j9 z górki na pazurki
: pt maja 19, 2006 7:18 am
Wyczytałem ostatnio w pewnym miesięczniku, że przypadłością silnika 1KZ-T jest niedostateczne smarowanie panewek wałków wyrównoważających podczas długotrwałej pracy silnika na stromych zjazdach. Podobno może to doprowadzić do poważnych spustoszeń.
I tu mam pytania do specjalistów:
1. Czy silnik 1KD-FTV (czyli tzw. D4D) jako rozwinięcie poprzedniej jednostki ma tą samą przypadłość czy może była wprowadzona jakaś zmiana?
2. Czy pilnowanie górnego stanu oleju w silniku może ustrzec przed takim przypadkiem?
3. Jaki jest dopuszczalny kąt, przy którym nic się nie dzieje?
4. Czy, po prostu, trzeba ze stromych zjazdów zjeżdżać szybko i sprawnie?
Najlepiej na luzie, ze zgaszonym silnikiem.
Pozdrawiam
Marcin
I tu mam pytania do specjalistów:
1. Czy silnik 1KD-FTV (czyli tzw. D4D) jako rozwinięcie poprzedniej jednostki ma tą samą przypadłość czy może była wprowadzona jakaś zmiana?
2. Czy pilnowanie górnego stanu oleju w silniku może ustrzec przed takim przypadkiem?
3. Jaki jest dopuszczalny kąt, przy którym nic się nie dzieje?
4. Czy, po prostu, trzeba ze stromych zjazdów zjeżdżać szybko i sprawnie?




Pozdrawiam
Marcin