Strona 1 z 1

Skąd nagle wchodzi na obroty ?

: śr mar 15, 2006 3:20 pm
autor: hary
Witam Szanownych,

Czy zetknął sie ktoś może z takim zjawiskiem:
Zaobserwowałem topodczas postoju przed światłami
(silnik juz rozgrzany po ok.2h jazdy) :
Silnik sobie pracuje na postoju, obroty ok.800-900 /min
Przy wciśnięciu samego pedału sprzęła ( bez wrzucania biegu i wciskania gazu :D )obroty nagle podskakują do ok. 1300/min. I tak mniej więcej ze 3 razy w ciągu ostatnich kilku jazd.
Co to może być? Jakiś zły omen? :roll:
Trochę sie zaniepokoiłem bo do tej pory takiego efektu nie doświadczałem...
?


P.S.
Tak przy okazji spóźnione ale Wielkie dzięki :)2 foxowi100
za schematy i rady oraz Chaosowi za przekażnik świec żarowych.
Wszystko wreszcie w kwestii świec gra i wreszcie doprowadziłem tą działkę do jakiegoś stanu fabrycznego.

: śr mar 15, 2006 3:59 pm
autor: Chaos
:)2 :)21

: śr mar 15, 2006 4:06 pm
autor: +jacek+
Troche dziwne zjawisko no ale musi prawda skoro tak sie dzieje. :o

Sprawdz czy czasem nie blokuje ci sie linka od pedału przyspieszenia.

Wciskając sprzęgło generalnie robisz silnikowi lżej no ale wejscie silnika na 1300 obr/min napewno nie jest tego przyczyną !!

Masz ręczny gaz ?? - może tu jest coś spitolone ?!

: śr mar 15, 2006 4:19 pm
autor: egon4x4
Albo masz cos spinkolone z linka gazu (oby),
albo to poczatek klopotow wynikajacych z karmienia silnika olejem z przedmuchow :-(

watek na ten temat niedawno byl.
Jak linka gazu/pedal/reczny gaz(przysp.wtrysku) jest OK, to sprawdz kompresje. Bez i z olejem w cylindrach. Jak bedzie OK to obadaj Turbo sposobem jaki Seba niedawno w watku o turbinach proponowal.
Jest jeszcze teoretyczna mozliwosc, ze to cos z pompa wtryskowa, ale tego nie przerabialem wiec spekuluje tylko.

: czw mar 16, 2006 3:38 pm
autor: hary
Dzieki za cenne info.
Zacząłem od nasjprostszej rzeczy czyli sprawdzenia linki
od pokrętła ręcznego gazu.W środku była podgięta-
ktoś kiedyś próbował coś zdziałać siłowo bo całe pokrętło
jakieś takie poklejone od środka i lata we wszystkie strony
może była gietyś próba wyciągnięcia jak przy ssaniu?
Fakt że muszę to jeszcze jakoś usztywnić w obudowie.
Pokrętło jak jest usztywnione to pracuje ok obroty można regulować do mniej wiecej właśnie 1200- 1300/min. - oby to było to , a i kompresję też trzeba zbadam...
dzisiaj było ok.

Zastanawia mnie kwestia pęknietego na obejmie gumowego dolotu do turbiny z filtra, może to też troche wpływa?


Jeszcze raz dzięki :)2

: czw mar 16, 2006 5:47 pm
autor: irma
Być może zawodzi układ regulacji obrotów, u mnie tak jeszcze jest.
Objawy mam podobne do twoich, bo jak się nagrzeje silnik to powinno spaść do ok. 800 obr. a czasami wskakuje na 1200. Mój mechanik wykrył usterkę regulatora. Działa on jak wiem na zasadzie roztapiania wosku. Silnik się nagrzewa, roztapia wosk(czy coś podobnego) i powinna odpuścić wmontowana tam sprężyna. Może się zużyła? Sprawdź.

: czw mar 16, 2006 7:05 pm
autor: egon4x4
hary pisze:Zastanawia mnie kwestia pęknietego na obejmie gumowego dolotu do turbiny z filtra, może to też troche wpływa?
Wplywa, ale na trwalosc wirnika kompresora :(
Urwanie dupy z ta guma jest, niestety. Doraznie pozaklejaj to jakas wzmocniona tasma i albo zainwestuj w nowke, albo od czegos dobierz.
Na dolocie nie wolno oszczedzac! Turbo kosztuje... i silnik tez.

: pt mar 17, 2006 9:21 pm
autor: hary
Czy to pokrętło ręczne powino być przy rozruchu ustawione
max w lewo zamknięcie)czy max przekręcone w prawo (otwarcie) i po rozgrzaniu zamknąć?

: sob mar 18, 2006 3:00 pm
autor: egon4x4
w prawo i po rozgrzaniu zamknac

: ndz mar 19, 2006 10:05 pm
autor: hary
:)2