srubki sa do du...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

srubki sa do du...

Post autor: wujek » pn maja 08, 2006 10:03 pm

witam!
Moja 4 Runnerka w koncu doczekala sie remontu generalnego. Ale od miesiaca stoi w garazu , boje sie ze sie zatrze gdyz... Mechanicy po zlozeniu silnika oznajmili, ze zostala im jedna srubka. Badz co badz oszczednosc na wadze, przyda sie na zapas.. same plusy. Ale cholera, ta sruba ma otwor wzdluz i w poprzek co swiadczy o jej niebagatelnej prawdopodobnie roli w ukladzie smarowania. Nie wierze, ze srubka przypadkiem sie 'napatoczyla' z nikad, gdyz ma charakterystyczny dla srub Toyoty lebek i pachnie ryzem.
Wskazowka od cisnienia oleju zamelinowala sie w dolnej czesci skali wiec obawiam sie, ze to nie tylko wina niedotartych panewek.
Teraz musze rozebrac silniur raz jeszcze... czy ktos z Was wie gdzie w 1kzt takie przetoczone srubki maja miejsce?

pozdrawiam w imieniu swoim i mojego 4R :)
wujek

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn maja 08, 2006 10:04 pm

daj foto
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt maja 09, 2006 7:03 am

- mocowanie spryskiwacza denka tłoka, ale zostałby jeszcze spryskiwacz
- dwa zaworki olejowe ale one są duże i z kulką oraz sprężynką w środku
- zdjęcie rozwiąże problem
- a przy rozbieraniu jedno z kół zębatych rozrządu należy w sprytny sposób skręcić śrubką a po założeniu rozkręcić. Uczynili to ? - tak tylko z ciekawości pytam.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt maja 09, 2006 10:12 pm

Kylon pisze:Uczynili to ? - tak tylko z ciekawości pytam.
pewnie nie... skoro im srobka zostala.... :wink:
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr maja 10, 2006 7:06 am

to jest brakujący piaty element :wink:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » śr maja 10, 2006 1:43 pm

Teraz nie mam czym sporzadzic portretu srubki, niebawem pstrykne i zalacze jej fotke.
Uczynili to ? - tak tylko z ciekawości pytam.
Kurcze, przyznam, ze nie widzialem wszystkich etapow i nie wiem jak zdejmowali te kola. Domyslam sie, ze chodzi Ci o srodkowe kolo zebate.
Sam nigdy nie mialem okazji go rozbierac, myslisz, ze jesli nie skrecili do kupy to mogli pogiac poszczegolne czesci? Bo ze zycie sobie utrudnili to rzecz oczywista ale dla mnie bez znaczenia. ;)

pozdrawiam

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » śr maja 10, 2006 9:22 pm

Zeskanowalem srubke... ;) Oto i ona:

http://24img.com/269230562

Quiz "zgadnij skad to" uwazam za rozpoczety :)

pozdrawiam i szczerze licze na Wasza pomoc

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr maja 10, 2006 9:25 pm

mnie to wygląda na zaworek od drugiego obiegu oleju jak się filtr oleju zapcha np, tylko gdzieś znikła kulka i sprężynka :o

wcześniej pisałeś, że ci się wskazówka oleju rozleniwiła, może te magiki w miejsce tej śrubki zwykłą wkręcili, w końcu co za różnica ważne że dziure zatkali w silniku :o :evil:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » śr maja 10, 2006 9:39 pm

wiesz, wymienione zostaly wszystkie panewki i pierscienie, wiec przyjmuje to jako poprawke na zachowanie wskazowki oleju.
Gdyby to byla zwykla sruba to nie robilbym z tego afery, ale boje sie, ze zatkali jakis kanal :/
Dodam, ze kanal wzdluz osi sruby ma srednice 5mm.
Mazurkas > czy ten zaworek mialby byc gdzies w okolicach chlodnicy oleju?

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr maja 10, 2006 9:45 pm

cholera nie wiem jak to jest w Toyotach ale ten zaworek przeważnie jest albo gdzieś przy filtrze oleju albo przy pompie olejowej.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw maja 11, 2006 5:56 pm

:o i co nikt oprócz mnie nie przypuszcza co to może być za śrubka :o
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » czw maja 11, 2006 10:05 pm

i w dodatku nie Toyota a Oplem jezdzisz :P
Chlopaki, brac sie w garsc :D

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt maja 12, 2006 5:56 am

prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie 8) :wink:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pt maja 12, 2006 8:09 am

to wygląda podobnie do przelewu pompy oleju w 4Runnerze ale benzyna. To jest w pompie oleju z kulką i sprężynką - taki zaworek ciśnieniowy. Jak tego niema to przelew jest ciągle otwarty i to będzie powodowało zbyt niskie ciśnienie oleju. Z tym że jest to podstawa w pompie i każdy mechanior (nawet ten co robi C-330) musi o tym wiedzieć i przeoczyć to to raczej niemożliwe. Ot taka sugestia.
Może warto ściągnąć pompę oleju i sprawdzić czy tam wszystko gra?
Najpierw może wkręć manometr w pompe i sprawdź jak ciśnienie i jak wzrasta w miarę wzrostu obrotów, bo może czujnik mierny już jest.
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pt maja 12, 2006 8:15 am

a tak przy okazji - wstaw im znów 4Rkę to warszatatu i niech się martwią -sami niech sprawdzają ciśnienie oleju i jeśli jest zbyt niskie niech sami szukają przyczyny. Napewno zostawiłeś u nich sporo kasy, to niech główkują.

Jak oddajesz telewizor do naprawy to obchdzi Cię co elektronik tam zrobił czy może sam fakt czy działa czy nie?

Quźwa !! Jak mnie wpieniają takie warsztaty !!

Się nieco uniosłem.
Powodzenia :)2
Darz Bór!

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » pt maja 12, 2006 10:12 am

Dzieki wielkie!
W moim przypadku wygladalo to tak, ze znajomy ojca rozbieral i skladal ten silnik, wszystko robil u mnie. Dzieki temu wiem, ze taka specyficzna sruba zostala bo inni pewnie by sie nawet nie przyznali tylko wywalili w pyry. Ale jestem wkurzony na niego bo mial ta srube odlozona razem ze srubami z dolnej partii silnika i kiedy mu zostala zamiast pomyslec i poszukac to liczac na to, ze "komus wpadla do pudelka" zlozyl do konca caly silniur.
Z kasy nie oskubali dlatego nie bede skladal reklamacji tylko w wolnym czasie zajme sie tm sam.

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » pt maja 12, 2006 11:31 pm

Miskiller, Kylon... na Wasze opinie tez czekam. :)
Na razie kilka osob pomoglo ale jeszcze potrzeba kilka sugestii, zeby sporzadzic odpowiednia synteze tego co zostalo napisane.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob maja 13, 2006 8:51 am

wujek pisze:Miskiller, Kylon... na Wasze opinie tez czekam. :)
Na razie kilka osob pomoglo ale jeszcze potrzeba kilka sugestii, zeby sporzadzic odpowiednia synteze tego co zostalo napisane.

pozdrawiam
imho nie czekaj na sugestie tylko skorzystaj z rady Gliny - bo dobrze mowi. Mi tez to wyglada na jakas srube wkrecano w gdzies w magistrale olejowa . Roboty przy sprawdzeniu duzo nie masz.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » sob maja 13, 2006 4:06 pm

ok, zaczne od strony pompy oleju, bede dawal na biezaco znac :-)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn cze 05, 2006 9:27 pm

wujek pisze:ok, zaczne od strony pompy oleju, bede dawal na biezaco znac :-)
i co wyjasnilo sie od czego ta srubka ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn cze 05, 2006 11:17 pm

mazurkas007 pisze:to jest brakujący piaty element :wink:
ach ten szósty zmysł :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » pn lip 03, 2006 12:51 pm

i co wyjasnilo sie od czego ta srubka
Jeszcze sie nie wyjasnilo. Dopiero zaczynam poszukiwania... z dwumiesiecznym opoznieniem spowodowanym brakiem czasu. ;)
Juz prawie jestem przy pompie i znow ide do garazu.
Wieczorem napisze sprawozdanie ;)

pozdrawiam

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » pn lip 03, 2006 7:11 pm

Pozdejmowalem stosowne dekle i doszedlem do kol zebatych.
Srube zaznaczylem na ponizszym rysunku czerwonym kolkiem.
http://24img.com/850226444

Nie wiem jednak czy to ma byc zaworek (mam sama srube, bez kulki), na moj gust wyglada jak sruba dociskajaca dekiel wchodzaca w magistrale olejowa. Czy sie myle?

Jutro mam zamiar zlozyc toto, wiec jesli ktos wie to prosze o info, bylbym wdzieczny.
Za dotychczasowa pomoc bardzo dziekuje, jak widac bardzo sie przydala. :)

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » pn lip 03, 2006 11:15 pm

Kurde mol, mam ochote kogos zabic, po tym co zobaczylem jestem w bojowym nastroju!
Kylon, czy Ty wspominales cos o kole rozrzadu? Wyglada na to, ze zadnej sruby serwisowej nie widzialo, bo otwory sie tak rojechaly, ze ja pier%^&#. Dodatkowo wszstko wskazuje na to, ze przy ustawianiu kol "uciekl" jeden zab. :-?
Moze powinienem im podziekowac, ze nie zalozyli tej drazonej sruby, bo gdybym zaczal jezdzic tym autem to szybko by sie rozsypalo. :evil: :evil:

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » wt lip 04, 2006 5:47 am

najważniejsze, ze misja 'śruba' zakończona sukcesem 8)
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość