LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
ray76
-

- Posty: 173
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: ray76 » ndz sie 06, 2006 10:38 am
Hej koledzy czy 4 Runner ma jakieś blokady mechanizmu różnicowego (np tylnią)??? Wiem, że ma na pewno 2L,4L i 4H (reduktor). Nie wiem jakie ma jeszcze inne wyposażenie wspomagające w terenie???
W instrukcji jest napisane, że są modele z ręcznie i automatycznie załączanym ADD. Mam wersję 3,0 V6 aut. 95r wersja Jap.-Can. więc ADD jest automatyczne.
Czy wiecie może też jakie ma seryjnie parametry w terenie (kąt natarcia, zejścia , rampowy, przechyłu i brodzenia...)
Czekam na wyczerpujące informacje...
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » ndz sie 06, 2006 11:55 am
Nie rozumiem... masz auto i nie wiesz, co masz?
Po co Ci wartosci z gazety/folderu - nie lepiej samemu sprawdzic w terenie?
Ostatnio zmieniony ndz sie 06, 2006 12:10 pm przez
Misiek Bielsko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Bng862
-

- Posty: 910
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
- Lokalizacja: Sokolow Podlaski
Post
autor: Bng862 » ndz sie 06, 2006 12:06 pm
Po co ci te kąty

chyba nie będziesz latał po górce z kątomierzem....

Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » ndz sie 06, 2006 12:45 pm
Bng862 pisze:
chyba nie będziesz latał po górce z kątomierzem....

A jak taki dokładny i lubi pomierzyć
tylko nie wpadł że można na samochodzie

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » ndz sie 06, 2006 1:34 pm
kąt natarcia - próbujesz wjechać po stromą górke i tracisz zderzak to znaczy ze masz za maly kąt.
kąt zejścia - zjezdzasz z górki ipod koniec wisisz na haku lub tylnym zderzaku to oznacza że masz za mały kąt zejścia.
itd itd.
wszystko sie samo zweryfikuje. a co taki wóz potrafi to powie ci kudłaty.
-
ray76
-

- Posty: 173
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: ray76 » ndz sie 06, 2006 9:36 pm
Ale z was koledzy??? Czasami lubię porównania techniczne tylko na papierze... Od czegoś trzeba przecież zacząć... a do porównań potrzebne są dane liczbowe, bo jak komuś powiem, że przejechałem "taaaką" górkę to nie będzie umiał sobie tego wyobrazić, a jak mu podam np. o wys. 1m to sobie wyobrazi!!! A co do blokad w tym modelu, wiecie jakie są, bo ja spotkałem się ze sprzecznymi informacjami...

? Albo w ogóle ich nie mam, albo tylko na tylnią oś. Proszę o potwierdzenie.
A propo, w teren wyjeżdżam jak narazie okazjonalnie... zaliczyłem tylko kawałek terenów nad Wisłą i wał przeciwpowodziowy... Więc widziałem, że samochód może pokonać zarówno metrowe dzióry jak i blisko 40 stopniowy podjazd...

!
Rafał[/code]
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.
-
Colorado
-

- Posty: 968
- Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: Colorado » ndz sie 06, 2006 9:40 pm
ray76 pisze:Ale z was koledzy??? Czasami lubię porównania techniczne tylko na papierze... Od czegoś trzeba przecież zacząć... a do porównań potrzebne są dane liczbowe, bo jak komuś powiem, że przejechałem "taaaką" górkę to nie będzie umiał sobie tego wyobrazić, a jak mu podam np. o wys. 1m to sobie wyobrazi!!! A co do blokad w tym modelu, wiecie jakie są, bo ja spotkałem się ze sprzecznymi informacjami...

? Albo w ogóle ich nie mam, albo tylko na tylnią oś. Proszę o potwierdzenie.
A propo, w teren wyjeżdżam jak narazie okazjonalnie... zaliczyłem tylko kawałek terenów nad Wisłą i wał przeciwpowodziowy... Więc widziałem, że samochód może pokonać zarówno metrowe dzióry jak i blisko 40 stopniowy podjazd...

!
Rafał[/code]
Po wale przeciwpowodziowym to sie raczej nie jezdzi...

Cholerna sprezynka
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » ndz sie 06, 2006 9:43 pm
Się jeździ jak się o tym nie wie że się nie jeździ
Kolego, nie masz blokady tylnego mostu w tym modelu. W nowszym już występuje opcjonalnie, ale w Twoim niet!
A te wszystkie 4H 4L itd. to nie jest wyposażenie, tylko to są przełożenia skrzyni rozdzielczej + reduktor
Co do kątów natarcia i zejścia to idealnie opisał to Chaos

Nie zawracj głowy głupotami tylko podłącz się pod grupę bydgoską i śmignij w teren z nimi, a w mig pojmiesz (jak mało wiesz

)
Ostatnio zmieniony ndz sie 06, 2006 9:44 pm przez
Damian, łącznie zmieniany 1 raz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » ndz sie 06, 2006 9:44 pm
ray76 pisze:... wał przeciwpowodziowy... [/code]
no ale jak Vitarą na seryjnych oponach pod parometrowe górki po piachu wjeżdżam to 4runner pewnie może więcej

Jak stanie i już nie będzie dał rady jechać to się dowiesz ile może

-
ray76
-

- Posty: 173
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: ray76 » ndz sie 06, 2006 9:56 pm
Dziękuję za pouczenia na pewno wypróbuje... muszę tylko znaleźć trochę czasu i wyruszyć z kolegami z regionu na jakąś wyprawę!!!

A co do wału przeciwpowodziowego to akurat przez niego przebiega droga, a ja tylko wjechałem na nią pod innym kątem...
Pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.
-
felix
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: felix » pn sie 21, 2006 7:24 am
Ja Ciebie rozumiem, zawsze można siąść przy piwie z kolegami i pochwalić się, kto ma większe (kąty) i lepsze (wyposażenie)

. Jednak z doświadczenia wiem, że ta teoria nie przystaje do możliwości praktycznych 4r.
Zgadzam się, że po piachu suza (i inne quady) radzą sobie lepiej (bo masa robi swoje), ale jeżeli interesuje Cię jazda w terenie bez ciśnienia 4r daje dużo frajdy...

per pedes apostolorum...
-
felix
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: felix » pn sie 21, 2006 7:29 am
a w temacie blokady - można taką dokupić. Jakiś czas temu jeden gość sprzedawał nową na allegro za jakieś marne 5k PLN...
W moim kombi mam takową i przydała się kilka razy. Z drugiej strony jak ją włączysz - zabiera czasem całą frajdę (po prostu przejeżdżasz i nawet nie wiesz, że koło miałeś w powietrzu)

per pedes apostolorum...
-
felix
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: felix » pn sie 21, 2006 7:39 am
przepraszam, że na raty, ale przypomniałem sobie JAKIE WYPOSAŻENIE W TEREN MA 4R:
- szpadel,
- siekiera,
- kinetyk,
- szekle...

per pedes apostolorum...
-
Michał4x4
-

- Posty: 1214
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Post
autor: Michał4x4 » pn sie 21, 2006 7:47 am
felix pisze:przepraszam, że na raty, ale przypomniałem sobie JAKIE WYPOSAŻENIE W TEREN MA 4R:
- szpadel,
- siekiera,
- kinetyk,
- szekle...

hi lift, rowerek dziecięcy, kilka deseczek
pozdrawiam Michała
Michał
Dzika Koza
-
felix
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: felix » pn sie 21, 2006 6:19 pm
Ty się Michał nie śmiej, jak się ma na pokładzie ofrołderów z 3- i 6-letnim doświadczniem (życiowym) to i wyposażenie musi być niestandardowe...
A nawet Maxxis'y mogą kiedyś nie wystarczyć - kinetyk zanabyłeś?
per pedes apostolorum...
-
mariusx
-

- Posty: 247
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Ultima Thule
Post
autor: mariusx » pn sie 21, 2006 11:20 pm
no najwazniejsza czescia wyposazenia terenowego 4r jest dobry kierownik

-
felix
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: felix » wt sie 22, 2006 9:08 am
Kierownik, czyli fizyczny...
Ale dobry umysłowy, czyli pilot, też się przydaje...

per pedes apostolorum...
-
jolek

- Posty: 444
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 4:35 pm
- Lokalizacja: DDR :-)
Post
autor: jolek » wt sie 22, 2006 8:27 pm
felix pisze:przepraszam, że na raty, ale przypomniałem sobie JAKIE WYPOSAŻENIE W TEREN MA 4R:
- szpadel,
- siekiera,
- kinetyk,
- szekle...

...i radio z głośnikami - jak utkniesz i kolesie nie będą cię chcieli po raz kolejny wyciągać to sie nie będziesz nudził

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » ndz sie 27, 2006 4:38 pm
felix pisze:Kierownik, czyli fizyczny...
Ale dobry umysłowy, czyli pilot, też się przydaje...

Pomyilies - pilot to fizyczny - w koncu kto wyskakuje z auta co by np. taplac sie po pas w blocie w poszukiwaniu haku pod ktory trzeba podpiac line

przeciez nie kierowca

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » ndz sie 27, 2006 11:32 pm
Zun pisze:felix pisze:Kierownik, czyli fizyczny...
Ale dobry umysłowy, czyli pilot, też się przydaje...

Pomyilies - pilot to fizyczny - w koncu kto wyskakuje z auta co by np. taplac sie po pas w blocie w poszukiwaniu haku pod ktory trzeba podpiac line

przeciez nie kierowca

jak dobry pilot nie nie musi sie taplać aby szukać haka, dobry pilot zanim wysiądzie to już wie gdzie ten hak jest.
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pn sie 28, 2006 8:46 am
Chaos pisze:Zun pisze:felix pisze:Kierownik, czyli fizyczny...
Ale dobry umysłowy, czyli pilot, też się przydaje...

Pomyilies - pilot to fizyczny - w koncu kto wyskakuje z auta co by np. taplac sie po pas w blocie w poszukiwaniu haku pod ktory trzeba podpiac line

przeciez nie kierowca

jak dobry pilot nie nie musi sie taplać aby szukać haka, dobry pilot zanim wysiądzie to już wie gdzie ten hak jest.
Czy wie , czy nie wie - to nie zmienia faktu ze najczescie ten hak jest pod powierzchnia blota

. Wiec trzeba sie potaplac zeby go zapiac. Nastepna rzecz - zmiana kola . Dobry pilot (taki np. Protetyk

) potrafi zmienic kolo o drugiej w nocy , bez latarki i z odpowiednim poziomem alkoholu we krwi.

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
felix
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: felix » wt sie 29, 2006 4:19 pm
OK OK, to określenie z rajdów płaskich. Nie mniej uważam, że to pilot jest umysłowy, bo nawej jak trzeba się potaplać albo ciągnąć linę wyciągarki czy machać szpadlem, to trzeba z głową. A kierowca tylko siedzi i kręci kołem (jeżdżę automatem...

)
per pedes apostolorum...
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt sie 29, 2006 9:40 pm
felix pisze:OK OK, to określenie z rajdów płaskich. Nie mniej uważam, że to pilot jest umysłowy, bo nawej jak trzeba się potaplać albo ciągnąć linę wyciągarki czy machać szpadlem, to trzeba z głową. A kierowca tylko siedzi i kręci kołem (jeżdżę automatem...

)
I sprzetem ryzykuje - a to mocne obciazenie psychiczne

Nie mowiac o tym ze piloty te lajzy czesto sie gdzies szwedaja udajac ze cos kosntruktywnego robia - a kierowcy sami sobie musza radzic - robiac jako kieorweca i pilot za razem

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
felix
-

- Posty: 118
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: felix » wt wrz 05, 2006 6:07 pm
Ostatnio jak taki jeden fizyczny (na D. bez wskazywania palcem

) wkleił to jego umysłowy(-a) poszedł myśleć, i to ja musiałem ciągnąć linę z t-maxa

per pedes apostolorum...
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt wrz 05, 2006 7:47 pm
felix pisze:Ostatnio jak taki jeden fizyczny (na D. bez wskazywania palcem

) wkleił to jego umysłowy(-a) poszedł myśleć, i to ja musiałem ciągnąć linę z t-maxa

Taaa , czasami im sie nie chce ciagnac druta

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości