Zun.
2L-T ma troszke mniejszy stopien sprezania. Ale jest to uzyskane poprzez inne wykonanie frezu na tloku ktory jest poprostu glebszy. Wiec jednym slowem 2L-T JEST TROCHE ODPREZONY
2L spokojnie znosi doladowanie i niemialem z tym najmniejszych problemow.
Sprawe smarowania przeciez powiedzialem.
zmotalem trojnik i wyszedlem z magistrali smarowania w jedno wyjscie podlaczajac czujnik cisnienia oleju a w drugie przewod do turbiny.
Poniewasz modyfikowalem rasowego 2L to juz w trakcie remontu silnika wykonalem odwiert w bloku i wstawilem nypel powrotu (tak jak w 2L-T)
(zobaczysz jest tam takie oslabienie) troche ponizej chlodnicy oleju
Moj AR48 byl chlodzony Woda, a jak ja zdobylem? Kiedys kupilem rozwalony silnik 2L ktory mial wstwiona wlasnie ta turbine. W silniku byl pekniety pasek rozrzadu. W trakcie budowania silnika od mojego ex Hiluxa zamontowalem ja. W owym czasie walaly mi sie po warsztacie CT 20 toyoty ktory byly uszkodzone, (walaja sie zreszta do dzis)

a ten garett byl dobry.
Do dzisiejszego dnia niewiem w jakim innym aucie ona wystepuje, ani skad pochodzi dlatego w tej kwestii wam niepomoge.
Powiem tylko ze miala napisane: GARETT AR 48 KTT AIR RESEARCH na swojej obudowie.