

Moderator: Mroczny
trudno sie nie zgodzic dodam jeszcze ze komplet tak zwanych orginałow jest wieszy niz felg fakt nie alu ale dotz czy mangelsManiek pisze:hmmmm....dodatkowy element, kłopotliwy i nie najtańszy (alu)...w osobówkach przy małych kółeckach to pół biedy, przy lc o wadze ok 2t na aluminiowych dystansach to bym się chyba bał pomykać...no może argument "tylko na czarne" niby jakiś jest ale jak dla mnie aluminiowe są za słabe do ciężkiego wozu i dużych kół - to moje zdanie
Powiedz mi jaka jest roznica w wadze zestawu tej samej opony na stalowce i na aluminiwoej feldzeMarcin pisze:a dystans alu nabywasz?
ja namierzylem tylko takich co to sie paraja dystansami ze stali, a one z alu felga waza tyle co stalowka...wiec sens jest watpliwy
zapodaj do niego jakis namiar tel-GR ma ten sam rozstaw co toy zatem luz, tylko szpilki sie roznia, ale to nie problem. JEst to do zobaczenia u niego?:)21 czy jeno katalog i sie zamawia?:PBĄKU pisze:Fazi wam zrobi, zamawia to gdzieś w Czechach, robi pod GR to i pewnie zrobi pod pod Toyotę.
Pytam bo mialem w reku alumy i swoje stalowki. Moj komplet , to znaczy 4 opony z felgami wazy 85 kilogramow. Alumy od reki wydaja sie rownie ciezkie.Marcin pisze:
jaka jest roznica?
wydaje mi sie, ze spora.
stalowke zwazyc moge od reki, natomiast na tych alu mam opony, bede miec okazje to to zwaze.
a felgi wyjatkowo sa lekkie
widzisz ZUN, tak jak Ty chcesz miec 2 szpery i mocniejszy silnik, tak ja mam kaprys na alu z dystansem
Czasem właśnie o te 2 cm chodzi, ale popieram cię Manieczku tak ze 4 cm na aluminimum to troszkę dużo i niebezpiecznie szczególnie przy dużych kołach, które własnie potrzebują tego typu rozwiązań.Maniek pisze:aha...ale robienie dystansu 2 cm nie ma sensu...jak już to 3-4 cm a tu juz dłuższych szpilek bym się troszkę bał
A o co miałbym na piasku połamać felgęManiek pisze:oczywiście wszystko zależy od masy "własnej" poszczególnych rodzajów felg ale śmiem twierdzić, ze masa alufeli z aludystansem + dodatkowy komplet szpilek (o tym nie zapominajcie!) będzie ważyć podobnie jak stalówka np. mangelsy do ciężkich nie należą....no i rzecz oczywista w jeździe terenowej - to do Kylona m.in.- na pustyni łatwiej naprawić ugiętą stalówkę niż połamanego alusa...i dalej do końca nie jestem przekonany, że aluminium wytrzyma takie obciążenia - za to jestem przekonany że o wyrywanych szilkach z dystansów gdzieś słyszałem
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość