Hilux '96 Heavy Duty - ilości oleju i inne pytania

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Hilux '96 Heavy Duty - ilości oleju i inne pytania

Post autor: Bzik » pn wrz 04, 2006 8:17 pm

Witam!

Nareszcie udało mi się zanabyć sprzęta :) i to na dodatek sztywnomostowca :D .

Ale trzeba o maleństwo zadbać, więc mam kilka pytań do Szanownych Forumowiczów zanim dopadnę jakąś książkę serwisową:
1. jakie ilości oleju i jakie oleje mają wypełniać skrzynię biegów, reduktor i mosty?
2. czy wzmocnienie przedniego mostu to standardowy pomysł Toyoty, czy też radosna twórczość poprzedniego właściciela?
3. czy jest jakiś haczyk przy wymianie paska zębatego? (nie chodzi o haczyk do powieszenia zużytego paska :D )
4. czy opony 265/75 R16 wejdą w błotniki bez przeróbek?

To na razie tyle...
Dalsze pytania pewnie wyjdą w praniu.

Pozdrawiam
Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt wrz 05, 2006 11:01 am

Gratuluje bardzo dobrego wyboru :)2 I tak:
ad.1
skrzynia biegów 3,9l. 75W90 GL4 lub GL5
reduktor 1,6l. 75W90 GL4 lub GL5
tylny most 2,2l. SAE90 GL5
przedni most 2,3 l. SAE90 GL5 (w IFS 1,6l.)
ad.2
zapodaj foto
ad.3
nie ma, ale wymień przy okazji napinacz i rolke prowadzącą, warto też zmienić płyn chłodniczy bo i tak będziesz musiał wyjąć chłodnice (przy zalewaniu świerzym płynem ustaw ogrzewanie na max)
ad.4
zależy od ET felgi, kilka osób zeznaje że wchodzą, ja mam 31" i jest dużo miejsca, ew. klepniesz resorki.
same starocie

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » wt wrz 05, 2006 12:24 pm

Gratulacje :)2

Dawaj fotki
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » wt wrz 05, 2006 12:27 pm

Jeżeli z tyłu w moście masz LSD to olej Castrol SAF-XJ 75W-140 syntetyk
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » wt wrz 05, 2006 2:16 pm

Dzięki wielkie! :D

Fotki będą jutro...
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt wrz 05, 2006 4:34 pm

Równierz dzięki. Przypomniałeś mi o oleju w mostach, chwile temu zagladnąłem z ciekawości i w obu mam piękną emulsję heh... :lol: musze olać swojego plaskacza i wkońcu wyciągnąć odpowietrzenia w Toy.
Mich pisze:Jeżeli z tyłu w moście masz LSD to olej Castrol SAF-XJ 75W-140 syntetyk
lub Shell Spirax 90. Są jeszcze inne do lsd ale nie pamiętam. Czekamy na fotki :lol:
same starocie

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » śr wrz 06, 2006 7:21 am

obiecane foto przedniego mostu:
Obrazek

jak teraz na to patrzę, nabieram przekonania, że to wzmocnienie jest seryjne

Dziś do roboty oleje i hamulce.
No i trzeba zakupić pasek rozrządu, napinacz i rolke prowadzącą. Jeśli ktoś zna numery części to będę wdzięczny.

Pozdrawiam
Marcin

P.S. Jakoś tak miło patrzy się na solidny mechanizm... :D
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
ZynieK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw maja 19, 2005 7:57 am

Post autor: ZynieK » śr wrz 06, 2006 9:31 am

a daj zdjecia całej maszyny plizzzzz :D

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » śr wrz 06, 2006 9:51 am

ZynieK pisze:a daj zdjecia całej maszyny plizzzzz :D
Spoko. 8)
Będą, ale chyba jutro.
Dużo pracy...

Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr wrz 06, 2006 2:14 pm

Masz 2.4D 2L-II? Pasek rozrządu A13568-59106, rolek nie mam. Wzmocnienie wygląda na fabryczne. Tam są drążki wzdłużne czy mi sie wydaje?
same starocie

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » czw wrz 07, 2006 8:11 am

Witam ponownie!

Hil nazywa się LN 105 (o ile się nie mylę, bo posiałem kartkę na której odpisałem dane z tabliczki :oops: )

Wygląda tak - Hilux jak Hilux... ale ma zderzak z tyłu!
Obrazek
(sorrki za jakość :oops: )

Przy przednim moście jest jeden drążek wzdłużny.

Pasek był wymieniony niedawno (Gates) ale i tak będzie wymieniony (chyba na genuina). I rolki oczywiście też.
Silnik 2L-II.

No i pytanie: jaki olej zalać do silnika, jeśli nie wiadomo co było wcześniej? Chciałoby się syntetyka...

Pozdrawiam
Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw wrz 07, 2006 8:19 am

tylko mineralny - dobrej klasy
no chyba że chcesz ryzykować to półsyntetyk
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt wrz 08, 2006 9:43 am

Bzik pisze:
jak teraz na to patrzę, nabieram przekonania, że to wzmocnienie jest seryjne
most hilowski - ale ja takiego wzmocnienia nie mam , i jeszcze takowego nie widzialem przy moscie hilowym. Ale rzeczywiscie wyglada na oryginal. Albo robote dobrego fachowca .

Opono sie zmieszcza , Jak masz dobre ET (ja mam ET -20) to nawet 33 cale wchodzi - u mnie trezba bylo tylko troche szlifierka popracowac przy przednich blotnikach , dokladniej przy ich dolnej - tylniej czesci , tam gdzie prog sie konczy. To tak na asflacie , w terenie nie sprawdzalem , bo jak juz wjechalem w teren na tych gumach tomialem 2 cale liftu na budzie , i wtedy kompletnie nic nie obcieralo. No i trzeba jeszcze troche po odkrecac ograniczniki (lub je tam powkercac jak ich nie ma) co by przy maksymalnym skrecie nie obcieralo o resor lub nie daj boze o drazek kierowniczy.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » sob wrz 09, 2006 12:08 am

ja tam żadnego wzmocnieniea nie widzę - na moje oko jest to standardowy most z hila na tym zdjeciu - może to wyglada jak wzmocnienie ale most nie jest jednym odlewem tylko składa się z kilku elementów więc wygląda jakby ktoś coś dospawał...rarytas :)2
coś będzie....

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pn wrz 11, 2006 7:48 pm

W pełnej rozciągłości zgadzam się z Mańkiem - klasyka żadnych wzmocnień i przeróbek (widać fragment oryginalnego przedniego resora). W teren zalecam czym prędzej zmienić amortyzator skrętu z oryginalnego na coś mocniejszego (OME, Ironman).
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » pt paź 06, 2006 7:22 am

Fox pisze:... W teren zalecam czym prędzej zmienić amortyzator skrętu z oryginalnego na coś mocniejszego (OME, Ironman).
I tak się stanie. 8)

A jakie amortyzatory do zawieszenia polecacie. Hil będzie częściej robił jako wół roboczy do ciężkich zadań specjalnych ale na bezdroża zapewne też będzie zaglądał...
Resory na razie zostaną seryjne.

Pozdrawiam
Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pt paź 06, 2006 11:30 am

Do takiej eksploatacji gazówki KYB powinne być dobre
same starocie

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pt paź 06, 2006 11:40 am

Możesz też zapodać KONI z regulacją, mam ustawione na 50% jest :)2
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pt paź 06, 2006 12:22 pm

Także polecam KONI. :)2 :)2 :)2 Zanabyłem komplet do L200 - robią SUPER. No i regulacja twardości działa wyśmienicie. Cena - przyzwoita, pod warunkiem, że jest to typowy amorek (nie do liftu). Narazie jestem zadowolony ...
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość