Strona 1 z 1

2.4 D przy obciążeniu czarny dym

: wt kwie 11, 2006 5:29 pm
autor: kpeugeot
hej czy te silnik przy obciążeniu winny dawać dym na czarno?

jak na postoju mocno przygazuje to też wali na czarno, ten typ tak ma czy może gdzieś mam szukać inne przyczyny, a jeśli tak to jakiej

silnik 2LII bez turbo,

acha w spalinach chyba czuć ropę

: wt kwie 11, 2006 6:00 pm
autor: Maniek
tak ma 2L :wink: ...przywykniesz 8) ...przy depnięciu troszkę brakuje powietrza atmosferycznemu 2L bez "t" więc dymi...miałem tak samo

: wt kwie 11, 2006 6:24 pm
autor: kpeugeot
no to spoko :)21

: wt kwie 11, 2006 7:14 pm
autor: Fox
Spoko, spoko :wink: Taka jego uroda ...

: wt kwie 11, 2006 7:42 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
2LT tez dymi i tez taka jego uroda przy depnieciu :)2

: wt kwie 11, 2006 8:07 pm
autor: Marcin
moj lubi zadymic jak sie mu zawysoki bieg wrzuci i dusi sie go z dolu..:)21
normal:)

: wt kwie 11, 2006 8:27 pm
autor: Zun
Moj 2L tez dymil - tyl ze on byl raczej w tragicznym stanie :) 5L nie dymi wogole - a mam zalozony ten sam dolot co byl w 2L z tym samym filtrem.

: śr kwie 12, 2006 8:28 am
autor: bartks
MACIEK KRAKÓW pisze:2LT tez dymi i tez taka jego uroda przy depnieciu :)2
u mnie też....a silnik po naprawie głownej, turbina i pompa po regenaracji :)21 przy dużym obciążeniu zakopci na czarno... tak musi być :)2

: śr kwie 12, 2006 8:38 am
autor: Mag69
a mój nie dymi :o

jedynie przy nagłym depnięciu,pusci dymka....


ale mam inny problem, ....niskie ciśnienie oleju :(


ale moze to tylko czujnik ?


:)21

: śr kwie 12, 2006 1:56 pm
autor: AdAm
Mag69 pisze:a mój nie dymi :o

jedynie przy nagłym depnięciu,pusci dymka....


ale mam inny problem, ....niskie ciśnienie oleju :(


ale moze to tylko czujnik ?


:)21
Pewnie czujnik... To czesta przypadlosc... (ale profilaktycznie lepiej manometrem sprawdzic)
Sprawdzilem Ci te swiece w kolektorze ssacym w instrukcji i kurka nic nie ma na ten temat..

: śr kwie 12, 2006 1:59 pm
autor: Damian
Mag, mi też pokazuje niskie ciśnienie na wolnych obrotach, czasem spada poniżej pierwszej kreski. Ale silnik ciśnienie trzyma, zużycie oleju na 1000km waha się od 0,2l do 0,4l przy ostrej jeździe (góry, teren)

A kopci tylko przy obciążeniu (niskie obroty i pod górkę), ale tak chyba słabo - widzę w tylnym lusterku lekki czarny obłoczek.

: śr kwie 12, 2006 7:51 pm
autor: Mag69
AdAm pisze:....

Pewnie czujnik... To czesta przypadlosc... (ale profilaktycznie lepiej manometrem sprawdzic)
Sprawdzilem Ci te swiece w kolektorze ssacym w instrukcji i kurka nic nie ma na ten temat..
temat świec załatwiony ,grzeje idealnie (dzieki Foxowi) :)2

a cisnienie sprawdzę ....



:)21

: czw kwie 13, 2006 6:52 am
autor: Glina
cisnienie sprawdzę
U mnie w 4Runnerze też kiepskawo pokazuje, sprawdziłem i ciśnienie okazało się zajebiste. Te czujniki są baaaardzo stresogenne. 8)

: czw kwie 13, 2006 8:05 am
autor: Chaos
pytanie, jak podpiąć taki czujnik tuningowy do tego silnika, chodzi mi o to abu monitorować ciśnienie i temperature oleju, ktoś ma jakieś teorie?? albo ktoś przerabiał?

: czw kwie 27, 2006 9:39 pm
autor: caterpillar
Kazdy nawet nowka ze sklepu diesel jak go sie zdusi to lubi zadymic ;)

: pt kwie 28, 2006 8:55 pm
autor: stopa
Chaos pisze:pytanie, jak podpiąć taki czujnik tuningowy do tego silnika, chodzi mi o to abu monitorować ciśnienie i temperature oleju, ktoś ma jakieś teorie?? albo ktoś przerabiał?
Do zrobienia wyjscia z bloku potrzebna ci nietypowa nażynka - rurowa 8 (R1/8). W miejsce czujnika wkrecasz koncowke z wyjsciem na gumowy waz a na koncu weza ma sie znalezc manometr do goracego oleju 0-6 barow-cala robota. Co do temp to musialbys jeszcze wsadzic w te koncowke jakis czujnik...

: ndz kwie 30, 2006 11:46 am
autor: seburaj
wszyscy dymią, tylko moj 2LT nie dymi :)
powaznie mowie...

nie dymi, ale buta tez nie ma :)

seb

PS AdAm - ksywa "charczek" jako pieszczotliwe nazewnictwo 2lt baaaardzo mi sie spodobala :lol:

: ndz kwie 30, 2006 2:18 pm
autor: Zun
sebastian dziurdzik pisze:wszyscy dymią, tylko moj 2LT nie dymi :)
powaznie mowie...

nie dymi, ale buta tez nie ma :)

seb

PS AdAm - ksywa "charczek" jako pieszczotliwe nazewnictwo 2lt baaaardzo mi sie spodobala :lol:
Moje 5 L jak juz mowilem tez nie dymi - a co do slow Seby - potwierdzam , nie dymi nawet porzy maksymalnym bucie.

: pn maja 01, 2006 1:18 pm
autor: egon4x4
sebastian dziurdzik pisze:wszyscy dymią, tylko moj 2LT nie dymi :)
powaznie mowie...

nie dymi, ale buta tez nie ma :)

seb
Czyzby Ci Brat porzadnie remonta zrobil? :wink: albo sam sobie porzadnie turbo zregenerowales?

Przed/po remoncie tez buta nie mial :(

Za to GR dymi na bucie az milo, nie? a tez po remoncie. Choc Turbo robione za cale 800,- hehe, wiec moze tu przyczyna?
Pozdr

: pn maja 01, 2006 3:20 pm
autor: seburaj
bo turbo regenerowales pod Oleśnicą, w tym no jak mu tam - zapiździu górnym zwanym Borowa :) wiem jak tam regenerują :)

a co do remonta - jakoś tam w miare zrobiony, niech bedzie :)
a silnik jaki slaby byl taki jest - ale fakt faktem - zapala tak, ze jeszcze nie widzialem tak zapalającego diesla, zwlaszcza blisko 20 letniego :wink:
no i nie dymi, a ostatnio nawet oleju za bardzo nie bierze (ale bez przesady ofkors:)) moze sie wreszcie sprężarka ułożyła hehehehehe - beep -

juz tak nawet myslalem, coby mu dawke wtrysku poprawic, mozeby przynajmniej zadymil przy dodaniu buta, co Wy na to? albo kąt wtrysku pośpieszyć...

seb

PS Brazer pamietaj o dzisiejszej sesji skajpowej o godzinie 22.00 czasu naszego :)