Używany HZJ 75

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

mpiatek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 11:55 pm
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Używany HZJ 75

Post autor: mpiatek » pn kwie 03, 2006 12:44 am

Witam,

Noszę się z zamiarem kupna używanego HZJ 75 (10..15 letniego). Ma on służyć początkowo do nabrania doświadczenia w jeździe (na polskich bezdrożach) a docelowo do wypraw turystycznych (Afryka, Azja). Zakładam, że przez pierwszy rok będę go wyprowadzał na prostą po poprzednim użytkowniku i doposażał do wypraw.

Mam do doświadczonych kolegów, którzy mieli do czynienia z J7, prośbę o pomoc w zakupie. Sporo już w necie wyczytałem o tych cudeńkach ale nie wszystko udało mi się znaleźć. Poza tym, nie ma to jak doświadczenie:)

1. Na co zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu HZJ 75?
2. Jak jest rozwiązane przenoszenie napędu: jakie blokady są w standardzie?
3. Jak jest z dostępnością części zamiennych - szczególnie tych podzespołów, które najczęściej padają (o ile w HZJ cokolwiek często nawala...)?
4. Ile mniej więcej może kosztować doprowadzenie do ładu ok. 15-letniego auta?

Jeszcze jedno zasadnicze pytanie - znacie kogoś godnego polecenia, kto mógłby pomóc sprawdzić stan techniczny przed zakupem?


Z góry dzięki za wszelką pomoc!

--
Pozdrawiam,
Marcin

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn kwie 03, 2006 9:15 am

cóż,
łatwiej znaleźć kogoś, kto Ci takie auto sprawdzi, niż samo auto w naszym pięknym kraju :wink: .

Zapytaj Kylona.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Używany HZJ 75

Post autor: Damian » pn kwie 03, 2006 12:51 pm

mpiatek pisze: 2. Jak jest rozwiązane przenoszenie napędu: jakie blokady są w standardzie?
3. Jak jest z dostępnością części zamiennych - szczególnie tych podzespołów, które najczęściej padają (o ile w HZJ cokolwiek często nawala...)?
4. Ile mniej więcej może kosztować doprowadzenie do ładu ok. 15-letniego auta?
Odpowiadam na to co wiem:

Ad 2. Blokady nie występują w standardzie, ale są dość powszechne
Ad 3. Mało nawala, części są dostępne w Polsce, ceny jak do innych LC
Ad 4. Jak wydasz 10-15k euro to tylko płyny i jaaazda :)

Co sprawdzić? Czy generalnie nie przechodzone jest, choć musiałoby mieć przebieg 1 mln kilometrów (jak ktoś dbał). Sprawdź uwagę na skrzynię biegów + rozdzielczą i korozję w tylnej części nadwozia. Sprawdź też zawias, bo wielce prawdopodobne że dostawało w kość pod dużym obciążeniem wyprawowym. Ale to akurat jest proste do bólu ;) Aha, po 99 roku masz już sprężyny z przodu

Już zazdroszczę ;)

BTW, 75 to który model
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

mpiatek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 11:55 pm
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: mpiatek » pn kwie 03, 2006 1:36 pm

Dzięki za cenne wskazówki:).

HZJ75 to takie cacko 3-drzwiowe z długą paką i ławkami wzdłuż burt, rejestrowany na 11 osób, silnik 4.2D (1HZ-D?), sztywne mosty na resorach.

Na przykład HZJ75 na www.mobile.de:)

--
Pozdrawiam,
Marcin

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn kwie 03, 2006 1:38 pm

a czym sie rozni 75 od 78 ? bo powinny chyba rozstawem osi ale na oko wyglada na to samo ?

mpiatek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 11:55 pm
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: mpiatek » pn kwie 03, 2006 2:00 pm

Z tego co wyczytałem, między innymi na http://www.buschtaxi.org/ to tym, że 78 to nowa wersja 75 (od 2000 roku), różniąca się przede wszystkim tym, że z przodu ma już sprężyny. Co do innych różnic nie jestem pewien. Mój niemiecki nie pozwolił na więcej...

--
Marcin

mpiatek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 11:55 pm
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: mpiatek » pn kwie 03, 2006 2:50 pm

Może jeszcze zapytam kolegów o zdanie co do słuszności mojego wyboru, czyli krótko o tym, jak dojrzewam do zakupu HZJ.

Rok temu miałem okazję zasiąść za kółkiem wszystkich modeli terenowych Mistubishi i pojeździć nimi po lekkich wertepach - to były same nówki w różnych wersjach:).

Napaliłem się strasznie na zakup a że na nową terenówkę mnie nie było stać, a używanego obawiałem się wtedy trochę, to nabyłem nowiutkiego SUV-a. Co prawda zadowolony jestem z niego. Używam go tylko na drogach i jak na nasze drogi to jest w sam raz. Pakowny - mogę spokojnie zapakować ludzi i cały szpej na asfaltową podróż pod alpejskie lodowce. Wszystko niby pięknie ale... chciało by się teraz wybrać gdzieś, gdzie nie ma dróg i serwisów (Azja, Afryka). A do tego duże kombi już nie wystarczy.

Początkowo myślałem o długim Patrolu Y60 GR - zniechęciły mnie opisywane częste przypadki przegrzania silnika i ponoć na bezludziu o serwis trudno. Defender też bezawaryjnością nie grzeszy. Pozostał jedyny rozsądny wybór - HZJ.

Pierwotnie miałem dwie koncepcje nabycia HZJ.

1. Pozbywam się prawie nowego SUV-a i kupuję za tą kasę 10-letniego HZJ80. Zawieszenie już na sprężynach, komfortowy, więc do pracy i w Alpy też można nim wygodnie jeździć, a i w Azji czy Afryce spełni swoje zadanie. Tyle że ten wiek samochodu mnie trochę przeraża jak na auto na jazdę do pracy - nie wiem jak z awaryjnością 10-latka? Ile takim można jeszcze spokojnie pojeździć? Silnik pewnie nie do zdarcia ale jak jest z ramą i blachą?

2. Druga koncepcja - obecnie wyżej punktowana - zostawiam sobie SUV-a do codziennej jazdy po polskich ("szwajcarskich") drogach. Na wyprawy kupuję HZJ75 - 15-latek do przystosowania do wypraw jest już w granicach moich możliwości.

Co Wy na to? Lepszy HZJ80 do wszystkiego czy HZJ75 jako drugie auto - na wyprawy?

--
Pozdrawiam,
Marcin

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn kwie 03, 2006 2:58 pm

Najważniejszy wybór już podjąłeś - toyota ;)

Generalnie obie koncepcje są dobre, druga jest dużo droższa, bo za HZJ75 zapłacisz 15k euro + przystosowanie do wypraw (możesz też kupić już gfotowego, często na rynku występują egzemplarze z zawiasem OME, oponami wyprawowymi, bagażnikiem dachowym, lodóweczką, dod. zbiornikiem).

Za 15k euro kupisz już ładną osiemdziesiątkę. 10-letnia, jesli nie przydzwoniona, zadbana i z realnym przebiegiem będzie jeździła baaardzo długo bezawaryjnie.

Więc to tylko kwestia posiadanych pieniędzy. Gdyby ich nie brać pod uwagę to wziąłbym HZJ75 jako drugie auto, założył zawias OME, opony wyprawowe, bagażnik, wnętrze dwuosobowe z zabudową paki na cele wypraw... 8) echh...;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pn kwie 03, 2006 3:32 pm

a jechałeś już 75??? oj cieżko bedziesz miał bo tam zawiecho hewi diuty jest i na pusto nie robi :)21
( wiem ale nie powiem skąd 8) )
aha - kiedyś w niereguralniku o pisali o 78 a było tam też nawiązanie do 75 tak mi sie coś zdaje

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn kwie 03, 2006 3:43 pm

Koro pisze:( wiem ale nie powiem skąd 8) )
mów skąd w tej chwili ! 8)
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pn kwie 03, 2006 3:47 pm

Wiechu pisze:
mów skąd w tej chwili ! 8)
nie-e !!!
bo pózniej wypominac mnie bedą ze sie toyotą interesowałem
:)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn kwie 03, 2006 4:00 pm

Hmmm...no to chociaż powiedz jak się w aro na pusto jeździ? ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt kwie 04, 2006 2:04 pm

:o

A ja mogłem takie cos ujeżdżać tylko że żółte. Jakieś 5lat temu u mnie w mieścinie ktoś na plebanii takie coś trzymał (czy ksiądz to nie wiem :lol:) potem poszła do komisu za 16tys plnów. Ale jaki silnik to nie wiem. Buda troche podrdzewiała była. Są jakieś light duty :roll:? A ja się na Uaza zaparłem :-?
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt kwie 04, 2006 2:09 pm

Teraz siedź i płacz..... :wink:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt kwie 04, 2006 2:13 pm

No dziwie się nad ceną może nie wiedzieli co mieli. Ale szybko zniknęła z komisu.
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość