hilux - "tuning" silnika

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

hilux - "tuning" silnika

Post autor: maxpatrol » pn sty 23, 2006 7:53 am

mysle o kupnie za jakis czas samochodu na codzien (znaczy dojazdy do pracy, zakupy, trasy typu poznan-katowice ... no i ciagniecie bydlaka (patrol K-160) na imprezy).
i tak mi przechodzi hilux po glowie (mysle tu o roczniku okolo 2000).
tylko ten silnik ... chyba troche za slaby do normalnej jazdy (a w szczegolnisci do wyprzedzania na mijance).
i tu pytanie: jakie sa mozwliwosci w polsce podrasowania troche tego silnika?? (to juz jest na jakiejs elektronice?)
no i czy wogole ten samochod sie nadaje do codziennego uzytkowania?
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sty 23, 2006 11:51 am

To ja się podłącze do pytania, bo właśnie chiałem pisać nowego podobnego posta:) Obiektywnie poproszę, jak z żywotnością tego 2.4D? Słyszałem że jak się go eksploatuje jak przystało, to jest to sprzęt atomowy nie do zajechania. A może ma jakieś słabe punkty? (oprócz tego że jest chyba niezbyt mocny) Czy po ewentualnym uturbieniu coś zaczyna dostawać mocniej po dupie niż sama turbina? Czy te motorki różniły się w zalezności od roku produkcji?

I jeszcze pytanka nie związane z tytułem postu:

Podobno w Hilu montowali 3 rodzaje skrzynii biegów, z tego jedna nie miała dużej dziury pomiędzy 2, a 3 i miała dość mocny reduktor (przełożenie 2,4xxx) - w których modelach ona była? Jak taką sztukę znaleźć, konkretnie w niemcowni?

No i zawieszenie przód - z tego co się zorientowałem to albo wahacze, albo resory ze sztywnym mostem, mnie interesuje to drugie, na forum jedni piszą że robili je do 95, inni że do 97, to jak w końcu? i w praktyce jakiego NAJMŁODSZEGO Hila szukać u szwabków, żeby jeszcze miał resory?

Będe wdzięczny za odpowiedzi, ważne dla mnie :)21
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pn sty 23, 2006 11:55 am

Jak skończyli produkcję LN 105 i 108 to już chyba nie robią. Nie spotkalem 156- ki ze sztywnym mostem. Produkcję 108- ki skończyli w lipcu 1997r.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pn sty 23, 2006 1:07 pm

Hmm, (jeszcze) mam Hila LN 105 (VW Taro) ze sztywnym przednim mostem. Rok prod. październik 1994. Silnik 2,4 (2LII) faktycznie nie do zarypania pod warunkiem sensownej eksploatacji (ja wymieniałem olej co 8 tys km). Przy prawie standardowych kołach (245/75/R16) nie odczuwam jakiegoś braku przyśpieszenia, więcej jak 110 nie jeżdżę bo i po co. Silnika bym nie przerabiał . Generalnie bardzo wdzięczne auto ...
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sty 23, 2006 1:36 pm

Panowie a czy jest gdzieś w necie jakieś sensowne miejsce gdzie da się znaleźć informację o modelach Hila? Szukam, szukam po googlach i nic nie ma, jak już jest to ewentulanie o 4R, a podobno Hilux to jeden z najpopularniejszych modeli Toyoty, a tu nawet żadnego klubu:) Chiałbym wiedzieć czym się różnią LN105,108,110,130,156,167 i cholera wie jeszcze ile tego jest :roll: , bez zawracana Wam głowy, ale bez kitu, informacji jak na lekarstwo, a uważam że umiem używać googli :wink:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pn sty 23, 2006 2:00 pm


Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sty 23, 2006 2:06 pm

Dziekulski :D Wypas stronka :)21
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » wt sty 24, 2006 11:27 am

nie chodzi mi o predkosc max raczej tylko o przyspieszenie. zakladam ze oryginalnie ma podobne do patrola 3.3 TD a to zdecydowanie za malo na mijance (kazde wyprzedzanie tira to male ryzyko) ... juz nie raz musieli uciekac przeze mnie w "trawe" :oops:
nikt sie nie bawil w zwiekszanie mocy??

a most z przodu to mi osobiscie akurat nie ptrzeny :) ...ma byc samochod na asfalt i kon pociagowy
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt sty 24, 2006 11:34 am

no wlasnie, slabe diezle maja to, ze na takich drogach kretych i ruchliwych jedziesz za tirem tudziez innym pojazdem te70-80km/h i jest dupa z wyprzedzeniem, nie mowie juz o tym jak masz przyczyepe...

kupilbym takiego pickupa jak ma zbig, silnik jest z wykopem, podobiez niezawodnosc bedzie na poziomie toyoty-przeca to tysz japonskie...
tymbardziej jak chcesz patrola targac na lawecie...
nawet nowy hil ma cos zalosne 105KM chyba... :roll:

ze wzgledu na osiagi odpuscilbym hila...
jesli chcesz tojke to moze 4R 3.0td badz benzin?

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maxpatrol » wt sty 24, 2006 11:52 am

moze rzeczywiscie zostac przy marce "nissan" :roll:
a jako to jest subiektywnie z osiagami (takim wyprzedzaniem) w pick-up'ie nissana? (chodzi mi o rocznik okolo 2000) .... bo te KM i Nm to nie zawsze sie sprawdzaja w praktyce ...
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » wt sty 24, 2006 1:02 pm

Marcin pisze:no wlasnie, slabe diezle maja to, ze na takich drogach kretych i ruchliwych jedziesz za tirem tudziez innym pojazdem te70-80km/h i jest dupa z wyprzedzeniem, nie mowie juz o tym jak masz przyczyepe...

ze wzgledu na osiagi odpuscilbym hila...
jesli chcesz tojke to moze 4R 3.0td badz benzin?
Witam.
Jak już poruszyliście temat 4R 3.0 V6 (LPG) z przyczepką, to odrazu mówię, że daje rade do 1,5 t całkiem dobrze. Jak zarzuciliśmy lawetkę z UAZem (około 2t), to odrazu wyglądało to inaczej. Przyspieszenie porównywalne do traktora z dwoma przyczepami buraków. Prędkość maksymalna była bardzo zależna od ukształtowania terenu :D :evil: . Z Suczką na lawecie brykało to całkiem nieźle, a to tylko 0,5t różnicy :lol: 8) a znać było.
Dodatkow powiem, że te doświadczenia były przeprowadzone przy BFG 33"MT, zatem to też miało znaczenie.
Przy orginalnych kapciach i bez przyczepy 4R naprawdę rakieta na trasie, wyprzedanie nie stanowiło problemy, ale widoczne było przy tankowaniu
:D :P .

Pozdrawiam.

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt sty 24, 2006 2:43 pm

Hilux 2.4D niezależnie czy ma 1,5 czy 2 tony na haku jedzie tak samo ...niechętnie :lol:

Hilux z 2000r to jeszcze ten z 2.4TD (90KM / 215Nm), do ciągania przyczepy to bym celował w tego nowszego po liftingu (2002r), ma D4D i 102KM ale aż 260Nm @ 1600-2400rpm więc elastyczny, dobry do holowania wydaje mi sie, chociarz Nissan od 2002r. (133KM / 300Nm) byłby lepsiejszy.

@kacperekk
silnik 2.4D bez turba jest nie do zabicia, i tak jak napisałeś jedyną słaba stroną tego silnika są marne osiągi. Były dwie wersje:
2L (do '89r) - 72KM / 155Nm
2LII (od '89r) - 83KM / 165Nm

W Hiluxie było duuużo skrzyń, zależnie od silnika, wersji, etc. i dwa reduktory:
RF1A - 2,276 z transferem przez trybiki (diesle i benzyny bez ADD)
VF1A - 2,566 z transferem przez łańcuch (3.0V6 i reszta z ADD)
Duża dziura między 2 a 3? Hmm, nie wiem, nie czuje aż tak tego, może na 33" bym poczuł.

A o sztywnym moście z przodu było już wiele razy pisane.
same starocie

MariuszG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: czw sty 12, 2006 11:19 am
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MariuszG » śr sty 25, 2006 9:16 am

To i ja się przyłączę: podobno w nowym Hiluxie serwis Toyoty zgadza się zamontować chipa i zwiększyć moc o 30KM bez straty gwarancji! Co Wy na to?

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw sty 26, 2006 11:31 am

to znaczy, ze toyota motor poland wykazała się zdrowym rozsądkiem bo w wielu przypadkach o rezygnacji z toyoty na korzyść innych konkurencyjnych marek przemawiały jedynie "konie" w silniku hiluxa...zresztą wiele na tym forum padło postów w jednym tonie: "gdyby nie te słabe parametry wziałbym hila (bo to toyota i jest wporzo!) a tak polecam/kupiłem nissana" , " toyota jest zajebista tylko te osiągi" itd...słowa uznania za decyzję - widać, że ktoś tam nie śpi - albo się na chwilę przebudził :wink:
coś będzie....

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw sty 26, 2006 6:25 pm

MariuszG pisze:To i ja się przyłączę: podobno w nowym Hiluxie serwis Toyoty zgadza się zamontować chipa i zwiększyć moc o 30KM bez straty gwarancji! Co Wy na to?
brzmi ciekawiej :)21

ja slyszalem, ze w plaskich(moze w 4x4 tysz) wymieniaja tuleje metalowo gumowe zawieszenia, sworznie i inne psujidla na gwarancji w okresie gwarancyjnym co dla mnie szokiem bylo...:)21 :o ponoc... 8)

Awatar użytkownika
Walles
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr wrz 25, 2002 6:17 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Walles » pt sty 27, 2006 7:35 am

Marcin pisze:
MariuszG pisze:To i ja się przyłączę: podobno w nowym Hiluxie serwis Toyoty zgadza się zamontować chipa i zwiększyć moc o 30KM bez straty gwarancji! Co Wy na to?
brzmi ciekawiej :)21

ja slyszalem, ze w plaskich(moze w 4x4 tysz) wymieniaja tuleje metalowo gumowe zawieszenia, sworznie i inne psujidla na gwarancji w okresie gwarancyjnym co dla mnie szokiem bylo...:)21 :o ponoc... 8)
wymieniaja,mi powymieniali,weze hamulcowe i wachacze w tylnym zawieszeniu w avensisie...a chipa sami do diesla proponowali...

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt sty 27, 2006 10:38 am

Ale cena modyfikacji by toyota jest zaporowa. Nie wiem czy jest to zależne od serwisu , ale w małopolsce wołali 6000 pln (musze sie zapytca ile wołają u nas). Troche duzo biorac pod uwage ze u dobrego tunera po znajomosci mozna zrobic to samo ponizej 1000 , a bez znajomosci w okolicach 2000. No i modyfikacja u dobrego tunera bedzie dostosowana dokladnie do naszych wymagan i do indywidualnego modelu (mimo wszystko kazdy model na swoj sposob sie od siebie rozni). I mozna to tez zrobic tak , aby serwis o tym nie wiedzial - czyli krotko mowiac nie tracac gwarancji. Nie mniej jednak kazda taka modyfikacja wiąże się ze skróceniem żywotności silnika , a szczególnie turbiny (modyfikacja bazuje głównie na zmianie ciśnienia turbiny i map wtrysków). Ale IMHO mozna spokonie podniesc moc w tym dieslu bez obawy do 150 koni (fabrycznie 102 HP) podnosząc rowniez znacznie moment obrotowy na zdrowo powyzej 300 (fabrycznie 260). Pytanie co na to sprzęgło , skrzynia , reduktor , most etc. Ale widzialbym rozwiazanie w postaci Boost Contolera. Chcemy miec 150 koni - cyk mamy 150. Chcemy miec 100 - cyk mamy 100. I wszystko z kabiny samochodu.

Chcialbym tylko dodac , ze ten silnik charakteryzuje sie duza elastycznoscia - dosc szybko osiaga maksymalny moment brotowy (przy 1600) i przez dlugi okres ten moment nie spada (do 2400). Wydaje mi sie ze turbolag jest dosc maly w tym silniku , chyba dosc udana konstrukcja. I śmiało można z niej dużo więcej wyciągnąć (patrzac sie na charakterystyke silnika mozna powiedziec ze turbosprezarka jaka jest tam zastosowana jest dosc mala , gdyby zastosowac w jej miejsce dobra hybryde - moze t3/t4 - mielibysmy niezle pole do popisu , silnik moglby osiagac naprawde duze moce - i przy dobrym zestrojeniu wszystkiego nie zmniejszylibysmy znacznie jego zywotnosci). No i za kase jaka zada serwis toyoty za swoj chip mozna zrobic modyfikacje tego silnika jak marzenie , łącznie z montażem boostcontrolera i zabeczpieczeniem silnika .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » sob sty 28, 2006 7:37 pm

Maniek pisze:to znaczy, ze toyota motor poland wykazała się zdrowym rozsądkiem bo w wielu przypadkach o rezygnacji z toyoty na korzyść innych konkurencyjnych marek przemawiały jedynie "konie" w silniku hiluxa...zresztą wiele na tym forum padło postów w jednym tonie: "gdyby nie te słabe parametry wziałbym hila (bo to toyota i jest wporzo!) a tak polecam/kupiłem nissana" , " toyota jest zajebista tylko te osiągi" itd...słowa uznania za decyzję - widać, że ktoś tam nie śpi - albo się na chwilę przebudził :wink:
Nie jestem do końca przekonany o ich (TOYOTY) zdroworozsądkowym podejściu. Na innych rynkach np. w RPA dostępna jest wersja Hila z 3.0 dieslem od Land Cruisera (coś ok 170 KM i 400 Nm). Dlaczego ten model nie jest dostępny w Europie skoro Nissan oferuje silnik o podobnych parametrach?
Wszystkie Hile double cab w Polsce pochodzą z fabryki w RPA, więc czemu nie wprowadzają 3.0??

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob sty 28, 2006 8:00 pm

Bartek 4.7 pisze:
Maniek pisze:to znaczy, ze toyota motor poland wykazała się zdrowym rozsądkiem bo w wielu przypadkach o rezygnacji z toyoty na korzyść innych konkurencyjnych marek przemawiały jedynie "konie" w silniku hiluxa...zresztą wiele na tym forum padło postów w jednym tonie: "gdyby nie te słabe parametry wziałbym hila (bo to toyota i jest wporzo!) a tak polecam/kupiłem nissana" , " toyota jest zajebista tylko te osiągi" itd...słowa uznania za decyzję - widać, że ktoś tam nie śpi - albo się na chwilę przebudził :wink:
Nie jestem do końca przekonany o ich (TOYOTY) zdroworozsądkowym podejściu. Na innych rynkach np. w RPA dostępna jest wersja Hila z 3.0 dieslem od Land Cruisera (coś ok 170 KM i 400 Nm). Dlaczego ten model nie jest dostępny w Europie skoro Nissan oferuje silnik o podobnych parametrach?
Wszystkie Hile double cab w Polsce pochodzą z fabryki w RPA, więc czemu nie wprowadzają 3.0??
Nie tylko na naszym rynku Toyota nie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientow - to powszechnie znany fakt. Dla przykladu przyotyecze fakt , iz hiluxy (zwane tam pickup) w U.S.A. nie posiadaly wogole (przez jakis czas byla niby pierwsza generacja , pozniej byly wypuszczane krociutkie serie - ale nie warto nawet o nich wspominac) sztywnego mostu - a bylo na to zapotrzebowanie.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » sob sty 28, 2006 8:18 pm

Zun pisze: Dla przykladu przyotyecze fakt , iz hiluxy (zwane tam pickup) w U.S.A. nie posiadaly wogole
Mam wrażenie, że amerykańska Toyota Pickup i europejski Hilux to dwa zupełnie różne auta :roll:
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » sob sty 28, 2006 8:36 pm

fox100 pisze:
Zun pisze: Dla przykladu przyotyecze fakt , iz hiluxy (zwane tam pickup) w U.S.A. nie posiadaly wogole
Mam wrażenie, że amerykańska Toyota Pickup i europejski Hilux to dwa zupełnie różne auta :roll:
A bo na tą europę to te Hile jakieś takie gówniane. Jeden silnik do wyboru, a jakże, a jak zapytasz ich o lift auta to patrzą na ciebie jak na odmieńca jakiegoś.
A sprawdź stronę toyoty w RPA !! Oko mi zbielalo normalnie. Silniki 2,5 i 3,0 diesel i jeszcze 4,0 benzyna jak sobie szanowny klient życzy. A jak chce to i wersję z fabrycznym liftem może zamówić :)2 a na stronce dużo info łącznie z przebiegami mocy i momentu w silnikach :)2 Tam to klient wie co kupuje.

A u nas [cenzura] nic :evil: Jak w salonie zapytałem o wykres mocy w hilu to wywołało to zdziwienie pt;"o czym ten gość bredzi" I opowiadają ci pierdoły. :evil:

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob sty 28, 2006 9:06 pm

fox100 pisze:
Zun pisze: Dla przykladu przyotyecze fakt , iz hiluxy (zwane tam pickup) w U.S.A. nie posiadaly wogole
Mam wrażenie, że amerykańska Toyota Pickup i europejski Hilux to dwa zupełnie różne auta :roll:
No tak , teraz wogole nie ma modelu , ktory sie nazywa pick up - najblizej jemu jest Tacoma , ktora rozmiarowo jest przybliozna do hiluxa/pickupa. Ale generacja 3 byla taka sama na wszystkich rynkach - tzn. wygladala tak samo (ta sama rama , buda)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pn sty 30, 2006 10:09 am

Bartek 4.7 pisze: 4,0 benzyna

A u nas [cenzura] nic :evil: Jak w salonie zapytałem o wykres mocy w hilu to wywołało to zdziwienie pt;"o czym ten gość bredzi" I opowiadają ci pierdoły. :evil:
Very interesting :lol: a możesz podać jakieś oznaczenie tego 4.0 w Hiluxie?

A o wykresy to sie w złym miejscu pytałeś 8) Szybciej by Ci w salonie fryzjerskim powiedzieli :lol:
same starocie

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » pn sty 30, 2006 10:57 am

Miras M pisze:
Bartek 4.7 pisze: 4,0 benzyna

A u nas [cenzura] nic :evil: Jak w salonie zapytałem o wykres mocy w hilu to wywołało to zdziwienie pt;"o czym ten gość bredzi" I opowiadają ci pierdoły. :evil:
Very interesting :lol: a możesz podać jakieś oznaczenie tego 4.0 w Hiluxie?

A o wykresy to sie w złym miejscu pytałeś 8) Szybciej by Ci w salonie fryzjerskim powiedzieli :lol:
http://www.toyota.co.za/models/viewrange.aspx?id=hilux

Kliknij sobie "view models anc colours" i zobacz 4.0 V6.

Tam to jest wybór :)2
A u nas gówno :)3

I jak pisałem wyżej te auta tam (w RPA) są składane i stamtąd trafiają do Polski (przynajmniej double cab, bo single i king cab to chyra w Tajlandii). I nie możnaby nieco poszerzyć oferty na europę, hę ??

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt sty 31, 2006 12:15 am

Aaa to ten most powerful z LC 120, nooo fajna opcja, ale nie do użytkowego pikapa (chyba już nie jest użytkowy). Mi tam 2LII styka :lol: :lol: :wink:
same starocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości