Instalacja 24 V

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
zpt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 11, 2006 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Instalacja 24 V

Post autor: zpt » śr paź 18, 2006 7:31 am

Witam!

W BJ 71 jest instalacja 24V. W jaki sposób można zmniejszyć napięcie na 12V?

Próbowałem najprostszego sposobu: podciągnąłem dwa kabelki od jednego z akumulatorów (+ i -) było ok ale niestety po kilku godzinach radyjko poszło z dymem.
BJ71

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: Michał4x4 » śr paź 18, 2006 7:47 am

to zależy od którego akumulatora pociągnołeś kabelki.
ja mam podłaczone radio od pierwszego akumulatora i jest ok.
Dzika Koza

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr paź 18, 2006 8:09 am

Nie traktuj tego jako reklamy ale istnieja tez takie rzeczy:
http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.ph ... &prod=1011

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr paź 18, 2006 8:25 am

:)2
i zorientuj się jakiej mocy /W/ urządzenia chcesz podłączyć bo przetwornice alias reduktory mają rózną charakterystykę
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr paź 18, 2006 8:29 am

ja mam w G wolfie , tez 24v jednak kazdy patent z reduktorem napiecia , czy stalym plusem okazywal sie zawodny , wiec zamontowal mi mechanik drugi alternator.
Od tego czasu nie mam zadnych problemow z 12v , naprawde polecam takie rozwiazanie ( nie wiem jak w silnikach toyoty ale w g silnik 290 diesel wyglada to tak http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
zero problemow z pradem !!
Zrobilismy to tak zeby nie ingerowac w oryginalny bieg paska ( jest drugi pasek i do aryginalnego alternatora jes dorobiona rolka )

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr paź 18, 2006 8:32 am

mam 27 watowy /moc stała/ reduktor i nie narzekam, pierwszy umarł po 15 latach od zbyd częstych kapieli dlatego drugi jest już w kabinie :lol:

40 zł i 2 śrubki to niewiele
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr paź 18, 2006 8:58 am

to daj jeszcze namiar gdzie takie cos za 40 zeta mozna wyłudzić 8)

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr paź 18, 2006 9:07 am

ja kupiłem na aukcji dla bociana

ale np tu: http://mkpt.pl/index.php/cPath/164

i są na allegro i sklepach RTV i 4x4
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr paź 18, 2006 9:24 am

senkju
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
zpt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 11, 2006 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zpt » śr paź 18, 2006 5:03 pm

dzięki bardzo za pomoc

:D :)2
BJ71

Awatar użytkownika
ANdrzej
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Wesoła

Post autor: ANdrzej » śr paź 25, 2006 5:46 pm

Kylon pisze:Nie traktuj tego jako reklamy ale istnieja tez takie rzeczy:
http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.ph ... &prod=1011

Oj - z tym pudełkiem to należy uważać - to jest prosty stabilizator a nie przetwornica i zamienia w ciepło cały nadmiar mocy potrzebnej do zasilania odbiornika - szkoda akumulatorów....
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw paź 26, 2006 9:02 am

ANdrzej pisze:
Kylon pisze:Nie traktuj tego jako reklamy ale istnieja tez takie rzeczy:
http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.ph ... &prod=1011

Oj - z tym pudełkiem to należy uważać - to jest prosty stabilizator a nie przetwornica i zamienia w ciepło cały nadmiar mocy potrzebnej do zasilania odbiornika - szkoda akumulatorów....
I cena jest zaskakujaca :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 26, 2006 9:08 am

Drako pisze:ja mam w G wolfie , tez 24v jednak kazdy patent z reduktorem napiecia , czy stalym plusem okazywal sie zawodny , wiec zamontowal mi mechanik drugi alternator.
Od tego czasu nie mam zadnych problemow z 12v , naprawde polecam takie rozwiazanie ( nie wiem jak w silnikach toyoty ale w g silnik 290 diesel wyglada to tak http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
zero problemow z pradem !!
Zrobilismy to tak zeby nie ingerowac w oryginalny bieg paska ( jest drugi pasek i do aryginalnego alternatora jes dorobiona rolka )
tak samo zrobiłem w parchu - dwie instalacje, niezależne, zero problemów prądowych :)2

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw paź 26, 2006 9:12 am

Mroczny pisze:
Drako pisze:ja mam w G wolfie , tez 24v jednak kazdy patent z reduktorem napiecia , czy stalym plusem okazywal sie zawodny , wiec zamontowal mi mechanik drugi alternator.
Od tego czasu nie mam zadnych problemow z 12v , naprawde polecam takie rozwiazanie ( nie wiem jak w silnikach toyoty ale w g silnik 290 diesel wyglada to tak http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
zero problemow z pradem !!
Zrobilismy to tak zeby nie ingerowac w oryginalny bieg paska ( jest drugi pasek i do aryginalnego alternatora jes dorobiona rolka )
tak samo zrobiłem w parchu - dwie instalacje, niezależne, zero problemów prądowych :)2
Krotko mowiac warto cos takiego rozwazac gdy mamy chec na zakup wyciagarki na 24 V prawda ?? W tym wypadku jednak w druga strone , poprostu zmaontowac alternator na 24V i dodatkowe dwa akumulatory
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
zpt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 11, 2006 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zpt » śr lis 15, 2006 10:14 pm

Wojtek_K pisze:ja kupiłem na aukcji dla bociana

ale np tu: http://mkpt.pl/index.php/cPath/164

i są na allegro i sklepach RTV i 4x4
zdecydowałem sie na to rozwiązanie. nie polecam. miesiąc temu wysłałem kaskę. żadnej odpowiedzi. nawet kontaktu - do kogo zadzwonic!
może ktoś ich zna?
BJ71

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz lis 19, 2006 12:33 pm

Ja bym zamontowal dodatkowy alternator 12V i dodatkowy akumulator najlepiej optimke.........

Kombinacje 24V mialem w Hj61 i szczerze mowiac widze tylko takie rozwiazanie za najlepsze

niewiem jak jest z rozmiarami ale np. w miejsce dwoch aku 12 volt wladowalbym w jedno miejsce 24 V - na zasilanie auta a w drugie 12V do dodatkowej instalki

pytanie jak bardzo duze sa 24 voltowe akumulatory ?

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn lis 20, 2006 10:10 am

Nikos pisze:Ja bym zamontowal dodatkowy alternator 12V i dodatkowy akumulator najlepiej optimke.........

Kombinacje 24V mialem w Hj61 i szczerze mowiac widze tylko takie rozwiazanie za najlepsze

niewiem jak jest z rozmiarami ale np. w miejsce dwoch aku 12 volt wladowalbym w jedno miejsce 24 V - na zasilanie auta a w drugie 12V do dodatkowej instalki

pytanie jak bardzo duze sa 24 voltowe akumulatory ?
Hmmm , nie widzialem jeszcze takiego akumulatora takze nie wiem. W starszych ciezarowkach gdzie jest 24 V instalacja stosuje sie dwa aku 12 V

Pewnie sa takie aku na 24 V , na chlopski rozum musza miec dwa razy wiecej cel , tak wiec beda to dosc spore akumulatory.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości