Smarowanie prowadnic w tylnich drzwiach (klapie)...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Smarowanie prowadnic w tylnich drzwiach (klapie)...

Post autor: ray76 » śr lip 05, 2006 10:29 pm

Hej mam pytanko jak nasmarować prowadnice w tylnich drzwiach (klapie) w 4 Runerze, bo bardzo skrzypi szyba przy zamykaniu??? Słyszałem, że smaruje się smarem grafitowym odpornym na łączenie z kurzem... Żeby dostać się do tych prowadnic co trzeba zrobić...??? No i jak przy okazji naprawić zamek w tej klapie...??? Będę wdzięczny za wszelkie porady.

pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » czw lip 06, 2006 1:38 pm

Witam.

Skrzypienie może być spowodowane również ślizganiem się szyby po gumowych prowadnicach bocznych. Tę usterkę łatwo usunąć używająć środka do smarowania uszczelek.

Jak się dostać do wnętrza klapy.
1. otworzyć klapę
2. zdjąć tapicerkę - mocowan na zatrzaski plastikowe, nie ma z tym problemu
3. odkręcić metalową osłonę mechanizmu i proszę :D

Jak byś chciał wyjmować cały mechanizm to należy:
4. Wysunąć szybę do połowy, tak aby ramiona mechanizmy podnoszenia szyby znalazły się w pozycji na wprost siebie
5. odłączyć przewody eletryczne, cięgna zamków oraz klamek
6. odkręcić śruby mocujące mechanizm
7. przesynąć cały mechanizm w jedną stronę aż do wyprowadzenia rolki na ramieniu mechanizmu podnoszenia z prowadnicy szyby
8. powtórzyć tą operacje w przeciwną stronę z drugim ramieniem i prowadnicą
9. wyjąć mechanizm

Miłego grzebania.

Podrawiam.

kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Smarowanie mechanizmu..

Post autor: ray76 » wt lip 18, 2006 9:18 am

Tak też zrobiłem... Teraz widzę jak skorodowany jest ten mechanizm!!! Czekam na FERTAN-odrdzewiacz i nałożę go na mechanizm...
Na drzwiach poradził sobie super-polecam!!! (wszystko się utleniło i obyło się bez cięcia blach-na wierzch pomalowane EPIKOAL 92 i wygląda jak ta lala).
Posmaruje tylko wazeliną prowadnice w klapie i u góry w prowadnicach i można spowrotem montować i używać... mam nadzieję, że na długo starczy???!!!

Pozdrawiam wszystkich
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » pn lip 31, 2006 8:07 am

No i porażka... tyle zachodu i mechanizm pomimo tylu zabiegów jak: odrdzewianie i smarowanie, tylko trochę lżej chodzi i wciąż lekko piszczy!!!
Może jeszcze to powtórzę po jakimś czasie...??? Może w końcu pomoże...??? :D
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » czw sie 17, 2006 9:20 pm

A teraz czasami tylnia szyba nie ma siły podnieść się do końca???!!!
Czy to słaby akumulator??? Bo rano domykam ją, a na noc choćby przy włączonym silniku nie ma siły się podnieść...
Mam nadzieję, że nie będzie gorzej i że to tylko wina słabego akumulatora...
Dziwne tylko, że nie podciąga jej podczas gdy silnik pracuje lub podciąga skokowo i się zatrzymuje za chwilę???
Kto wie jaka to przyczyna???

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » pt sie 18, 2006 3:18 pm

wyciagnij mechanizm i sprawdz zabki na ramieniu napedzanym przez silniczek, moga byc wytarte i slimak sie slizga. w takim wypadku ratuje cie "napawanie" i wyciecie nowych zebow.
sprawdz tez stan gum w prowadnicach szyby wewnatrz klapy.

dziala ci wycieraczka tylna?

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » pt sie 18, 2006 10:25 pm

Ząbki są w porządku tylko to wszystko takie zardzewiałe (posmarowałem FERTANEM-trochę lepiej). Brak poprostu mu niekiedy siły, bo rano odpalę i za chwilę mogę szybę domknąć (nic nie przeskakuje i nie zacina się...).
Wycieraczka tylnia działa, lecz sprężyna za słaba i macha w powietrzu :D !!!
Nasmaruję jeszcze te stare uszczelki silikonem w spreju, może zmiękną???

Pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Sobal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 19, 2005 8:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Sobal » wt sie 29, 2006 3:23 pm

ray76 pisze: Nasmaruję jeszcze te stare uszczelki silikonem w spreju, może zmiękną???
Silikon w sprayu to gwarantowany środek żeby guma zaczęła piszczeć po jakimś czasie.
][
][
][Sobal

pomaj
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: pomaj » czw sie 31, 2006 7:38 pm

miałem podobne objawy naciągnełem sprążynę o puł obrotu i wypsikałem uszczelkę silikonem jest wszystko ok jak się uszczelka zabrudzi to się nie domyka wystarczy wyczyścić ten silniczzej ma zabezpieczenie bimetaliczne przed przegżaniem mże dlatego ci się niemoże wieczorem domknąc a rano ostygnie i znów działa :)2

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » czw sie 31, 2006 9:47 pm

Dzięki. Wypróbuje twój sposób i zobaczymy....

Pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości