Strona 1 z 3
Wytrzymałość
: wt maja 23, 2006 10:17 pm
autor: Greentop
Cześć
Przymierzamy się do kupna 4Runnera/Land Cruisera - najlepiej diesla z manualem.
Jakie przebiegi te fury wytrzymują bez generalki przy normalnej eksploatacji? Normalnej czyli bez chuchania, dmuchania i garazowania ale bez przepraw w 1m wodzie.
Jak kupimy to czy nastaiwac się na używane czesci czy na nowe przy jakis naprawach?
Czy spalanie 15l to standard czy diesle mniej ssa?
Czy po kupnie fury z pierwszej polowy lat 90 nastawiac sie na remont czy damy rade troche pojezdzic?
To dużo pytań ale piszcie co wiecie. Fure chcemy przywiesc z niemiaszkow/holandii/belgii.
: wt maja 23, 2006 10:30 pm
autor: seburaj
buuuuuuuu, ale glupie, pardon, pytania
Ty wiesz chłopie ile jest modeli landcruiserow w "dieslu, z manualem"?
lj-ty, kzj-ty, pzj-ty, hdj-ty, hzj-ty, jotsiódemki, jotósemki, jotdziewiątki, bejoty i .uj wie co jeszcze

motory 2,4 z turbo i bez, 3.0, 3.4 wolnossace, 3.5 doladowane i wolnossace, 4.0 i 4.2 takie i takie
no - ale 4runnerow tyle rodzajow nie ma hehehehehe
seb
: wt maja 23, 2006 10:37 pm
autor: klucz13
Aleś namieszał

: wt maja 23, 2006 10:41 pm
autor: Drako
szpanuje wiedza

: wt maja 23, 2006 10:44 pm
autor: klucz13
Drako pisze:szpanuje wiedza

Pytali to odpowiedział ,a że pytać nie potrafią to......

: wt maja 23, 2006 10:46 pm
autor: Maniek
to teraz ja poszpanuję: 3,4 wonossące i doładowane, 3,5 tylko wolnossące

...a tak na serio to zbyt ogólne pytanie zadałeś kolego - Seba Ci wyjaśnił jakie mnóstwo jest toyot spełniających Twoje szerokie wymagania
: wt maja 23, 2006 10:50 pm
autor: seburaj
ja Wam k.wa dam "szpanowanie"
normalnie tylko chcialem nakreslic glebie problemu
a to, ze jest tyle wersji i modeli lc dalej pozostaje dla mnie zjawiskiem fenomenalnym, po prostu
seb
: wt maja 23, 2006 10:54 pm
autor: LR_Olek
ja tam sie nie znam,ale pewnie jeszcze duzo wersji wyposazenia wnetrza bylo...
no.

: wt maja 23, 2006 11:06 pm
autor: klucz13
LR_Olek pisze:ja tam sie nie znam,ale pewnie jeszcze duzo wersji wyposazenia wnetrza bylo...
no.

A kolorów budy

: wt maja 23, 2006 11:41 pm
autor: Damian
klucz13 pisze:LR_Olek pisze:ja tam sie nie znam,ale pewnie jeszcze duzo wersji wyposazenia wnetrza bylo...
no.

A kolorów budy

A zmot Turków

Re: Wytrzymałość
: śr maja 24, 2006 5:58 am
autor: emsi
Greentop pisze:Cześć
Przymierzamy się do kupna 4Runnera/Land Cruisera - najlepiej diesla z manualem.
Jakie przebiegi te fury wytrzymują bez generalki przy normalnej eksploatacji? Normalnej czyli bez chuchania, dmuchania i garazowania ale bez przepraw w 1m wodzie.
Jak kupimy to czy nastaiwac się na używane czesci czy na nowe przy jakis naprawach?
Czy spalanie 15l to standard czy diesle mniej ssa?
Czy po kupnie fury z pierwszej polowy lat 90 nastawiac sie na remont czy damy rade troche pojezdzic?
To dużo pytań ale piszcie co wiecie. Fure chcemy przywiesc z niemiaszkow/holandii/belgii.
No to ja ci odpowiem.
Po mojemu tylko diesel z manualem - mam 3 toyoty, wszystkie diesle i chodza jak zloto.
Jesli auto nie do zdarcia, ale bez wielkiej budy to J70, najlepiej 3.0 td.
Jak wielka fura to J80 lub J100 - nie wiem jaka kasa dysponujesz.
Jak kasa wielka to nowa J105

Jak mniejsza to J80 - zeby rodzina sie zmiescila
Jak mniejsza i dla dwoch osob - to J70, 73
Jak mniejsza mniejsza i dla rodziny to 4Runner - 3.0 td
A tak naprawde to bierz taka jaka ci sie podoba, potem zycie zweryfikuje i kupisz sobie odpowiednia
Generalnie Toyota to nie .... nie, nie bede zaczynal. Ale wiadomo, ze wytrzyma dlugo, dlugo, dlugo.
Pozdrowienia i milego polowania.
emsi
: śr maja 24, 2006 5:59 am
autor: emsi
Aha - zapomnialem dodac, ze zycie bez przeprawy wodnej 1m ... jest jakies puste ... niepelne ... smutne ... szare ... ehh
emsi
: śr maja 24, 2006 7:33 am
autor: Chaos
pozatym naprzykład silnik 2.4 z turbem na normalnych kołąch 10-11 litrów na 33 calowych MT 15-18 litrów

: śr maja 24, 2006 7:41 am
autor: emsi
Chaos pisze:pozatym naprzykład silnik 2.4 z turbem na normalnych kołąch 10-11 litrów na 33 calowych MT 15-18 litrów

u mnie:
4r 33 cale 3.0 td - 12 - 13 l/100 km
Hilux 30 cali 2,4 D - 10, 5 - 11 l/100 km
w terenie roznie
emsi
: śr maja 24, 2006 7:42 am
autor: Chaos
ja już o cyklu mieszanym pisałem 33% trasa, 33% miasto, 33% teren

: śr maja 24, 2006 7:49 am
autor: Glina
a moja 13-15 gazu a w terenie do 20 ale i tak ją kocham

: śr maja 24, 2006 7:49 am
autor: Yonek
To
33 to jakieś takie... magiczne.
Nawet jeden szwedzki zespół hejwimetalowy (mój ulubiony

) płytę zatytułował
Catch 33
: śr maja 24, 2006 7:50 am
autor: Yonek
Glina pisze:a moja 13-15 gazu a w terenie do 20 ale i tak ją kocham

Ni kuta. Nie wierzę.
: śr maja 24, 2006 7:51 am
autor: Glina
bo jak dodasz 3 do trzy to jest 6

: śr maja 24, 2006 8:15 am
autor: emsi
Glina pisze:bo jak dodasz 3 do trzy to jest 6

a jak postawisz obok siebie 6 i szesc i six to wyjdzie 666

: śr maja 24, 2006 8:32 am
autor: Sobal
Glina pisze:a moja 13-15 gazu a w terenie do 20 ale i tak ją kocham

Oj. Mój 4r 32"AT gazu pije min. 18 na czarnym lecąc cienkim spawem a w trybie mieszanym ze 24, a w terenie ze 34

: śr maja 24, 2006 8:59 am
autor: Glina
Panowie bo to trzeba z głową.
Mój 4Runner 3.0V6 manual pije w trasie 13 litrów gazu - ta znacząca zmiana wystąpiła po wymianie świeć(NGK), przewodów(NGK), kopółki (DENSO) i palca rozdzielacza (DENSO). Wszystko to sporowadziłem z USA. Kolejna sprawa to manualne sprzęgiełka piast przednich - AISIN - sam sobie odrestaurowałem, założyłem i jest zajebiście - lepiej się prowadzi itd. Polecam jeszcze wyregulować czujnik położenia przepustnicy i trochę przyśpieszyć zapłon - fabrycznie jest 10 BTDC, ja zrobiłem na 12 BTDC - wolne trochę gorsze, ale za to lepiej zzapierdala, a spalanie stukowe nie występuje.
Wymieniłem też wszystkie przewody podciśnieniowe, wyczyściłem przepustnicę - nawet se niewyobrażacie jaki tam jest syf! Ponadto założyłem nowy zawór PCV, wyjebałem progi itd., itp.
Wieżcie czy nie 13 l z klimą do 120km/h - gumy BFG AT 32", zawiecha OME.
PS. Ważne jest przeliczenie przebiegu - 32" do fabrycznych 28" - to 10% różnicy we wskazaniu przebiegu.
: śr maja 24, 2006 9:10 am
autor: bartks
Chaos pisze: na 33 calowych MT 15-18 litrów

u mnie ~13 miasto

: śr maja 24, 2006 9:12 am
autor: Sobal
Glina pisze:PS. Ważne jest przeliczenie przebiegu - 32" do fabrycznych 28" - to 10% różnicy we wskazaniu przebiegu.
Moje wyniki sa niestety juz po przeliczeniu :/
Wydrukuję sobię tą twoją listę i będę powoli realizował chyba, bo pójde z torbami normalnie. Albo nawet bez...
][
][
][Sobal
: śr maja 24, 2006 10:33 am
autor: Maniek
to przeliczenie to sobie trzeba zrobić wg gps lub słupków drogowych bo u mnie przynajmniej w przypadku obu toyot (hilux i 4R) drogomierz nie jest "równoległy" z prędkościomierzem i oba przekłamują w góre...hilux dopiero na 33 calach pokazywał prędkość w miarę ok a drogomierz zaniżał o ok. 8 %....4R na 31 calach jeszcze nieznacznie (ok 5 %) zawyża

(sprawdzane na gps-ie) więc może stąd takie zajebiste spalanie u Gliny który sądzi że trzeba coś przeliczać i tu ma rację - tylko nie w tę stronę - niestety....no chyba że u mnie w obu autach są liczniki walnięte...nie wierzę w takie spalanie cieżkiego 4R ze słabowatym 3VZE na gazie - jeśli jest inaczej to proszę mnie z błędu wyprowadzić
