Strona 1 z 1
HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: sob lis 19, 2016 6:21 pm
autor: komario
Witam,
zaglądam do Was z forum patrolowego
Jeden ze znajomych pytał mnie o produkowane 2 wersje HDJ 200 z silnikiem 4.5 V8.
Jakby normalna - 286 KM
i podobno specjalna 232 KM oferowana na rynki poza Europą.
Gdzie pytać jak nie tu
Panowie, z czego wynika ta różnica w mocy?
Czy jest to jakaś specjalna wersja HDJ200, coś jakby 105 w nowym wydaniu?
Na czym polega jej przewaga nad tą zwykłą?
Czy różnica w mocy jest wynikiem obniżenia stopnia sprężania, doładowania na turbinie .....
Z chęcią pozyskałbym od Was wiedzę w tym zakresie.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: sob lis 19, 2016 9:04 pm
autor: KamiL200
Mario, po pierwsze -nie ma takiego samochodu jak HDJ200

, jest za to VDJ200 z silnikiem V8 4,5l d4d
Standardowa moc dla modeli na rynek europejski z normą Euro 4 to 286km /650Nm- jest katalizator, EGR, intercooler
Są dostępne VDJ200 na rynki GCC i GEN wersje pozbawione eko dodatków bez intercoolera- 185km i 220km z intercoolerem z momentem obrotowym obniżonym do 430Nm łączone z manualnymi skrzyniami biegów oraz wersja 235km /615Nm łączona z automatem.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: ndz lis 20, 2016 12:39 pm
autor: komario
KamiL200 pisze:Mario, po pierwsze -nie ma takiego samochodu jak HDJ200

, jest za to VDJ200 z silnikiem V8 4,5l d4d
Standardowa moc dla modeli na rynek europejski z normą Euro 4 to 286km /650Nm- jest katalizator, EGR, intercooler
Są dostępne VDJ200 na rynki GCC i GEN wersje pozbawione eko dodatków bez intercoolera- 185km i 220km z intercoolerem z momentem obrotowym obniżonym do 430Nm łączone z manualnymi skrzyniami biegów oraz wersja 235km /615Nm łączona z automatem.
Czyli na rynki GCC i GEN są wykastrowane z tych eko dodatków? Nie ma katalizatora, egr?
Myślałem, że obniżyli stopień sprężania albo doładowanie, stąd ta różnica w mocy.
Czy warto położyć więcej (dużo więcej) kasy, żeby nabyć drogą kupna taki pojazd?
Jeden znajomy, podróżujący po świecie mówił, że nie ma lepszego.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: ndz lis 20, 2016 1:27 pm
autor: KamiL200
Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm
Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: ndz lis 20, 2016 1:41 pm
autor: Zibi
I szyby na klamki

Jak w wersjach z dubaju.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: pn lis 21, 2016 6:40 am
autor: komario
KamiL200 pisze:Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm
Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
brzmi ciekawie, sprężyny, seryjny subtank oraz manual przemawiaja do mnie.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: pn lis 21, 2016 9:57 am
autor: komario
KamiL200 pisze:Mario, nie warto dopłacać za zubożoną wersję , ona powinna być tańsza.
Na dzień dzisiejszy można już kupić VDJ200 z udokumentowanym przebiegiem i z polskiego salonu już za 120-150tyś zł.
Można już programowo usunąć w nich eko dodatki i cieszyć się dodatkowa mocą -300 koni/ 750Nm
Wersje GEN i GCC cenne są z innego powodu. Możesz mieć seryjny subtank , zawieszenie na sprężynach , koło zapasowe na bocznej rampie i manualną skrzynie biegów.
Gdyby koniecznie chcieć zrobić sobie manuala z takiego europejskiego automata, to od czego tam skrzynię biegów wsadzić?
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: pn lis 21, 2016 7:22 pm
autor: KamiL200
komario pisze:Gdyby koniecznie chcieć zrobić sobie manuala z takiego europejskiego automata, to od czego tam skrzynię biegów wsadzić?
Skrzynia biegów to nieśmiertelna H150F ( lub zamiennie H151F z odpowiednim wałkiem sprzęgłowym i dzwonem sprzęgła

spotykana w J7 HD , J8 i J10 . Reduktor to osobna sprawa

bo przedni wał w idzie w VDJ200 po lewej a nie po prawej jak w J7-J8-J10 .
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: pn lis 21, 2016 10:10 pm
autor: rokfor32
Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: wt lis 22, 2016 8:10 am
autor: KamiL200
rokfor32 pisze:Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC

Oczywiście Rokforku, tak by było najprościej

, jak widać Mario lubi "trudne tematy" i dzięki temu powstają unikalne samochody

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: czw lis 24, 2016 11:05 am
autor: komario
KamiL200 pisze:rokfor32 pisze:Innymi słowy - po prostu napęd z VDJ200 w wersji GCC

Oczywiście Rokforku, tak by było najprościej

, jak widać Mario lubi "trudne tematy" i dzięki temu powstają unikalne samochody

Lubie trudne tematy i niespotykane samochody.
To mnie nakręca.
Potrafię szukać po świecie i znaleźć "garnek ze złotem" w kupie gnoju.
Swojego pierwszego Safari szukałem 13 miesięcy.
Jestem przekonany, że taką w manualu trafię i przywiozę do naszego kraju/raju
Oczywiście jak Premier Szydło nie podpisze ustawy o akcyzie.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: czw lis 24, 2016 9:09 pm
autor: KamiL200
Kierunek poszukiwań -Hiszpania ,Francja, Rosja .
Wystarczyło parę minut poszukiwań i jest

- Biały GX-R VDJ200 manual z subtankiem , kołem zapasowym na rampie, w welurze ,7 osobowy.
przebieg 100000km, 2008rok - cena...

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: śr lis 30, 2016 4:39 am
autor: Nikos
Słabsza VDJ200 posiada.....
Single Turbo.... niema dwoch turbospreżarek.....
Intercooler z tego co wiem miały wszystkie.... 1VD-FTV
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: śr lis 30, 2016 6:50 pm
autor: KamiL200
Single turbo to mają silniki VD w serii J7.
Ostatnio nawet była na Allegro taka VDJ200 bez intercoolera

Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: sob gru 03, 2016 9:03 pm
autor: benek
tylko ze taka VDJ200 na GCC to generalnie bedzie rzadki model. wiec jaka z tego korzysc bo na pewno nie mozliwosc znalezienia do tego czesci. wiec ani to na codzien ani na wyprawe. na codzien lepszy model ktory byl w salonach w europie a teraz sa uzywki a na wyprawe HZJ7x ktory bedzie tez duzo mlodszy.
Re: HDJ 200 286 VS 232 KM skad ta różnica
: sob gru 03, 2016 9:16 pm
autor: benek
a jak ma byc oryginalnie to taki bialy kruk z tylnimi drzwiami dzielonymi w pionie