Turbosprężarka

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Turbosprężarka

Post autor: Mich » sob sie 12, 2006 6:54 pm

Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" ) ??
Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Turbosprężarka

Post autor: Zun » ndz sie 13, 2006 5:20 pm

Mich pisze:Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" ) ??
Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Są. ct20 dmucha bodajze gdzies w okolicach 0,7 o ile dobrze pamietam , ta z d4d z cala pewnoscia ma wieksze cisnienie. Zostaje albo przyciszyc nowa turbine , albo podkrecic (jesli sie jeszcze da) pompe zeby dawala wiecej ON. A ta nowa trubina to przypadkiem nie ma wastegate'a sterowanego elektornicznie ? Te nowo modne turbiny lubia miec takie bajery .... znacznie utrudnialo by jej montaz u Ciebie , aczkolwiek moglo by miec jakies plusy. Stanowczo nie polecam zakladac tej turbiny bez porzadnej regulacji. Silnik moze wtedy po jakims czasie odejsc ze spółki , a szczegolnie tłoki.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Turbosprężarka

Post autor: Mich » ndz sie 13, 2006 7:21 pm

Zun pisze:
Mich pisze:Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" ) ??
Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Są. ct20 dmucha bodajze gdzies w okolicach 0,7 o ile dobrze pamietam , ta z d4d z cala pewnoscia ma wieksze cisnienie. Zostaje albo przyciszyc nowa turbine , albo podkrecic (jesli sie jeszcze da) pompe zeby dawala wiecej ON. A ta nowa trubina to przypadkiem nie ma wastegate'a sterowanego elektornicznie ? Te nowo modne turbiny lubia miec takie bajery .... znacznie utrudnialo by jej montaz u Ciebie , aczkolwiek moglo by miec jakies plusy. Stanowczo nie polecam zakladac tej turbiny bez porzadnej regulacji. Silnik moze wtedy po jakims czasie odejsc ze spółki , a szczegolnie tłoki.
wastegate jest jak w CT 20.
Co do ciśnienia doładowania właśnie szukam informacji ponieważ D4D ma wiekszą moc, ale jest to przecież commonrail. Turbina ta ma lekko mniejsze średnice, ale więcej łopatek.

Nie mogę nigdzie znaleźć info o ciśnieniu doładowania.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » ndz sie 13, 2006 8:25 pm

mam manometr jak by co :)21 albo lepiej kup manometr za 60 zł i sam sobie wysterujesz :)

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » ndz sie 13, 2006 8:43 pm

Chaos pisze:mam manometr jak by co :)21 albo lepiej kup manometr za 60 zł i sam sobie wysterujesz :)
Dobry plan :wink:
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Turbosprężarka

Post autor: Zun » ndz sie 13, 2006 9:15 pm

Mich pisze:
Zun pisze:
Mich pisze:Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" ) ??
Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Są. ct20 dmucha bodajze gdzies w okolicach 0,7 o ile dobrze pamietam , ta z d4d z cala pewnoscia ma wieksze cisnienie. Zostaje albo przyciszyc nowa turbine , albo podkrecic (jesli sie jeszcze da) pompe zeby dawala wiecej ON. A ta nowa trubina to przypadkiem nie ma wastegate'a sterowanego elektornicznie ? Te nowo modne turbiny lubia miec takie bajery .... znacznie utrudnialo by jej montaz u Ciebie , aczkolwiek moglo by miec jakies plusy. Stanowczo nie polecam zakladac tej turbiny bez porzadnej regulacji. Silnik moze wtedy po jakims czasie odejsc ze spółki , a szczegolnie tłoki.
wastegate jest jak w CT 20.
Co do ciśnienia doładowania właśnie szukam informacji ponieważ D4D ma wiekszą moc, ale jest to przecież commonrail. Turbina ta ma lekko mniejsze średnice, ale więcej łopatek.

Nie mogę nigdzie znaleźć info o ciśnieniu doładowania.
Znalesc jest baaardzo ciezko :( Info na temat cisnien w samochodach , ktore sie modyfikuje w celu mneijszego lub wiekszego tuningu , lub jak kto woli scigania sie jest duzo - ale hilla jeszcze nikt nie modyfikowal do celow np. startu na 1/4 :)21 . Natomiast to , ze ma wieksze cisnienie wnioskuje wlasnie z tego , ze ma wieksza moc - common rail to nie wszytsko - cos musi mu dostarczyc tego powietrza zeby ta moc powstala. Zrestza to bezsensowne dywagacje - trzeba zmierzyc a pozniej ustawiac ;).
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość