Kilka pytan o LJ i Hila
Moderator: Mroczny
Kilka pytan o LJ i Hila
Witam wszystkich,
za niedlugi czas bede musial zmienic samochod, wiem juz napewno, ze na toyote ale jeszcze nie wiem na jaka (Hil albo LJ) i mam kilka zwiazanych z tym pytan:
1) wiem jak wyglada sprawa homologacji ciezarowej w Hilu a jak jest z LJ70 ? czy ktos ma takie auto zarejestrowane na firme i walczyl ze skarbowka?
2) na auto chce przeznaczyc na poczatek ok 25kpln. Lepiej kupic tansza i zostawic sobie wiekszy pakiet starowy czy szukac czegos w najlepszym mozliwym stanie ? zaznaczam, ze mam warsztat wiec remont kosztuje mnie tyle co czesci
3) w jednym z wczesniejszych tematow bylo cos o tym, ze Hil na kolach 35" nie jedzie. Na jednej z imprez widzialem wlasnie Hila na takich kolach i nie tylko jechal w glebokim blocie ale nawet ciagnal w tym blocie jeepa. Czy byla to jakas zmota (moze ktoregos z Was) czy moze byla jakas seryjnie mocniejsza wersja ?
z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam majch
za niedlugi czas bede musial zmienic samochod, wiem juz napewno, ze na toyote ale jeszcze nie wiem na jaka (Hil albo LJ) i mam kilka zwiazanych z tym pytan:
1) wiem jak wyglada sprawa homologacji ciezarowej w Hilu a jak jest z LJ70 ? czy ktos ma takie auto zarejestrowane na firme i walczyl ze skarbowka?
2) na auto chce przeznaczyc na poczatek ok 25kpln. Lepiej kupic tansza i zostawic sobie wiekszy pakiet starowy czy szukac czegos w najlepszym mozliwym stanie ? zaznaczam, ze mam warsztat wiec remont kosztuje mnie tyle co czesci
3) w jednym z wczesniejszych tematow bylo cos o tym, ze Hil na kolach 35" nie jedzie. Na jednej z imprez widzialem wlasnie Hila na takich kolach i nie tylko jechal w glebokim blocie ale nawet ciagnal w tym blocie jeepa. Czy byla to jakas zmota (moze ktoregos z Was) czy moze byla jakas seryjnie mocniejsza wersja ?
z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam majch
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
w przypadku hila/taro - od ręki masz odliczenie VAT od paliwa, po zarejstrowaniu auta na firmę lecisz na stację disgnostyczną oni ogladają auto z zewnątrz i wypisują ci kwitek za 60 pln. że auto spełnia wymogi do odliczenia VAT od paliwa. i wbijają ci później w twardy dowód takąż adnotację.
w przypadku LJ - bardzo duzy problem żeby to załatwić.
ps. wiem bo tak robiłem z taro
w przypadku LJ - bardzo duzy problem żeby to załatwić.
ps. wiem bo tak robiłem z taro

TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
wg przepisów auto musiało by być max 3 osobowe - plus stała przegroda oddzielająca przedział pasażerski od ładunkowego plus przedział ładunkowy musi być dłuższy od pasażerskiego plus przegroda musi mieć homologacje
no chyba że kupisz LJ z australi z paką z tyłu to ci od ręki dadzą kwit
no chyba że kupisz LJ z australi z paką z tyłu to ci od ręki dadzą kwit

TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
niekoniecznie od razu antypody. blizej jest holandia, gdzie mozna znalezc LC w wersji ciezarowej, czyli wg. ichniejszych przepisow z 1 rzedem siedzen i przestrzenia ladunkowa zdolna pomiescic szescian o boku 128 cm. ktos mi takiego PZJ73, o ile dobrze pamietam, oferowal. są pono także HZJy w tej wersji. proponooje poszukać na www.trucks.nl - tam chyba też takie widziałem.kpeugeot pisze:wg przepisów auto musiało by być max 3 osobowe - plus stała przegroda oddzielająca przedział pasażerski od ładunkowego plus przedział ładunkowy musi być dłuższy od pasażerskiego plus przegroda musi mieć homologacje
no chyba że kupisz LJ z australi z paką z tyłu to ci od ręki dadzą kwit
taki samochod raczej spelnia nowe wymagania dla ciezarowek w RP. no chyba, że się mylę

Przerabialem ostatnio tyą sprawe , wiec jestem na bierząco . Nie chce mi sie szukac artykulu ustawy i go tu cytowac , dlatego opisze wlasnymi slowami. W samochodzie ciezarowym przedewszystkim przestrzen ladunkowa musibyc trwale oddzielona od przestrzeni pasazerskiej - tak mamy w przypadku pickupa. LJ bedzie spelnial taki warunke tylko wtedy gdy wstawimy grodź miedzy przednimi siedzeniami a bagaznikiem. Jutro poszperam w papierach ze swojego hila , tam jest numer artykulu ustawy to przytocze slowo w slowo art. Zdaje mi sie , ze w mysl najnowszej ustawy nie wystarczy juz siatka miedzy bagaznikiem a "szoferka" , ale glowy sobie nie dam uciac. Oczywiscie samochody , ktore wczesniej uzyskaly w polsce (wazne - w polsce) homologacje utrzymuja ja przez caly czas , ale jezeli przywieziemy samochod z za granicy to musi on przejsc badanie , a na tym badaniu odpadnie jezeli nie bedzie spelnial warunkow najnowszej ustawy. I nie ma tu nic do gadania to ,ze w innym kraju unii byl uznawany za ciezarowy.powa pisze:niekoniecznie od razu antypody. blizej jest holandia, gdzie mozna znalezc LC w wersji ciezarowej, czyli wg. ichniejszych przepisow z 1 rzedem siedzen i przestrzenia ladunkowa zdolna pomiescic szescian o boku 128 cm. ktos mi takiego PZJ73, o ile dobrze pamietam, oferowal. są pono także HZJy w tej wersji. proponooje poszukać na www.trucks.nl - tam chyba też takie widziałem.kpeugeot pisze:wg przepisów auto musiało by być max 3 osobowe - plus stała przegroda oddzielająca przedział pasażerski od ładunkowego plus przedział ładunkowy musi być dłuższy od pasażerskiego plus przegroda musi mieć homologacje
no chyba że kupisz LJ z australi z paką z tyłu to ci od ręki dadzą kwit
taki samochod raczej spelnia nowe wymagania dla ciezarowek w RP. no chyba, że się mylę
pozdrawiam
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

W nowelizacji ustawy nie ma mowy o samochodach ciężarowych tylko o DMC (dopuszczalna masa calkowita)
Samochody powyzej 3,5 DMC posiadaja pelne odliczenie VAT.
Ponizej są wyjatki9 i tak:
....
- samochody z odkryta przestrzenia ladunkowa (albo jakos tak) czyli np: zuk lub hilux
- samochody w ktorych przestrzn ladunkowa jest wieksza od przestrzeni pasazerskiej, miezrone to taki i tak .....
- samochody z jednym rzedem siedzen i przestrzenia bagazowa oddzielona od przestreni pasazerskiej trwala przegroda patrz LJ z jenym rzedem siedzen, lub np. smart z kratka
.
......
Zakonczyli sprawe z homologacjami, z tego co sie orientuje homologacja juz nie jest wazna (hyba ze do okreslenia DMC)
Jak juz masz samochod spelniajacy warunki jedziesz na badanie techniczne, z badaniem do urzedu komunikacji (wpis w dowod) no i oczywiscie zawiadamiasz jeszcze o tym U.Skarbowy (14 dni).
Dla pewnosci poszukaj nowelizacje ustawy VAt tam masz to dosc sensownie opisane.
pozdro
Samochody powyzej 3,5 DMC posiadaja pelne odliczenie VAT.
Ponizej są wyjatki9 i tak:
....
- samochody z odkryta przestrzenia ladunkowa (albo jakos tak) czyli np: zuk lub hilux
- samochody w ktorych przestrzn ladunkowa jest wieksza od przestrzeni pasazerskiej, miezrone to taki i tak .....
- samochody z jednym rzedem siedzen i przestrzenia bagazowa oddzielona od przestreni pasazerskiej trwala przegroda patrz LJ z jenym rzedem siedzen, lub np. smart z kratka

......
Zakonczyli sprawe z homologacjami, z tego co sie orientuje homologacja juz nie jest wazna (hyba ze do okreslenia DMC)
Jak juz masz samochod spelniajacy warunki jedziesz na badanie techniczne, z badaniem do urzedu komunikacji (wpis w dowod) no i oczywiscie zawiadamiasz jeszcze o tym U.Skarbowy (14 dni).
Dla pewnosci poszukaj nowelizacje ustawy VAt tam masz to dosc sensownie opisane.
pozdro
DISCO 300 TDI>>szkoda TDI
i szukamy cos 4x4
i szukamy cos 4x4
Ja bym przy wyborze samochodu nie sugerował się odliczaniem VAT'u od paliwa. Jaką masz gwarancję, że za rok nie zmienią przepisów. 5 lat temu wziąłem kredyt i kupiłem w salonie do firmy samochód z homologacją ciężarową. Minęły 3 lata, jakiś "geniusz" skinął ustawową różdżką i nadal mam samochód ciężarowy, tylko vat'u od paliwa odliczać nie mogę
. Swoją LJ70 kupiłem bo jest śliczna i tyle
.




TOYOTA LJ 70
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości