bj73 13b
Moderator: Mroczny
bj73 13b
kupiłem toykę bj 73 mam pytanie do szanownych Państwa
oznaczenie na silniku jest 13B , miałem kiedyś bj ale oznaczenie było 3B i tu nie miałem kłopotu z wyszukaniem parametrów , czym się różnią te silniki?
Na forum też nie znalazłem tematu !
To jedno ! , drugie -szykuję ten samochód na wyprawę , czy macie jakieś pateny na lekki bagaznik na dachu ?
Wiem
oznaczenie na silniku jest 13B , miałem kiedyś bj ale oznaczenie było 3B i tu nie miałem kłopotu z wyszukaniem parametrów , czym się różnią te silniki?
Na forum też nie znalazłem tematu !
To jedno ! , drugie -szykuję ten samochód na wyprawę , czy macie jakieś pateny na lekki bagaznik na dachu ?
Wiem
trochę się zamotałes w jednostkach - też się ostatnio skapowałem że jest bład w niektórych tabelach (np. na stronie kilometra) i "ktoś" nie przeliczył momentu z australijskich jednostek na nasze (ft-lbs-stopofunty
na Nm-niutonometry)...13BT ma moment 280 Nm - czyli
...jeszcze lepszy efekt daje uturbienie wolnossącego 3B - ponad 300 Nm - bez żadnej szkody dla motoru..proszę bardzo:
http://turbotech.com.au/axt4.htm




http://turbotech.com.au/axt4.htm
Ostatnio zmieniony ndz cze 11, 2006 1:46 pm przez Maniek, łącznie zmieniany 2 razy.
coś będzie....
Podlacze sie do tematu - tez rozmyslam nad kupnem wlasnie takiej toyki. Mozna kilka info
To ze warto ze wzgledu na silnik to wiem - podobno jest rewelacyjny. A co z reszta
Czy ta toyota to jest juz model tzw. heavy duty , tzn czy ma wzmocnione mosty w stosunku do lj 



Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Czyli warto - rozumiem ze to cos pomiedzy lj a hzj - na hzj'a mnie nie stac , a bj jest w zasiegu reki. Boli mnie tylko jedna rzecz - chcialem sie teraz przesiasc na maszyne ze sprezynami , a z tego co wiem to bj ma pióra.Maniek pisze:ma...bywają nawet wersje z dwoma blokadami fabrycznymi![]()
W polsce zadnej bejoty nie znalazlem - wyglada na to ze trza jechac do holandii , bo tylko tam takowe znalazlem. Chyba ze kolega , ktory zaczal ten temat chce swoja sprzedac

P.S. Przypuszczam ze jak kupie bj'ta to bede sie musial zaopatrzyc w taczke pieniedzy na czesci - pewnie nie do dostania w PL i ceny kosmiczne .... no coz , ale jak sie chce miec cos wyjatkowego i w dodtaku upalac to w terenie to sie trzeba liczyc

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Nie. Jest to coś pomiędzy lj a hzj, jest to wersja właśnie heavy duty serii 7, czyli trochę inna karoseria, mocniejsze mosty, większe silniki i zawias na piórach (co uwazam za wielką wadę jednak). Hzj, Bj, Lj, Rj to po prostu oznaczenia wersji silnikowych.Zun pisze: Czyli warto - rozumiem ze to cos pomiedzy lj a hzj - na hzj'a mnie nie stac , a bj jest w zasiegu reki.
Do light duty zaliczamy LJ, RJ oraz KZJ, a do heavy duty..eee...wszystkie inne

Nieprawda, wszystko jest i to w (nie)normalnych, landkruzerowych cenach.Zun pisze: P.S. Przypuszczam ze jak kupie bj'ta to bede sie musial zaopatrzyc w taczke pieniedzy na czesci - pewnie nie do dostania w PL i ceny kosmiczne
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
czyś ty telefona zmienił?? próbowałem się dodzwonić w piątek, daj nr na PWCzarekN pisze:W normalnych... land kruzerowych cenach. Dobre, naprawde dobre. Normalne cenyDamian pisze: Nieprawda, wszystko jest i to w (nie)normalnych, landkruzerowych cenach.
Czarek
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
W takim razie decyzja podjetea - w przyszlym tygodniu jade do holandii po bj'ta. Szkoda tylko ze wlasciciel nie wie czy ma lockery czy nie. Tlumaczylem mu o tym , ze powinny byc dodatkowe guziczki , lub pokretlo (takie jest np w osiemdziesiatkach - nie wiem jak to powinno wygladac w bj) ale on sie nie zna i koniec - zdjecia ze srodka nic nie mwoia , oprocz tego ze wyglada jak jakas ubozsza wersja - bo nie ma zyroskopow , ale moze to tylko moje mylne wrazenie. Cena jest taka , jaka u nas wolaja za w miare zadbana ljote - 3500 euro , takze wydaje mi sie ze warto. Szkoda tylko ze wresja 70Maniek pisze:widziałem mosty tej bj z której mam silnik - robią wrażenie - nie wiem jak wewnątrz ale na zewnątrz są masywniejsze niż gr-owskie - stara dobra szkoła toyoty![]()

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: czw sty 23, 2003 10:16 pm
- Lokalizacja: skierniewice/dessau
- Kontaktowanie:
bj ma oba mosty heavy duty tak samo jak wszystkie hzj na resorach z przodu czyli np hzj75, natomiast hdj80 i hzj 78 mają inny słabszy przedni most (w australii i canadzie czesto go wymieniają)widziałem mosty tej bj z której mam silnik - robią wrażenie - nie wiem jak wewnątrz ale na zewnątrz są masywniejsze niż gr-owskie - stara dobra szkoła toyoty
jeśli chodzi o to oznaczenie na pokrywie to pewnie znajdzie sie jakieś wyjaśnienie w końcu tojota oznacza swoje modele zgodnie z pozycją marsa względnie jowisza w danym tygodniu

13bt czyli bj74 jest bardzo żadki w europie niestety, sam byłbym zainteresowany
no i można mu wsadzić 14bt silniczek albo .... 15bt z tej nowej paskudy
Maniek powiedz czy to cudo bardzo klekocze? Nigdy na żywo nie słyszałem

Zun , jak pójdzie koło nosa to nie rycz coś się poradzi na to i może taniej co nie co .
Klekotać to nie klekoce , milusio chodzi
A najfajniejszą sprawą jest to ,że jak wrzuciłem z normalnych opon na 33 to nie zrobiło na nim żadnego wrażenia a kucy tyle niby co 2lt2 .
Takie fajne przełożenie ma ścierwo !
Klekotać to nie klekoce , milusio chodzi
A najfajniejszą sprawą jest to ,że jak wrzuciłem z normalnych opon na 33 to nie zrobiło na nim żadnego wrażenia a kucy tyle niby co 2lt2 .
Takie fajne przełożenie ma ścierwo !
Kurcze zawsze mi sie wydawalo ze w holandi to wiekoszsc luda zna angielski. Znalazlem kilak ciekawych bj.ow , jednego nawet dokladnie takiego jakiego bym chcial - czyli bj73 na duzych kolach , snorkel , winch , podniesiony - tak wstepnie przygotowany calkiem calkiem , za nie duzo w sumie bo cos ponad 4000 euro. Napisalem w ostatnim czasie kilkanascie maili i odpowioedzial tylko jeden z tego za 3500 i wlasciwie to on za bardzo sie nie zna i nie wie co to locker ....arekg pisze:Zun , jak pójdzie koło nosa to nie rycz coś się poradzi na to i może taniej co nie co .
Klekotać to nie klekoce , milusio chodzi
A najfajniejszą sprawą jest to ,że jak wrzuciłem z normalnych opon na 33 to nie zrobiło na nim żadnego wrażenia a kucy tyle niby co 2lt2 .
Takie fajne przełożenie ma ścierwo !
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Fakt znalazlem hzj'a za 5500 euro. Ale to jest zupelny golas , bez niczego , taki jak bj za 3500 euro. Czyli 2000 euro roznicy - czy ten samochod jest o tyle lepszy ze warto na niego wydac o te 2000 euro wiecej ? Pytam powaznie. Bo i dla mnie to powazny zakup jest.Kylon pisze:To już lepiej HZJ-ota zapodać. Kosztują w Holandii koło 5 tyś Euro. Obecnie u siebie do oglądania mam dwa HZJ-oty 73 i 75, jednego BJ-ota 73 oraz inne Toyki. Brzydu ze swoim HZJ78 też jest codzieńnie. Są częściowo rozebrane więc można coś sobie porównać.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości