Strona 1 z 1

Hilux '96 Heavy Duty - ilości oleju i inne pytania

: pn wrz 04, 2006 8:17 pm
autor: Bzik
Witam!

Nareszcie udało mi się zanabyć sprzęta :) i to na dodatek sztywnomostowca :D .

Ale trzeba o maleństwo zadbać, więc mam kilka pytań do Szanownych Forumowiczów zanim dopadnę jakąś książkę serwisową:
1. jakie ilości oleju i jakie oleje mają wypełniać skrzynię biegów, reduktor i mosty?
2. czy wzmocnienie przedniego mostu to standardowy pomysł Toyoty, czy też radosna twórczość poprzedniego właściciela?
3. czy jest jakiś haczyk przy wymianie paska zębatego? (nie chodzi o haczyk do powieszenia zużytego paska :D )
4. czy opony 265/75 R16 wejdą w błotniki bez przeróbek?

To na razie tyle...
Dalsze pytania pewnie wyjdą w praniu.

Pozdrawiam
Marcin

: wt wrz 05, 2006 11:01 am
autor: Miras M
Gratuluje bardzo dobrego wyboru :)2 I tak:
ad.1
skrzynia biegów 3,9l. 75W90 GL4 lub GL5
reduktor 1,6l. 75W90 GL4 lub GL5
tylny most 2,2l. SAE90 GL5
przedni most 2,3 l. SAE90 GL5 (w IFS 1,6l.)
ad.2
zapodaj foto
ad.3
nie ma, ale wymień przy okazji napinacz i rolke prowadzącą, warto też zmienić płyn chłodniczy bo i tak będziesz musiał wyjąć chłodnice (przy zalewaniu świerzym płynem ustaw ogrzewanie na max)
ad.4
zależy od ET felgi, kilka osób zeznaje że wchodzą, ja mam 31" i jest dużo miejsca, ew. klepniesz resorki.

: wt wrz 05, 2006 12:24 pm
autor: Mich
Gratulacje :)2

Dawaj fotki

: wt wrz 05, 2006 12:27 pm
autor: Mich
Jeżeli z tyłu w moście masz LSD to olej Castrol SAF-XJ 75W-140 syntetyk

: wt wrz 05, 2006 2:16 pm
autor: Bzik
Dzięki wielkie! :D

Fotki będą jutro...

: wt wrz 05, 2006 4:34 pm
autor: Miras M
Równierz dzięki. Przypomniałeś mi o oleju w mostach, chwile temu zagladnąłem z ciekawości i w obu mam piękną emulsję heh... :lol: musze olać swojego plaskacza i wkońcu wyciągnąć odpowietrzenia w Toy.
Mich pisze:Jeżeli z tyłu w moście masz LSD to olej Castrol SAF-XJ 75W-140 syntetyk
lub Shell Spirax 90. Są jeszcze inne do lsd ale nie pamiętam. Czekamy na fotki :lol:

: śr wrz 06, 2006 7:21 am
autor: Bzik
obiecane foto przedniego mostu:
Obrazek

jak teraz na to patrzę, nabieram przekonania, że to wzmocnienie jest seryjne

Dziś do roboty oleje i hamulce.
No i trzeba zakupić pasek rozrządu, napinacz i rolke prowadzącą. Jeśli ktoś zna numery części to będę wdzięczny.

Pozdrawiam
Marcin

P.S. Jakoś tak miło patrzy się na solidny mechanizm... :D

: śr wrz 06, 2006 9:31 am
autor: ZynieK
a daj zdjecia całej maszyny plizzzzz :D

: śr wrz 06, 2006 9:51 am
autor: Bzik
ZynieK pisze:a daj zdjecia całej maszyny plizzzzz :D
Spoko. 8)
Będą, ale chyba jutro.
Dużo pracy...

Marcin

: śr wrz 06, 2006 2:14 pm
autor: Miras M
Masz 2.4D 2L-II? Pasek rozrządu A13568-59106, rolek nie mam. Wzmocnienie wygląda na fabryczne. Tam są drążki wzdłużne czy mi sie wydaje?

: czw wrz 07, 2006 8:11 am
autor: Bzik
Witam ponownie!

Hil nazywa się LN 105 (o ile się nie mylę, bo posiałem kartkę na której odpisałem dane z tabliczki :oops: )

Wygląda tak - Hilux jak Hilux... ale ma zderzak z tyłu!
Obrazek
(sorrki za jakość :oops: )

Przy przednim moście jest jeden drążek wzdłużny.

Pasek był wymieniony niedawno (Gates) ale i tak będzie wymieniony (chyba na genuina). I rolki oczywiście też.
Silnik 2L-II.

No i pytanie: jaki olej zalać do silnika, jeśli nie wiadomo co było wcześniej? Chciałoby się syntetyka...

Pozdrawiam
Marcin

: czw wrz 07, 2006 8:19 am
autor: kpeugeot
tylko mineralny - dobrej klasy
no chyba że chcesz ryzykować to półsyntetyk

: pt wrz 08, 2006 9:43 am
autor: Zun
Bzik pisze:
jak teraz na to patrzę, nabieram przekonania, że to wzmocnienie jest seryjne
most hilowski - ale ja takiego wzmocnienia nie mam , i jeszcze takowego nie widzialem przy moscie hilowym. Ale rzeczywiscie wyglada na oryginal. Albo robote dobrego fachowca .

Opono sie zmieszcza , Jak masz dobre ET (ja mam ET -20) to nawet 33 cale wchodzi - u mnie trezba bylo tylko troche szlifierka popracowac przy przednich blotnikach , dokladniej przy ich dolnej - tylniej czesci , tam gdzie prog sie konczy. To tak na asflacie , w terenie nie sprawdzalem , bo jak juz wjechalem w teren na tych gumach tomialem 2 cale liftu na budzie , i wtedy kompletnie nic nie obcieralo. No i trzeba jeszcze troche po odkrecac ograniczniki (lub je tam powkercac jak ich nie ma) co by przy maksymalnym skrecie nie obcieralo o resor lub nie daj boze o drazek kierowniczy.

: sob wrz 09, 2006 12:08 am
autor: Maniek
ja tam żadnego wzmocnieniea nie widzę - na moje oko jest to standardowy most z hila na tym zdjeciu - może to wyglada jak wzmocnienie ale most nie jest jednym odlewem tylko składa się z kilku elementów więc wygląda jakby ktoś coś dospawał...rarytas :)2

: pn wrz 11, 2006 7:48 pm
autor: Fox
W pełnej rozciągłości zgadzam się z Mańkiem - klasyka żadnych wzmocnień i przeróbek (widać fragment oryginalnego przedniego resora). W teren zalecam czym prędzej zmienić amortyzator skrętu z oryginalnego na coś mocniejszego (OME, Ironman).

: pt paź 06, 2006 7:22 am
autor: Bzik
Fox pisze:... W teren zalecam czym prędzej zmienić amortyzator skrętu z oryginalnego na coś mocniejszego (OME, Ironman).
I tak się stanie. 8)

A jakie amortyzatory do zawieszenia polecacie. Hil będzie częściej robił jako wół roboczy do ciężkich zadań specjalnych ale na bezdroża zapewne też będzie zaglądał...
Resory na razie zostaną seryjne.

Pozdrawiam
Marcin

: pt paź 06, 2006 11:30 am
autor: Miras M
Do takiej eksploatacji gazówki KYB powinne być dobre

: pt paź 06, 2006 11:40 am
autor: Mich
Możesz też zapodać KONI z regulacją, mam ustawione na 50% jest :)2

: pt paź 06, 2006 12:22 pm
autor: Fox
Także polecam KONI. :)2 :)2 :)2 Zanabyłem komplet do L200 - robią SUPER. No i regulacja twardości działa wyśmienicie. Cena - przyzwoita, pod warunkiem, że jest to typowy amorek (nie do liftu). Narazie jestem zadowolony ...