę uwalniającą red toyoty zrobić jest łatwo,tyle że trzeba dorobić wałek wielowypustowy/lub go podkraśc ze skrzyni/.Nadto cały zespół napędowy wydłuzy sie o ok 150-200 i mus jest reduktor zafundamentowac osobno.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: uwolniony reduktor lj
Sprzęgło zwykle idzie takie - jak ori dla danego silnika. Czasem jest sens nakładania innego na dane koło zamachowe - ale to wszystko. Zamiana całego koła zamachowego jest zwykle bezsensowna.
Ponieważ jedynie w toyotach dzwon sprzęgła się odkręca - to dorobienie płyty adaptacyjnej jest możliwe jedynie od strony silnika. Da się - ale możliwe że trza do obmiaru wrzucić nie skrzynie - a silnik, bo na skrzyni nie ma jak poprawnie zmierzyć osi (wałek sprzęgła na końcówce ma za duży luz, a łożysko wejściowe jest dużo głębiej, co pomiaru nie ułatwia.
Spawanie robi sie mając uwięzione oba elementy na silniku i karterze skrzyni - zapobiega to odkształceniom. Oczywiście spawa się zgodnie ze sztuką, równoważąc naprężenia - utrata prostopadłości powinna wyjść pomijalna.
Ogólnie - powinno sie zachować możliwie najmniejszą odchyłkę od współosiowości i prostopadłości płaszczyzn do osi. Ale nie przesadzajmy - to nie projekt łazika marsjańskiego - po pierwsze koszty trza utrzymać w ryzach - a po drugie, to prototyp i jednostkowy temat. Silnik merca niegłupi - ale wcale niewykluczone, że to nie będzie ostateczna opcja dla tego auta ...
Ponieważ jedynie w toyotach dzwon sprzęgła się odkręca - to dorobienie płyty adaptacyjnej jest możliwe jedynie od strony silnika. Da się - ale możliwe że trza do obmiaru wrzucić nie skrzynie - a silnik, bo na skrzyni nie ma jak poprawnie zmierzyć osi (wałek sprzęgła na końcówce ma za duży luz, a łożysko wejściowe jest dużo głębiej, co pomiaru nie ułatwia.
Spawanie robi sie mając uwięzione oba elementy na silniku i karterze skrzyni - zapobiega to odkształceniom. Oczywiście spawa się zgodnie ze sztuką, równoważąc naprężenia - utrata prostopadłości powinna wyjść pomijalna.
Ogólnie - powinno sie zachować możliwie najmniejszą odchyłkę od współosiowości i prostopadłości płaszczyzn do osi. Ale nie przesadzajmy - to nie projekt łazika marsjańskiego - po pierwsze koszty trza utrzymać w ryzach - a po drugie, to prototyp i jednostkowy temat. Silnik merca niegłupi - ale wcale niewykluczone, że to nie będzie ostateczna opcja dla tego auta ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: uwolniony reduktor lj
W razie co u mnie w firmie jest do ruszenia temat pomiarów współrzędnościowych bloku i skrzynki - wtedy byłoby centrowanie że hej.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości