reduktor, końcówka
Moderator: Mroczny
reduktor, końcówka
1.Pojawiło sie takie coś:
na równym rozpędze sie na L4 na piątym biegu, jakieś 50 km/h, wrzucam na luz, z okolic reduktora słychać niegłośny chrobot który po wytraceniu prędkości cichnie. Na H4 tego obiawu nie ma. Ciał obcych w podwoziu nie stwierdzono, stwierdzono natomiast bardzo minimalny luz góra-dół na tylnej flanszy reduktora. Olej w reduktorze nieznany, prawdopodobnie nalany jeszcze w fabryce. Co to sie rozlatało? Przejdzie samo?
Generalnie mój reduktor dość głośno pracuje (jęczy) przy wyższych prędkościach (4, 5 bieg) ale tak było zawsze, bo on gear driven jest.
2.Czy koncówke na wsporniku drążków da sie jakoś zregenerować czy trzeba wymieniać z cały wąs z wałkiem (bo to jedna część)?
na równym rozpędze sie na L4 na piątym biegu, jakieś 50 km/h, wrzucam na luz, z okolic reduktora słychać niegłośny chrobot który po wytraceniu prędkości cichnie. Na H4 tego obiawu nie ma. Ciał obcych w podwoziu nie stwierdzono, stwierdzono natomiast bardzo minimalny luz góra-dół na tylnej flanszy reduktora. Olej w reduktorze nieznany, prawdopodobnie nalany jeszcze w fabryce. Co to sie rozlatało? Przejdzie samo?
Generalnie mój reduktor dość głośno pracuje (jęczy) przy wyższych prędkościach (4, 5 bieg) ale tak było zawsze, bo on gear driven jest.
2.Czy koncówke na wsporniku drążków da sie jakoś zregenerować czy trzeba wymieniać z cały wąs z wałkiem (bo to jedna część)?
same starocie
moj tez troche wyje jak mu na 5 przycisne ponad 3tys obr...
ale chyba nie ma sie o co martwic
olej najlepiej zmien na syntetyk, cos w stylu taf-x Castrola albo ja ja mam Mobil SHC 75W90 gl5 bodajrze to jest.... 1.6litra ci wejdzie, wyudatek nieduzy a naprawde warto.
co do koncowki to: tak mozna regenerowac.
tez go wlasnie mam do zrobienia
pozdrawiam
Piotrek
ale chyba nie ma sie o co martwic

olej najlepiej zmien na syntetyk, cos w stylu taf-x Castrola albo ja ja mam Mobil SHC 75W90 gl5 bodajrze to jest.... 1.6litra ci wejdzie, wyudatek nieduzy a naprawde warto.
co do koncowki to: tak mozna regenerowac.
tez go wlasnie mam do zrobienia

pozdrawiam
Piotrek
TOYOTA
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć miras
co do chrobotania to może już padać tobir łożusko w reduktorze
miałem cosik takiego (taki objaw) w swoim terranie
łożysko dostało jakiegoś raczka - wymieniłem i wszystko już było super
wąs przekładni jest jak najbardziej naprawialny co jest śmieszne to też w terranie naprawiałem
- koszt raczej niewielki ok 20pln
jak dorwiesz mnie gdzieś w białej to wytłumaczę ci gdzie jest niezły magik od naprawy takich drobnostek i poprawianiu trwałości tegoż elementu w stosunku do oryginału
jak chcesz to wpadnij do mnie to podjedziemy do gostka
acha i możesz przyjechać na pustym baku bo nie wiem co mam już robić z "solarką"
chyba zacznę nią ogród podlewać sąsiadowi 
co do chrobotania to może już padać tobir łożusko w reduktorze
miałem cosik takiego (taki objaw) w swoim terranie
łożysko dostało jakiegoś raczka - wymieniłem i wszystko już było super
wąs przekładni jest jak najbardziej naprawialny co jest śmieszne to też w terranie naprawiałem

jak dorwiesz mnie gdzieś w białej to wytłumaczę ci gdzie jest niezły magik od naprawy takich drobnostek i poprawianiu trwałości tegoż elementu w stosunku do oryginału
jak chcesz to wpadnij do mnie to podjedziemy do gostka
acha i możesz przyjechać na pustym baku bo nie wiem co mam już robić z "solarką"



były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: reduktor, końcówka
Tem wąs z wałkiem nie występuje jako część zamiennaMiras M pisze:
2.Czy koncówke na wsporniku drążków da sie jakoś zregenerować czy trzeba wymieniać z cały wąs z wałkiem (bo to jedna część)?

Trzeba zanabyć cały wspornik.
Zostaje tylko regeneracja.
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Re: reduktor, końcówka
Polecam Regenerację, zamówiłem w Toyocie zestaw naprawczy -tuleje i oczywiście nie pasowały, pojechałem do regeneracji, naprawił tanio i skutecznieMarek Glinka pisze:Tem wąs z wałkiem nie występuje jako część zamiennaMiras M pisze:
2.Czy koncówke na wsporniku drążków da sie jakoś zregenerować czy trzeba wymieniać z cały wąs z wałkiem (bo to jedna część)?![]()
Trzeba zanabyć cały wspornik.
Zostaje tylko regeneracja.

Wspornik to juz sobie zregenerowałem, tylko ta końcówka została. W ASO za cały wspornik mołali mi ponad 800pln. Podziękowałem.
@piotr oskwarek
Mój bak Cie nie uratuje, tam ledwo 65 litrów wchodzi. Wezme bańki na pake
Za namiary do magika będe dźwięczny
W reduktorze mówisz łożysko. Tam chyba storzkowe są, jak wylatane to można dokręcić. Może sie też w obudowie obracać... Zmienie ten olej, może sie dotrze
@piotr oskwarek
Mój bak Cie nie uratuje, tam ledwo 65 litrów wchodzi. Wezme bańki na pake

Za namiary do magika będe dźwięczny
W reduktorze mówisz łożysko. Tam chyba storzkowe są, jak wylatane to można dokręcić. Może sie też w obudowie obracać... Zmienie ten olej, może sie dotrze

same starocie
oooo to mnie baaardzo interesuje "poprawianie trwalosci orginalnego wspornika" bo fabryczny wynalazek jakos tak nie za bardzo wytrzymaly jest....piotr oskwarek pisze: jak dorwiesz mnie gdzieś w białej to wytłumaczę ci gdzie jest niezły magik od naprawy takich drobnostek i poprawianiu trwałości tegoż elementu w stosunku do oryginału
moze ktos z szanownej braci przerabial temat?
a moze by tak od innego pojazdu dopasowac? (takiego gdzie sie to tak szybko nie pierdzieli)
P.S. jak poznac czy amortyzator skretu jest do wymiany?
musi puszczac olej? czy sa jakies inne sposoby ogano-leptyczne?
Piotrek
TOYOTA
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Dobrać raczej trudno.banano pisze:moze ktos z szanownej braci przerabial temat?
a moze by tak od innego pojazdu dopasowac? (takiego gdzie sie to tak szybko nie pierdzieli)
W Toyocie stosunkowo długo pracuje sworzeń kulisty, natomiast dość szybko lecą tulejki.
Można przeszlifować wałek i dotoczyc tulejki z kompozycji ( typu brąz samosmarowny) i wtedy będzie sporo dłużej pracował.
Można kupic w JC za niecałe 300zeta ale nie polecam

Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


ale szlifowanie jakims papierem sciernym(czytaj sam to zrobie?) czy to musi byc tak dokladne ze tylko tokarka wchodzi w rachube?Marek Glinka pisze: Można przeszlifować wałek i dotoczyc tulejki z kompozycji ( typu brąz samosmarowny) i wtedy będzie sporo dłużej pracował.
Można kupic w JC za niecałe 300zeta ale nie polecam
proponujesz tulejki z brazu? (orginal to cos przypominajacego plastik)
tylko gdzie mi takie cos dorobia?
TOYOTA
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Raczej musisz znaleźć jakiegoś tokarza. Jak dobry fachura to papierem zrobi tak jak na szlifierce.banano pisze:
ale szlifowanie jakims papierem sciernym(czytaj sam to zrobie?) czy to musi byc tak dokladne ze tylko tokarka wchodzi w rachube?
proponujesz tulejki z brazu? (orginal to cos przypominajacego plastik)
tylko gdzie mi takie cos dorobia?
Sam to możesz usunąć najwyżej rdzę i drobne wżery. Ale jak na to nie patrzał to też coś tam spiłujesz. No i nowa tulejka na dzień dobry będzie miała luz.
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
mi tokarz co prawda regenerował wspornik od terrano ale zrobił to bardzo ok i co ciekawe robiło to o wiele lepiej od oryginału
wytoczył tulejki z "kaprolanu"
sworzeń wyprostował i ponownie przetoczył usuwając wszelkie karby
wypolerował sworzeń i dorobił kalemitki tak że bardzo łatwo można było przesmarować cały wspornik
nie wiem jak w toyce ale w nissanie wspornik bardzo często narażony był na uszkodzenia więc zrobiłem sam już wzmocnienie owego wspornika
znalazłem ten patent na pewnej ruskiej stronce www.nissan.ru
wytoczył tulejki z "kaprolanu"
sworzeń wyprostował i ponownie przetoczył usuwając wszelkie karby
wypolerował sworzeń i dorobił kalemitki tak że bardzo łatwo można było przesmarować cały wspornik
nie wiem jak w toyce ale w nissanie wspornik bardzo często narażony był na uszkodzenia więc zrobiłem sam już wzmocnienie owego wspornika
znalazłem ten patent na pewnej ruskiej stronce www.nissan.ru
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Już wiem dlaczego mój reduktor wył i chrobotał
Nie było w nim oleju
Wyleciały z niego śladowe ilości oleum i troszke opiłek na magnesiku. Zalałem TAF-Xem, jest OK, zaczął pracować ciszej, nie chrobocze. I teraz pytanie, co sie stało z resztą oleju? Uszczelnienia mam dobre, nic nie cieknie. Ktoś nie dolał do pełna i jeździłem tak ponad 6 lat bo mi sie nie chciało sprawdzić stanu?
Sabotarz?
Wyparował? 

Nie było w nim oleju

Wyleciały z niego śladowe ilości oleum i troszke opiłek na magnesiku. Zalałem TAF-Xem, jest OK, zaczął pracować ciszej, nie chrobocze. I teraz pytanie, co sie stało z resztą oleju? Uszczelnienia mam dobre, nic nie cieknie. Ktoś nie dolał do pełna i jeździłem tak ponad 6 lat bo mi sie nie chciało sprawdzić stanu?



same starocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość