Kilka pytan o LJ i Hila

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Kilka pytan o LJ i Hila

Post autor: majch » sob mar 04, 2006 5:15 pm

Witam wszystkich,
za niedlugi czas bede musial zmienic samochod, wiem juz napewno, ze na toyote ale jeszcze nie wiem na jaka (Hil albo LJ) i mam kilka zwiazanych z tym pytan:

1) wiem jak wyglada sprawa homologacji ciezarowej w Hilu a jak jest z LJ70 ? czy ktos ma takie auto zarejestrowane na firme i walczyl ze skarbowka?

2) na auto chce przeznaczyc na poczatek ok 25kpln. Lepiej kupic tansza i zostawic sobie wiekszy pakiet starowy czy szukac czegos w najlepszym mozliwym stanie ? zaznaczam, ze mam warsztat wiec remont kosztuje mnie tyle co czesci

3) w jednym z wczesniejszych tematow bylo cos o tym, ze Hil na kolach 35" nie jedzie. Na jednej z imprez widzialem wlasnie Hila na takich kolach i nie tylko jechal w glebokim blocie ale nawet ciagnal w tym blocie jeepa. Czy byla to jakas zmota (moze ktoregos z Was) czy moze byla jakas seryjnie mocniejsza wersja ?

z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam majch
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » sob mar 04, 2006 5:23 pm

Ad.2) Moje zdanie jest takie że lepiej kupić za więcej w lepszym stanie. Kiedyś dawno temu tak zrobiłem i nie żałuje. Bo trup trupem pozostanie :roll:

Ad.3) Chodziło raczej o jazdę po czarnym, przyspieszenia i V.max 100km/h z górki :lol:
same starocie

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » sob mar 04, 2006 7:31 pm

w przypadku hila/taro - od ręki masz odliczenie VAT od paliwa, po zarejstrowaniu auta na firmę lecisz na stację disgnostyczną oni ogladają auto z zewnątrz i wypisują ci kwitek za 60 pln. że auto spełnia wymogi do odliczenia VAT od paliwa. i wbijają ci później w twardy dowód takąż adnotację.

w przypadku LJ - bardzo duzy problem żeby to załatwić.


ps. wiem bo tak robiłem z taro :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » sob mar 04, 2006 7:49 pm

no wlasnie ten VAT...
w przypadku LJ jest to duzy problem czy sprawa nie mozliwa do zalatwienia?
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » sob mar 04, 2006 7:58 pm

wg przepisów auto musiało by być max 3 osobowe - plus stała przegroda oddzielająca przedział pasażerski od ładunkowego plus przedział ładunkowy musi być dłuższy od pasażerskiego plus przegroda musi mieć homologacje

no chyba że kupisz LJ z australi z paką z tyłu to ci od ręki dadzą kwit :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

powa

Post autor: powa » pn mar 06, 2006 6:09 pm

kpeugeot pisze:wg przepisów auto musiało by być max 3 osobowe - plus stała przegroda oddzielająca przedział pasażerski od ładunkowego plus przedział ładunkowy musi być dłuższy od pasażerskiego plus przegroda musi mieć homologacje

no chyba że kupisz LJ z australi z paką z tyłu to ci od ręki dadzą kwit :)21
niekoniecznie od razu antypody. blizej jest holandia, gdzie mozna znalezc LC w wersji ciezarowej, czyli wg. ichniejszych przepisow z 1 rzedem siedzen i przestrzenia ladunkowa zdolna pomiescic szescian o boku 128 cm. ktos mi takiego PZJ73, o ile dobrze pamietam, oferowal. są pono także HZJy w tej wersji. proponooje poszukać na www.trucks.nl - tam chyba też takie widziałem.

taki samochod raczej spelnia nowe wymagania dla ciezarowek w RP. no chyba, że się mylę :lol:

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn mar 06, 2006 8:49 pm

powa pisze:
kpeugeot pisze:wg przepisów auto musiało by być max 3 osobowe - plus stała przegroda oddzielająca przedział pasażerski od ładunkowego plus przedział ładunkowy musi być dłuższy od pasażerskiego plus przegroda musi mieć homologacje

no chyba że kupisz LJ z australi z paką z tyłu to ci od ręki dadzą kwit :)21
niekoniecznie od razu antypody. blizej jest holandia, gdzie mozna znalezc LC w wersji ciezarowej, czyli wg. ichniejszych przepisow z 1 rzedem siedzen i przestrzenia ladunkowa zdolna pomiescic szescian o boku 128 cm. ktos mi takiego PZJ73, o ile dobrze pamietam, oferowal. są pono także HZJy w tej wersji. proponooje poszukać na www.trucks.nl - tam chyba też takie widziałem.

taki samochod raczej spelnia nowe wymagania dla ciezarowek w RP. no chyba, że się mylę :lol:
Przerabialem ostatnio tyą sprawe , wiec jestem na bierząco . Nie chce mi sie szukac artykulu ustawy i go tu cytowac , dlatego opisze wlasnymi slowami. W samochodzie ciezarowym przedewszystkim przestrzen ladunkowa musibyc trwale oddzielona od przestrzeni pasazerskiej - tak mamy w przypadku pickupa. LJ bedzie spelnial taki warunke tylko wtedy gdy wstawimy grodź miedzy przednimi siedzeniami a bagaznikiem. Jutro poszperam w papierach ze swojego hila , tam jest numer artykulu ustawy to przytocze slowo w slowo art. Zdaje mi sie , ze w mysl najnowszej ustawy nie wystarczy juz siatka miedzy bagaznikiem a "szoferka" , ale glowy sobie nie dam uciac. Oczywiscie samochody , ktore wczesniej uzyskaly w polsce (wazne - w polsce) homologacje utrzymuja ja przez caly czas , ale jezeli przywieziemy samochod z za granicy to musi on przejsc badanie , a na tym badaniu odpadnie jezeli nie bedzie spelnial warunkow najnowszej ustawy. I nie ma tu nic do gadania to ,ze w innym kraju unii byl uznawany za ciezarowy.

pozdrawiam
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

drrobi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob lis 12, 2005 8:56 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: drrobi » pn mar 06, 2006 10:44 pm

W nowelizacji ustawy nie ma mowy o samochodach ciężarowych tylko o DMC (dopuszczalna masa calkowita)
Samochody powyzej 3,5 DMC posiadaja pelne odliczenie VAT.
Ponizej są wyjatki9 i tak:
....
- samochody z odkryta przestrzenia ladunkowa (albo jakos tak) czyli np: zuk lub hilux
- samochody w ktorych przestrzn ladunkowa jest wieksza od przestrzeni pasazerskiej, miezrone to taki i tak .....
- samochody z jednym rzedem siedzen i przestrzenia bagazowa oddzielona od przestreni pasazerskiej trwala przegroda patrz LJ z jenym rzedem siedzen, lub np. smart z kratka ;-).
......
Zakonczyli sprawe z homologacjami, z tego co sie orientuje homologacja juz nie jest wazna (hyba ze do okreslenia DMC)
Jak juz masz samochod spelniajacy warunki jedziesz na badanie techniczne, z badaniem do urzedu komunikacji (wpis w dowod) no i oczywiscie zawiadamiasz jeszcze o tym U.Skarbowy (14 dni).
Dla pewnosci poszukaj nowelizacje ustawy VAt tam masz to dosc sensownie opisane.
pozdro
DISCO 300 TDI>>szkoda TDI
i szukamy cos 4x4

drrobi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob lis 12, 2005 8:56 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: drrobi » pn mar 06, 2006 10:46 pm

AAAAAAAAA HA
Jabyscienie wiedzieli to terminy na odbior nowych hiluxow w toyocie sa pod koniec roku.... jak myslicie dlaczego?

:D
DISCO 300 TDI>>szkoda TDI
i szukamy cos 4x4

Awatar użytkownika
fobos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 6:28 am
Lokalizacja: Karsznice

Post autor: fobos » pn mar 06, 2006 10:48 pm

Ja bym przy wyborze samochodu nie sugerował się odliczaniem VAT'u od paliwa. Jaką masz gwarancję, że za rok nie zmienią przepisów. 5 lat temu wziąłem kredyt i kupiłem w salonie do firmy samochód z homologacją ciężarową. Minęły 3 lata, jakiś "geniusz" skinął ustawową różdżką i nadal mam samochód ciężarowy, tylko vat'u od paliwa odliczać nie mogę :evil: :evil: . Swoją LJ70 kupiłem bo jest śliczna i tyle :D :)2 .
TOYOTA LJ 70

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn mar 06, 2006 11:14 pm

drrobi pisze:AAAAAAAAA HA
Jabyscienie wiedzieli to terminy na odbior nowych hiluxow w toyocie sa pod koniec roku.... jak myslicie dlaczego?

:D
Na pażdziernik w bielskim salonie :lol:
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości