tubinka do 2L? ktos przerabial temat?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

tubinka do 2L? ktos przerabial temat?

Post autor: banano » pt lis 25, 2005 12:31 am

jak w temacie...
ma ktos jakies doswiadczenia w tej materii?
czy duzo przerobek? kolektor spasuje? od czego turbine? a moze jakis garett? i czy to wogole dobry pomysl dla silnika z 220tys przebiegu?
wkoncu niechcial bym skonczyc ze sprzetem co sie dwa razy na tydzien pierdykal bedzie :wink:
tak sie mierze zeby cos zmotac w tym kierunku ale jak widomo od czegos trzeba zaczas a nasze forum to tak w sam raz :)21

pozdrawiam
Piotrek
TOYOTA

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pt lis 25, 2005 1:58 am

tamat się przewijał kilka razy, np tu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12313
coś będzie....

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pt lis 25, 2005 11:03 am

Ja kiedys wstawialem.

Mialem Turbine Garett AR48 i pompe wtryskowa od silnika 2L-T

I bylem zadowolony autem w tej konfiguracji jezdzilem przez ponad rok i tak go sprzedalem.

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » sob lis 26, 2005 1:34 am

Nikos pisze:Ja kiedys wstawialem.

Mialem Turbine Garett AR48 i pompe wtryskowa od silnika 2L-T

I bylem zadowolony autem w tej konfiguracji jezdzilem przez ponad rok i tak go sprzedalem.
a roznica podczas jazdy byla odczuwalna? np. w piaszczystych podjazdach :)21

jak ze spalaniem? duzo wiecej zarlo?

Piotrek
TOYOTA

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob lis 26, 2005 2:03 pm

Roznica byla znacznie odczuwalna.

Palil troszke wiecej w tej chwili juz niepamietam ile ,,wiecej,,

Jednak napewno byl zywszy od 2L-T z racji swojego wiekszego stopnia sprezania.

Zrobilem tym silnikiem okolo 48 tys kilometrow i go sprzedalem wiec uznaje ten projekt za udany i niemialem zadnych klopotow

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob lis 26, 2005 8:14 pm

Nikos pisze:Roznica byla znacznie odczuwalna.

Palil troszke wiecej w tej chwili juz niepamietam ile ,,wiecej,,

Jednak napewno byl zywszy od 2L-T z racji swojego wiekszego stopnia sprezania.

Zrobilem tym silnikiem okolo 48 tys kilometrow i go sprzedalem wiec uznaje ten projekt za udany i niemialem zadnych klopotow
Nie radze nikomu montowac turbiny bez zmniejszania stopnia sprezania - co prawda to naprawde wytrzymaly diesel i wierze ze wytrzymal te 48 tys. km na tej konfiguracji - ale pytanie jak dlugo by jeszcze wytrzymal ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob lis 26, 2005 8:56 pm

Nikos pisze:Ja kiedys wstawialem.

Mialem Turbine Garett AR48 i pompe wtryskowa od silnika 2L-T

I bylem zadowolony autem w tej konfiguracji jezdzilem przez ponad rok i tak go sprzedalem.
Kolektor podpasowal z wersji turbo ? Jak byl mniej wiecej koszt tej modyfikacji ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz lis 27, 2005 1:35 am

Kolektor byl standartowy od silnika 2L-T


Powiem tak.

Silnik 2L II podobnie jak 2L poprzedniej generacja maja tak samo rozwiazane chlodzenie tlokow jak 2L-T

Roznica polega tylko i wylacznie na frezie na tloku. 2L-T ma wiekszy frez i nic pozatym.

Zobacz sobie na australijska strone Safari turbo albo Air power Systems robia tam takie adaptacje i daja na nie gwarancje podobnie jak na wytrzymalosc silnika.

Uwierz moj silnik dostawal ostro po Dup.e i dal rade

Kosztow niepamietam

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lis 27, 2005 8:11 am

Nikos pisze:Kolektor byl standartowy od silnika 2L-T


Powiem tak.

Silnik 2L II podobnie jak 2L poprzedniej generacja maja tak samo rozwiazane chlodzenie tlokow jak 2L-T

Roznica polega tylko i wylacznie na frezie na tloku. 2L-T ma wiekszy frez i nic pozatym.

Zobacz sobie na australijska strone Safari turbo albo Air power Systems robia tam takie adaptacje i daja na nie gwarancje podobnie jak na wytrzymalosc silnika.

Uwierz moj silnik dostawal ostro po Dup.e i dal rade

Kosztow niepamietam
Czyli w zasadzie wystarczy zdobyc kolektor wydechowy od 2l-t i jakby sie jeszcze dalo to uklad dolotowy - aczkolwiek z tym bedzie najmniej problemu , to najlatwiej zrobic samemu. Rozumiem ze dobrales takie turbo , ktore pasowalo do flanszy na kolektorze z 2L-T. No i jeszcze zdobyles pompe z 2L-T. Co do roznic w silnikach - o jednej imho zapomniales - 2L-T ma mniejszy stopien sprezania - co jest oczywiste przy turbinie.Wydaje mi sie rowniez , ze ci australijczycy gdy modyfikuja ten sprzet rowniez silnik troche odprezaja. A mam jeszcze jedno pytanie - jaki patent zastosowales do smarowania turbiny ?? Tez przelozyles z 2L-T ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz lis 27, 2005 2:16 pm

Zun.

O niczym nie zapomnialem. Swego czasu z 5 takich silnikow i 2L, i 2L-T w garazu mialem mialem wszystkie na stole i roznice widzialem ,,live,, a i service manuale oryginalne z serwisu toyoty mam. Gdzie sa podane takie dane i parametry o ktorych sobie nawet nie wyobrazasz.


Podac ci podstawowe roznice miedzy 2L a 2L-T?
1.Inne wykonanie frezu na tlokach
2.Pompa wtryskowa wyposazona w Vacuum boost compensator 2L-T
3.Inny kolektor wydechowy
4.Inny kolektor ssacy (zaslepione wyprowadzenie do odmy i w 2L-T wypuszczone miedzy turbo a filtr powietrza)
5. 2L ma oslabienie w bloku po prawej stronie gdzie 2L-T ma wywiercony otwor i wstawiony nypel do podlaczenia powrotu smarowania z turbiny

6. Ciekawostka: rozbierajac niektore 2L-T zauwazylem na zaworach napis: 2LT...... po dokladnych pomiarach i okazalo sie ze sa to identyczne zawory jak 2L
7. Przy wyjsciu wodnym zostaly wyprowadzone dwa nyple do chlodzenia turbiny (2L-T).
8.Pompa wtryskowa ma poustawianie inne dawki wtrysku.


I to sa dokladnie te roznice.

Safari Air power systems stosuje zezstaw typu ,,Bolt on,, Czyli przykrec i zapomnij. Nie odprezaja silnika, nie ruszaja nawet glowicy ( oprocz zmiany kolektora)


Moj Garett byl przykrecony do kolektora wydechowego oryginalnego od 2L-TII

Mialem gdzies zdjecia jak znajde to opublikuje,


W moim ex. Silniku. Wyprowadzilem cisnienia z magistrali olejowej na trojniku razem z czujnikiem cisnienia oleju i potem do turbiny. A powrot poprzez wykonany otwor w bloku.

z kolei w moim pierwszym 2L ktory doladowalem zrobilem dokladnie to samo tylko ze powrot z turbo dalem razem z powrotem smarowania z pompy wspomagania hamulcow. I tez robilo

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lis 27, 2005 2:48 pm

Czyli krotko mowiac fabryczny 2LT ma takie sam stopien co 2L - nie wiedzialem o tym , dosyc szeroko interesuje sie uturbianiem aut juz od dawna i powiem szczerze ze jeszcze sie z takim przypadkiem nie spotkalem - ale z drugiej strony biorac pod uwage poziom wysilenia jednostki 2L mozna spokojnie przyjac ze poprzez nie zmniejszenie stopnia sprezania przy zaomontowanej turbinie krzywdy mu sie nie zrobi :) - i tak tez przyjme , nie bedzie odprezania silnika.

Czym sie kierowales jak wybierales turbine ??

O ile dobrze pamietam twoj AR48 nie jest chlodzony woda , ale nie odpowiedziales jak zaltwiles sprawe smarowania. Ile najwiecej odwazylbys sie dac cisnienia na nie moidyfikowanym 2L ?? i czym sie rozni 2l od 2l2 ?? Do konca zimy chcialbym zrobic taka modyfikacje , nie wiem na razie na jaka turbine sie nastawic , i przedwszystkim na jakie cisnienie moge sobie pozwolic. No i jeszcze jedna sprawa - jak ma sie zwiekszenie momentu obrotowego do wytrzymalosci poszczegolnych elementow napędu. Ciekawym jest gdzie jest ta cienka granica
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz lis 27, 2005 6:44 pm

Zun.

2L-T ma troszke mniejszy stopien sprezania. Ale jest to uzyskane poprzez inne wykonanie frezu na tloku ktory jest poprostu glebszy. Wiec jednym slowem 2L-T JEST TROCHE ODPREZONY

2L spokojnie znosi doladowanie i niemialem z tym najmniejszych problemow.

Sprawe smarowania przeciez powiedzialem.
zmotalem trojnik i wyszedlem z magistrali smarowania w jedno wyjscie podlaczajac czujnik cisnienia oleju a w drugie przewod do turbiny.

Poniewasz modyfikowalem rasowego 2L to juz w trakcie remontu silnika wykonalem odwiert w bloku i wstawilem nypel powrotu (tak jak w 2L-T)
(zobaczysz jest tam takie oslabienie) troche ponizej chlodnicy oleju

Moj AR48 byl chlodzony Woda, a jak ja zdobylem? Kiedys kupilem rozwalony silnik 2L ktory mial wstwiona wlasnie ta turbine. W silniku byl pekniety pasek rozrzadu. W trakcie budowania silnika od mojego ex Hiluxa zamontowalem ja. W owym czasie walaly mi sie po warsztacie CT 20 toyoty ktory byly uszkodzone, (walaja sie zreszta do dzis) :) a ten garett byl dobry.

Do dzisiejszego dnia niewiem w jakim innym aucie ona wystepuje, ani skad pochodzi dlatego w tej kwestii wam niepomoge.

Powiem tylko ze miala napisane: GARETT AR 48 KTT AIR RESEARCH na swojej obudowie.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lis 27, 2005 7:54 pm

Nie napisales jakie cisnienie ladowala ta turbina , i ile twoim zdaniem mozna sie pokusic zeby turbina ladowala w tym silniku. No i czym sie rozni silnik 2l od 2l2. Rozumiem w takim razie ze oryginalny 2LT ma zamontowana inna turbine - a czy kolektor oryginalny ma otwor pasujacy do AR48 ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pn lis 28, 2005 6:11 pm

Pytasz o wytrzymałość poszczególnych elementów przeniesienia napędu.

W dieslu 2L-IIgen. skrzynia to zazwyczaj G58 i reduktor RF1A (przynajmniej w Europie)
Z tego co wiem G58 wkładano z silnikami 22RE (114ps / 192Nm), a reduktor z 22RTE (135ps / 235 Nm) i teoretycznie na kołach 225/75R15 nic nie powinno sie stać przy ww momentach :D :D

Sprzęgło chyba takie samo jak w 2LT-IIgen. (90ps / 215Nm)

Stywnomostowce mają mocniejszy przedni dyfer od IFS...

Mosty... to zależy od kół, zresztą tak jak i cała reszta...

To tak teoretycznie 8)
Ostatnio zmieniony czw gru 01, 2005 6:13 am przez Miras M, łącznie zmieniany 1 raz.
same starocie

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn lis 28, 2005 6:52 pm

Planuje docelowo , przynajmniej na razie 33 cale gumy :| - miedzy innymi z tego powodu planuje modyfikacje silnika - boje sie ze na 33 bedzie to muł nad mułami
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt lis 29, 2005 11:05 am

Masz całkiem słuszne obawy :)21

Nie mnie sie wypowiadać bo na 33" nie jeżdże ale np. do takiego LJ70 z 2L-T to właśnie najodpowiedniejsze gumy to 33" (jak źle mówie prosze poprawić), więc rozsądnie doładowany Hilux też powinien ładnie chodzić :roll: choć fabrycznie ma troche szybsze przełożenia niż LJ70

I można tak gdadć w nieskończoność dopuki ktoś tego nie zrobi, przetestuje na 200tkm w ciężkich warunkach i pochwali sie że jest Ok, to wtedy wszyscy tak zrobimy :D :D
same starocie

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt lis 29, 2005 5:04 pm

na dzien dzisiejszy szukam felg , jak znajde ti i opony kupie - gdziesz czytalem ze do hila to felgi powinny miec -20 ET tak ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt lis 29, 2005 11:35 pm

gdzies doczytalem, ze ponoc turbina od camry pasuje...glowy nie dam, ale trop dobrze by bylo sprawdzic.

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » wt lis 29, 2005 11:45 pm

mnie ostatnio sie o uszy obilo ze z avensisa 2.2D4D pasuje do 2L....
ciekawe ile w tym prawdy?

apropo skrzyn.... powiadacie ze na skrzynie G58 mozna spasowac 3VZE?
co znaczy ze montowali te motory z ta skrzynia? ze kupuje taki silnik i wszystko pasuje? czy trzeba jakas przejscowe motac coby badziewie jakos spasowalo?
TOYOTA

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr lis 30, 2005 6:41 pm

Po pierwsze - czy warto dac za pompe 2lt 300 pln ??
Po drugie - co do tych trubawek z innych toyot - mowicie o turbinach czy o kolektorach ?? Turbina to maly problem , mozna kupic na rynku wtornym roznej masci taka jak bedzie najlepiej pasowala do naszych wymagan - dla mnie rpoblem to dostac kolektor wydechowy ktory bedzie pasowal do 2L

edit : chodzilo o pompe 2lt , do turbo diesla
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw gru 01, 2005 6:12 am

banano pisze:
apropo skrzyn.... powiadacie ze na skrzynie G58 mozna spasowac 3VZE?
co znaczy ze montowali te motory z ta skrzynia? ze kupuje taki silnik i wszystko pasuje? czy trzeba jakas przejscowe motac coby badziewie jakos spasowalo?
Kurcze, poje.b.ało mi sie z tą skrzynią, sory :oops:

Z 3VZE to skrzynie R150F były, a z G58 występowała z silnikiem 22RE (114ps / 192Nm) i tylko w niektórych konfiguracjach

Przy przerzucaniu silnika zazwyczaj wystarczy mieć obudowę sprzęgła (kryze) do tego silnika i skręcić to razem, tylko przeważnie różne cyrki wychodzą z samym sprzęgłem. Aha, i zazwyczaj mocowanie silnika do ramy trzeba też przerabiać, potem wydech, kabelki, rurki... Doładowanie silnika wydaje mi sie dużo tańsze i prostsze. Poza tym 3VZE to wg mnie najgorsza opcja napędu do tego samochodu, jeśli juz benzyna to wolałbym 22RE, ale to moje zdanie (chyba i nie tylko moje)
same starocie

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » czw gru 01, 2005 8:19 am

3VZE ma jednak zalety...
np. bezkolizyjny rozrząd, kopyto, na gazie chodzi jak zegarek itd.

ale jak to mówią jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :)21
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 01, 2005 11:06 am

Za jakies 800 pln mam okazje kupic kolektor i pompe z 2LT2 (podpasi mi do 2L ?) , a w sumie za nie wiele wiecej dostane tez turbine. Warto tyle dac za ten sprzet ?? I czy wogole brac turbine czy lepiej juz na starcie zafundowac sobie mocniejsza turbine ??

@Nikos ty robiles takiego zmtoa , poradz mi prosze
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » czw gru 01, 2005 1:39 pm

Miras M pisze: Kurcze, poje.b.ało mi sie z tą skrzynią, sory :oops:

Z 3VZE to skrzynie R150F były, a z G58 występowała z silnikiem 22RE (114ps / 192Nm) i tylko w niektórych konfiguracjach
kurcze a ja tu juz sie ucieszylem jak pingwin na widok pierwszego sniegu ze V6...... hehehehe..... a tu dupa zbita.... :lol:
TOYOTA

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw gru 01, 2005 4:39 pm

banano pisze:
Miras M pisze: Kurcze, poje.b.ało mi sie z tą skrzynią, sory :oops:

Z 3VZE to skrzynie R150F były, a z G58 występowała z silnikiem 22RE (114ps / 192Nm) i tylko w niektórych konfiguracjach
kurcze a ja tu juz sie ucieszylem jak pingwin na widok pierwszego sniegu ze V6...... hehehehe..... a tu dupa zbita.... :lol:
:)20
a poważnie to chciałeś do hilka V6 złożyć?
same starocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość