Problem po zamontowaniu sprzegielek w 4r

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Problem po zamontowaniu sprzegielek w 4r

Post autor: mariusx » wt sie 08, 2006 7:21 pm

po zamontowaniu slychac gdzies w lewym kole rytmiczny zgrzyt, czestotliwosc zalezy od predkosci, wystepuje niezaleznie o zalaczenia sprzegielek (4x4, 4x2), przy bardzo wolnej jezdzie nic nie slychac.

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » śr sie 09, 2006 7:43 am

zdejmij sprzęgiełka i je rozbierz, póki będzie za późno.
http://www.yotatech.com/showthread.php?t=76353
tam masz wszystko.
Darz Bór!

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » śr sie 09, 2006 6:14 pm

to sa nowe sprzegielka AVM, dzwiek pojawil sie po zamontowaniu, dzwiek jest nawet przy zdjetym mechanizmie sprzegielka(pokrywie z przelacznikiem),zostaje tylko zamontowana ta czesci przykrecana srubami(6 srub), ktora jest montowana zamiast oryginalnego elementu.

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pt sie 11, 2006 6:42 am

a jak je montowałeś to ustawiłeś na FREE?
Darz Bór!

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » pt sie 11, 2006 5:56 pm

Tak, dokladnie jak jest w instrukcji

pomaj
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: pomaj » pt sie 11, 2006 9:48 pm

te sprzęgiełka mają służyć głównie do oszczedzania paliwa??? a jak tak to ile wam pali 4r ze sprzeglami bezyny

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » sob sie 12, 2006 11:59 am

to może sprawdź łożyska i ewentualnie półosie na przegubach może tam jest luz niezależny od sprzęgiełek?

pali 13 - 14 ze sprzęgiełkami na kołach 31"
Darz Bór!

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » ndz sie 13, 2006 7:46 am

Hm, po zapackaniu smarem sie uciszyly te dzwieki. W 100% procentach pochodzily z miejsca gdzie poloska wchodzi do tego elementu przykrecanego na piaste.

Organoleptycznie ujrzalem rownierz luz na polosce(ta czesc wychodzaca z piasty "na zewnatrz"). Czy jest jakis sposob kasowania luzu poprzecznego polosi?, moze taki ma byc?.

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » ndz sie 13, 2006 11:19 am

prawdopodobnie oznacza to kączący się przegub - jak się rozsypie to będzie strzelał przy skrętach - wtedy do wymiany.
Darz Bór!

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » wt sie 15, 2006 9:04 pm

Hej! A co to są te sprzęgiełka??? Oszczędzają one paliwo???
Proszę o wyjaśnienia...

Pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt sie 15, 2006 9:09 pm

Glina pisze:prawdopodobnie oznacza to kączący się przegub - jak się rozsypie to będzie strzelał przy skrętach - wtedy do wymiany.
jak jest luz to raczej nie przegób tylko tulejka


:)21
LJ 70

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » wt sie 15, 2006 9:17 pm

Też mam onony 31' * 10,5' R15 BF Goodrich All-terain, ale mój Runner pali 17-19l a jeżdżę głównie po asfalcie...!!!
Ciekawią mnie te sprzęgiełka... co to takiego i do czego służy?
Czytałem coś w mojej angielskiej instrukcji o wersjach z automatycznym załączaniem (taką wersję podobno mam) i o ręcznym załączaniu...
Ale szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi ( podobno 4 Runner nie ma żadnych blokad mostów czy też mechanizmów różnicowych)!!!
Proszę o wyjaśnienie tych zagadnień. Z góry dziękuję!!!

Rafał[/url]
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt sie 15, 2006 9:19 pm

tulejka albo łozysko :D ja widze tam tuleje a aso twierdzi ze sa łozyska

a 4 runner ma odłanczany przedni most pneumatycznie i sprzegiełka wiele nie pomoga w spalaniu :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt sie 15, 2006 9:21 pm

slaw211 pisze:tulejka albo łozysko :D ja widze tam tuleje a aso twierdzi ze sa łozyska...
no i maja racje bo tulejka to tez łozysko ,tylko ślizgowe


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » śr sie 16, 2006 7:07 am

pneumatycznie to 4 runner ma odłączany most od wału, ale kręcące się koła ciągle obracają półosie i bebechy mostu stawiając dodatkwe opory toczenia. Sprzęgiełka pozwalają na odłączenie piast od półosiek i wtedy kręcą się tylko koła. Mi zaoszczędziło ponad 1 litr na 100km.

Tą tulejke łożyskowo ślizgową dorabia się u tokarza za parę groszy o ile to to.
Darz Bór!

pomaj
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: pomaj » śr sie 16, 2006 8:26 pm

glina troche z innej beczki widze że jesteś w temacie wałkuje temat opon jak widzisz w 4r opony 235/85/16 mt urango lub mamut czy to przejdzie bez liftu i bez awati półosi lub dyfrów i jak myślisz ze spalaniem teraz na 215/15 pali ok 15l po czarnym i do 20 po terenie

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » śr sie 16, 2006 9:12 pm

no cóż - spalanie na bank wzrośnie.
Opony powinny wejść (zależy jak klapnięte zawieszenie).
Ja ganiam na 31x10,5x15 - bez liftu było ok ale - zawsze jest ale...
dobijało tył - teraz z tyłu jest zawiecha OME, z przodu 1" dystanse pod górne swożnie wachaczy i manualne sprzęgła piast AISIN i jest o niebo lepiej.
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » czw sie 17, 2006 3:32 am

Glina pisze:no cóż - spalanie na bank wzrośnie.
Opony powinny wejść (zależy jak klapnięte zawieszenie).
Ja ganiam na 31x10,5x15 - bez liftu było ok ale - zawsze jest ale...
dobijało tył - teraz z tyłu jest zawiecha OME, z przodu 1" dystanse pod górne swożnie wachaczy i manualne sprzęgła piast AISIN i jest o niebo lepiej.
Ja w Hillu mam 235/85/16, podkręcone drążki skrętne, jest :)2
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

pomaj
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: pomaj » czw sie 17, 2006 9:16 pm

a w teren to czym większe tym lepsze opony? obawiam się trochę szerokości czy 10.5"(265) to nie za dużo czy dobrze będzie robić te wszystkie simexy to głuwnie 235 mam cholerny dylemat jakie kupić i cic nie przerabiać
:lol:

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pt sie 18, 2006 12:39 am

pomaj pisze:a w teren to czym większe tym lepsze opony? obawiam się trochę szerokości czy 10.5"(265) to nie za dużo czy dobrze będzie robić te wszystkie simexy to głuwnie 235 mam cholerny dylemat jakie kupić i cic nie przerabiać
:lol:
235/85 przy naprawdę mocnym skręcie(np. zawracanie) lekko obciera 265 pewnie obci8era cyba że niższy profil wybierzesz to powinoo być O.K.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pt sie 18, 2006 6:56 am

31" nie obciera wogóle. U mnie one są założone na oryginalnych alusach, mało tego 2 miesiące temu chcąc wyregulować ograniczniki skrętu poprostu je ukręciłem więc granicą są w zasadzie tylko drążki i nic nie obciera a zrobił się zwrotny jak starlet. 8)
Darz Bór!

pomaj
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: pomaj » pt sie 18, 2006 8:46 pm

umnie też ograniczniki się ukręciły zwrotny jest tylko że przeguy czzeszczą na maksymalnym skręcie

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » pt sie 18, 2006 10:11 pm

A u mnie obciera z lewej strony z przodu o osłonę od strony silnika, gdy tylko skręcam na maksa kierownicą w prawo (mam 31"*10,5"*R15). Początkowo myślałem, że to coś z zawieszeniem, ale poobserwowałem i przetestowałem - wyszło na tą osłonę przeciwbłotną z tworzywa.
Co Ty na to Glina???

pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob sie 19, 2006 12:53 am

ja mam cos takiego:

Obrazek

i zadnego obcierania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość