hilux - "tuning" silnika
Moderator: Mroczny
hilux - "tuning" silnika
mysle o kupnie za jakis czas samochodu na codzien (znaczy dojazdy do pracy, zakupy, trasy typu poznan-katowice ... no i ciagniecie bydlaka (patrol K-160) na imprezy).
i tak mi przechodzi hilux po glowie (mysle tu o roczniku okolo 2000).
tylko ten silnik ... chyba troche za slaby do normalnej jazdy (a w szczegolnisci do wyprzedzania na mijance).
i tu pytanie: jakie sa mozwliwosci w polsce podrasowania troche tego silnika?? (to juz jest na jakiejs elektronice?)
no i czy wogole ten samochod sie nadaje do codziennego uzytkowania?
i tak mi przechodzi hilux po glowie (mysle tu o roczniku okolo 2000).
tylko ten silnik ... chyba troche za slaby do normalnej jazdy (a w szczegolnisci do wyprzedzania na mijance).
i tu pytanie: jakie sa mozwliwosci w polsce podrasowania troche tego silnika?? (to juz jest na jakiejs elektronice?)
no i czy wogole ten samochod sie nadaje do codziennego uzytkowania?
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
To ja się podłącze do pytania, bo właśnie chiałem pisać nowego podobnego posta:) Obiektywnie poproszę, jak z żywotnością tego 2.4D? Słyszałem że jak się go eksploatuje jak przystało, to jest to sprzęt atomowy nie do zajechania. A może ma jakieś słabe punkty? (oprócz tego że jest chyba niezbyt mocny) Czy po ewentualnym uturbieniu coś zaczyna dostawać mocniej po dupie niż sama turbina? Czy te motorki różniły się w zalezności od roku produkcji?
I jeszcze pytanka nie związane z tytułem postu:
Podobno w Hilu montowali 3 rodzaje skrzynii biegów, z tego jedna nie miała dużej dziury pomiędzy 2, a 3 i miała dość mocny reduktor (przełożenie 2,4xxx) - w których modelach ona była? Jak taką sztukę znaleźć, konkretnie w niemcowni?
No i zawieszenie przód - z tego co się zorientowałem to albo wahacze, albo resory ze sztywnym mostem, mnie interesuje to drugie, na forum jedni piszą że robili je do 95, inni że do 97, to jak w końcu? i w praktyce jakiego NAJMŁODSZEGO Hila szukać u szwabków, żeby jeszcze miał resory?
Będe wdzięczny za odpowiedzi, ważne dla mnie
I jeszcze pytanka nie związane z tytułem postu:
Podobno w Hilu montowali 3 rodzaje skrzynii biegów, z tego jedna nie miała dużej dziury pomiędzy 2, a 3 i miała dość mocny reduktor (przełożenie 2,4xxx) - w których modelach ona była? Jak taką sztukę znaleźć, konkretnie w niemcowni?
No i zawieszenie przód - z tego co się zorientowałem to albo wahacze, albo resory ze sztywnym mostem, mnie interesuje to drugie, na forum jedni piszą że robili je do 95, inni że do 97, to jak w końcu? i w praktyce jakiego NAJMŁODSZEGO Hila szukać u szwabków, żeby jeszcze miał resory?
Będe wdzięczny za odpowiedzi, ważne dla mnie

Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Hmm, (jeszcze) mam Hila LN 105 (VW Taro) ze sztywnym przednim mostem. Rok prod. październik 1994. Silnik 2,4 (2LII) faktycznie nie do zarypania pod warunkiem sensownej eksploatacji (ja wymieniałem olej co 8 tys km). Przy prawie standardowych kołach (245/75/R16) nie odczuwam jakiegoś braku przyśpieszenia, więcej jak 110 nie jeżdżę bo i po co. Silnika bym nie przerabiał . Generalnie bardzo wdzięczne auto ...
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...
Panowie a czy jest gdzieś w necie jakieś sensowne miejsce gdzie da się znaleźć informację o modelach Hila? Szukam, szukam po googlach i nic nie ma, jak już jest to ewentulanie o 4R, a podobno Hilux to jeden z najpopularniejszych modeli Toyoty, a tu nawet żadnego klubu:) Chiałbym wiedzieć czym się różnią LN105,108,110,130,156,167 i cholera wie jeszcze ile tego jest
, bez zawracana Wam głowy, ale bez kitu, informacji jak na lekarstwo, a uważam że umiem używać googli 


Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
nie chodzi mi o predkosc max raczej tylko o przyspieszenie. zakladam ze oryginalnie ma podobne do patrola 3.3 TD a to zdecydowanie za malo na mijance (kazde wyprzedzanie tira to male ryzyko) ... juz nie raz musieli uciekac przeze mnie w "trawe"
nikt sie nie bawil w zwiekszanie mocy??
a most z przodu to mi osobiscie akurat nie ptrzeny
...ma byc samochod na asfalt i kon pociagowy

nikt sie nie bawil w zwiekszanie mocy??
a most z przodu to mi osobiscie akurat nie ptrzeny

Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ
no wlasnie, slabe diezle maja to, ze na takich drogach kretych i ruchliwych jedziesz za tirem tudziez innym pojazdem te70-80km/h i jest dupa z wyprzedzeniem, nie mowie juz o tym jak masz przyczyepe...
kupilbym takiego pickupa jak ma zbig, silnik jest z wykopem, podobiez niezawodnosc bedzie na poziomie toyoty-przeca to tysz japonskie...
tymbardziej jak chcesz patrola targac na lawecie...
nawet nowy hil ma cos zalosne 105KM chyba...
ze wzgledu na osiagi odpuscilbym hila...
jesli chcesz tojke to moze 4R 3.0td badz benzin?
kupilbym takiego pickupa jak ma zbig, silnik jest z wykopem, podobiez niezawodnosc bedzie na poziomie toyoty-przeca to tysz japonskie...
tymbardziej jak chcesz patrola targac na lawecie...
nawet nowy hil ma cos zalosne 105KM chyba...

ze wzgledu na osiagi odpuscilbym hila...
jesli chcesz tojke to moze 4R 3.0td badz benzin?
Witam.Marcin pisze:no wlasnie, slabe diezle maja to, ze na takich drogach kretych i ruchliwych jedziesz za tirem tudziez innym pojazdem te70-80km/h i jest dupa z wyprzedzeniem, nie mowie juz o tym jak masz przyczyepe...
ze wzgledu na osiagi odpuscilbym hila...
jesli chcesz tojke to moze 4R 3.0td badz benzin?
Jak już poruszyliście temat 4R 3.0 V6 (LPG) z przyczepką, to odrazu mówię, że daje rade do 1,5 t całkiem dobrze. Jak zarzuciliśmy lawetkę z UAZem (około 2t), to odrazu wyglądało to inaczej. Przyspieszenie porównywalne do traktora z dwoma przyczepami buraków. Prędkość maksymalna była bardzo zależna od ukształtowania terenu




Dodatkow powiem, że te doświadczenia były przeprowadzone przy BFG 33"MT, zatem to też miało znaczenie.
Przy orginalnych kapciach i bez przyczepy 4R naprawdę rakieta na trasie, wyprzedanie nie stanowiło problemy, ale widoczne było przy tankowaniu


Pozdrawiam.
Kudlaty
Hilux 2.4D niezależnie czy ma 1,5 czy 2 tony na haku jedzie tak samo ...niechętnie
Hilux z 2000r to jeszcze ten z 2.4TD (90KM / 215Nm), do ciągania przyczepy to bym celował w tego nowszego po liftingu (2002r), ma D4D i 102KM ale aż 260Nm @ 1600-2400rpm więc elastyczny, dobry do holowania wydaje mi sie, chociarz Nissan od 2002r. (133KM / 300Nm) byłby lepsiejszy.
@kacperekk
silnik 2.4D bez turba jest nie do zabicia, i tak jak napisałeś jedyną słaba stroną tego silnika są marne osiągi. Były dwie wersje:
2L (do '89r) - 72KM / 155Nm
2LII (od '89r) - 83KM / 165Nm
W Hiluxie było duuużo skrzyń, zależnie od silnika, wersji, etc. i dwa reduktory:
RF1A - 2,276 z transferem przez trybiki (diesle i benzyny bez ADD)
VF1A - 2,566 z transferem przez łańcuch (3.0V6 i reszta z ADD)
Duża dziura między 2 a 3? Hmm, nie wiem, nie czuje aż tak tego, może na 33" bym poczuł.
A o sztywnym moście z przodu było już wiele razy pisane.

Hilux z 2000r to jeszcze ten z 2.4TD (90KM / 215Nm), do ciągania przyczepy to bym celował w tego nowszego po liftingu (2002r), ma D4D i 102KM ale aż 260Nm @ 1600-2400rpm więc elastyczny, dobry do holowania wydaje mi sie, chociarz Nissan od 2002r. (133KM / 300Nm) byłby lepsiejszy.
@kacperekk
silnik 2.4D bez turba jest nie do zabicia, i tak jak napisałeś jedyną słaba stroną tego silnika są marne osiągi. Były dwie wersje:
2L (do '89r) - 72KM / 155Nm
2LII (od '89r) - 83KM / 165Nm
W Hiluxie było duuużo skrzyń, zależnie od silnika, wersji, etc. i dwa reduktory:
RF1A - 2,276 z transferem przez trybiki (diesle i benzyny bez ADD)
VF1A - 2,566 z transferem przez łańcuch (3.0V6 i reszta z ADD)
Duża dziura między 2 a 3? Hmm, nie wiem, nie czuje aż tak tego, może na 33" bym poczuł.
A o sztywnym moście z przodu było już wiele razy pisane.
same starocie
to znaczy, ze toyota motor poland wykazała się zdrowym rozsądkiem bo w wielu przypadkach o rezygnacji z toyoty na korzyść innych konkurencyjnych marek przemawiały jedynie "konie" w silniku hiluxa...zresztą wiele na tym forum padło postów w jednym tonie: "gdyby nie te słabe parametry wziałbym hila (bo to toyota i jest wporzo!) a tak polecam/kupiłem nissana" , " toyota jest zajebista tylko te osiągi" itd...słowa uznania za decyzję - widać, że ktoś tam nie śpi - albo się na chwilę przebudził 

coś będzie....
brzmi ciekawiejMariuszG pisze:To i ja się przyłączę: podobno w nowym Hiluxie serwis Toyoty zgadza się zamontować chipa i zwiększyć moc o 30KM bez straty gwarancji! Co Wy na to?

ja slyszalem, ze w plaskich(moze w 4x4 tysz) wymieniaja tuleje metalowo gumowe zawieszenia, sworznie i inne psujidla na gwarancji w okresie gwarancyjnym co dla mnie szokiem bylo...



wymieniaja,mi powymieniali,weze hamulcowe i wachacze w tylnym zawieszeniu w avensisie...a chipa sami do diesla proponowali...Marcin pisze:brzmi ciekawiejMariuszG pisze:To i ja się przyłączę: podobno w nowym Hiluxie serwis Toyoty zgadza się zamontować chipa i zwiększyć moc o 30KM bez straty gwarancji! Co Wy na to?
ja slyszalem, ze w plaskich(moze w 4x4 tysz) wymieniaja tuleje metalowo gumowe zawieszenia, sworznie i inne psujidla na gwarancji w okresie gwarancyjnym co dla mnie szokiem bylo...![]()
ponoc...
Ale cena modyfikacji by toyota jest zaporowa. Nie wiem czy jest to zależne od serwisu , ale w małopolsce wołali 6000 pln (musze sie zapytca ile wołają u nas). Troche duzo biorac pod uwage ze u dobrego tunera po znajomosci mozna zrobic to samo ponizej 1000 , a bez znajomosci w okolicach 2000. No i modyfikacja u dobrego tunera bedzie dostosowana dokladnie do naszych wymagan i do indywidualnego modelu (mimo wszystko kazdy model na swoj sposob sie od siebie rozni). I mozna to tez zrobic tak , aby serwis o tym nie wiedzial - czyli krotko mowiac nie tracac gwarancji. Nie mniej jednak kazda taka modyfikacja wiąże się ze skróceniem żywotności silnika , a szczególnie turbiny (modyfikacja bazuje głównie na zmianie ciśnienia turbiny i map wtrysków). Ale IMHO mozna spokonie podniesc moc w tym dieslu bez obawy do 150 koni (fabrycznie 102 HP) podnosząc rowniez znacznie moment obrotowy na zdrowo powyzej 300 (fabrycznie 260). Pytanie co na to sprzęgło , skrzynia , reduktor , most etc. Ale widzialbym rozwiazanie w postaci Boost Contolera. Chcemy miec 150 koni - cyk mamy 150. Chcemy miec 100 - cyk mamy 100. I wszystko z kabiny samochodu.
Chcialbym tylko dodac , ze ten silnik charakteryzuje sie duza elastycznoscia - dosc szybko osiaga maksymalny moment brotowy (przy 1600) i przez dlugi okres ten moment nie spada (do 2400). Wydaje mi sie ze turbolag jest dosc maly w tym silniku , chyba dosc udana konstrukcja. I śmiało można z niej dużo więcej wyciągnąć (patrzac sie na charakterystyke silnika mozna powiedziec ze turbosprezarka jaka jest tam zastosowana jest dosc mala , gdyby zastosowac w jej miejsce dobra hybryde - moze t3/t4 - mielibysmy niezle pole do popisu , silnik moglby osiagac naprawde duze moce - i przy dobrym zestrojeniu wszystkiego nie zmniejszylibysmy znacznie jego zywotnosci). No i za kase jaka zada serwis toyoty za swoj chip mozna zrobic modyfikacje tego silnika jak marzenie , łącznie z montażem boostcontrolera i zabeczpieczeniem silnika .
Chcialbym tylko dodac , ze ten silnik charakteryzuje sie duza elastycznoscia - dosc szybko osiaga maksymalny moment brotowy (przy 1600) i przez dlugi okres ten moment nie spada (do 2400). Wydaje mi sie ze turbolag jest dosc maly w tym silniku , chyba dosc udana konstrukcja. I śmiało można z niej dużo więcej wyciągnąć (patrzac sie na charakterystyke silnika mozna powiedziec ze turbosprezarka jaka jest tam zastosowana jest dosc mala , gdyby zastosowac w jej miejsce dobra hybryde - moze t3/t4 - mielibysmy niezle pole do popisu , silnik moglby osiagac naprawde duze moce - i przy dobrym zestrojeniu wszystkiego nie zmniejszylibysmy znacznie jego zywotnosci). No i za kase jaka zada serwis toyoty za swoj chip mozna zrobic modyfikacje tego silnika jak marzenie , łącznie z montażem boostcontrolera i zabeczpieczeniem silnika .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

- Bartek 4.7
-
- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
Nie jestem do końca przekonany o ich (TOYOTY) zdroworozsądkowym podejściu. Na innych rynkach np. w RPA dostępna jest wersja Hila z 3.0 dieslem od Land Cruisera (coś ok 170 KM i 400 Nm). Dlaczego ten model nie jest dostępny w Europie skoro Nissan oferuje silnik o podobnych parametrach?Maniek pisze:to znaczy, ze toyota motor poland wykazała się zdrowym rozsądkiem bo w wielu przypadkach o rezygnacji z toyoty na korzyść innych konkurencyjnych marek przemawiały jedynie "konie" w silniku hiluxa...zresztą wiele na tym forum padło postów w jednym tonie: "gdyby nie te słabe parametry wziałbym hila (bo to toyota i jest wporzo!) a tak polecam/kupiłem nissana" , " toyota jest zajebista tylko te osiągi" itd...słowa uznania za decyzję - widać, że ktoś tam nie śpi - albo się na chwilę przebudził
Wszystkie Hile double cab w Polsce pochodzą z fabryki w RPA, więc czemu nie wprowadzają 3.0??
Nie tylko na naszym rynku Toyota nie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientow - to powszechnie znany fakt. Dla przykladu przyotyecze fakt , iz hiluxy (zwane tam pickup) w U.S.A. nie posiadaly wogole (przez jakis czas byla niby pierwsza generacja , pozniej byly wypuszczane krociutkie serie - ale nie warto nawet o nich wspominac) sztywnego mostu - a bylo na to zapotrzebowanie.Bartek 4.7 pisze:Nie jestem do końca przekonany o ich (TOYOTY) zdroworozsądkowym podejściu. Na innych rynkach np. w RPA dostępna jest wersja Hila z 3.0 dieslem od Land Cruisera (coś ok 170 KM i 400 Nm). Dlaczego ten model nie jest dostępny w Europie skoro Nissan oferuje silnik o podobnych parametrach?Maniek pisze:to znaczy, ze toyota motor poland wykazała się zdrowym rozsądkiem bo w wielu przypadkach o rezygnacji z toyoty na korzyść innych konkurencyjnych marek przemawiały jedynie "konie" w silniku hiluxa...zresztą wiele na tym forum padło postów w jednym tonie: "gdyby nie te słabe parametry wziałbym hila (bo to toyota i jest wporzo!) a tak polecam/kupiłem nissana" , " toyota jest zajebista tylko te osiągi" itd...słowa uznania za decyzję - widać, że ktoś tam nie śpi - albo się na chwilę przebudził
Wszystkie Hile double cab w Polsce pochodzą z fabryki w RPA, więc czemu nie wprowadzają 3.0??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

- Bartek 4.7
-
- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
A bo na tą europę to te Hile jakieś takie gówniane. Jeden silnik do wyboru, a jakże, a jak zapytasz ich o lift auta to patrzą na ciebie jak na odmieńca jakiegoś.fox100 pisze:Mam wrażenie, że amerykańska Toyota Pickup i europejski Hilux to dwa zupełnie różne autaZun pisze: Dla przykladu przyotyecze fakt , iz hiluxy (zwane tam pickup) w U.S.A. nie posiadaly wogole
A sprawdź stronę toyoty w RPA



A u nas [cenzura] nic


No tak , teraz wogole nie ma modelu , ktory sie nazywa pick up - najblizej jemu jest Tacoma , ktora rozmiarowo jest przybliozna do hiluxa/pickupa. Ale generacja 3 byla taka sama na wszystkich rynkach - tzn. wygladala tak samo (ta sama rama , buda)fox100 pisze:Mam wrażenie, że amerykańska Toyota Pickup i europejski Hilux to dwa zupełnie różne autaZun pisze: Dla przykladu przyotyecze fakt , iz hiluxy (zwane tam pickup) w U.S.A. nie posiadaly wogole
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Very interestingBartek 4.7 pisze: 4,0 benzyna
A u nas [cenzura] nicJak w salonie zapytałem o wykres mocy w hilu to wywołało to zdziwienie pt;"o czym ten gość bredzi" I opowiadają ci pierdoły.

A o wykresy to sie w złym miejscu pytałeś


same starocie
- Bartek 4.7
-
- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
http://www.toyota.co.za/models/viewrange.aspx?id=hiluxMiras M pisze:Very interestingBartek 4.7 pisze: 4,0 benzyna
A u nas [cenzura] nicJak w salonie zapytałem o wykres mocy w hilu to wywołało to zdziwienie pt;"o czym ten gość bredzi" I opowiadają ci pierdoły.
a możesz podać jakieś oznaczenie tego 4.0 w Hiluxie?
A o wykresy to sie w złym miejscu pytałeśSzybciej by Ci w salonie fryzjerskim powiedzieli
Kliknij sobie "view models anc colours" i zobacz 4.0 V6.
Tam to jest wybór

A u nas gówno

I jak pisałem wyżej te auta tam (w RPA) są składane i stamtąd trafiają do Polski (przynajmniej double cab, bo single i king cab to chyra w Tajlandii). I nie możnaby nieco poszerzyć oferty na europę, hę

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości