Ciśnienie w gumach

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Ciśnienie w gumach

Post autor: Zun » sob sty 07, 2006 7:32 pm

Mam 31" Grabery. Zastanwiam sie nad cisnieniem jakie powinno byc w gumach. Jak je kupilem to standardowobylo ponad 2,5 atmosfery , dzisiaj jak upalałem po głębokim sniegu to zmniejszylem do 1,0 atmosfery , ale czasami mialem wrazenie , ze powinienem jeszcze bardziej upuscic. Moje pytanie : do ilu mozna spuscic upalajac w terenie i na jakim najlepiej jezdzic na drogach przelotowych pokrytych ubitym sniegiem badz lodem i na jakim na zwyklym asfalcie. Szerokosc opon to 10,5"
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob sty 07, 2006 8:49 pm

masz dentki ? (detki)
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob sty 07, 2006 9:13 pm

Ta
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob sty 07, 2006 9:15 pm

Ta , a przynajmniej tak mi sie wydaje - po wentylach - gumy dostalem kilka tyygodni temu juz zalozone na felgi - gosc od ktorego kupowalem nie ma pojecia wogole o tym co sprzedawal ..... w sumie zeby sprawdzic to bym musial chyba sciagnac gume ....
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » sob sty 07, 2006 11:57 pm

Ja nie mam dentków :) i pompuje 2.2 , w razie potrzeby podobno można zmniejszyć ciśnienie do 0.8 (gdzieś kiedyś czytałem) :)1
FZJ80

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz sty 08, 2006 10:48 am

standartowo mam 2 bary na codzien a jak duzo piachu czy sniegu to 1 bara, a czasami samo troche ucieknie i na 0,6 bara pomykam ...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz sty 08, 2006 10:56 am

Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz sty 08, 2006 11:18 am

BĄKU pisze:Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów. 8)
Dziekuje bardzo za rzetelna odpowiedz :D - juz ide dopompowac do 2 barow. Ale w razie ekstremaslnej sytuacji (zalwazylem ze przy tym cisnieniu co mam teraz , czyli 1 bar opony trzymaja sie wrecz rewelacyjnie na lodzie , a w sniegu kopia co najmniej 2 razy lepiej niz napompowane do 2 barow) chyba moge spuszczac do 1 bara ?? Tylko pewnie zaraz jak wyjade z tych ekstremalnych sytuacji to musze dopompowywac :( ehhh ciezkie jest zycie kierownika terenówki.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz sty 08, 2006 11:38 am

Zun pisze:
BĄKU pisze:Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów. 8)
Dziekuje bardzo za rzetelna odpowiedz :D - juz ide dopompowac do 2 barow. Ale w razie ekstremaslnej sytuacji (zalwazylem ze przy tym cisnieniu co mam teraz , czyli 1 bar opony trzymaja sie wrecz rewelacyjnie na lodzie , a w sniegu kopia co najmniej 2 razy lepiej niz napompowane do 2 barow) chyba moge spuszczac do 1 bara ?? Tylko pewnie zaraz jak wyjade z tych ekstremalnych sytuacji to musze dopompowywac :( ehhh ciezkie jest zycie kierownika terenówki.
:lol:
yyyyy.... no właśnie w terenie wystepuje największe ryzyko uszkodzenia opony. Na asfalcie sobie jeździj bez problema. Generalnie chodzi tylko o to , że jazda na zmiejszonym ciśnieniu zwiększa trakcję ale również ryzyko uszkodzenia opony i z tym sie musisz liczyć. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz sty 08, 2006 11:54 am

BĄKU pisze:
Zun pisze:
BĄKU pisze:Dużo zależy czy opona jest diagonalna czy radialna. Opony diagonalne są przystosowane do pracy przy niskim ciśnieniu natomiast opony radialne nie za bardzo. Dlatego na radialce moze dojśc szybko do uszkodzenia opony ze wzgledu na słabszą konstrukcje boków. Generały mają bardzo słabe boki jeśli nie musisz to trzymaj się tych 2 barów. 8)
Dziekuje bardzo za rzetelna odpowiedz :D - juz ide dopompowac do 2 barow. Ale w razie ekstremaslnej sytuacji (zalwazylem ze przy tym cisnieniu co mam teraz , czyli 1 bar opony trzymaja sie wrecz rewelacyjnie na lodzie , a w sniegu kopia co najmniej 2 razy lepiej niz napompowane do 2 barow) chyba moge spuszczac do 1 bara ?? Tylko pewnie zaraz jak wyjade z tych ekstremalnych sytuacji to musze dopompowywac :( ehhh ciezkie jest zycie kierownika terenówki.
:lol:

Aha kumam czacze teraz ..... nie pomyslalem o tym dlatego ze caly cza mialem w glwoie jezdzenie po sniegu - no wiesz tu raczej zadko sie zdarza napotkac cos co mogloby uszkodzi opone - aczkolwiek zdaje sobie sprawe ze moge na cos takiego wlasnie napotkac. Czyli samo jezdzenie na tak niskim cisnieniu nie powoduje jakiegos katastrofalnie zwiekszonego zużycia opony , tylko zwieksza ryzyko uszkodzenia boku opony powiedzmy np. o kamien , galezie etc. Dobrze rozumuje ??
yyyyy.... no właśnie w terenie wystepuje największe ryzyko uszkodzenia opony. Na asfalcie sobie jeździj bez problema. Generalnie chodzi tylko o to , że jazda na zmiejszonym ciśnieniu zwiększa trakcję ale również ryzyko uszkodzenia opony i z tym sie musisz liczyć. 8)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz sty 08, 2006 2:37 pm

Miałem podobne pytanie i napisano mi abym nie przejmował sie pierdołami

Zazwyczaj minimum to 1,2 atm (w niektórych oponach 0,8 atm) i wiąże sie z ograniczeniem prędkości maksymalnej najczęściej do 30 km/h i ryzykiem rozszczelnienia, uszkodzenia boku albo urwania wentyla w oponach z dętką

Ciśnienie zależy od indeksów Li i Si, w przypadku opon użytkowych zazwyczaj zmniejszenie ciśnienia o np 40% wiąże sie ze zmniejszeniem prędkości maksymalnej lub nośności opony o 40%

Prosto możesz sobie policzyć minimalne ciśnienie w danych warunkach, sprawdzasz indeksy na oponce, w Hiluxie 2.4D na przednią oś przypada 930kg +masa badziewia z przodu, a na tylną 670kg +masa badziewia z tyłu (w formie ciekawostki: w double-cab bardzo duża masa badziewia z tyłu wyraźnie odciąża przód), określasz prędkość max i liczysz j.w., chyba że producent zaleca inaczej

A zimą po czarno-białym jeżdże na 1,9 przód i 1,7 tył bez obciążenia, w terenie po 1,5 atm
same starocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość