Silnik sie zatrzymal

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Silnik sie zatrzymal

Post autor: Zun » sob lip 22, 2006 9:34 am

Pewnego pieknego dnia wszedlem do frytki odpalilem ja a ona po kilku sekundach zgasla - tak bardzo miekko , delikatnie - delikatniej niz jakbym wyjala kluczykl - tak jak by ja bardzo lagodnie zdusic. Wkladam kluczyk , chce przekrecic rozrusznikiem , a ten ledwo co zrobil pol obrotu - z kabli sie tylko skopcilo :( . Nalozylem klucz na wal - nie da sie obrocic uzywajac normalnej sily. Tak szukajac po malu na razie sprawdzilem czy cos z osprzetu nieblokuje - i tak pompa wodna i alternator sie kreci , jeszcze nie sprawdszalem wspomagania. Ale najgorsez przeczucia ze cos z silnikiem - tylko jakos objawy takie dosc dziwne - nic nie pieprzlo , nic go nagle nie zblokowalo , tylko sobie mieciutko zgasl. Pozniej jeszcze byl efekt przy kreceniu rozrusznikiem taki jakby nie mogl trafic na zeby - po chrzescil kilka razy i tyle. Macie jakies pomysly ? Teraz pojde wykrecic rozrusznik , bo wpadlo mi do glowy ze to moze rozrusznik przyblokowal silnik ?? Silnik to 5L , czyli konstrukcyjnie to podobny do 2L i 2L-T , rozrusznik zrestza jest z silnika 2L na przyklad - zrestza reszta osprzetu tez (oprocz pompy wody i pompy wtryskowej)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » sob lip 22, 2006 10:41 am

To pewnie dlatego sprzedajesz 2 mosty na allegro :)

Rozbierasz Frytke na czesci ??

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lip 22, 2006 11:18 am

raczej nie osprzęt - alternator czy pompa wody nie zatrzymają silnika..

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob lip 22, 2006 12:27 pm

Mroczny pisze:raczej nie osprzęt - alternator czy pompa wody nie zatrzymają silnika..
No - tak na wszelki wypadek sprawdzilem ;) . Ale rozrusznik teoretycznie jest w stanie zatrzymac .... przynajmniej tak wyzszlo po konsultacji z mechanikiem - ide go wykrecac , jest dosc juz sciorany , zostawilem go z poprzedniego silnik , czyli 2L , wg licznika niby 300.000 km ma zrobione .... ale jak to sie mowi .... pzrebieg jest do negocjacji :D

Co do mostow - sprzedaje bo ..... na razie tajemnica ;) , bynajmniej nie ma to nic wspolnego z mysla pozbycia sie fryty. Fryta mi odpowiada , ma pewne minusy ktore staram sie zminimalizowac lub zlikwidowac - a pozatem to rewelacyjne auto jest. Tyle ze gdy uzywa sie go w ten sposob co ja to ma prawo odmawiac czasami posluszenstwa .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob lip 22, 2006 12:44 pm

A to czasem nie zatarty silnik ?

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob lip 22, 2006 1:13 pm

boris.blank pisze:A to czasem nie zatarty silnik ?
No niby objaw podobny - ale - zatrzymal by sie tak lagodnie po odpaleniu ? Odpalil elegancko tak jak zawsze , po czym po kilkudziesieciu sekundach sie zatrzymal . Za to rozrsuznik cos wariowal pozniej. Oleju jest dostatek , silnik w miare swiezy jest , dobrze serwisowany , chodzil gladko i cicho :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob lip 22, 2006 5:20 pm

Rozrusznik zrzucony - to nie rozrusznik :(. Jedyna nadzieja jest jeszcze w pompie oleju. Jest jakas szansa ze to to , a zapasowa gdziesz lezy w garazu , takze byloby idealnie. Ciekawym objawem od momentu wlozenia tego silnika pod maske bylo to , ze czasami przy odpaleniu prze ulamek sekundy rozrusznik nie mogl przekrecic silnikiem - tak jakby gdzies go blokowalo , ale ulamek sekundy pozniej odpalal gladko i chodzil bez zastrzezen. W poniedzialek sie wszytsko okaze - silnik zostanie wyciagniety i bedziemy rozbierac i szukac przyczyny.[/list]
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lip 22, 2006 5:58 pm

czyli do poniedziałku będziesz się oszukiwał, że pompa oleju zatrzmała silnik :)21

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob lip 22, 2006 6:14 pm

rozrzad sie urwal...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » sob lip 22, 2006 7:41 pm

rozrzad sie urwal...



no ... kiedys slyszalem jak w taki sposob LR cichutko sobie umarl ... ale ozyl po remoncie silnika ... tak bywa
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob lip 22, 2006 8:58 pm

Mroczny pisze:czyli do poniedziałku będziesz się oszukiwał, że pompa oleju zatrzmała silnik :)21
Mniej wiecej tak :)21 tylko panowie cicho - nie burzcie mojej teorii - da mi to przynajmmniej kilka dni ulgi :)21


Miskiler pisze: rozrzad sie urwal...
Raczej malo prawdopodobne. Jak juz pisalem na poczatku tego watku silnik zatrzymal sie tak , jakby cos go delikatnie zdusilo , czyli trwalo to kilka sekund - zejscie z obrotow gdzie s okolo 1000 (po odpaleniu zawsze przez chwile sa troche wyzsze) do zgasniecia zupelnego. To nie bylo nagle i gwaltowne zatrzymanie sie silnika - jak juz wspominalem.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob lip 22, 2006 9:00 pm

Jakby się urwał toby było "trrrach" bo jednak tłoczki z zaworami nie lubią się spotykać. Podejrzewam,że pompa oleju nawaliła na kilka minut przed silnikiem :)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob lip 22, 2006 11:08 pm

boris.blank pisze:Jakby się urwał toby było "trrrach" bo jednak tłoczki z zaworami nie lubią się spotykać. Podejrzewam,że pompa oleju nawaliła na kilka minut przed silnikiem :)
Ano , to dosc prawdopodobne , szczegolnie ze po "bokowaniu" tak jakby cisnienie oleju spadlo przy odpalaniu - moze sie zapchal smok jakims syfem. Dodatkowo smok i miska oleju byla ze starego , mocno scioranego silnika. Najgorsze w tym wszytskim ze trzeba silnik wyciagac zeby sie do tego wszystkiego dobrac.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
egon4x4
 
 
Posty: 179
Rejestracja: sob lut 18, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: egon4x4 » ndz lip 23, 2006 1:06 am

Zun pisze:...Najgorsze w tym wszytskim ze trzeba silnik wyciagac zeby sie do tego wszystkiego dobrac.
Najgorsze w tym wszystkim, ze masz najprawdopodobniej silnik do NG :(
Niestety, slyszalem o awariach pompy olejowej w 2LT. A objawy, ktore zapodales, sa jednoznaczne... Masz silnik zlapany na panewkach.
Powodzenia!
... ale oo ssso chhhoozzi ???

Egon GR'93

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lip 23, 2006 9:57 am

egon4x4 pisze:
Zun pisze:...Najgorsze w tym wszytskim ze trzeba silnik wyciagac zeby sie do tego wszystkiego dobrac.
Najgorsze w tym wszystkim, ze masz najprawdopodobniej silnik do NG :(
Niestety, slyszalem o awariach pompy olejowej w 2LT. A objawy, ktore zapodales, sa jednoznaczne... Masz silnik zlapany na panewkach.
Powodzenia!
Oooo , starszy Seby ;) - miło mi :) . Myslisz ze ze wzgledu na awarie pompy chwycilo go na panewkach ? Ja sie łudze ze to pompa przyblokowala - ale od pierwszego dnia gdy sie zatryzmal boje sie ze go wlasnie chwycilo gdzie na wale :( . Najsmieszniejsze w tym jest ze silnik jest swiezy , malo ma przejechane i byl serwisowany w ASO (za nim go wsadzilem , ale ja na nim stuklem tylko kilka tysiecy kilometrow). No nic mam nadzieje ze wszytsko okaze sie jutro. Jezeli go chwycilo to bedzie wal do roboty :(. Duze koszty :( . Kurcez , gdzie ta legendarna wytrzymalosc silnikow z serii L .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » ndz lip 23, 2006 10:00 am

mam nadzieje, że to jakiś pierdół, bo sam się przymierzam do tego typu motorka.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lip 23, 2006 10:07 am

Chaos pisze:mam nadzieje, że to jakiś pierdół, bo sam się przymierzam do tego typu motorka.
To akurat nie ma znaczenia czy to bedzie 2L , 2LT , 3L czy tez 5L. Te silniki roznia sie w zasadzie pojemnoscia - no i ten 2LT ma turbine ;) . Jesli chodzi np o pompy oleju wszystkie maja takie same. Rownie dobrze moglo sie to stac w silniku 2L ;). A nadziej ze to pierdół tez mam - ale realnie na to patrzac trudno sie nie zgodzic z egonem. Ale to tylko takie gdybanie - jak to mowi moj mechanik "smutki" - trzeba rozebrac i sie zobaczy
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lip 23, 2006 8:30 pm


contik
 
 
Posty: 281
Rejestracja: sob mar 15, 2003 7:07 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: contik » ndz lip 23, 2006 8:37 pm

niezłe no nie :)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lip 23, 2006 8:37 pm

Nie do konca rozumiem - z czym niby ? Ogloszenie co prawda jest wystawione troche wczesniej niz byc powinno , ale w zasadzie jest to jeden , gora dwa dni poslizgu . Zapraszam we wtorek na jazde probna , gwarantuje stu procentowa zgodnosc z opisem.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz lip 23, 2006 8:38 pm


no, chyba tak ....

szczególnie, jak mial starcie z Marcinem o cene Toyki :)20


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lip 23, 2006 8:44 pm

Aha - i zeby nie bylo niejasnosci - silnik nie jest sprzedawany ze wzgledu na awarie , ktora mu sie teraz przytrafila. Krotko mowiac nie chce mi sie juz kombinowac z zebraniem sprzetu do uturbiania go i pozniej miesiacami go regulowac - nie wiem czy go tez w ten sposb bym nie zniszczyl - szkoda go. Porpostu chce wsadzic mocniejszy silnik.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lip 23, 2006 8:44 pm

Zun pisze:
Nie do konca rozumiem - z czym niby ? Ogloszenie co prawda jest wystawione troche wczesniej niz byc powinno , ale w zasadzie jest to jeden , gora dwa dni poslizgu . Zapraszam we wtorek na jazde probna , gwarantuje stu procentowa zgodnosc z opisem.
czaruj las a nie nas

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz lip 23, 2006 8:46 pm

pali na dotyk... :wink:
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz lip 23, 2006 8:49 pm

Mag69 pisze:

no, chyba tak ....

szczególnie, jak mial starcie z Marcinem o cene Toyki :)20


:)21
Co do Marcina (choc nie uwazam zeby to bylo dobre miejsce na tego typu rozmowy ... troche nie na temat ) to wyjasnilismy sobie ta sprawe "na zywo". Jestem sklonny w tej chwili przyznac mu racje - przy jego podejswciu to dobra taktyka .... aczkolwiek nigdy takiej nie stosowalem i nie bede - bo mnie na nia nie stac :)21 . No i nie widze zwiazku ze sprawa - ze niby cena silnika za wysoka ? Rynek zweryfikuje , jak bedzie za wysoka to albo bede zmniejszal cene , albo zrezygnuje ze sprzedazy - zostawie go pod maska i uturbie - bo tak jak zreszta wczesniej mowilem - pomijajac ta awarie teraz z silnika jestem bardzo zadowolony - pali na dotyk od jednego przekrecenia rozrusznikiem , chodzi bardzo rowno i czysto. Ma maly apetyt na paliwo i ciagnie od samego dolu - tyle ze za wczesnie sie konczy. Na mniejszych oponach robil dobrze , ale na 33x12,5 troche mu za malo. Dlatego chce go zmienic
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości