Strona 1 z 1
Turbosprężarka
: sob sie 12, 2006 6:54 pm
autor: Mich
Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" )

Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Re: Turbosprężarka
: ndz sie 13, 2006 5:20 pm
autor: Zun
Mich pisze:Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" )

Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Są. ct20 dmucha bodajze gdzies w okolicach 0,7 o ile dobrze pamietam , ta z d4d z cala pewnoscia ma wieksze cisnienie. Zostaje albo przyciszyc nowa turbine , albo podkrecic (jesli sie jeszcze da) pompe zeby dawala wiecej ON. A ta nowa trubina to przypadkiem nie ma wastegate'a sterowanego elektornicznie ? Te nowo modne turbiny lubia miec takie bajery .... znacznie utrudnialo by jej montaz u Ciebie , aczkolwiek moglo by miec jakies plusy. Stanowczo nie polecam zakladac tej turbiny bez porzadnej regulacji. Silnik moze wtedy po jakims czasie odejsc ze spółki , a szczegolnie tłoki.
Re: Turbosprężarka
: ndz sie 13, 2006 7:21 pm
autor: Mich
Zun pisze:Mich pisze:Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" )

Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Są. ct20 dmucha bodajze gdzies w okolicach 0,7 o ile dobrze pamietam , ta z d4d z cala pewnoscia ma wieksze cisnienie. Zostaje albo przyciszyc nowa turbine , albo podkrecic (jesli sie jeszcze da) pompe zeby dawala wiecej ON. A ta nowa trubina to przypadkiem nie ma wastegate'a sterowanego elektornicznie ? Te nowo modne turbiny lubia miec takie bajery .... znacznie utrudnialo by jej montaz u Ciebie , aczkolwiek moglo by miec jakies plusy. Stanowczo nie polecam zakladac tej turbiny bez porzadnej regulacji. Silnik moze wtedy po jakims czasie odejsc ze spółki , a szczegolnie tłoki.
wastegate jest jak w CT 20.
Co do ciśnienia doładowania właśnie szukam informacji ponieważ D4D ma wiekszą moc, ale jest to przecież commonrail. Turbina ta ma lekko mniejsze średnice, ale więcej łopatek.
Nie mogę nigdzie znaleźć info o ciśnieniu doładowania.
: ndz sie 13, 2006 8:25 pm
autor: Chaos
mam manometr jak by co

albo lepiej kup manometr za 60 zł i sam sobie wysterujesz

: ndz sie 13, 2006 8:43 pm
autor: Mich
Chaos pisze:mam manometr jak by co

albo lepiej kup manometr za 60 zł i sam sobie wysterujesz

Dobry plan

Re: Turbosprężarka
: ndz sie 13, 2006 9:15 pm
autor: Zun
Mich pisze:Zun pisze:Mich pisze:Moja turbosprężarka od 2LT-II dogorywa, zdobyłem prawie nówkę, niestety od silnika D4D. Czy wiecie może, czy są różnice w parametrach osiągów tych turbin(poprzednia to oczywiście CT 20, ta nowa ma oznaczenie "Toyota 1-1" )

Kwestie montażowe pomijam, są drobnne różnice, ale do opanowania.
Są. ct20 dmucha bodajze gdzies w okolicach 0,7 o ile dobrze pamietam , ta z d4d z cala pewnoscia ma wieksze cisnienie. Zostaje albo przyciszyc nowa turbine , albo podkrecic (jesli sie jeszcze da) pompe zeby dawala wiecej ON. A ta nowa trubina to przypadkiem nie ma wastegate'a sterowanego elektornicznie ? Te nowo modne turbiny lubia miec takie bajery .... znacznie utrudnialo by jej montaz u Ciebie , aczkolwiek moglo by miec jakies plusy. Stanowczo nie polecam zakladac tej turbiny bez porzadnej regulacji. Silnik moze wtedy po jakims czasie odejsc ze spółki , a szczegolnie tłoki.
wastegate jest jak w CT 20.
Co do ciśnienia doładowania właśnie szukam informacji ponieważ D4D ma wiekszą moc, ale jest to przecież commonrail. Turbina ta ma lekko mniejsze średnice, ale więcej łopatek.
Nie mogę nigdzie znaleźć info o ciśnieniu doładowania.
Znalesc jest baaardzo ciezko

Info na temat cisnien w samochodach , ktore sie modyfikuje w celu mneijszego lub wiekszego tuningu , lub jak kto woli scigania sie jest duzo - ale hilla jeszcze nikt nie modyfikowal do celow np. startu na 1/4

. Natomiast to , ze ma wieksze cisnienie wnioskuje wlasnie z tego , ze ma wieksza moc - common rail to nie wszytsko - cos musi mu dostarczyc tego powietrza zeby ta moc powstala. Zrestza to bezsensowne dywagacje - trzeba zmierzyc a pozniej ustawiac

.