Kontrolki blokad HDJ 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Kontrolki blokad HDJ 80

Post autor: Zachary » pt paź 13, 2006 9:33 pm

Mam! :lol: wreszcie kupiłem!

... czy ktoś z szanownego grona może mi powiedzieć jak powinny się zachowywać czerewone kontrolki od blokad mostów? Po przekręceniu pokrętła zapala się najpierw jedna potem druga i mrugają. I właśnie to mruganie mnie martwi. Czy ten objaw jest normalny czy coś nie kumka, tzn. czy jak się blokady zapną, to nie powinny się świecić lampki na wciąż? Pomocy !!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob paź 14, 2006 7:21 am

Mają się palić na wciąż

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob paź 14, 2006 3:26 pm

no to qrde pięknie... :( . Jakieś rady w zakresie rzeczonego problemu?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob paź 14, 2006 7:27 pm

Nie włączaja się - szukać przyczyny

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 15, 2006 10:19 am

Czy ktoś miał podobny/ten sam/ problem?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 15, 2006 11:18 am

Zachary pisze:Czy kto¶ mia³ podobny/ten sam/ problem?
Musisz rozebrac i wyczyscic ten element co jest przy glowce mostu i steruje przesowka blokady
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 15, 2006 2:40 pm

pol pisze:
Zachary pisze:Czy ktoś miał podobny/ten sam/ problem?
Musisz rozebrac i wyczyscic ten element co jest przy glowce mostu i steruje przesowka blokady
Czyli dokładnie tak jak w Geli :lol: . Mam nadzieję, że to pierdoła.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 15, 2006 3:39 pm

Zachary pisze:
pol pisze:
Zachary pisze:Czy kto¶ mia³ podobny/ten sam/ problem?
Musisz rozebrac i wyczyscic ten element co jest przy glowce mostu i steruje przesowka blokady
Czyli dok³adnie tak jak w Geli :lol: . Mam nadziejê, ¿e to pierdo³a.
Niestety w hdj sa tam silniczki elektryczne i one nie lubia wody i blota,
nie lubia takze byc dlugo nie uzywane :D

A to kolega sie z geli na toyote przesiadl? Bo ja akurat na odwrot :lol:
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 15, 2006 7:07 pm

ja wlasnie jestem w trakcie finalizowania sprzedazy mojej G i szukam HDJ
POL tak szczerze, ktorym ci sie lepiej jezdzi ? ( nie mowie o wygodzie )

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 15, 2006 7:17 pm

Drako pisze:ja wlasnie jestem w trakcie finalizowania sprzedazy mojej G i szukam HDJ
POL tak szczerze, ktorym ci sie lepiej jezdzi ? ( nie mowie o wygodzie )
dla mnie byl on za duzy i za ciezki na nasz "polski teren",
i do tego dosc drogi zeby kapac go w blocie z czystym sumieniem.
Akurat wygoda jest duza zaleta HDJ, jezdzi szybko i "komfortowo",
napewno na sahare bedzie lepszy od G ;)
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 15, 2006 7:24 pm

Czyli utrzymanie hdj jest drozsze ? Eksploatacja
ja po kilku latach z g z reka na sercu moge powiedziec ze wcale utrzymanie G nie jest takie straszne. ( auto nie katowane w terenie, tylko jezdzone lajtowo czasami a glownie to po czarnym)

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 15, 2006 7:29 pm

Drako pisze:Czyli utrzymanie hdj jest drozsze ? Eksploatacja
ja po kilku latach z g z reka na sercu moge powiedziec ze wcale utrzymanie G nie jest takie straszne. ( auto nie katowane w terenie, tylko jezdzone lajtowo czasami a glownie to po czarnym)
Ceny maneli ekploatacyjnych porownywalne, naprawde hdj fajny jest
tylko wiekszosc modeli dosc mocno exploataowana - bo niby nie do zarzniecia :lol: , jak jezdzisz wiekszosc po czarnym a w lekki teren sporadycznie to hdj to tak w sam raz bedzie
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 15, 2006 7:32 pm

wlasnie dlatego zmieniam.
Bo jednak wolf z plandeka, na codzien czasami byl/ jest wkurzajacy :) ale gdyby mnie bylo stac na kolejne auto , to bym wolfa zostawil bo z reka na sercu bardzo chwale to auto.
HDJ szukam raczaj mlodszych egzemplarzy.
Ale niestety malo tego na rynku , wiekszosc to ok 91-93

Awatar użytkownika
2can
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pt gru 23, 2005 11:42 pm

Post autor: 2can » ndz paź 15, 2006 7:38 pm

...podpis zawieszony do odwołania...

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » ndz paź 15, 2006 7:40 pm

Zachary napisał:
"Czy ktoś miał podobny/ten sam/ problem?"
Tak.
Najpierw sprawdzczy mimo mrugających kontrolek blokady się załączają i wyłączają. Jeśli tak to problem jest niewielki i może być w dwu miejscach:
1 czujnik załączenia blokad jest brudny w środku, jest obok actuatora (serwomotor blokad) po prawej i idzie do niego dwużyłowy kabel
2. w/w kabel czujnika jest u....ny.
oba nie mają wpływu na działanie mostu.
Jeżeli blokada nie włącza się to:
1. poruszasz się szybciej niż 8 km/h i wtedy układ elektryczny uniemożliwia załączenie blokad
2. najczęściej uszkodzone jest zasilanie actuatora wiązka 5-cio przewodowa, możliwa korozja styków mimo uszczelnienia.
3. uszkodzony czujnik załączenia blokady międzyosiowej, skutkuje brakiem podania zasilania do włączenia blokad (czy zapala się Ci kontrolka blokady miedzyosiowej?)
"Musisz rozebrac i wyczyscic ten element co jest przy glowce mostu i steruje przesowka blokady"
to zrób na końcu i uważaj w trakcie rozbiórki.
najlepiej podnieś TLC weź miernik i zobacz co z prądami na kostkach i czy słychać pracę motorka (krótka) przy załączaniu
pzdr
skills over hardware
TLC HZJ80

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn paź 16, 2006 7:05 am

2can pisze:Hdj , super furka:
http://nlck.toyota.no/images/scr/hdj80_02.jpg
Tyle, że to HZJ 105 :wink:

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn paź 16, 2006 9:49 pm

darnok pisze:...czy zapala się Ci kontrolka blokady miedzyosiowej?
Tak jeśli masz na myśli kontrolkę, która się "zgłasza" po wpięciu reduktora/żółta taka/.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » wt paź 17, 2006 11:20 am

tak, po wpięciu reduktora lub naciśnięciu na desce klawiszka "difflock", jeżeli taki tam jest (automaty go nie mają, ale jest techniczno-elektryczna możliwość dodania - przydaje się jak chcesz np. jechać po czymś z zablokowaną międzyosiową ale bez reduktora)
skills over hardware
TLC HZJ80

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt paź 17, 2006 11:25 am

darnok pisze:tak, po wpiêciu reduktora lub naci¶niêciu na desce klawiszka "difflock", je¿eli taki tam jest (automaty go nie maj±, ale jest techniczno-elektryczna mo¿liwo¶æ dodania - przydaje siê jak chcesz np. jechaæ po czym¶ z zablokowan± miêdzyosiow± ale bez reduktora)
Zaprzeczam, wszystkie automaty jakie widzialem to go mialy wlaczenie z moim wlasnym, byc moze sa jakies wersje ze guzika difflock nie posiadaja ale to chyba rzadkosc.
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » śr paź 18, 2006 7:53 pm

aż zlazłem na dół do auta mej kobiełki i nie mają :evil: , mają tylko pokrętło załączania blokad mostów, też z napisem "difflock" ale chodzi o włącznik - klawisz jednofunkcyjny - nie ma go - służę fotkami HZJ-ta z i HDJ - bez.
Zresztą niech zainteresowany - Zachary, się wypowie ile diiflocków ma w centrali zarządzania
??
zresztą napisałem klawiszka a nie pokrętła!
skills over hardware
TLC HZJ80

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw paź 19, 2006 7:01 am

U mnie jest tak: po wpięciu reduktora zapala się pomarańczowy znaczek na zegarach z rysunkiem osi i kulką pomiędzy nimi /co to oznacza nie mam pojęcia/ a pod kierownicą po lewej stronie jest takie czarne pokrętło, które ma dwa biegi i po przekręceniu na raz zapala mi się czerwony znaczek blokady tyłu a na dwa zapala się jeszcze jeden czerwony przodu. Czyli reduktor plus przełącznik na dwa - na zegarach świecą się trzy znaczki - pomarańczowy i dwa czerwone (te ostatnie u mnie migają).
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » czw paź 19, 2006 8:04 pm

Pomarańczowy znaczek oznacza włączoną blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego.
Czarne pokrętło załącza po kolei blokady mostów najpierw tył, później przód, jak miga to teorycznie blokada nie jest włączona - przesuwka blokady naciska czujnik i podaje masę na układ kontrolki - kontrolka pali się ciągle. Uszkodzony/utleniony/brudny lub nie naciśnięty przesuwką czujnik nie podaje masy - kontrolka mruga - co nie oznacza na 100% że blokada nie działa.
Musisz sprawdzić czy blokady działają mimo mrugania kontrolek. W czasie postoju najpierw reduktor, później blokada mostów, ruszasz i lekko prawo-lewo aż usłyszysz kliknięcie i poczujesz na kierownicy, że blokada przodu zaskoczyła. Później wyłączasz blokady i kolejne kliknięcia oznaczają rozłączenie przedniej i tylnej.
Rozłączasz reduktor.
Albo to samo na złomie z podniesionymi wszystkimi łapami.
Blokady mają ogranicznik - powyżej 8 km/h nie dostają prądu.

PS.na klawiszku jest "center difflock" - sorki.
skills over hardware
TLC HZJ80

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz paź 22, 2006 11:30 pm

Kylon pisze:
2can pisze:Hdj , super furka:
http://nlck.toyota.no/images/scr/hdj80_02.jpg
Tyle, że to HZJ 105 :wink:
a nie przypadkiem 100 z innymi mostami.......

Marcello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 am

Post autor: Marcello » śr lis 01, 2006 11:42 am

Drako pisze:ja wlasnie jestem w trakcie finalizowania sprzedazy mojej G i szukam HDJ
POL tak szczerze, ktorym ci sie lepiej jezdzi ? ( nie mowie o wygodzie )


A dlaczgo nie FZJ80 ze stanów - są tańsze i nie zajeżdżone :)2

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr lis 01, 2006 4:42 pm

Marcello pisze:
Drako pisze:ja wlasnie jestem w trakcie finalizowania sprzedazy mojej G i szukam HDJ
POL tak szczerze, ktorym ci sie lepiej jezdzi ? ( nie mowie o wygodzie )


A dlaczgo nie FZJ80 ze stanów - są tańsze i nie zajeżdżone :)2
A tam są diesle? Z tym niezajeżdżeniem to bym był uważał. Tam duże auta mają przeważnie duże przebiegi. I jeszcze jedno. Czy na stany są dokładnie takie same jak na Europę/poza światłami/?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość