Strona 1 z 1

LJ70 a awgany

: czw wrz 07, 2006 10:12 am
autor: Chaos
ktoś motał kiedyś do LJ70 mosty na zwolnicach od uaza ???
jak z wymiarami ??
inne trudności ???
kto się podzieli ??

kasztańcie dopiero jak będzie sensowna odpowiedź :)21

: czw wrz 07, 2006 10:15 am
autor: Wiechu
Uazy na toyotach to już były, ale toyota na uazie ?
Byłbyś chyba pionierem. :)23

Re: LJ70 a awgany

: czw wrz 07, 2006 10:39 am
autor: Mag69
Chaos pisze:ktoś motał kiedyś do LJ70 mosty na zwolnicach od uaza ???
jak z wymiarami ??
inne trudności ???
kto się podzieli ??

kasztańcie dopiero jak będzie sensowna odpowiedź :)21

jedynie co zyskasz to prześwit,

stracisz na szybkosci ( afgany maja przełozenia 5,125)

musisz przerobic afgany na spręzyny (trochę rzeźby)

musisz w afganach przerobić hamulce na tarczowe (dużo rzeźby )

inne felgi (koszt)


wybór nalezy do Ciebie


:)21

: czw wrz 07, 2006 10:41 am
autor: Mag69
zapomniałem ....

jeszcze wały do przeróbki


:)21

Re: LJ70 a awgany

: czw wrz 07, 2006 1:18 pm
autor: AdAm
Chaos pisze:ktoś motał kiedyś do LJ70 mosty na zwolnicach od uaza ???
jak z wymiarami ??
inne trudności ???
kto się podzieli ??

kasztańcie dopiero jak będzie sensowna odpowiedź :)21
Do du..py
Wytrzymalosc nie wieksza.
Jak wkladac to tylko cos co ma blokade(y)
@Magu - z tym przelozeniem to akurat nie glupie bo na 35" byloby OK.
A dla tych 4 cm zysku i jakby to mialo nie robic na 35" to nie warto.
No chyba ze ktos akurat ma wymielone/pokrzywione mosty a leza mu w garazu afgany i ma wolne moce przerobowe to probowac... :D

Re: LJ70 a awgany

: czw wrz 07, 2006 3:28 pm
autor: Mazur
Chaos pisze:ktoś motał kiedyś do LJ70 mosty na zwolnicach od uaza ???
jak z wymiarami ??
inne trudności ???
kto się podzieli ??

kasztańcie dopiero jak będzie sensowna odpowiedź :)21

Z takimi pomysłami to ty naprawde jesteś CHAOS :lol:

Re: LJ70 a awgany

: czw wrz 07, 2006 6:47 pm
autor: Zun
Chaos pisze:ktoś motał kiedyś do LJ70 mosty na zwolnicach od uaza ???
jak z wymiarami ??
inne trudności ???
kto się podzieli ??

kasztańcie dopiero jak będzie sensowna odpowiedź :)21
Sprawdzalem wsrod opinii wielu fachowcow jak kupowalem do swojego hila mosty - niestety afgany sa slabsze o toyotowskich mostow a i ceny sa wysokie , nie mwoiac ze dostepnosc jest stosunkowo mala. Jak chcesz dobre mosty to - GR . Jak chesz do tego zwolnice to Unimog - aczkolwiek AdAm tu znajac zycie zaraz wyskoczy z laplanderami .... tyle ze cena tychże razme z przerobkami bedzie plasowala gdzies w okolicach 2xcena lj70 :)21. Ja np. postawilem na mosty z nissana k260. Poprostuy komplet kupjesz za polowe ceny sprawnego mostu do toyoty . Wiem ze nie sa lepsze od toyotowskich - oprocz wytrzymalosci. Ale ich cena mnie przekonala - z tym ze nadal leza i dojrzewaja do swapa :)21

Re: LJ70 a awgany

: czw wrz 07, 2006 9:45 pm
autor: AdAm
Zun pisze:
Chaos pisze:ktoś motał kiedyś do LJ70 mosty na zwolnicach od uaza ???
jak z wymiarami ??
inne trudności ???
kto się podzieli ??

kasztańcie dopiero jak będzie sensowna odpowiedź :)21
Sprawdzalem wsrod opinii wielu fachowcow jak kupowalem do swojego hila mosty - niestety afgany sa slabsze o toyotowskich mostow a i ceny sa wysokie , nie mwoiac ze dostepnosc jest stosunkowo mala. Jak chcesz dobre mosty to - GR . Jak chesz do tego zwolnice to Unimog - aczkolwiek AdAm tu znajac zycie zaraz wyskoczy z laplanderami .... tyle ze cena tychże razme z przerobkami bedzie plasowala gdzies w okolicach 2xcena lj70 :)21.
To Toyki lapplandery ?? W zyciu... a czym bys to pedzil ? 90 konnym charczkiem ? :D
Dobra opcja sa mosty z G 463. Tylko jakos malo na rynku takowych bo te gelendy jakos dlugowieczne sa... :(

Zun - zaspawujesz tylny dyfer w tych swoich 160kach ?
Tanie sa to najwyzej bedziesz zapasowe poloscie na pace wozil ;-)

Re: LJ70 a awgany

: pt wrz 08, 2006 9:34 am
autor: Zun
AdAm pisze:
Zun pisze:
Chaos pisze:ktoś motał kiedyś do LJ70 mosty na zwolnicach od uaza ???
jak z wymiarami ??
inne trudności ???
kto się podzieli ??

kasztańcie dopiero jak będzie sensowna odpowiedź :)21
Sprawdzalem wsrod opinii wielu fachowcow jak kupowalem do swojego hila mosty - niestety afgany sa slabsze o toyotowskich mostow a i ceny sa wysokie , nie mwoiac ze dostepnosc jest stosunkowo mala. Jak chcesz dobre mosty to - GR . Jak chesz do tego zwolnice to Unimog - aczkolwiek AdAm tu znajac zycie zaraz wyskoczy z laplanderami .... tyle ze cena tychże razme z przerobkami bedzie plasowala gdzies w okolicach 2xcena lj70 :)21.
To Toyki lapplandery ?? W zyciu... a czym bys to pedzil ? 90 konnym charczkiem ? :D
Dobra opcja sa mosty z G 463. Tylko jakos malo na rynku takowych bo te gelendy jakos dlugowieczne sa... :(

Zun - zaspawujesz tylny dyfer w tych swoich 160kach ?
Tanie sa to najwyzej bedziesz zapasowe poloscie na pace wozil ;-)
Sie caly czas zastanawiam , boje sie co autem nie za bardzo bedzie sie dalo jezdzic po asfalcie , a czasami trzeba kilka kilometrow przejechac .... nie stac mnie na lawete ;) . Pozatem podobno trawersy sie nie przyjemnie jezdzi na blokadzie - a co do laplanderow - na rajdzie to adam jakby sie zaciol i ciagle tylko - a wezcie zalozcie sobie laplandery :)21 - a teraz nagle w zyciu. Toz wiadomo ze jak sie zaklada laplandery do sie i silnik montuje - przy kosztach samych mostow silnik to pryszcz :)21

A o gelendach zapomnijce - toc to drogie i malo dostepne. Adas ja wiem ze takowe masz i chcesz moze je sprzedac dlatego tak chwalisz ;)

A i przy gelendzie dochodzi obracanie dyfra przedniego - chyba ze mowa o tej nowej , bodajce 463 - ale to juz sa ceny zupelnie nie przystepne

: pt wrz 08, 2006 10:31 pm
autor: Chaos
awgany mają tą zalete że właśnie przełożenie jest kożystne jak dlamnie.
cena nie jest zła, są o wiele lżejsze od laplanderów no i kręcą się w dobrą strone nie to co w mercach.

blokady tanie, prześwit to +8cm ;)

nadal się zastanawiam.

aha mosty od GRi innych nissanów odpadają ;) poprostu niechce motać nissana do toyoty :)21

: sob wrz 09, 2006 10:38 am
autor: Zun
Chaos pisze:awgany mają tą zalete że właśnie przełożenie jest kożystne jak dlamnie.
cena nie jest zła, są o wiele lżejsze od laplanderów no i kręcą się w dobrą strone nie to co w mercach.

blokady tanie, prześwit to +8cm ;)

nadal się zastanawiam.

aha mosty od GRi innych nissanów odpadają ;) poprostu niechce motać nissana do toyoty :)21
Powiem tak - ostatnio gadalem ze specem od uazo podobnych wynalazkow - afgany sa poprostu stosunkowo slabe. I tyle . Co do nissana .... nie lubie , ale niestety - kasiory nie mam wiec trzeba motac tak zeby bylo dobrze , tanio i zeby byla dostepnosc. No i tu wygrywa nissan.

: ndz wrz 10, 2006 12:00 pm
autor: Miras M
Afgany mają przełożenie 5,38 (2,77 przekładnia x 1,94 zwolnica), zwykłe mają 5,125.

Co do zalet:
przełożenie - jest fajne i duże :)21
prześwit - +6 cm w stosunku do zwykłego uazowego (te 2 cm to wyższe opony dają)

Co do wad:
skręt - będziesz miał średnice zawracania prawie 14 metrów
hamulce - 4x bębny, nawet dobrze wyregulowane zasyfią sie w błotku i kupa, trzeba często przeglądać (można przerobić na tarcze z suzuki, koszt kilkaset pln)
części - raczej problem
wytrzymałość - loteria, poza tym Toyota jest cięższa od UAZ'a i ma spory moment obrotowy
przeróbka - koszty...

ogólnie chory pomysł, UAZ na afganach jest OK ale nie Toyota :lol:

awgany

: śr sty 10, 2007 7:36 pm
autor: strazak
witam mam pytanie ile kosztuja awgany?? i gdzie mozna kupic? pozdrawiam wojtek olsztyn :-?

: czw sty 11, 2007 1:59 am
autor: Chaos
około 3-4 tyś zł komplet, szukaj na giełdzie :)21