Strona 1 z 1

HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: pt cze 09, 2017 7:57 pm
autor: Graf
Jak wyżej przerabiał ktoś ten temat? pacjent to HDJ100 eu z hydraulicznym zawieszeniem przod tył, da sie wywalic przedni niezalezny zawias i wsadzić sztywna os jak LC105 na sprezynach? Rama jest ta sama czy inna?

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: pt cze 09, 2017 8:19 pm
autor: KamiL200
Rama dla HZJ105 jest z przodu totalnie inna niż z HDJ100.
Amerykańskie Slee Offroad robi co prawdzie konwersję UZJ100/LX470 na sztywny przedni most korzystając z oryginalnej ramy , ba nawet miałem w garażu takie przełożone "po polsku" HDJ100 na sztywny most i była to tragedia :)16 .Teraz auto czeka na nową ramę i powrót w miarę do oryginału...
Można porządnie zapodać sztywny most do HDJ100 ale potrzebna jest cała rama z HDJ80 którą trzeba zmodyfikować na potrzeby serii J100 bo właśnie tak oryginalnie było budowane HZJ105 8)

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: pt cze 09, 2017 11:12 pm
autor: rudypajero.koszalin
A po co te ćwiczenie?
Sztywny pal da się wsadzić byle z głową. Ale.... zawias w J100 jest w sumie mało awaryjny .
Po ch.j Ci to? Mniejszy prześwit, gorsze prowadzenie auta, gorszy komfort.... I to tak z własnej woli? Za grubą kasę? Bo przecież taka zmota pociągnie kilka PLN.
Do czego ma to służyć?
Oczywiście odpowiedź BO TAK!!! Jest satysfakcjonująca :)21

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: sob cze 10, 2017 8:10 am
autor: Zbowid
:)2

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: sob cze 10, 2017 12:29 pm
autor: Zibi
Kilka lat juz setką jeżdzę, zaliczyła trochę wypraw. Cały czas na ori zawiasie - hydraulicznym. Nie wiem po co takie sztuczne problemy sobie stwarzac.

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: sob cze 10, 2017 12:39 pm
autor: Graf
Powiedzmy ze mam na oku setke z padnietym hydraulicznym zawiasem i stad moj pomysł

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: sob cze 10, 2017 12:49 pm
autor: Zibi
to zakłądasz na przód nowe drązki i amory, na tył spręzyny i amory i masz auto na zawiasie plus 2 cale bardzo fajnie prowadzące sie po drodze. Koszt takiego zawiasu to poniżej 4 tyś złotych, wymontowane czujniki spzredajesz na allegro. Poza tym - zawias hydrauliczny raczej nie pada - jesli już to jakiś czujnik lub amortyzator.

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: sob cze 10, 2017 1:05 pm
autor: Wowos
Zibi pisze:Nie wiem po co takie sztuczne problemy sobie stwarzac.
Otóż to :)2

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: sob cze 10, 2017 1:14 pm
autor: rudypajero.koszalin
Naprawa ori hydrauliki w j100 może być droga, ale Zibi dał Ci rozwiązanie.
Wbrew obiegowej opini, na sztywnym moście dzielność terenowa wcale nie rośnie (zaraz mnie patrolowcy zlinczują :wink: ) chyba że jakieś portale od C303, tylko że to przerost formy nad treścią.
J100 to zajefajny wóz. Wygodny, szybki, a co najważniejsze dobrze przemyślany przez konstruktorów. Warto naprawić to co się zepsuło, a nie brnąć w motanie.

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: sob cze 10, 2017 1:20 pm
autor: rokfor32
W sensie dosłownym to tam nie ma "amortyzatorów" - to co wygląda jak zwykły amor to siłownik hydrauliczny (nie ma żadnego tłumienia). i jak każda część która pracuje - się zużywa. Nie ma zamienników, więc kwestia ożywienia hydrozawiasu to właśnie wymiana tych siłowników, plus akumulatorów ciśnienia, czasem czujników wysokości - i zwykle tyle. Tylko że to "tyle" ciężko zamknąć poniżej 10 tysi ... :wink:

Opcja zamiany na sztywny przedni most jest możliwa - ale koszt będzie podobny (po prostu używane mosty z J8 już nie występują jako sprawne, a ich remont spokojnie połyka 5 tysi). Do tego koszt swapu, trzeba to też zrobić z głową, żeby auto się prowadziło poprawnie (czyli odpada wiejski tunning na bazie doświadczenia z audików tdi :wink: ). A w efekcie otrzymuje się w zasadzie te same problemy, które ma J8 - czyli niedowymiarowana przekładnię.

Sens jest, jeżeli taki swap oprze się o most patrola y61 (bo ori przedni dyfer J100 tez łatwo zwybuchować). Szerokość podobna, przekładnia solidniejsza. Mosty ze względu na part time napędu zwykle nówki sztuki (bebechy wewnętrzne). Wada - trzeba by zamienić most tylny na taki z J8, coby wszystkie koła mieć na 6 śrub ... :wink: Dochodzi też zgranie przełożeń - w przypadku patrola jest w zasadzie tylko jedno kompatybilne - czyli 4,11. Takowe nie występowało w J100 - występowało w starych J6, J7HD i J4. jest osiągalne - ale to dodatkowy koszt. Czyli znowu - budżet trzeba spory.

Tak jak Zibi pisze - swap na zwykły zawias jest najsensowniejszy. Ale trzeba uważać co się kupuje - słyszałem już kilka opinii userów, że auto się mocno usztywnia, i traci na komforcie. To nie jest kwestia techniczna, że się nie da miękko - tylko kwestia tego, że to co jest oferowane jest tak właśnie zestrojone. jednym to pasuje - innym niekoniecznie.

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: czw sie 31, 2017 4:32 pm
autor: koolor
Jak coś to mam wszystko do przekładki :-)
Przód ramy hdj 80 , most przedni cały lub samą pochwe mostu , reszte drążków , brak tylko wachaczy ale tanie do dostania na alledrogo :-)
Z tymi patrolowymi mostami bym polemizował , po prostu tańsze ale czy lepsze ? Zależy co kto lubi , dobrze zrobiony most jednej i drugiej firmy po prostu służy .

Re: HDJ100 przerobka na sztywna os z (jak w LC105)przodu da sie?

: czw sie 31, 2017 7:20 pm
autor: Zbowid
Karol nie szalej...do kolegów się wpierw odezwij.