HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: komario » sob lis 19, 2016 6:21 pm

Witam,
zaglądam do Was z forum patrolowego :)

Jeden ze znajomych pytał mnie o produkowane 2 wersje HDJ 200 z silnikiem 4.5 V8.

Jakby normalna - 286 KM

i podobno specjalna 232 KM oferowana na rynki poza Europą.

Gdzie pytać jak nie tu :)

Panowie, z czego wynika ta różnica w mocy?
Czy jest to jakaś specjalna wersja HDJ200, coś jakby 105 w nowym wydaniu?

Na czym polega jej przewaga nad tą zwykłą?

Czy różnica w mocy jest wynikiem obniżenia stopnia sprężania, doładowania na turbinie .....

Z chęcią pozyskałbym od Was wiedzę w tym zakresie.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: KamiL200 » sob lis 19, 2016 9:04 pm

Mario, po pierwsze -nie ma takiego samochodu jak HDJ200 :)21 , jest za to VDJ200 z silnikiem V8 4,5l d4d
Standardowa moc dla modeli na rynek europejski z normą Euro 4 to 286km /650Nm- jest katalizator, EGR, intercooler
Są dostępne VDJ200 na rynki GCC i GEN wersje pozbawione eko dodatków bez intercoolera- 185km i 220km z intercoolerem z momentem obrotowym obniżonym do 430Nm łączone z manualnymi skrzyniami biegów oraz wersja 235km /615Nm łączona z automatem.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: komario » ndz lis 20, 2016 12:39 pm

KamiL200 pisze:Mario, po pierwsze -nie ma takiego samochodu jak HDJ200 :)21 , jest za to VDJ200 z silnikiem V8 4,5l d4d
Standardowa moc dla modeli na rynek europejski z normą Euro 4 to 286km /650Nm- jest katalizator, EGR, intercooler
Są dostępne VDJ200 na rynki GCC i GEN wersje pozbawione eko dodatków bez intercoolera- 185km i 220km z intercoolerem z momentem obrotowym obniżonym do 430Nm łączone z manualnymi skrzyniami biegów oraz wersja 235km /615Nm łączona z automatem.
Czyli na rynki GCC i GEN są wykastrowane z tych eko dodatków? Nie ma katalizatora, egr?

Myślałem, że obniżyli stopień sprężania albo doładowanie, stąd ta różnica w mocy.

Czy warto położyć więcej (dużo więcej) kasy, żeby nabyć drogą kupna taki pojazd?

Jeden znajomy, podróżujący po świecie mówił, że nie ma lepszego.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: KamiL200 » ndz lis 20, 2016 1:27 pm

Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm

Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: Zibi » ndz lis 20, 2016 1:41 pm

I szyby na klamki :) Jak w wersjach z dubaju.

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: komario » pn lis 21, 2016 6:40 am

KamiL200 pisze:Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm

Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
brzmi ciekawie, sprężyny, seryjny subtank oraz manual przemawiaja do mnie.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: komario » pn lis 21, 2016 9:57 am

KamiL200 pisze:Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm

Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
Gdyby koniecznie chcieć zrobić sobie manuala z takiego europejskiego automata, to od czego tam skrzynię biegów wsadzić?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: KamiL200 » pn lis 21, 2016 7:22 pm

komario pisze:Gdyby koniecznie chcieć zrobić sobie manuala z takiego europejskiego automata, to od czego tam skrzynię biegów wsadzić?
Skrzynia biegów to nieśmiertelna H150F ( lub zamiennie H151F z odpowiednim wałkiem sprzęgłowym i dzwonem sprzęgła 8) spotykana w J7 HD , J8 i J10 . Reduktor to osobna sprawa :)21 bo przedni wał w idzie w VDJ200 po lewej a nie po prawej jak w J7-J8-J10 .
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: rokfor32 » pn lis 21, 2016 10:10 pm

Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: KamiL200 » wt lis 22, 2016 8:10 am

rokfor32 pisze:Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC :wink:
Oczywiście Rokforku, tak by było najprościej :)23 , jak widać Mario lubi "trudne tematy" i dzięki temu powstają unikalne samochody 8)
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: komario » czw lis 24, 2016 11:05 am

KamiL200 pisze:
rokfor32 pisze:Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC :wink:
Oczywiście Rokforku, tak by było najprościej :)23 , jak widać Mario lubi "trudne tematy" i dzięki temu powstają unikalne samochody 8)
Lubie trudne tematy i niespotykane samochody.
To mnie nakręca.
Potrafię szukać po świecie i znaleźć "garnek ze złotem" w kupie gnoju.
Swojego pierwszego Safari szukałem 13 miesięcy.

Jestem przekonany, że taką w manualu trafię i przywiozę do naszego kraju/raju :)

Oczywiście jak Premier Szydło nie podpisze ustawy o akcyzie.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: KamiL200 » czw lis 24, 2016 9:09 pm

Kierunek poszukiwań -Hiszpania ,Francja, Rosja .
Wystarczyło parę minut poszukiwań i jest :)22 - Biały GX-R VDJ200 manual z subtankiem , kołem zapasowym na rampie, w welurze ,7 osobowy.
przebieg 100000km, 2008rok - cena... :)23
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: Nikos » śr lis 30, 2016 4:39 am

Słabsza VDJ200 posiada.....

Single Turbo.... niema dwoch turbospreżarek.....

Intercooler z tego co wiem miały wszystkie.... 1VD-FTV

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: KamiL200 » śr lis 30, 2016 6:50 pm

Single turbo to mają silniki VD w serii J7.
Ostatnio nawet była na Allegro taka VDJ200 bez intercoolera :)25
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: benek » sob gru 03, 2016 9:03 pm

tylko ze taka VDJ200 na GCC to generalnie bedzie rzadki model. wiec jaka z tego korzysc bo na pewno nie mozliwosc znalezienia do tego czesci. wiec ani to na codzien ani na wyprawe. na codzien lepszy model ktory byl w salonach w europie a teraz sa uzywki a na wyprawe HZJ7x ktory bedzie tez duzo mlodszy.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

Post autor: benek » sob gru 03, 2016 9:16 pm

a jak ma byc oryginalnie to taki bialy kruk z tylnimi drzwiami dzielonymi w pionie
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość