aktywator 4x4
Moderator: Mroczny
aktywator 4x4
Toyota sequoia po paru miesiącach w częściach, złożone ale jest problem z 4x4.
Wciskam 4hi, kontrolki migają (te co maja migać), słychać że aktywator rusza, coś robi, zapala się na stałe kontrolka załączonego 4hi i następuje zgrzyt. I auto nie jedzie. Cały napęd idzie w powietrze.
Taka sama sytuacja na postoju i w ruchu. Z 4l tak samo.
Gdzie szukać usterki?
Wciskam 4hi, kontrolki migają (te co maja migać), słychać że aktywator rusza, coś robi, zapala się na stałe kontrolka załączonego 4hi i następuje zgrzyt. I auto nie jedzie. Cały napęd idzie w powietrze.
Taka sama sytuacja na postoju i w ruchu. Z 4l tak samo.
Gdzie szukać usterki?
Tytus
Re: aktywator 4x4
a to masz wersję AWD?
a blokada centralna się zapina? bo objaw jak przy zerwanym przegubie w wersji AWD i wyłąćzonej centralnej blokadzie.
a blokada centralna się zapina? bo objaw jak przy zerwanym przegubie w wersji AWD i wyłąćzonej centralnej blokadzie.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
Mam wersję gdzie centralny dyfer to torsen z opcja blokady przyciskiem. Nie sprawdzałem co się stanie gdy załączę blokadę.
Wiec normalnie jeżdżę na 2h, do 100 kmh mogę włączać 4h. I do tego osobno zblokowac centralny dyfer. Plus reduktor.
Wiec normalnie jeżdżę na 2h, do 100 kmh mogę włączać 4h. I do tego osobno zblokowac centralny dyfer. Plus reduktor.
Tytus
Re: aktywator 4x4
sobota wieczorem
to już tego nie przetrawię teraz. Ale może po prostu ta blokada centralna nie działa i moc idzie na zerwany przegub. A sprawdzałeś, czy po zapięciu wał przedni czasem się nie kręci?

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
po załączeniu 4H wygląda na to, że cała para idzie w przednią luźną półoś.
Dziś będzie test z zapięciem centralnej blokady.
Dziś będzie test z zapięciem centralnej blokady.
Tytus
Re: aktywator 4x4
no to skoro jest lużna to znaczy, zę walnięty jest przegub.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
Albo wielowypust na półosi...

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: aktywator 4x4
też może być ale może nie na półosi co na zabieraku bo to w toyotach się zdarzało ( w starym modelu był za wąski). W takim razie na 4L nie działa blokada centralna a powinna.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
Pytanie jest jedno: przed rozłożeniem auta działało. Co mogło się stać podczas "leżakowania", albo w trakcie montażu półosi w przednim dyfrze lub gdziekolwiek indziej, że niby załącza a nie ma efektu?
W zasadzie po lekturze amerykańskich forów kieruję się ku temu, że się zastało przez brak użytkowania - wszak manual zwraca uwagę na comiesięczne przejechanie 16 mil żeby wszystko się przesmarowało.
W zasadzie po lekturze amerykańskich forów kieruję się ku temu, że się zastało przez brak użytkowania - wszak manual zwraca uwagę na comiesięczne przejechanie 16 mil żeby wszystko się przesmarowało.
Tytus
Re: aktywator 4x4
e tam. jak miałem większą flotę to czasami stały miesiącami i nic się nie działo. Mów nam tu po ludzku i kolejno:
1. jakie masz srzęgi z przodu - manualne, automatyczne, stałe zabieraki czy jakieś ustrojstwo na podciśnienia
2. czy masz kontrolkę blokady centralnej i czy uruchamia się po włączeniu reduktora
3. czy masz osobny włącznik blokady centralnej do używania na "szybkich" biegach
1. jakie masz srzęgi z przodu - manualne, automatyczne, stałe zabieraki czy jakieś ustrojstwo na podciśnienia
2. czy masz kontrolkę blokady centralnej i czy uruchamia się po włączeniu reduktora
3. czy masz osobny włącznik blokady centralnej do używania na "szybkich" biegach
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: aktywator 4x4
Zibi - namieszałeś ....
Żeby działała wersja 2wd - to centralna blokada musi być sprawna.
Nie ma żadnych "sprzęgiełek" - jest system ADD, czyli dopinanie półosi w przednim moście. To jest odpowiedzialne za dołączenie przedniego napędu po wyborze opcji x4. I najwyraźniej nie działa prawidłowo.

Żeby działała wersja 2wd - to centralna blokada musi być sprawna.
Nie ma żadnych "sprzęgiełek" - jest system ADD, czyli dopinanie półosi w przednim moście. To jest odpowiedzialne za dołączenie przedniego napędu po wyborze opcji x4. I najwyraźniej nie działa prawidłowo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: aktywator 4x4
rokfor32 pisze: ↑wt paź 30, 2018 6:40 amZibi - namieszałeś ....![]()
Żeby działała wersja 2wd - to centralna blokada musi być sprawna.
Nie ma żadnych "sprzęgiełek" - jest system ADD, czyli dopinanie półosi w przednim moście. To jest odpowiedzialne za dołączenie przedniego napędu po wyborze opcji x4. I najwyraźniej nie działa prawidłowo.
gdyby centralna byłą sprawna to na 4L powinien ciągnąć tył a z opisu wynika, zę nie ciągnie. A 2 WD w tym aucie chyba działa bez blokady. To chyba trochę bardziej skomplikowany ukłąd.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
Dokładnie - i po wyjęciu ADD, wyczyszczeniu, i złożeniu działa prawidłowo. Jadę dziś zrobić test praktyczny.rokfor32 pisze: ↑wt paź 30, 2018 6:40 amZibi - namieszałeś ....![]()
Żeby działała wersja 2wd - to centralna blokada musi być sprawna.
Nie ma żadnych "sprzęgiełek" - jest system ADD, czyli dopinanie półosi w przednim moście. To jest odpowiedzialne za dołączenie przedniego napędu po wyborze opcji x4. I najwyraźniej nie działa prawidłowo.
Tytus
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: aktywator 4x4
Jest. I jest niezbędna do prawidłowego działania tego typu reduktora w opcji 2wd.
Generalnie te reduktory to rozwinięcie koncepcji z LC z modeli od J9 wzwyż. Więc żeby działał napęd na tył, w momencie rozpięcia przedniego wału - blokada musi spiąć mechanizm różnicowy. Układ ADD jedynie luzuje przedni dyfer, żeby sie przekładnia niepotrzebnie nie kręciła, ale odpinanie napędu jest podobnie zrealizowane jak w wersjach part time. Dopiero po dopięciu przodu możliwe jest odblokowanie mechanizmu różnicowego - lub ponowne zapięcie go na stałe dla wersji 4x4 lock.
Generalnie te reduktory to rozwinięcie koncepcji z LC z modeli od J9 wzwyż. Więc żeby działał napęd na tył, w momencie rozpięcia przedniego wału - blokada musi spiąć mechanizm różnicowy. Układ ADD jedynie luzuje przedni dyfer, żeby sie przekładnia niepotrzebnie nie kręciła, ale odpinanie napędu jest podobnie zrealizowane jak w wersjach part time. Dopiero po dopięciu przodu możliwe jest odblokowanie mechanizmu różnicowego - lub ponowne zapięcie go na stałe dla wersji 4x4 lock.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: aktywator 4x4
no właśnie. Czyli dlaczego nie było napędu przy właczeniu 4L? wtedy blokada przecież powinna automatycznie się zapiąć.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
A to nie jest tak, że można włączyć 4L bez zapinania blokady ?
Czytając posty autora właśnie tak robił.
Z ciekawości, który rok tej sekwoji ?
Czytając posty autora właśnie tak robił.
Z ciekawości, który rok tej sekwoji ?
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: aktywator 4x4
Nie wiem, jak wygląda sekwencja sterowania. Możliwe, że bez potwierdzenia z ADD mechanizm przy reduktorze też zgłupiał, i nie dopinał blokady.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: aktywator 4x4
Podobno wczesne sekwoje mialy tak, ze blokada zapinala sie automatycznie na 4L ale tylko na 1 biegu i wstecznym
Po 2005 doszedl osobny wlacznik blokady centralnego mechanizmu.
Ciekawy temat.

Po 2005 doszedl osobny wlacznik blokady centralnego mechanizmu.
Ciekawy temat.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: aktywator 4x4
Odpowiedź zbiorcza:
- rok Sequoi: 2007
- w wersjach 2005-2007 centralny dyfer to Torsen którejś tam generacji, więc można jeździć 4x4 na czarnym
- dodatkowo można na napędzie 4h i 4L zblokować centralny 50/50
- nie było testu z zablokowaniem centralnego jak aktywator przedniego dyfra nie działał. Może wtedy auto by pojechało na zgrzytającym przodzie i napęd na tył 50% by przesuwał auto; ale tego chrzęstu niezapiętych dokładnie zębów nikt nie chciał słyszeć ponownie.
- 4L oraz 4H załącza się osobnym przyciskiem bez blokady. Blokadę centralnego można dołączyć później. W sumie nie sprawdzałem co się stanie gdy jedzie się na 4H z blokadą i wybierze się 4L (wg zasad na biegu N).
- przy nieprawidłowo załączonym przednim napędzie napęd uciekał w nieobciążoną luźną półoś i wał bo Torsen żeby działać prawidłowo/przekazywać napęd tam gdzie jest potrzebny potrzebuje chociaż szczątkowej przyczepności.
- zasada działania załączania napędu jest taka, że równocześnie muszą zadziałać (tak jak pisze Rokfor32) ADD w przednim dyfrze (dopina prawą półoś) oraz aktywator przy skrzyni rozdzielczej załączający napęd na przedni wał.
- rok Sequoi: 2007
- w wersjach 2005-2007 centralny dyfer to Torsen którejś tam generacji, więc można jeździć 4x4 na czarnym
- dodatkowo można na napędzie 4h i 4L zblokować centralny 50/50
- nie było testu z zablokowaniem centralnego jak aktywator przedniego dyfra nie działał. Może wtedy auto by pojechało na zgrzytającym przodzie i napęd na tył 50% by przesuwał auto; ale tego chrzęstu niezapiętych dokładnie zębów nikt nie chciał słyszeć ponownie.
- 4L oraz 4H załącza się osobnym przyciskiem bez blokady. Blokadę centralnego można dołączyć później. W sumie nie sprawdzałem co się stanie gdy jedzie się na 4H z blokadą i wybierze się 4L (wg zasad na biegu N).
- przy nieprawidłowo załączonym przednim napędzie napęd uciekał w nieobciążoną luźną półoś i wał bo Torsen żeby działać prawidłowo/przekazywać napęd tam gdzie jest potrzebny potrzebuje chociaż szczątkowej przyczepności.
- zasada działania załączania napędu jest taka, że równocześnie muszą zadziałać (tak jak pisze Rokfor32) ADD w przednim dyfrze (dopina prawą półoś) oraz aktywator przy skrzyni rozdzielczej załączający napęd na przedni wał.
Tytus
Re: aktywator 4x4
ale w dalszym ciagu pozostaje moje pytanie - czy na 4L blokada zapina się AUTOMATYCZNIE czy też trzeba użyć przycisku. Lub też zapina się automatycznie ale wymaga DZIAŁAJĄCEGO PRZODU. Oba ostatnie przypadki w przypadku 4L wydają się kompletnie bezsensowne i niezgodne z dotychczasową historią budowy toyot.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
4h zrozumiałe. Ale że 4L nie zapina automatycznie to dośc dziwne.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: aktywator 4x4
A teraz zobacz, jak dziwnym był ten system we wczesnych sekwojach, gdzie blokada centralna zapinała się automatycznie przy 4L ale tylko 1 bieg i wsteczny...totalny babol konstrukcyjny.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: aktywator 4x4
Przy Torsenie (wersja T-3; C) to raczej zaleta, bo jego założeniem konstrukcyjnym jest, że ma dać napęd tam gdzie jest przyczepność.
No i w sumie: system osobnego załączania blokady jest czytelniejszy.
Tytus
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość