Strona 1 z 1

HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: sob lis 19, 2016 6:21 pm
autor: komario
Witam,
zaglądam do Was z forum patrolowego :)

Jeden ze znajomych pytał mnie o produkowane 2 wersje HDJ 200 z silnikiem 4.5 V8.

Jakby normalna - 286 KM

i podobno specjalna 232 KM oferowana na rynki poza Europą.

Gdzie pytać jak nie tu :)

Panowie, z czego wynika ta różnica w mocy?
Czy jest to jakaś specjalna wersja HDJ200, coś jakby 105 w nowym wydaniu?

Na czym polega jej przewaga nad tą zwykłą?

Czy różnica w mocy jest wynikiem obniżenia stopnia sprężania, doładowania na turbinie .....

Z chęcią pozyskałbym od Was wiedzę w tym zakresie.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: sob lis 19, 2016 9:04 pm
autor: KamiL200
Mario, po pierwsze -nie ma takiego samochodu jak HDJ200 :)21 , jest za to VDJ200 z silnikiem V8 4,5l d4d
Standardowa moc dla modeli na rynek europejski z normą Euro 4 to 286km /650Nm- jest katalizator, EGR, intercooler
Są dostępne VDJ200 na rynki GCC i GEN wersje pozbawione eko dodatków bez intercoolera- 185km i 220km z intercoolerem z momentem obrotowym obniżonym do 430Nm łączone z manualnymi skrzyniami biegów oraz wersja 235km /615Nm łączona z automatem.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: ndz lis 20, 2016 12:39 pm
autor: komario
KamiL200 pisze:Mario, po pierwsze -nie ma takiego samochodu jak HDJ200 :)21 , jest za to VDJ200 z silnikiem V8 4,5l d4d
Standardowa moc dla modeli na rynek europejski z normą Euro 4 to 286km /650Nm- jest katalizator, EGR, intercooler
Są dostępne VDJ200 na rynki GCC i GEN wersje pozbawione eko dodatków bez intercoolera- 185km i 220km z intercoolerem z momentem obrotowym obniżonym do 430Nm łączone z manualnymi skrzyniami biegów oraz wersja 235km /615Nm łączona z automatem.
Czyli na rynki GCC i GEN są wykastrowane z tych eko dodatków? Nie ma katalizatora, egr?

Myślałem, że obniżyli stopień sprężania albo doładowanie, stąd ta różnica w mocy.

Czy warto położyć więcej (dużo więcej) kasy, żeby nabyć drogą kupna taki pojazd?

Jeden znajomy, podróżujący po świecie mówił, że nie ma lepszego.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: ndz lis 20, 2016 1:27 pm
autor: KamiL200
Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm

Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: ndz lis 20, 2016 1:41 pm
autor: Zibi
I szyby na klamki :) Jak w wersjach z dubaju.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: pn lis 21, 2016 6:40 am
autor: komario
KamiL200 pisze:Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm

Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
brzmi ciekawie, sprężyny, seryjny subtank oraz manual przemawiaja do mnie.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: pn lis 21, 2016 9:57 am
autor: komario
KamiL200 pisze:Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm

Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
Gdyby koniecznie chcieć zrobić sobie manuala z takiego europejskiego automata, to od czego tam skrzynię biegów wsadzić?

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: pn lis 21, 2016 7:22 pm
autor: KamiL200
komario pisze:Gdyby koniecznie chcieć zrobić sobie manuala z takiego europejskiego automata, to od czego tam skrzynię biegów wsadzić?
Skrzynia biegów to nieśmiertelna H150F ( lub zamiennie H151F z odpowiednim wałkiem sprzęgłowym i dzwonem sprzęgła 8) spotykana w J7 HD , J8 i J10 . Reduktor to osobna sprawa :)21 bo przedni wał w idzie w VDJ200 po lewej a nie po prawej jak w J7-J8-J10 .

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: pn lis 21, 2016 10:10 pm
autor: rokfor32
Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC :wink:

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: wt lis 22, 2016 8:10 am
autor: KamiL200
rokfor32 pisze:Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC :wink:
Oczywiście Rokforku, tak by było najprościej :)23 , jak widać Mario lubi "trudne tematy" i dzięki temu powstają unikalne samochody 8)

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: czw lis 24, 2016 11:05 am
autor: komario
KamiL200 pisze:
rokfor32 pisze:Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC :wink:
Oczywiście Rokforku, tak by było najprościej :)23 , jak widać Mario lubi "trudne tematy" i dzięki temu powstają unikalne samochody 8)
Lubie trudne tematy i niespotykane samochody.
To mnie nakręca.
Potrafię szukać po świecie i znaleźć "garnek ze złotem" w kupie gnoju.
Swojego pierwszego Safari szukałem 13 miesięcy.

Jestem przekonany, że taką w manualu trafię i przywiozę do naszego kraju/raju :)

Oczywiście jak Premier Szydło nie podpisze ustawy o akcyzie.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: czw lis 24, 2016 9:09 pm
autor: KamiL200
Kierunek poszukiwań -Hiszpania ,Francja, Rosja .
Wystarczyło parę minut poszukiwań i jest :)22 - Biały GX-R VDJ200 manual z subtankiem , kołem zapasowym na rampie, w welurze ,7 osobowy.
przebieg 100000km, 2008rok - cena... :)23

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: śr lis 30, 2016 4:39 am
autor: Nikos
Słabsza VDJ200 posiada.....

Single Turbo.... niema dwoch turbospreżarek.....

Intercooler z tego co wiem miały wszystkie.... 1VD-FTV

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: śr lis 30, 2016 6:50 pm
autor: KamiL200
Single turbo to mają silniki VD w serii J7.
Ostatnio nawet była na Allegro taka VDJ200 bez intercoolera :)25

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: sob gru 03, 2016 9:03 pm
autor: benek
tylko ze taka VDJ200 na GCC to generalnie bedzie rzadki model. wiec jaka z tego korzysc bo na pewno nie mozliwosc znalezienia do tego czesci. wiec ani to na codzien ani na wyprawe. na codzien lepszy model ktory byl w salonach w europie a teraz sa uzywki a na wyprawe HZJ7x ktory bedzie tez duzo mlodszy.

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica

: sob gru 03, 2016 9:16 pm
autor: benek
a jak ma byc oryginalnie to taki bialy kruk z tylnimi drzwiami dzielonymi w pionie