4runner - halogeny
Moderator: Mroczny
4runner - halogeny
Zapragnolem podlaczyc halogeny do autka i tutaj porazka - gdzie je wpiac?
Obejrzalem kabelki elektryczne, i cos nie moge znalezc przekaznika od dlugich, co wiecej w akcie desperacji pomyslalem- podlacze sie do kostki przy zarowka, ale tutaj tez cos nie zabardzo, na obydwu plusach caly czas jest napiecie.
Jak najprosciej podlaczyc halogeny do 4r, tak zeby swiecily razem z swiatlami drogowymi, bez zadnych przelacznikow dodatkowych?
Maja swiecic z dlugimi po prostu.
Obejrzalem kabelki elektryczne, i cos nie moge znalezc przekaznika od dlugich, co wiecej w akcie desperacji pomyslalem- podlacze sie do kostki przy zarowka, ale tutaj tez cos nie zabardzo, na obydwu plusach caly czas jest napiecie.
Jak najprosciej podlaczyc halogeny do 4r, tak zeby swiecily razem z swiatlami drogowymi, bez zadnych przelacznikow dodatkowych?
Maja swiecic z dlugimi po prostu.
Jak nie kumasz elektryki to podjedż do jakiegoś elektryka i niech ci podłączy,a jak masz pojęcie to
http://rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php? ... 673b5f9efc
http://rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php? ... 673b5f9efc
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
ten temat znam, chodzi mi o odpowiedz typu:
"z puszki bezpiecznikow pod maska wychodzi przewod zolty z zielonym paskiem, podepnij plus halogenow do niego"
Nie chce montowac zadnych dodatkowych przekaznikow, ani przelacznikow, diod itp.
Chcialbym minus halogenow dac do masy, a plusy podpiac pod swiatla dlugie, tylko tyle.
"z puszki bezpiecznikow pod maska wychodzi przewod zolty z zielonym paskiem, podepnij plus halogenow do niego"
Nie chce montowac zadnych dodatkowych przekaznikow, ani przelacznikow, diod itp.
Chcialbym minus halogenow dac do masy, a plusy podpiac pod swiatla dlugie, tylko tyle.
Bez przekaznika poupalasz styki w wlaczniku.Wiem to z wlasnego doswiadzczeniamariusx pisze:ten temat znam, chodzi mi o odpowiedz typu:
"z puszki bezpiecznikow pod maska wychodzi przewod zolty z zielonym paskiem, podepnij plus halogenow do niego"
Nie chce montowac zadnych dodatkowych przekaznikow, ani przelacznikow, diod itp.
Chcialbym minus halogenow dac do masy, a plusy podpiac pod swiatla dlugie, tylko tyle.

Cholerna sprezynka
mariusx pisze:ten temat znam, chodzi mi o odpowiedz typu:
"z puszki bezpiecznikow pod maska wychodzi przewod zolty z zielonym paskiem, podepnij plus halogenow do niego"
Nie chce montowac zadnych dodatkowych przekaznikow, ani przelacznikow, diod itp.
Chcialbym minus halogenow dac do masy, a plusy podpiac pod swiatla dlugie, tylko tyle.


człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
Witam.
Co do jednego z wypowiedziami kolegów się zgodzę, przekaźnik powinien być aby nie popalić instalacji
.
Ja ospbiście zrobiłem to tak, dodatkowy przekaźnik wraz z bezpiecznikiem poprowadzony z niezależną instalacją od akumulatora do halogenów (w moim przpadku to na tej instalacji dodatkowej są trzy przekaźniki i cztery bezpieczniki zasilające halogeny przód x2, x4 i dodatkowe cofania x2, oraz CB). Natomiast sterowanie przekaźnikiem jest pociągnięte ze skrzynki bezpiecznikowej od przekaźnika świateł drogowych. Jak on się przełącza to automatycznie daje napięcie na dodatkowy przekaźniki i mam podwójne drogowe. Dodatkowo pociągnięty jest kabel do kabiny wraz z włącznikiem aby tym wszystkim sterować niezależnie.
Niestety, które to wejście na przekaźniku od świateł to nie pamiętam, ale to żaden problem dojść do tego przy pomocy multimetru lub neonówki .
Wrazie czego to mogę jeszcze coś dpopisać jak będzie potrzeba.
Powodzenia.
Kudlaty
Co do jednego z wypowiedziami kolegów się zgodzę, przekaźnik powinien być aby nie popalić instalacji


Ja ospbiście zrobiłem to tak, dodatkowy przekaźnik wraz z bezpiecznikiem poprowadzony z niezależną instalacją od akumulatora do halogenów (w moim przpadku to na tej instalacji dodatkowej są trzy przekaźniki i cztery bezpieczniki zasilające halogeny przód x2, x4 i dodatkowe cofania x2, oraz CB). Natomiast sterowanie przekaźnikiem jest pociągnięte ze skrzynki bezpiecznikowej od przekaźnika świateł drogowych. Jak on się przełącza to automatycznie daje napięcie na dodatkowy przekaźniki i mam podwójne drogowe. Dodatkowo pociągnięty jest kabel do kabiny wraz z włącznikiem aby tym wszystkim sterować niezależnie.
Niestety, które to wejście na przekaźniku od świateł to nie pamiętam, ale to żaden problem dojść do tego przy pomocy multimetru lub neonówki .
Wrazie czego to mogę jeszcze coś dpopisać jak będzie potrzeba.
Powodzenia.
Kudlaty
Najlepiej bleutoothTwardy pisze:mariusx pisze:ten temat znam, chodzi mi o odpowiedz typu:
"z puszki bezpiecznikow pod maska wychodzi przewod zolty z zielonym paskiem, podepnij plus halogenow do niego"
Nie chce montowac zadnych dodatkowych przekaznikow, ani przelacznikow, diod itp.
Chcialbym minus halogenow dac do masy, a plusy podpiac pod swiatla dlugie, tylko tyle.jeszcze prościej będziesz miał jak kupisz halogeny bezprzewodowe


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Chyba spalisz to automariusx pisze:Kudlaty
Kdzie jest przekaznik swiatel drogowych, nie moge znalezc.
W tej chwili zastanawiam sie nad sterowaniem z minusa na kostce swiatel
Ale bezpieczniej bedzie jak u ciebie, tylko gdzie jest ten przekaznik od swiatel dlugich(drogowych)

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
lagodna perwersjaklucz13 pisze:Chyba spalisz to automariusx pisze:Kudlaty
Kdzie jest przekaznik swiatel drogowych, nie moge znalezc.
W tej chwili zastanawiam sie nad sterowaniem z minusa na kostce swiatel
Ale bezpieczniej bedzie jak u ciebie, tylko gdzie jest ten przekaznik od swiatel dlugich(drogowych)

Napewno lepiej na przekazniku. Odzaluj 20 zyli i podjedz do elektryka bo naprawde mozna w ten sposob w jaki to robisz spalic auto za kupe kasymariusx pisze:wlasnie tak zrobilem, ale bez zapaleknajlepiej przewody do kostek powtykaj i zablokuj zapałkami, drewno ma tą zaletę, że im bardziej namoknie tym lepiej trzyma
wie ktos gdzie podpiac ten przekaznik dodatkowy do halogenow?, naprawde nie moge tego znalezc, a lepiej byloby na przekazniku.

Cholerna sprezynka
Hm, do elektryka moge nie dojechac, bo mam jakies 100kmNapewno lepiej na przekazniku. Odzaluj 20 zyli i podjedz do elektryka bo naprawde mozna w ten sposob w jaki to robisz spalic auto za kupe kasy

a nawet gdybym dojechal, to jest za drogi moim zdaniem, jakies 350pln za h/pracy
a ja juz sobie instalacje przygotowlem, tylko ten cholerny plus do przekaznika - gdzie on jest????????????????

Jakbyś w profilu dopisał skąd jesteś to oszczędziłoby Ci niektórych komentaży.mariusx pisze:

Nie używaj przekaźnika oryginalnego, tylko dodatkowy i sterowanie weź z przewodu zasilającego lub masującego żarówkę długich (tego który steruje). Na przewód zasilający przy aku bezpiecznik możliwie blisko.
Ostatnio zmieniony sob cze 10, 2006 8:26 pm przez Twardy, łącznie zmieniany 1 raz.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
A wogle to wpisz wprofilu skąd jesteśmariusx pisze:Hm, do elektryka moge nie dojechac, bo mam jakies 100kmNapewno lepiej na przekazniku. Odzaluj 20 zyli i podjedz do elektryka bo naprawde mozna w ten sposob w jaki to robisz spalic auto za kupe kasy![]()
a nawet gdybym dojechal, to jest za drogi moim zdaniem, jakies 350pln za h/pracy
a ja juz sobie instalacje przygotowlem, tylko ten cholerny plus do przekaznika - gdzie on jest????????????????

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
No to faktycznie elektryk odpadamariusx pisze:Hm, do elektryka moge nie dojechac, bo mam jakies 100kmNapewno lepiej na przekazniku. Odzaluj 20 zyli i podjedz do elektryka bo naprawde mozna w ten sposob w jaki to robisz spalic auto za kupe kasy![]()
a nawet gdybym dojechal, to jest za drogi moim zdaniem, jakies 350pln za h/pracy
a ja juz sobie instalacje przygotowlem, tylko ten cholerny plus do przekaznika - gdzie on jest????????????????

Cholerna sprezynka
Sam sobie jesteś winienmariusx pisze:Nareszcie cos konkretnego,

Może, wepnij się tylko w duży bezpiecznik, lub weż plus bezpośrednio z baterii, jeśli bezpośrednio to na + bezpiecznikmariusx pisze:mam zamiar wziasc minus sterowania przekaznikiem z zarowki, a plus np. z pozycyjnych(z jakims wylacznikiem)
zailanie halogenow: plus gdzies z bezpiecznikow pod maska, a minus z "masy"
czy tak moze byc?
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
Prąd zasilania z akumulatora przez bezpiecznik i przakażnik do halogenów ,masę obojętnie gdzie łapiesz byle by dobry kontakt był a prąd sterowania najlepiej z okolic przełącznika zespolonego jak włączasz długie to zapalają się halogeny jak gasisz to one też .Halogeny przewodem min.1,5 mm kwadrat a najlepiej 2,5 kwadrat bezpiecznik 16A
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości