SILNIK 2LT rozwalony cylinder
Moderator: Mroczny
SILNIK 2LT rozwalony cylinder
Witam, Powodem braku kompresji okazała się pionowa rysa na cylindrze ok 0,5 mm głębokości - pewnie od pierścienia. Proszę doświadczonych użytkowników o radę co robić:
Tulejować ? szukać nowego silnika ? (jak?) szukać nowego bloku? (Jak?)
proszę o pomoc i pozdrawiam
Tulejować ? szukać nowego silnika ? (jak?) szukać nowego bloku? (Jak?)
proszę o pomoc i pozdrawiam
IQ8
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Szukać drugiego. To dosyć popularny silnik
Zacznij od ogłoszń w Giełdzie samochodowej
Sporo firm ogłasza się w internecie.
No chyba że oprócz tego jednego cylindra silnik jest w super stanie. Wtedy można spróbować coś kombinować.
Zacznij od ogłoszń w Giełdzie samochodowej
Sporo firm ogłasza się w internecie.
No chyba że oprócz tego jednego cylindra silnik jest w super stanie. Wtedy można spróbować coś kombinować.
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Poszukaj pierwsze solidnego machera który pomierzy i poskłada wał luzy na pierścieniach/ jak już rozdudrane to trzeba powymieniać-koszty rosną. Ja zaufałem mechanikowi -ganeralka cudo
Po 160km tuleje powpadały do komory korbowej , głowica do roboty/koszty były większe niż 2-silnik.teraz mam full części.Aha jak szlifniesz 1-cylinder to wypada i reszte i nowe tłoczki i itd.

moga byc niezle silniki-pozostaje dylemet co ze skrzynia, czy da sie podpasowac pod orginal czy musimy motac z czegos, ale wtedy to i reduktor osobny-jendym slowem sporo zachodu i jenda z realnych opcji to dopasowania pod orginalna skrzynie.
silnik jest dlugi bo z tego co wiem ma 6 dziurek
pytanie czy sie zmiesci pod maska 70tki...
silnik jest dlugi bo z tego co wiem ma 6 dziurek

pytanie czy sie zmiesci pod maska 70tki...
ee spojrz na to tak.
za okolo 2tysie dostajesz zajebiosty silnik, mocny i wytrzymaly o konstrukcji japonskiej, sprawdzonej w ciekzich warunkach.
lepsze to niz kombinowac rownie ciezki 4.2 litra z niewiadoma jaka kase-zdaje sobie psrawe z tego ,ze ten 4.2 toyoty chodzi lepiej.
io niebo lepsze niz motac smieszne 1.9 ktore to ma moment jak benzyniak i trzeba gazem zylowac aby nie zgasl przy ruszaniu-taki patent do do suki 410 dobry jest.
widzialem jak robia parchy z tym silnikiem-naprawde fajnie!
za okolo 2tysie dostajesz zajebiosty silnik, mocny i wytrzymaly o konstrukcji japonskiej, sprawdzonej w ciekzich warunkach.
lepsze to niz kombinowac rownie ciezki 4.2 litra z niewiadoma jaka kase-zdaje sobie psrawe z tego ,ze ten 4.2 toyoty chodzi lepiej.
io niebo lepsze niz motac smieszne 1.9 ktore to ma moment jak benzyniak i trzeba gazem zylowac aby nie zgasl przy ruszaniu-taki patent do do suki 410 dobry jest.
widzialem jak robia parchy z tym silnikiem-naprawde fajnie!
zgadzam sie co do 1,9
wracajac to LT to powinni dac rade
ten silnik nie jest za wielki, duzo mniejszy od 4,2
ewentulanie chlodnice trzeba przeniesc pod belke
z dopasowaniem toyotoskiej skrzynie nie powinno byc problemu
a ten silnik z VOLVO naprawde ciegnie fajnie z dolu
oczywiscie lepszy byl by wolnossacy o podobnej mocy
ale to juz BJ
a to calkowicie inna historia
wracajac to LT to powinni dac rade
ten silnik nie jest za wielki, duzo mniejszy od 4,2
ewentulanie chlodnice trzeba przeniesc pod belke
z dopasowaniem toyotoskiej skrzynie nie powinno byc problemu
a ten silnik z VOLVO naprawde ciegnie fajnie z dolu
oczywiscie lepszy byl by wolnossacy o podobnej mocy
ale to juz BJ
a to calkowicie inna historia

_______________________
taki sobie landek
taki sobie landek
Passat 1.9tdi kolegi ma seryjnie 130KM i 310Nm przy 1900rpm i nie trzeba go wcale żyłować, wiem bo jeździłem. Co nie zmienia faktu że motać tego badziewia wogóle nie warto ze względu na awaryjność (a to przepływomierz, a to coś z elektroniką, etc.) i zupełnie inne przeznaczenie (silnik do terenówki powinien być z terenówki). Tak tylko chciałem wtrącić co do obaw o osiągi motoru VWMarcin pisze: io niebo lepsze niz motac smieszne 1.9 ktore to ma moment jak benzyniak i trzeba gazem zylowac aby nie zgasl przy ruszaniu

same starocie
4.2 i 2 blokady sa w stanie spowodowac ze 2.5 tony jakos sie do przodu porusza, ale nie porywaMarcin pisze:a jak robi ta czerwona toyka na valpach co jezdzi w pucharze?


Silnik z passata będzie złym rozwiązaniem z powodów jak wyżej napisałem. Pozatym 90 z 2.4 wydaje sie być bardziej długofalowym rozwiązaniem niż 130 z 1.9Marcin pisze:zmota wyglada zacnie... ale jak kazdy twor w swej pcozatkowej fazie miec bedzie wady..
takie autko to marzenie niejednego...
nie iwerze aby silnik tdi z passata byl dobrym rozwiazniem...

Ciekawe jak taki silnik zachował by sie w ekstramalnych warunkach, np. ostre przechyły, bo jak sie przekonałem nawet 2L2 traci ciśnienie oleju na bardzo stromych zjazdach (inne pozycje toleruje)
Co do zmoty... ja wiedziałem że automat w tojocie to kijowa sprawa...

same starocie
sebciu, nie czepiaj sie.sebastian dziurdzik pisze:a stwierdziles to sam czy opierasz sie na jakiejs obiegowej opinii?Miras M pisze:Na przechyłach do przodu i to dość zacnych gubią, smok olejowy jest z tyłu miski i olej mu spierdziela do przodu mimo przegrody w misce
w kwestii 2L lub 2LT oczywiscie
w moim przypadku-rozmawialem z gosciem, ktory zatarl tak motor w LJcie. Wiec tworzy to opinie obiegowa, jednak ma swe podparcie w wiarygodnosci przekazu...
no nie do końca obiegowa...ja to stwierdziłem organoleptycznie, kilka razy na stromych zjazdach (na tyle stromych, że asekurowanych
) zaświeciła mi się kontrolka od oleju co kończyło się od razu koniecznością wyłaczenia silnikia...zawsze poza jednym przypadkiem ją zauważyłem
...no i stało się- brakło smarowania - na szczęście tylko jedną panewkę złapało...na ale to już przeszłość....jak to ktoś wyżej pisał? najlepiej wsadzić motor z bejota
...wszystko jest w podpisie
...i robi










coś będzie....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość