Strona 1 z 1

Smarowanie prowadnic w tylnich drzwiach (klapie)...

: śr lip 05, 2006 10:29 pm
autor: ray76
Hej mam pytanko jak nasmarować prowadnice w tylnich drzwiach (klapie) w 4 Runerze, bo bardzo skrzypi szyba przy zamykaniu??? Słyszałem, że smaruje się smarem grafitowym odpornym na łączenie z kurzem... Żeby dostać się do tych prowadnic co trzeba zrobić...??? No i jak przy okazji naprawić zamek w tej klapie...??? Będę wdzięczny za wszelkie porady.

pozdrawiam
Rafał

: czw lip 06, 2006 1:38 pm
autor: Kudlaty
Witam.

Skrzypienie może być spowodowane również ślizganiem się szyby po gumowych prowadnicach bocznych. Tę usterkę łatwo usunąć używająć środka do smarowania uszczelek.

Jak się dostać do wnętrza klapy.
1. otworzyć klapę
2. zdjąć tapicerkę - mocowan na zatrzaski plastikowe, nie ma z tym problemu
3. odkręcić metalową osłonę mechanizmu i proszę :D

Jak byś chciał wyjmować cały mechanizm to należy:
4. Wysunąć szybę do połowy, tak aby ramiona mechanizmy podnoszenia szyby znalazły się w pozycji na wprost siebie
5. odłączyć przewody eletryczne, cięgna zamków oraz klamek
6. odkręcić śruby mocujące mechanizm
7. przesynąć cały mechanizm w jedną stronę aż do wyprowadzenia rolki na ramieniu mechanizmu podnoszenia z prowadnicy szyby
8. powtórzyć tą operacje w przeciwną stronę z drugim ramieniem i prowadnicą
9. wyjąć mechanizm

Miłego grzebania.

Podrawiam.

kudlaty

Smarowanie mechanizmu..

: wt lip 18, 2006 9:18 am
autor: ray76
Tak też zrobiłem... Teraz widzę jak skorodowany jest ten mechanizm!!! Czekam na FERTAN-odrdzewiacz i nałożę go na mechanizm...
Na drzwiach poradził sobie super-polecam!!! (wszystko się utleniło i obyło się bez cięcia blach-na wierzch pomalowane EPIKOAL 92 i wygląda jak ta lala).
Posmaruje tylko wazeliną prowadnice w klapie i u góry w prowadnicach i można spowrotem montować i używać... mam nadzieję, że na długo starczy???!!!

Pozdrawiam wszystkich
Rafał

: pn lip 31, 2006 8:07 am
autor: ray76
No i porażka... tyle zachodu i mechanizm pomimo tylu zabiegów jak: odrdzewianie i smarowanie, tylko trochę lżej chodzi i wciąż lekko piszczy!!!
Może jeszcze to powtórzę po jakimś czasie...??? Może w końcu pomoże...??? :D

: czw sie 17, 2006 9:20 pm
autor: ray76
A teraz czasami tylnia szyba nie ma siły podnieść się do końca???!!!
Czy to słaby akumulator??? Bo rano domykam ją, a na noc choćby przy włączonym silniku nie ma siły się podnieść...
Mam nadzieję, że nie będzie gorzej i że to tylko wina słabego akumulatora...
Dziwne tylko, że nie podciąga jej podczas gdy silnik pracuje lub podciąga skokowo i się zatrzymuje za chwilę???
Kto wie jaka to przyczyna???

Rafał

: pt sie 18, 2006 3:18 pm
autor: mariusx
wyciagnij mechanizm i sprawdz zabki na ramieniu napedzanym przez silniczek, moga byc wytarte i slimak sie slizga. w takim wypadku ratuje cie "napawanie" i wyciecie nowych zebow.
sprawdz tez stan gum w prowadnicach szyby wewnatrz klapy.

dziala ci wycieraczka tylna?

: pt sie 18, 2006 10:25 pm
autor: ray76
Ząbki są w porządku tylko to wszystko takie zardzewiałe (posmarowałem FERTANEM-trochę lepiej). Brak poprostu mu niekiedy siły, bo rano odpalę i za chwilę mogę szybę domknąć (nic nie przeskakuje i nie zacina się...).
Wycieraczka tylnia działa, lecz sprężyna za słaba i macha w powietrzu :D !!!
Nasmaruję jeszcze te stare uszczelki silikonem w spreju, może zmiękną???

Pozdrawiam
Rafał

: wt sie 29, 2006 3:23 pm
autor: Sobal
ray76 pisze: Nasmaruję jeszcze te stare uszczelki silikonem w spreju, może zmiękną???
Silikon w sprayu to gwarantowany środek żeby guma zaczęła piszczeć po jakimś czasie.
][
][
][Sobal

: czw sie 31, 2006 7:38 pm
autor: pomaj
miałem podobne objawy naciągnełem sprążynę o puł obrotu i wypsikałem uszczelkę silikonem jest wszystko ok jak się uszczelka zabrudzi to się nie domyka wystarczy wyczyścić ten silniczzej ma zabezpieczenie bimetaliczne przed przegżaniem mże dlatego ci się niemoże wieczorem domknąc a rano ostygnie i znów działa :)2

: czw sie 31, 2006 9:47 pm
autor: ray76
Dzięki. Wypróbuje twój sposób i zobaczymy....

Pozdrawiam
Rafał