Ciśnienie w gumach
Moderator: Mroczny
Ciśnienie w gumach
Mam 31" Grabery. Zastanwiam sie nad cisnieniem jakie powinno byc w gumach. Jak je kupilem to standardowobylo ponad 2,5 atmosfery , dzisiaj jak upalałem po głębokim sniegu to zmniejszylem do 1,0 atmosfery , ale czasami mialem wrazenie , ze powinienem jeszcze bardziej upuscic. Moje pytanie : do ilu mozna spuscic upalajac w terenie i na jakim najlepiej jezdzic na drogach przelotowych pokrytych ubitym sniegiem badz lodem i na jakim na zwyklym asfalcie. Szerokosc opon to 10,5"
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Ta , a przynajmniej tak mi sie wydaje - po wentylach - gumy dostalem kilka tyygodni temu juz zalozone na felgi - gosc od ktorego kupowalem nie ma pojecia wogole o tym co sprzedawal ..... w sumie zeby sprawdzic to bym musial chyba sciagnac gume ....
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów. 

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
Dziekuje bardzo za rzetelna odpowiedzBĄKU pisze:Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów.



Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Zun pisze:Dziekuje bardzo za rzetelna odpowiedzBĄKU pisze:Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów.- juz ide dopompowac do 2 barow. Ale w razie ekstremaslnej sytuacji (zalwazylem ze przy tym cisnieniu co mam teraz , czyli 1 bar opony trzymaja sie wrecz rewelacyjnie na lodzie , a w sniegu kopia co najmniej 2 razy lepiej niz napompowane do 2 barow) chyba moge spuszczac do 1 bara
Tylko pewnie zaraz jak wyjade z tych ekstremalnych sytuacji to musze dopompowywac
ehhh ciezkie jest zycie kierownika terenówki.

yyyyy.... no właśnie w terenie wystepuje największe ryzyko uszkodzenia opony. Na asfalcie sobie jeździj bez problema. Generalnie chodzi tylko o to , że jazda na zmiejszonym ciśnieniu zwiększa trakcję ale również ryzyko uszkodzenia opony i z tym sie musisz liczyć.

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
BĄKU pisze:Zun pisze:Dziekuje bardzo za rzetelna odpowiedzBĄKU pisze:Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów.- juz ide dopompowac do 2 barow. Ale w razie ekstremaslnej sytuacji (zalwazylem ze przy tym cisnieniu co mam teraz , czyli 1 bar opony trzymaja sie wrecz rewelacyjnie na lodzie , a w sniegu kopia co najmniej 2 razy lepiej niz napompowane do 2 barow) chyba moge spuszczac do 1 bara
Tylko pewnie zaraz jak wyjade z tych ekstremalnych sytuacji to musze dopompowywac
ehhh ciezkie jest zycie kierownika terenówki.
![]()
Aha kumam czacze teraz ..... nie pomyslalem o tym dlatego ze caly cza mialem w glwoie jezdzenie po sniegu - no wiesz tu raczej zadko sie zdarza napotkac cos co mogloby uszkodzi opone - aczkolwiek zdaje sobie sprawe ze moge na cos takiego wlasnie napotkac. Czyli samo jezdzenie na tak niskim cisnieniu nie powoduje jakiegos katastrofalnie zwiekszonego zużycia opony , tylko zwieksza ryzyko uszkodzenia boku opony powiedzmy np. o kamien , galezie etc. Dobrze rozumuje
yyyyy.... no właśnie w terenie wystepuje największe ryzyko uszkodzenia opony. Na asfalcie sobie jeździj bez problema. Generalnie chodzi tylko o to , że jazda na zmiejszonym ciśnieniu zwiększa trakcję ale również ryzyko uszkodzenia opony i z tym sie musisz liczyć.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Miałem podobne pytanie i napisano mi abym nie przejmował sie pierdołami
Zazwyczaj minimum to 1,2 atm (w niektórych oponach 0,8 atm) i wiąże sie z ograniczeniem prędkości maksymalnej najczęściej do 30 km/h i ryzykiem rozszczelnienia, uszkodzenia boku albo urwania wentyla w oponach z dętką
Ciśnienie zależy od indeksów Li i Si, w przypadku opon użytkowych zazwyczaj zmniejszenie ciśnienia o np 40% wiąże sie ze zmniejszeniem prędkości maksymalnej lub nośności opony o 40%
Prosto możesz sobie policzyć minimalne ciśnienie w danych warunkach, sprawdzasz indeksy na oponce, w Hiluxie 2.4D na przednią oś przypada 930kg +masa badziewia z przodu, a na tylną 670kg +masa badziewia z tyłu (w formie ciekawostki: w double-cab bardzo duża masa badziewia z tyłu wyraźnie odciąża przód), określasz prędkość max i liczysz j.w., chyba że producent zaleca inaczej
A zimą po czarno-białym jeżdże na 1,9 przód i 1,7 tył bez obciążenia, w terenie po 1,5 atm
Zazwyczaj minimum to 1,2 atm (w niektórych oponach 0,8 atm) i wiąże sie z ograniczeniem prędkości maksymalnej najczęściej do 30 km/h i ryzykiem rozszczelnienia, uszkodzenia boku albo urwania wentyla w oponach z dętką
Ciśnienie zależy od indeksów Li i Si, w przypadku opon użytkowych zazwyczaj zmniejszenie ciśnienia o np 40% wiąże sie ze zmniejszeniem prędkości maksymalnej lub nośności opony o 40%
Prosto możesz sobie policzyć minimalne ciśnienie w danych warunkach, sprawdzasz indeksy na oponce, w Hiluxie 2.4D na przednią oś przypada 930kg +masa badziewia z przodu, a na tylną 670kg +masa badziewia z tyłu (w formie ciekawostki: w double-cab bardzo duża masa badziewia z tyłu wyraźnie odciąża przód), określasz prędkość max i liczysz j.w., chyba że producent zaleca inaczej
A zimą po czarno-białym jeżdże na 1,9 przód i 1,7 tył bez obciążenia, w terenie po 1,5 atm
same starocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość