Intercooler w 2l-t
Moderator: Mroczny
Intercooler w 2l-t
Witam.
Postanowiłem uczynić moja toyote nieco bardziej dynamiczną. Plan jest dość prosty chce założyć intercooler i zaworek MBC (Manual Boost Control) dzięki któremu turbina będzie ciągnąc mocniej i bardziej z dołu( w teorii).
Czy ktoś przerabiał już taki temat? Szczególnie interesuje mnie sprawa intercoolera, gdzie go zamatować bo na silniku ciasno a przed chłodnica wody trochę daleko.
Pozdrawiam
Postanowiłem uczynić moja toyote nieco bardziej dynamiczną. Plan jest dość prosty chce założyć intercooler i zaworek MBC (Manual Boost Control) dzięki któremu turbina będzie ciągnąc mocniej i bardziej z dołu( w teorii).
Czy ktoś przerabiał już taki temat? Szczególnie interesuje mnie sprawa intercoolera, gdzie go zamatować bo na silniku ciasno a przed chłodnica wody trochę daleko.
Pozdrawiam
fajnie ze ejstes nowy i sie przywitales, na przyszlosc-uzywaj troszke opcji szukaj oraz googli 
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=2lt

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=2lt
Generalnie kolejnośc motania będzie wygladała tak:
1.Boost meter
2.MBC
3.intercooler
IT jest najbardziej problematyczny, mogę mieć praktycznie za darmo IT od VW/audi\skoda 1.9 , 2.5 itp. Zwykle lekko uszkodzone (jakies mocowanie, obudowa) ale sprawne(szczelne). Nie mam zamiaru ładować jakiejś zajebistej kasy tylko wykorzystać to co mam.
1.Boost meter
2.MBC
3.intercooler
IT jest najbardziej problematyczny, mogę mieć praktycznie za darmo IT od VW/audi\skoda 1.9 , 2.5 itp. Zwykle lekko uszkodzone (jakies mocowanie, obudowa) ale sprawne(szczelne). Nie mam zamiaru ładować jakiejś zajebistej kasy tylko wykorzystać to co mam.
Chaos pisze:zmień kolejnością 3 z 2 i bedzie si
Kolejnosc twoja tez nie jest dobra

To powinno by rownolegle. Zarowno sam montaz intercoolera moze nagle obnizyc wydajnosc , jak tez samo krecnie zawrokiem MBC moze obnizyc wydajnosc - te rzeczy trzeba zamontowac rownolegle. Ale z tym nie ma problemu MBC to proste i tanie jak budowa cepa. IC to juz inna psrawa. Jesli zrobisz to nie umiejtnie efekt bedzie odwrotny. A bardzo latwo zrobic to nie umiejetnie. Jak chcesz zeby bylo git to przynajmnie porozmawiaj konkretnie ze spoecjalistami od obliczania objetosci ukladu - nie samego IC tylko calego ukladu. Oprocz ukladu wazne sa srednice wszystkich rur i objetosc IC - tzn jak mocno ropzrezy sie w nim powietrze. Dochodzi do tego wszytskiego jeszcze odleglosc miedzy koncem IC i kolektorem ssacym . Jesli jest zbyt dluga to psu na bude taki system - poprostu nic nie pomoze , a moze pogorszyc. Ogolnie zakladanie IC w terenowce to ciezka sprawa - nie mowie ze nie ma sensu , ale trudno to wszytsko dobrze zmotac. Po pierwsze turbiny daja dosc male cisnienie - a tak ogolnie sie okresla ze ponizej 0,6 - 0,7 IC nie duzo pomoze , natomiast ponizej 0,6 raczej zaszkodzi. Oczywiscie to bardzo ogolnikowe stwierdzenie , bo nawet przy csinieniu 0,3 intercooler moze pomoc , ale powinien byc doslownie miniaturowych wymiarow i wystawiony tak , aby mocno sie schladzal - ze wzgledu na to ze tloczac powietrze do cisnienia 0,3 raczej mocno go nie podgrzewamy , tak wiec schladzanie jego nie ma sensu. Nastepna sprawa po za cisnieniem jest przeplyw powietrza schladzajcego IC. A ten jest znikomy podczas jazdy w terenie , tak wiec wjezdzajac w teren samochod z IC bedzie mial mniejszego kopa niz ten bez IC.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości