Strona 1 z 1
Instalacja 24 V
: śr paź 18, 2006 7:31 am
autor: zpt
Witam!
W BJ 71 jest instalacja 24V. W jaki sposób można zmniejszyć napięcie na 12V?
Próbowałem najprostszego sposobu: podciągnąłem dwa kabelki od jednego z akumulatorów (+ i -) było ok ale niestety po kilku godzinach radyjko poszło z dymem.
: śr paź 18, 2006 7:47 am
autor: Michał4x4
to zależy od którego akumulatora pociągnołeś kabelki.
ja mam podłaczone radio od pierwszego akumulatora i jest ok.
: śr paź 18, 2006 8:09 am
autor: Kylon
Nie traktuj tego jako reklamy ale istnieja tez takie rzeczy:
http://www.wyprawa4x4.pl/sklep/index.ph ... &prod=1011
: śr paź 18, 2006 8:25 am
autor: Wojtek_K
i zorientuj się jakiej mocy /W/ urządzenia chcesz podłączyć bo przetwornice alias reduktory mają rózną charakterystykę
: śr paź 18, 2006 8:29 am
autor: Drako
ja mam w G wolfie , tez 24v jednak kazdy patent z reduktorem napiecia , czy stalym plusem okazywal sie zawodny , wiec zamontowal mi mechanik drugi alternator.
Od tego czasu nie mam zadnych problemow z 12v , naprawde polecam takie rozwiazanie ( nie wiem jak w silnikach toyoty ale w g silnik 290 diesel wyglada to tak
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
zero problemow z pradem
Zrobilismy to tak zeby nie ingerowac w oryginalny bieg paska ( jest drugi pasek i do aryginalnego alternatora jes dorobiona rolka )
: śr paź 18, 2006 8:32 am
autor: Wojtek_K
mam 27 watowy /moc stała/ reduktor i nie narzekam, pierwszy umarł po 15 latach od zbyd częstych kapieli dlatego drugi jest już w kabinie
40 zł i 2 śrubki to niewiele
: śr paź 18, 2006 8:58 am
autor: seburaj
to daj jeszcze namiar gdzie takie cos za 40 zeta mozna wyłudzić
seb
: śr paź 18, 2006 9:07 am
autor: Wojtek_K
ja kupiłem na aukcji dla bociana
ale np tu:
http://mkpt.pl/index.php/cPath/164
i są na allegro i sklepach RTV i 4x4
: śr paź 18, 2006 9:24 am
autor: seburaj
senkju
: śr paź 18, 2006 5:03 pm
autor: zpt
dzięki bardzo za pomoc

: śr paź 25, 2006 5:46 pm
autor: ANdrzej
Oj - z tym pudełkiem to należy uważać - to jest prosty stabilizator a nie przetwornica i zamienia w ciepło cały nadmiar mocy potrzebnej do zasilania odbiornika - szkoda akumulatorów....
: czw paź 26, 2006 9:02 am
autor: Zun
ANdrzej pisze:
Oj - z tym pudełkiem to należy uważać - to jest prosty stabilizator a nie przetwornica i zamienia w ciepło cały nadmiar mocy potrzebnej do zasilania odbiornika - szkoda akumulatorów....
I cena jest zaskakujaca

: czw paź 26, 2006 9:08 am
autor: Mroczny
Drako pisze:ja mam w G wolfie , tez 24v jednak kazdy patent z reduktorem napiecia , czy stalym plusem okazywal sie zawodny , wiec zamontowal mi mechanik drugi alternator.
Od tego czasu nie mam zadnych problemow z 12v , naprawde polecam takie rozwiazanie ( nie wiem jak w silnikach toyoty ale w g silnik 290 diesel wyglada to tak
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
zero problemow z pradem
Zrobilismy to tak zeby nie ingerowac w oryginalny bieg paska ( jest drugi pasek i do aryginalnego alternatora jes dorobiona rolka )
tak samo zrobiłem w parchu - dwie instalacje, niezależne, zero problemów prądowych

: czw paź 26, 2006 9:12 am
autor: Zun
Mroczny pisze:Drako pisze:ja mam w G wolfie , tez 24v jednak kazdy patent z reduktorem napiecia , czy stalym plusem okazywal sie zawodny , wiec zamontowal mi mechanik drugi alternator.
Od tego czasu nie mam zadnych problemow z 12v , naprawde polecam takie rozwiazanie ( nie wiem jak w silnikach toyoty ale w g silnik 290 diesel wyglada to tak
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... r12xz0.jpg
zero problemow z pradem
Zrobilismy to tak zeby nie ingerowac w oryginalny bieg paska ( jest drugi pasek i do aryginalnego alternatora jes dorobiona rolka )
tak samo zrobiłem w parchu - dwie instalacje, niezależne, zero problemów prądowych

Krotko mowiac warto cos takiego rozwazac gdy mamy chec na zakup wyciagarki na 24 V prawda

W tym wypadku jednak w druga strone , poprostu zmaontowac alternator na 24V i dodatkowe dwa akumulatory
: śr lis 15, 2006 10:14 pm
autor: zpt
zdecydowałem sie na to rozwiązanie. nie polecam. miesiąc temu wysłałem kaskę. żadnej odpowiedzi. nawet kontaktu - do kogo zadzwonic!
może ktoś ich zna?
: ndz lis 19, 2006 12:33 pm
autor: Nikos
Ja bym zamontowal dodatkowy alternator 12V i dodatkowy akumulator najlepiej optimke.........
Kombinacje 24V mialem w Hj61 i szczerze mowiac widze tylko takie rozwiazanie za najlepsze
niewiem jak jest z rozmiarami ale np. w miejsce dwoch aku 12 volt wladowalbym w jedno miejsce 24 V - na zasilanie auta a w drugie 12V do dodatkowej instalki
pytanie jak bardzo duze sa 24 voltowe akumulatory ?
: pn lis 20, 2006 10:10 am
autor: Zun
Nikos pisze:Ja bym zamontowal dodatkowy alternator 12V i dodatkowy akumulator najlepiej optimke.........
Kombinacje 24V mialem w Hj61 i szczerze mowiac widze tylko takie rozwiazanie za najlepsze
niewiem jak jest z rozmiarami ale np. w miejsce dwoch aku 12 volt wladowalbym w jedno miejsce 24 V - na zasilanie auta a w drugie 12V do dodatkowej instalki
pytanie jak bardzo duze sa 24 voltowe akumulatory ?
Hmmm , nie widzialem jeszcze takiego akumulatora takze nie wiem. W starszych ciezarowkach gdzie jest 24 V instalacja stosuje sie dwa aku 12 V
Pewnie sa takie aku na 24 V , na chlopski rozum musza miec dwa razy wiecej cel , tak wiec beda to dosc spore akumulatory.