dystans

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

dystans

Post autor: Marcin » ndz sty 08, 2006 1:10 am

szukam w tym internecie i znalezc za chiny ludowe nie potrafie, szukam mianowicie dystansow aluminiowych na rozstaw LC,,,ktos wie kto takim czym diluje, uzywki jak najmilej rowniez widziane :)21 8)

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz sty 08, 2006 1:20 am

dystansów nie polecam...lepiej felgę z ET lepszym
coś będzie....

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz sty 08, 2006 1:28 am

Cala sie sprawa rozchodzi o to, ze alu 15x8 z duzym -ET sa drogie, najczesciej rzadko dostepne. Dystans z alu nie jest specjalnie ciezki. Zastosowanie jedynie szosowe, w teren na stalowkach bez dystansow.

dlaczego jestes na NIE dla dystansow?:)

ps-tez jestem na nie, ale dla stalowych-nieprzytomnie ciezkich:)21

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz sty 08, 2006 1:43 am

hmmmm....dodatkowy element, kłopotliwy i nie najtańszy (alu)...w osobówkach przy małych kółeckach to pół biedy, przy lc o wadze ok 2t na aluminiowych dystansach to bym się chyba bał pomykać...no może argument "tylko na czarne" niby jakiś jest ale jak dla mnie aluminiowe są za słabe do ciężkiego wozu i dużych kół - to moje zdanie
coś będzie....

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz sty 08, 2006 2:14 am

Maniek pisze:hmmmm....dodatkowy element, kłopotliwy i nie najtańszy (alu)...w osobówkach przy małych kółeckach to pół biedy, przy lc o wadze ok 2t na aluminiowych dystansach to bym się chyba bał pomykać...no może argument "tylko na czarne" niby jakiś jest ale jak dla mnie aluminiowe są za słabe do ciężkiego wozu i dużych kół - to moje zdanie
trudno sie nie zgodzic dodam jeszcze ze komplet tak zwanych orginałow jest wieszy niz felg fakt nie alu ale dotz czy mangels :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » ndz sty 08, 2006 9:47 am

A ja właśnie będę testował dystanse. Zawsze byłem ich przeciwnikiem ale niestety jestem zmuszony do ich użycia. Koła AT i felgi aluminiowe -jazda po pustynii na MT i ciężkich kołach może być uciążliwa :wink:

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz sty 08, 2006 11:02 am

a dystans alu nabywasz?
ja namierzylem tylko takich co to sie paraja dystansami ze stali, a one z alu felga waza tyle co stalowka...wiec sens jest watpliwy

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz sty 08, 2006 11:07 am

Fazi wam zrobi, zamawia to gdzieś w Czechach, robi pod GR to i pewnie zrobi pod pod Toyotę. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz sty 08, 2006 11:19 am

Marcin pisze:a dystans alu nabywasz?
ja namierzylem tylko takich co to sie paraja dystansami ze stali, a one z alu felga waza tyle co stalowka...wiec sens jest watpliwy
Powiedz mi jaka jest roznica w wadze zestawu tej samej opony na stalowce i na aluminiwoej feldze ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » ndz sty 08, 2006 11:37 am

2.34567890 grama. A jaka felga? Jakiego producenta? Z jakiego stopu aluminium?

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz sty 08, 2006 11:48 am

BĄKU pisze:Fazi wam zrobi, zamawia to gdzieś w Czechach, robi pod GR to i pewnie zrobi pod pod Toyotę. 8)
zapodaj do niego jakis namiar tel-GR ma ten sam rozstaw co toy zatem luz, tylko szpilki sie roznia, ale to nie problem. JEst to do zobaczenia u niego?:)21 czy jeno katalog i sie zamawia?:P

jaka jest roznica?
wydaje mi sie, ze spora.
stalowke zwazyc moge od reki, natomiast na tych alu mam opony, bede miec okazje to to zwaze.
a felgi wyjatkowo sa lekkie

widzisz ZUN, tak jak Ty chcesz miec 2 szpery i mocniejszy silnik, tak ja mam kaprys na alu z dystansem :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz sty 08, 2006 11:51 am

Marcin pisze:
jaka jest roznica?
wydaje mi sie, ze spora.
stalowke zwazyc moge od reki, natomiast na tych alu mam opony, bede miec okazje to to zwaze.
a felgi wyjatkowo sa lekkie

widzisz ZUN, tak jak Ty chcesz miec 2 szpery i mocniejszy silnik, tak ja mam kaprys na alu z dystansem :)21
Pytam bo mialem w reku alumy i swoje stalowki. Moj komplet , to znaczy 4 opony z felgami wazy 85 kilogramow. Alumy od reki wydaja sie rownie ciezkie.

:lol: nie no Marcin nie przesadzaj - starczy mi jedna blokada i mocniejszy silnik.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz sty 08, 2006 12:02 pm

Tu Kylon slusznie mowie, ze alumow to jest kilka rodzajow :)
faktycznie to zmierze, coby operowac kilogramami, mowiac bardziej niostrze, biorac do reki 2 felgi, odczulem znacznia roznice w wadza na niekorzysc stalowki :) powaze i bedzie sytuacja jasna:)

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz sty 08, 2006 9:55 pm

oczywiście wszystko zależy od masy "własnej" poszczególnych rodzajów felg ale śmiem twierdzić, ze masa alufeli z aludystansem + dodatkowy komplet szpilek (o tym nie zapominajcie!) będzie ważyć podobnie jak stalówka np. mangelsy do ciężkich nie należą....no i rzecz oczywista w jeździe terenowej - to do Kylona m.in. 8) - na pustyni łatwiej naprawić ugiętą stalówkę niż połamanego alusa...i dalej do końca nie jestem przekonany, że aluminium wytrzyma takie obciążenia - za to jestem przekonany że o wyrywanych szilkach z dystansów gdzieś słyszałem
coś będzie....

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz sty 08, 2006 10:22 pm

Też jestem zdania, że lepiej felgę z wiekszym ET. Natomiast nalezy pamiętać, że są drogie i trudnodostępne na rynku wtórnym.
Dystanse są w dwojakiego rodzajau, albo robimy dystan przelotowy i wymieniamy szpilki na dłuższe albo robimy dystans przykręcany ze szpilkami i tu sie trzeba zastanowić , który lepszy ??
Ja mam przykręcany a szpilki wsadzone od żuka, przez co najdroszy element stał się najtańszym. Przykręcany dystans jest może pewniejszy ale trudniejszy montażu/demontażu i pewnie cięższy. Udało mi się trafić pięknuśkie felgi aluminiowe 10" z zajebistym osadzeniem i już mnie dystans nie dotyczy, no tylko w przypadku wymiany zapasu,
Przy aluminowym preferowałbym przelotowy z wymianą szpilek na dłuższe. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz sty 08, 2006 10:28 pm

aha...ale robienie dystansu 2 cm nie ma sensu...jak już to 3-4 cm a tu juz dłuższych szpilek bym się troszkę bał
coś będzie....

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz sty 08, 2006 10:47 pm

Maniek pisze:aha...ale robienie dystansu 2 cm nie ma sensu...jak już to 3-4 cm a tu juz dłuższych szpilek bym się troszkę bał
Czasem właśnie o te 2 cm chodzi, ale popieram cię Manieczku tak ze 4 cm na aluminimum to troszkę dużo i niebezpiecznie szczególnie przy dużych kołach, które własnie potrzebują tego typu rozwiązań. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz sty 08, 2006 11:52 pm

no!
coś będzie....

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Janusz2000 » pn sty 09, 2006 7:41 pm

A ja mam w mojej 73-ce aluminiuwe dystanse +4cm plus felgi z dużym -ET plus Simexy 35" i nic sie nie dzieje. Tylko układ kierowniczy dostaje luzów szybciej niż normalnie, ale poza tym same plusy!

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pn sty 09, 2006 7:49 pm

Wojtek Ty mnie tutaj w balona zrobiles:)

Fazi mowil, ze nic nie wie jakoby aluminiowe dystanse mial tam :)21

janusz, ile waza Twoje dystanse?

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Janusz2000 » pn sty 09, 2006 8:00 pm

Drudno mi ocenic na oko, o nie chce mi sie sciagac teraz kół i ważyć :) ale sa naprawde lekkie - bez porównania do stalowych - kiedys jak wziołem takiego stalowego do ręki to aż sie cały ugiołem :)

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn sty 09, 2006 9:00 pm

Janusz2000 pisze:Drudno mi ocenic na oko, o nie chce mi sie sciagac teraz kół i ważyć :) ale sa naprawde lekkie - bez porównania do stalowych - kiedys jak wziołem takiego stalowego do ręki to aż sie cały ugiołem :)
To sprzedaj samochód bez nich, a ja je pobiorę

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn sty 09, 2006 9:06 pm

Maniek pisze:oczywiście wszystko zależy od masy "własnej" poszczególnych rodzajów felg ale śmiem twierdzić, ze masa alufeli z aludystansem + dodatkowy komplet szpilek (o tym nie zapominajcie!) będzie ważyć podobnie jak stalówka np. mangelsy do ciężkich nie należą....no i rzecz oczywista w jeździe terenowej - to do Kylona m.in. 8) - na pustyni łatwiej naprawić ugiętą stalówkę niż połamanego alusa...i dalej do końca nie jestem przekonany, że aluminium wytrzyma takie obciążenia - za to jestem przekonany że o wyrywanych szilkach z dystansów gdzieś słyszałem
A o co miałbym na piasku połamać felgę :o A felgi zapodałem dobre, a nie polskie kasztany co się wyważyć nie dają i ważą dużo. Nie mam wagi ale na oko to różnica w wadze mojego alusa z Mangelsem jest znaczna. Jak nie zapomnę to zatargam do pracy wagę domową. Po drugie to mam juz dosyć wiecznie pogiętych Mangelsów.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pn sty 09, 2006 9:19 pm

hehe:) moze na czesci sprzedaj auto? :)21 :wink:

gdzies pisalem do firmy jakiejs, powiedzieli, ze dystans 25mm wazy 4kg i teraz nie wiem czy szło im o alu czy stal..choc pytalem o alu... cosik zaciezkie sie mi zdaje :)21

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » wt sty 10, 2006 12:41 am

@Kylon - ja na piasku połamałem, przepraszam, pogiąłem felgę ale to nie była pustynia tylko żwirownia i skoki autem były :wink: :wink: ...poczekamy na wynik ważenia alusów z dystansami i dwoma kompletami elementów mocujących - nakrętki+szpilki kontra waga takich np mangelsów....sam jestem ciekaw
coś będzie....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość