Hil w terenie jak jeździć

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Hil w terenie jak jeździć

Post autor: kpeugeot » wt cze 13, 2006 6:29 am

panowie mam doświadczenie w terenie z uaza z silnikiem benz.

a taro troche mniej więc chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia.

pytanie 1) - piaszczyste podjazy pod górę - winno się robić na 1 i pełen but, czy też reduktor 2 lub 3

pytanie 2) zjazdy w dół średnio strome robimy na 1 czy reduktor+2 bieg

pytanie 3) głebokie błoto o duzym oporze toczenia robimy z reduktorem czy znowu jedynka i but


moje przemyślenia są takie że 1 bez reduktora jest bardziej elastyczna i mieści się prędkościowo miedzy 2 a 3 biegiem na reduktorze.

A może w takim aucie w terenie jeździmy tylko na reduktorze?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt cze 13, 2006 8:06 am

Może nie mam wielkiego doświadczenia, ale wiem że z Uaza zostaje nawyk nie jeżdżenia na reduktorze który wg mnie mści sie później w Hilu.

Ja robie:
ad 1) reduktor i 2, na 3 potrafi spuchnąć na długim podjeździe
ad 2) reduktor 2
ad 3) tu też chętnie posłucham rad bardziej doświadczonych kolegów

Jedynka jest pomiędzy 2 a 3 na reduktorze ale bliżej trójki a że silnik mocą nie grzeszy często trzeba redukować i wg mnie nie ma co sie ruszać bez reduktora, tym bardziej na większych kółkach, chyba że na płaskich twardych odcinkach. Jak troche pojeździsz to sam do tego dojdziesz :roll:
same starocie

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » wt cze 13, 2006 8:09 am

1. radzę 2 na reduktorze bo mocy mało i może przed szczytem zdechnąć (jak długa prosta przed górką to nawet 3 i w połowie podjazdu jak zacznie zewalniać szybka redukcja na 2)
2. radzę reduktor i tylko reduktor na zjazdach - co jak się okaże, że na dole sie coraz stromiej robi i drzew "magnetycznych" pełno :wink:
3. radzę reduktor (patrz p.1)

a przeliczając przełożenia całkowite z reduktorem i bez wychodzi, że jest taka kolejność prędkości na poszczególnych biegach skrzynia G58 (takową posiadasz)
1L (8,96) - 2L(5,31) - 1H(3,93) - 3L(3,3) - 2H(2,33) - 4L (2,28) 5L (1,94) !! potem 3,4,5H...( w nawiasach przełożenia całkowite skrzyń)...hilux ma dość szybkie przełożenie na pierwszych biegach a duże na reduktorze więc stąd taka kolejność - ja w cięższym terenie jeżdżę tylko na reduktorze i dobrze mi z tym - samemu trzeba wypratykować kiedy i gdzie na jakim przełożeniu pycić..do roboty Konrad !! :wink:
coś będzie....

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt gru 01, 2006 6:50 pm

organoleptycznie sprawdzono że hilux jeździ tylko na reduktorze w terenie

60km/h na 5 biegu wystarcza więc wszystko na reduktorze

oprócz cofania bo to w błocie zazwyczaj jednak robie bez reduktora aby sie nie kopać tylko wyskoczyć z błotka
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt gru 01, 2006 7:11 pm

kpeugeot pisze:organoleptycznie sprawdzono że hilux jeździ tylko na reduktorze w terenie

60km/h na 5 biegu wystarcza więc wszystko na reduktorze

oprócz cofania bo to w błocie zazwyczaj jednak robie bez reduktora aby sie nie kopać tylko wyskoczyć z błotka
Z hiluxem to jest jak w tej starej reklamie :

" Wymień wkład , wymień wkład , wymień wkład ......."

Pomaga :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt gru 01, 2006 7:21 pm

wiesz sztuką jest jeździć oryginalnym autem a nie zmotą,

zmota dużo wybacza i pozwala jeździć na pełnym bucie.

z oryginałem nie jest tak łatwo :)
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » pt gru 01, 2006 7:42 pm

kpeugeot pisze:organoleptycznie sprawdzono że hilux jeździ tylko na reduktorze w terenie

60km/h na 5 biegu wystarcza więc wszystko na reduktorze
hej, jak mozesz juz jechac 60 km/h na reduktorze na 5, to po prostu wylacz reduktor i jedz na 3 lub 4
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt gru 01, 2006 7:59 pm

tak tylko że przy tej prędkości wyłączanie reduktora nie jest zbyt mądre
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » pt gru 01, 2006 8:02 pm

chyba nie jedziesz 60km/h w ternie, w ktorym niemoglbys sie zatrzymac?
Ostatnio zmieniony pt gru 01, 2006 8:08 pm przez misiu, łącznie zmieniany 1 raz.
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt gru 01, 2006 8:05 pm

Moje doświadczenia są trochę inne. Strome piaszczyse podjazdy robiłem najczęściej na 1 bez reduktora. Pamiętasz Maniek te piaszczyste podjazdy w Łasku? Najdalej wjeżdzało się na 1 bez reduktora. Zjazdy zawsze na reduktorze. Co do błota to każde jest inne, kwestia wyczucia.
Najważniejsze jest to żeby Hiluxa jak najlepiej napędzić.
Pewnie że w terenie najlepiej idzie na reduktorze i 2 biegu.
Wiadomo że żeby przejść z 2L na 2H trzeba się zatrzymać. A to w terenie czasami mogiła :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt gru 01, 2006 8:06 pm

kpeugeot pisze:tak tylko że przy tej prędkości wyłączanie reduktora nie jest zbyt mądre
Nie tyle mądre co niemozliwe :)
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt gru 01, 2006 8:08 pm

Marecki zbóju - lopę lat
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt gru 01, 2006 8:25 pm

Źim tyż lopę :lol: :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » sob gru 02, 2006 6:16 am

Marek Glinka pisze:Źim tyż lopę :lol: :lol: :lol:
:) :)

podaj swoją komórę na PW - to jak bedę w okolicach wawy to się spotkamy :)
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » sob gru 02, 2006 10:21 am

kpeugeot pisze:tak tylko że przy tej prędkości wyłączanie reduktora nie jest zbyt mądre
skrót myślowy okazał się zbyt krótki - wybacz
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » sob gru 02, 2006 6:54 pm

Się podepne pod temat.

Czy wjeżdżając w teren pickupem dociążacie tył???

Mnie bardzo irytuje gigantyczna dysproporcja nacisków na osie na niekorzyść tyłu oczywiście

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » sob gru 02, 2006 7:12 pm

cały szpej jest na pace co daje ze 200kg

ale bez tego auto idzie dużo lepiej

problem jest tylko przy cofaniu bo lekka pupa lubi uciekać na boki
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob gru 02, 2006 7:37 pm

Bartek 4.7 pisze:Się podepne pod temat.

Czy wjeżdżając w teren pickupem dociążacie tył???

Mnie bardzo irytuje gigantyczna dysproporcja nacisków na osie na niekorzyść tyłu oczywiście
Każdy dodatkowy kilogram wagi w terenie to gwóźdź do trumny :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 02, 2006 7:38 pm

kpeugeot pisze:wiesz sztuką jest jeździć oryginalnym autem a nie zmotą,

zmota dużo wybacza i pozwala jeździć na pełnym bucie.

z oryginałem nie jest tak łatwo :)
Po wykonczeniu mostu stwierdzilem ze nie stac mnie na jeżdzenie oryginalem :)21 - powiesz pewnie ze sztuka jest jezdzic tak by auta nie zepsuc - ja tak nie umiem , lubie modyfikowac auto tak , by jezdzilo lepiej i dalej zajezdzalo - na razie mi sie to udaje. Nie zrozum mnie zle - nie zmotany hil i tak super jezdzi w terenie ... ale apetyt rosnie w miare jedzenia ;)

Pozatym co by kto nie mowil to uwazam ze silnik jest za slaby do tego samochodu :( - zreszta moja "zmota" rózni sie od oryginalu tym , ze ma mocniejsze mosty i bedzie miala mocniejszy silnik .... w porownaniu do innych zmot to uwazam te auto dosc bliskie oryginalowi.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości