Intercooler w 2l-t

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Przemon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:00 am

Intercooler w 2l-t

Post autor: Przemon » śr mar 29, 2006 8:26 pm

Witam.

Postanowiłem uczynić moja toyote nieco bardziej dynamiczną. Plan jest dość prosty chce założyć intercooler i zaworek MBC (Manual Boost Control) dzięki któremu turbina będzie ciągnąc mocniej i bardziej z dołu( w teorii).
Czy ktoś przerabiał już taki temat? Szczególnie interesuje mnie sprawa intercoolera, gdzie go zamatować bo na silniku ciasno a przed chłodnica wody trochę daleko.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr mar 29, 2006 8:34 pm

fajnie ze ejstes nowy i sie przywitales, na przyszlosc-uzywaj troszke opcji szukaj oraz googli :)21

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=2lt

Przemon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:00 am

Post autor: Przemon » śr mar 29, 2006 8:51 pm

Dzięki za te informacje, ja najprawdopodobniej założę IT od VW 2,5 przed chłodnicą w połączeniu z MBC mam nadzieje na jakieś efekty....

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr mar 29, 2006 9:10 pm

w jakims samochodzie, jakis peugeot chyba to byl, widzialem taki IC jak parowka-przypuszczam, ze fajnie by wszedl pomiedzy turbo a kolektor, nic nie wydluzasz, nie nie motasz znacznie... rozwaz sobie :)21

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » śr mar 29, 2006 10:21 pm

na forum ih8mud było jak motali od saaba pasował idealnie, a jak chcesz zamotac mbc to zamontuj też boost metera :)

Przemon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:00 am

Post autor: Przemon » czw mar 30, 2006 4:47 pm

Generalnie kolejnośc motania będzie wygladała tak:
1.Boost meter
2.MBC
3.intercooler
IT jest najbardziej problematyczny, mogę mieć praktycznie za darmo IT od VW/audi\skoda 1.9 , 2.5 itp. Zwykle lekko uszkodzone (jakies mocowanie, obudowa) ale sprawne(szczelne). Nie mam zamiaru ładować jakiejś zajebistej kasy tylko wykorzystać to co mam.

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » czw mar 30, 2006 5:39 pm

zmień kolejnością 3 z 2 i bedzie si :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw mar 30, 2006 9:27 pm

Chaos pisze:zmień kolejnością 3 z 2 i bedzie si :)21


Kolejnosc twoja tez nie jest dobra :D

To powinno by rownolegle. Zarowno sam montaz intercoolera moze nagle obnizyc wydajnosc , jak tez samo krecnie zawrokiem MBC moze obnizyc wydajnosc - te rzeczy trzeba zamontowac rownolegle. Ale z tym nie ma problemu MBC to proste i tanie jak budowa cepa. IC to juz inna psrawa. Jesli zrobisz to nie umiejtnie efekt bedzie odwrotny. A bardzo latwo zrobic to nie umiejetnie. Jak chcesz zeby bylo git to przynajmnie porozmawiaj konkretnie ze spoecjalistami od obliczania objetosci ukladu - nie samego IC tylko calego ukladu. Oprocz ukladu wazne sa srednice wszystkich rur i objetosc IC - tzn jak mocno ropzrezy sie w nim powietrze. Dochodzi do tego wszytskiego jeszcze odleglosc miedzy koncem IC i kolektorem ssacym . Jesli jest zbyt dluga to psu na bude taki system - poprostu nic nie pomoze , a moze pogorszyc. Ogolnie zakladanie IC w terenowce to ciezka sprawa - nie mowie ze nie ma sensu , ale trudno to wszytsko dobrze zmotac. Po pierwsze turbiny daja dosc male cisnienie - a tak ogolnie sie okresla ze ponizej 0,6 - 0,7 IC nie duzo pomoze , natomiast ponizej 0,6 raczej zaszkodzi. Oczywiscie to bardzo ogolnikowe stwierdzenie , bo nawet przy csinieniu 0,3 intercooler moze pomoc , ale powinien byc doslownie miniaturowych wymiarow i wystawiony tak , aby mocno sie schladzal - ze wzgledu na to ze tloczac powietrze do cisnienia 0,3 raczej mocno go nie podgrzewamy , tak wiec schladzanie jego nie ma sensu. Nastepna sprawa po za cisnieniem jest przeplyw powietrza schladzajcego IC. A ten jest znikomy podczas jazdy w terenie , tak wiec wjezdzajac w teren samochod z IC bedzie mial mniejszego kopa niz ten bez IC.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości