snorkel- pytanie pokrewne
Moderator: Mroczny
snorkel- pytanie pokrewne
No własnie, mam pytanie- po kija zakładac snorkel- skoro i tak nie mozna brodzic w wodzie wyżej niz np. alternator..... Czy można? I czy wiecie na co jeszcze uważać w mechanice auta pakując się w nieco głebszą wodę?
Re: snorkel- pytanie pokrewne
alterantor przeżyje, raczejBullitt pisze:No własnie, mam pytanie- po kija zakładac snorkel- skoro i tak nie mozna brodzic w wodzie wyżej niz np. alternator..... Czy można? I czy wiecie na co jeszcze uważać w mechanice auta pakując się w nieco głebszą wodę?

zostają jeszcze: odpowietrzenia wszystkiego, elektryka i elktronika jeśli takowa jest
-
-
- Posty: 188
- Rejestracja: czw cze 10, 2004 9:44 pm
Snorkel
Przepraszam, że się wtrącam ale głownym zadaniem snorkela wbrew nazwie nie jest umożliwienie autu pływania pod wodą a ochrona filtra i w efekcie silnika przed piaskiem i pyłem
Zbyszek
Zbyszek
Re: Snorkel
A świstak siedzi za sreberkazbyszek 53 pisze:Przepraszam, że się wtrącam ale głownym zadaniem snorkela wbrew nazwie nie jest umożliwienie autu pływania pod wodą a ochrona filtra i w efekcie silnika przed piaskiem i pyłem
Zbyszek

Poczytaj jeszcze troszkę

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
W teorii możesz zanurzyć auto po dach, musisz zwrócić uwagę na kilka szczególnie wrażliwych miejsc samochodu i je zabezpieczyć, aby po brodzeniu dojechać do domu.
A. Wlot powietrza do silnika (jeśli silnik zassie wodę to remont murowany).
Można zabezpieczyć popularnym snorkelem.
B. Wszelka elektronika. (Zalanie skutkuje zniszczeniem obwodów poprzez zwarcie). Można ją przenieść w inne bezpieczne miejsce lub zabezpieczyć przed wodą w szczelnym „opakowaniu”.
C. Odpowietrzenia mostów napędowych, skrzyni rozdzielczej, skrzyni biegów, zbiornika paliwa, układu wspomagania kierownicy, zbiornik płynu hamulcowego oraz wszystkich miejsc gdzie znajduje olej lub smar.
Niektóre samochody mają uszczelnione wrażliwe punkty i w zasadzie nie trzeba do nich zaglądać np. auta japońskie mają membramy w pokrywach zbiorniczków na płyn hamulcowy, inne miejsca są przystosowane do brodzenia tylko do pewnej głębokości i trzeba np. przedłużyć wężyki odpowietrzające.
Po każdym głębokim brodzeniu warto zrobić przegląd samochodu pod kątem obecności wody w mechanizmach, niektóre z nich tolerują niewielkie przebiegi na mieszaninie oleju i wody, np. mosty napędowe, i nie trzeba spuszczać oleju w środku lasu, ale niektóre nie mogą pracować na emulsji wody z olejem, ponieważ ulegają natychmiastowemu zatarciu np. automatyczna skrzynia biegów, silnik, wspomaganie kierownicy oraz wszystkie mechanizmy smarowane w układach ciśnieniowych.
Topienie własnego samochodu to dość duże wyzwanie, a zrobienie tego w sposób odpowiedzialny, tak żeby nie wyrządzić krzywdy autku i sobie to niezły wyczyn, ale gra jest warta świeczki!

A. Wlot powietrza do silnika (jeśli silnik zassie wodę to remont murowany).
Można zabezpieczyć popularnym snorkelem.
B. Wszelka elektronika. (Zalanie skutkuje zniszczeniem obwodów poprzez zwarcie). Można ją przenieść w inne bezpieczne miejsce lub zabezpieczyć przed wodą w szczelnym „opakowaniu”.
C. Odpowietrzenia mostów napędowych, skrzyni rozdzielczej, skrzyni biegów, zbiornika paliwa, układu wspomagania kierownicy, zbiornik płynu hamulcowego oraz wszystkich miejsc gdzie znajduje olej lub smar.
Niektóre samochody mają uszczelnione wrażliwe punkty i w zasadzie nie trzeba do nich zaglądać np. auta japońskie mają membramy w pokrywach zbiorniczków na płyn hamulcowy, inne miejsca są przystosowane do brodzenia tylko do pewnej głębokości i trzeba np. przedłużyć wężyki odpowietrzające.
Po każdym głębokim brodzeniu warto zrobić przegląd samochodu pod kątem obecności wody w mechanizmach, niektóre z nich tolerują niewielkie przebiegi na mieszaninie oleju i wody, np. mosty napędowe, i nie trzeba spuszczać oleju w środku lasu, ale niektóre nie mogą pracować na emulsji wody z olejem, ponieważ ulegają natychmiastowemu zatarciu np. automatyczna skrzynia biegów, silnik, wspomaganie kierownicy oraz wszystkie mechanizmy smarowane w układach ciśnieniowych.
Topienie własnego samochodu to dość duże wyzwanie, a zrobienie tego w sposób odpowiedzialny, tak żeby nie wyrządzić krzywdy autku i sobie to niezły wyczyn, ale gra jest warta świeczki!


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość