bj73 13b

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

bj73 13b

Post autor: arekg » sob cze 10, 2006 11:31 am

kupiłem toykę bj 73 mam pytanie do szanownych Państwa
oznaczenie na silniku jest 13B , miałem kiedyś bj ale oznaczenie było 3B i tu nie miałem kłopotu z wyszukaniem parametrów , czym się różnią te silniki?
Na forum też nie znalazłem tematu !

To jedno ! , drugie -szykuję ten samochód na wyprawę , czy macie jakieś pateny na lekki bagaznik na dachu ?
Wiem

Awatar użytkownika
stopa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pt sty 21, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: stopa » sob cze 10, 2006 1:59 pm

z parametrow wynika ze to byl najmocniejszy i chyba ewolucyjnie ostatni z silnikow z serii B

13BT - 210/2000 - moment obr
13BT - 120/3400 - moc PS/obr
TLC LJ 70

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz cze 11, 2006 12:52 pm

trochę się zamotałes w jednostkach - też się ostatnio skapowałem że jest bład w niektórych tabelach (np. na stronie kilometra) i "ktoś" nie przeliczył momentu z australijskich jednostek na nasze (ft-lbs-stopofunty ?? na Nm-niutonometry)...13BT ma moment 280 Nm - czyli :)2 :)2 :)2 ...jeszcze lepszy efekt daje uturbienie wolnossącego 3B - ponad 300 Nm - bez żadnej szkody dla motoru..proszę bardzo:
http://turbotech.com.au/axt4.htm
Ostatnio zmieniony ndz cze 11, 2006 1:46 pm przez Maniek, łącznie zmieniany 2 razy.
coś będzie....

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz cze 11, 2006 1:00 pm

@arek - coś tu nie gra...bj 70/73 miały silnik 3B a nie 13B - nie ma takiego...jest ewentualnie 13BT - uturbiony ale wtedy jest to bj 71/74...a turbinę byś raczej zauważył, nie? :wink: :wink:
coś będzie....

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz cze 11, 2006 1:37 pm

aha..masz rzędową pompę czy rotacyjną ??
coś będzie....

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » ndz cze 11, 2006 1:53 pm

stąd moje pytanie !
turbiny niet a oznczenie jak w mordę na pokrywie zaworów 13B
i tak jak mówię wcześniejszą którą miałem oznaczenie było 3B
Dlatego się dziwię ?

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz cze 11, 2006 8:26 pm

może ktoś wywalił turbinę i przerobił napis z 13BT na 13B ?? nie no żart oczywiście :D a moze 13BT ma po prostu oznaczenie na pokrywie 13B ??...ale na serio nie było takiego motoru jak 13B...podaj mi na PW vin to sprawdzę w EPC co jest grane...ponawiam pytanie: jaka pompa ?
coś będzie....

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz cze 11, 2006 9:12 pm

Podlacze sie do tematu - tez rozmyslam nad kupnem wlasnie takiej toyki. Mozna kilka info ?? To ze warto ze wzgledu na silnik to wiem - podobno jest rewelacyjny. A co z reszta ?? Czy ta toyota to jest juz model tzw. heavy duty , tzn czy ma wzmocnione mosty w stosunku do lj ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pn cze 12, 2006 8:41 am

ma...bywają nawet wersje z dwoma blokadami fabrycznymi :)2 :)2
coś będzie....

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn cze 12, 2006 9:05 am

Maniek pisze:ma...bywają nawet wersje z dwoma blokadami fabrycznymi :)2 :)2
Czyli warto - rozumiem ze to cos pomiedzy lj a hzj - na hzj'a mnie nie stac , a bj jest w zasiegu reki. Boli mnie tylko jedna rzecz - chcialem sie teraz przesiasc na maszyne ze sprezynami , a z tego co wiem to bj ma pióra.

W polsce zadnej bejoty nie znalazlem - wyglada na to ze trza jechac do holandii , bo tylko tam takowe znalazlem. Chyba ze kolega , ktory zaczal ten temat chce swoja sprzedac :)21 . Pozdrawiam

P.S. Przypuszczam ze jak kupie bj'ta to bede sie musial zaopatrzyc w taczke pieniedzy na czesci - pewnie nie do dostania w PL i ceny kosmiczne .... no coz , ale jak sie chce miec cos wyjatkowego i w dodtaku upalac to w terenie to sie trzeba liczyc :D
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 12, 2006 9:43 am

Zun pisze: Czyli warto - rozumiem ze to cos pomiedzy lj a hzj - na hzj'a mnie nie stac , a bj jest w zasiegu reki.
Nie. Jest to coś pomiędzy lj a hzj, jest to wersja właśnie heavy duty serii 7, czyli trochę inna karoseria, mocniejsze mosty, większe silniki i zawias na piórach (co uwazam za wielką wadę jednak). Hzj, Bj, Lj, Rj to po prostu oznaczenia wersji silnikowych.

Do light duty zaliczamy LJ, RJ oraz KZJ, a do heavy duty..eee...wszystkie inne ;)

Zun pisze: P.S. Przypuszczam ze jak kupie bj'ta to bede sie musial zaopatrzyc w taczke pieniedzy na czesci - pewnie nie do dostania w PL i ceny kosmiczne
Nieprawda, wszystko jest i to w (nie)normalnych, landkruzerowych cenach.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
CzarekN
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: czw mar 06, 2003 8:58 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekN » pn cze 12, 2006 10:31 am

Damian pisze: Nieprawda, wszystko jest i to w (nie)normalnych, landkruzerowych cenach.
W normalnych... land kruzerowych cenach. Dobre, naprawde dobre. Normalne ceny :-)

Czarek
********************
Traktorek, brum brum, klek klek klek klek klek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 12, 2006 11:30 am

CzarekN pisze:
Damian pisze: Nieprawda, wszystko jest i to w (nie)normalnych, landkruzerowych cenach.
W normalnych... land kruzerowych cenach. Dobre, naprawde dobre. Normalne ceny :-)

Czarek
czyś ty telefona zmienił?? próbowałem się dodzwonić w piątek, daj nr na PW
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
CzarekN
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: czw mar 06, 2003 8:58 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekN » pn cze 12, 2006 12:13 pm

Nie zmienilem, telefon zmienil mnie.
Zartuje, ale moj telefon jest na tyle inteligentny aby mnie poinformowac, iz: "telefon sie nie wlaczy, prosze skontaktowac sie ze sprzedawca"

No coz, teraz czekam :-)

Czarek
********************
Traktorek, brum brum, klek klek klek klek klek

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pn cze 12, 2006 2:07 pm

widziałem mosty tej bj z której mam silnik - robią wrażenie - nie wiem jak wewnątrz ale na zewnątrz są masywniejsze niż gr-owskie - stara dobra szkoła toyoty :)2 :)2
coś będzie....

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn cze 12, 2006 2:30 pm

Maniek pisze:widziałem mosty tej bj z której mam silnik - robią wrażenie - nie wiem jak wewnątrz ale na zewnątrz są masywniejsze niż gr-owskie - stara dobra szkoła toyoty :)2 :)2
W takim razie decyzja podjetea - w przyszlym tygodniu jade do holandii po bj'ta. Szkoda tylko ze wlasciciel nie wie czy ma lockery czy nie. Tlumaczylem mu o tym , ze powinny byc dodatkowe guziczki , lub pokretlo (takie jest np w osiemdziesiatkach - nie wiem jak to powinno wygladac w bj) ale on sie nie zna i koniec - zdjecia ze srodka nic nie mwoia , oprocz tego ze wyglada jak jakas ubozsza wersja - bo nie ma zyroskopow , ale moze to tylko moje mylne wrazenie. Cena jest taka , jaka u nas wolaja za w miare zadbana ljote - 3500 euro , takze wydaje mi sie ze warto. Szkoda tylko ze wresja 70 :( chcialem 73 , ale jakos przezyje .... chyba ze mnie natknie i poczekam jeszcze troche , moze i znajdzie sie bj73. Ale z drugiej strony boje sie zeby mi z przed nosa ktos tej nie wziol - bo i cena wydaje mi sie ze atrakcyjna no i w miare mlody rocznik , bo '87
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn cze 12, 2006 2:48 pm

daj no jakies foty na prywatnego maila

seb
robok rzępoli w harapuciu

suzifan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 23, 2003 10:16 pm
Lokalizacja: skierniewice/dessau
Kontaktowanie:

Post autor: suzifan » pn cze 12, 2006 2:50 pm

widziałem mosty tej bj z której mam silnik - robią wrażenie - nie wiem jak wewnątrz ale na zewnątrz są masywniejsze niż gr-owskie - stara dobra szkoła toyoty
bj ma oba mosty heavy duty tak samo jak wszystkie hzj na resorach z przodu czyli np hzj75, natomiast hdj80 i hzj 78 mają inny słabszy przedni most (w australii i canadzie czesto go wymieniają)

jeśli chodzi o to oznaczenie na pokrywie to pewnie znajdzie sie jakieś wyjaśnienie w końcu tojota oznacza swoje modele zgodnie z pozycją marsa względnie jowisza w danym tygodniu :D

13bt czyli bj74 jest bardzo żadki w europie niestety, sam byłbym zainteresowany

no i można mu wsadzić 14bt silniczek albo .... 15bt z tej nowej paskudy

Maniek powiedz czy to cudo bardzo klekocze? Nigdy na żywo nie słyszałem :)2 i ile żre paliwa?

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » pn cze 12, 2006 5:52 pm

Zun , jak pójdzie koło nosa to nie rycz coś się poradzi na to i może taniej co nie co .

Klekotać to nie klekoce , milusio chodzi

A najfajniejszą sprawą jest to ,że jak wrzuciłem z normalnych opon na 33 to nie zrobiło na nim żadnego wrażenia a kucy tyle niby co 2lt2 .
Takie fajne przełożenie ma ścierwo !

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn cze 12, 2006 6:28 pm

arekg pisze:Zun , jak pójdzie koło nosa to nie rycz coś się poradzi na to i może taniej co nie co .

Klekotać to nie klekoce , milusio chodzi

A najfajniejszą sprawą jest to ,że jak wrzuciłem z normalnych opon na 33 to nie zrobiło na nim żadnego wrażenia a kucy tyle niby co 2lt2 .
Takie fajne przełożenie ma ścierwo !
Kurcze zawsze mi sie wydawalo ze w holandi to wiekoszsc luda zna angielski. Znalazlem kilak ciekawych bj.ow , jednego nawet dokladnie takiego jakiego bym chcial - czyli bj73 na duzych kolach , snorkel , winch , podniesiony - tak wstepnie przygotowany calkiem calkiem , za nie duzo w sumie bo cos ponad 4000 euro. Napisalem w ostatnim czasie kilkanascie maili i odpowioedzial tylko jeden z tego za 3500 i wlasciwie to on za bardzo sie nie zna i nie wie co to locker ....
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn cze 12, 2006 7:01 pm

To już lepiej HZJ-ota zapodać. Kosztują w Holandii koło 5 tyś Euro. Obecnie u siebie do oglądania mam dwa HZJ-oty 73 i 75, jednego BJ-ota 73 oraz inne Toyki. Brzydu ze swoim HZJ78 też jest codzieńnie. Są częściowo rozebrane więc można coś sobie porównać.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn cze 12, 2006 7:23 pm

Kylon pisze:To już lepiej HZJ-ota zapodać. Kosztują w Holandii koło 5 tyś Euro. Obecnie u siebie do oglądania mam dwa HZJ-oty 73 i 75, jednego BJ-ota 73 oraz inne Toyki. Brzydu ze swoim HZJ78 też jest codzieńnie. Są częściowo rozebrane więc można coś sobie porównać.
Fakt znalazlem hzj'a za 5500 euro. Ale to jest zupelny golas , bez niczego , taki jak bj za 3500 euro. Czyli 2000 euro roznicy - czy ten samochod jest o tyle lepszy ze warto na niego wydac o te 2000 euro wiecej ? Pytam powaznie. Bo i dla mnie to powazny zakup jest.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » pn cze 12, 2006 8:04 pm

hzj-ota za 5500 euro - brac ........
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn cze 12, 2006 8:33 pm

4,2 litra kontra 3,5 litra - mega różnica

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » pn cze 12, 2006 8:49 pm

0,7l za 2000 euro musi być mocne ...
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości