HDJ dymienie

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

HDJ dymienie

Post autor: buldog80 » sob paź 21, 2006 7:47 pm

Witam wszystkich na tym forum!

Jestem nowym użytkownikiem HDJ80 Z 1991 ROKU.

Przywiozłem go z niemiec z silnikiem w sprinterze. Zatarty 4 czop korbowodowy. Panewka żyletka. Zrobiłem szlif wału 2 (0,50), kupiłem korbowód, tłoki nowe na 0,50 bo stare były jakoś dziwnie pęknięte na komorze spalania. Planowałem blok i głowice. Założyłem oryginalną Toyotowską uszczelke głowicy (500zł masakra).

Uff! :D Poskładałem

odpaliłem od pierwszego obrotu 8)

Chodzi wręcz idealnie !
cyk, cyk, cyk :)

na wolnych nic go nie rzuca wszystko jak w książce :)1

ale strasznie puszcza dymki :cry:

wymieniłem końcówki wtrysków na nowe (850zł :x )
dalej dymi.

Przejechałem już około 100km na tym poskładanym silniku a on cały czas dymi !

Jak zimny to na biało a jak ciepły to na niebiesko (wyrażnie czuć diesla).

Czy ktoś zna kogoś w okolicy Wrocławia lub we Wrocławiu kto sie tego może podjąć?

Słyszałem że te silniki 4,2 Td (1HDT z 1991 Roku) Miały często problemy z wałami. Mój egzemplarz ma na liczniku (i mam na to dowody czyli tuvy z poprzednich lat) 252000 km. Czy ktoś robił szlif wału i zrobił już ponad 10000 km? słyszałem że po szlifach szybko znów siadały. Czy to prawda że lepiej było kupić nowy (używany silnik) niż remontować tego)?

Poszukuje jakiegoś dobrego pompiarza który się dobrze na tym zna i wyreguluje mi co trza.
Buldog80@op.pl :)2

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz paź 22, 2006 9:29 am

a jak pierscienie..... mam nadzieje ze wymieniles ..... ja wymienialem u siebie w 4.5 benzynie i placilem za komplet 1570 zl w toyocie..........

Podaj jaka masz kompresje.

Ew. Daj pompe wtryskowa do ustawienia....

Zobacz w jakim stanie jest turbo.....poprzez sprawdzenie luzu na walku kompresora..... czasem lubi puszczac olej do kolektora ssacego...ktory potem sie wypala

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: HDJ dymienie

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 9:34 am

buldog80 pisze:...
Jak zimny to na biało a jak ciepły to na niebiesko (wyrażnie czuć diesla)....
:( objawy podobne do tych, które występują w silniku przed remontem. Dziwne. :o
A może źle złożyłeś motor i pierścionki "puszczają"?
Nie wydaje mi się, żeby był to problem z zasilaniem silnika w paliwo. Z tego co wiem problemy "z tych okolic" powodują raczej dymienie na czarno.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 22, 2006 9:36 am

a dymi na wolnych obrotach czy tez w trakcie mocnego dodawania gazu ?
A jak spalanie ? nie wiem czy w HDJ tez tak jest , ale moze poprostu za duzo ropy dostaje.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 9:37 am

Nikos pisze:...Zobacz w jakim stanie jest turbo.....poprzez sprawdzenie luzu na walku kompresora..... czasem lubi puszczac olej do kolektora ssacego...ktory potem sie wypala
ooo... dobrze prawi !! Tu też może być problem.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 22, 2006 11:33 am

moge z czystym sumieniem powiedziec ze ten silnik 1HD-T to niezly szajs :)21 , u mnie on zaliczyl 2 porzadne wybuchy chociaz kasy na niego nie zalowalem, to tyle na pocieszenie
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 5:00 pm

Może nie do końca a propos ale napiszcie jaki olej lejecie do swoich silników?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz paź 22, 2006 5:36 pm

Prawdopodobnie niewłaściwy czas wtrysku.

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » ndz paź 22, 2006 5:55 pm

Dziękuję Panowie!

Silnik składałem sam. W zasadzie nie jeden już w życiu złożyłem. 8)

Pierścienie nowe i pozakładane poprawnie. Są Japońskie chociaż nie z salonu toyoty.

Turbo gdyby rzucało to kolektor ssący byłby zawalony. Nie jest.

Kiedy jest zimny to dymi na biało (wogóle czy komuś udało się ten silnik zagrzać na wolnych obrotach)?
Jak się nagrzeje (po jeździe) to na wolnych chodzi naprawdę idealnie (nie dymi). Pali na wszystkie i zawsze na wszystkie.

Po nagrzaniu jak mu dodam gazu to za mną chmura czarnej sadzy. Jak stopniowo dodaje to na jasno niebieski czasem wcale.


Mam nowy ciekawy pomysł :)4

Na niemieckiej stronie wyczytałem jak się hdj 1-hdt Tunninguje (dla znających język mogę podesłać linka (ciekawe)).

Ja powinienem właśnie odwrotnie niż tam podają :cry: podkręcić coś w pompie od góry, tam gdzie jest wzbogacacz w paliwo.
Podczas ciśnienia w kolektorze ssącym zarzuca pompa za dużo paliwa na wtryski i silnik tego nie spala.
To chyba będzie to :)4

Wcześniej zauważyłem że jak odłączyłem pociśnienie od kolektora to już tak nie dymił.

Boje się tylko czy te nowe wtryski są dobrze wyregulowane. Autodata podawała jakieś dwa ciśnienia na wtryskach i sam pompiarz się wahał oco chodzi.

Czym się reguluje normalną dawkę (nie dodatkową) w pompie rotacyjnej? Czy ktoś może wie?

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz paź 22, 2006 7:29 pm

pol pisze:moge z czystym sumieniem powiedziec ze ten silnik 1HD-T to niezly szajs :)21 , u mnie on zaliczyl 2 porzadne wybuchy chociaz kasy na niego nie zalowalem, to tyle na pocieszenie
wiesz jezeli mielibysmy tak patrzec to kazdy silnik to niezly szajs... ja teraz robie 12HT z hj61...... wsztstko zalezy od uzytkowania jest bardzo duzo czynnikow ktore wplywaja na to jak silnik bedzie pracowal.... uzytkownicy poprzedni, olej, spospob traktowania, paliwo, itd itd zwroc uwage ile te auta maja lat, i jakie przebiegi....i ponad polowa z nich byla,,krecona,,

Fakt jest zeby taki silnik jak 1HD-T mial wade w budowie panewek.....troche za powazna wada jak na jeden z najwiekszysch silnikow toyoty. W tym wypadku zawinili pod wykonawcy.

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 22, 2006 7:37 pm

ten silnik ma wade panewek, walu, tlokow, pierscieni , wtryskiwaczy oraz pompy wtryskowej... jak na jeden nie do zarzniecia silnik to tak w sam raz
12HT to inna bajka , poprzednik jak i nastepnik 1HD-T to juz sa ok
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 7:54 pm

pol pisze:ten silnik ma wade panewek, walu, tlokow, pierscieni , wtryskiwaczy oraz pompy wtryskowej... jak na jeden nie do zarzniecia silnik to tak w sam raz
12HT to inna bajka , poprzednik jak i nastepnik 1HD-T to juz sa ok
Chyba Ci dał się we znaki silnik w Twoim aucie.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » ndz paź 22, 2006 7:59 pm

Chodzi jak zegarek. Podłącze jeszcze wskaźnik do ssącego i sprawdze ciśnienie. Chociaż lampka zielona na obrotomierzu zapala się przy 2,5 tyś obrotów. Jak jest u was? Przecież to dobry wskaźnik turbo.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 8:02 pm

buldog80 pisze:Chodzi jak zegarek. Podłącze jeszcze wskaźnik do ssącego i sprawdze ciśnienie. Chociaż lampka zielona na obrotomierzu zapala się przy 2,5 tyś obrotów. Jak jest u was? Przecież to dobry wskaźnik turbo.
...eeee, że niby co? Jaka lampka? A tym bardziej jaka zielona?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 22, 2006 8:05 pm

buldog80 pisze:Chodzi jak zegarek. Pod³±cze jeszcze wska¼nik do ss±cego i sprawdze ci¶nienie. Chocia¿ lampka zielona na obrotomierzu zapala siê przy 2,5 ty¶ obrotów. Jak jest u was? Przecie¿ to dobry wska¼nik turbo.
ta lampka wskazuje ze turbina juz laduje a wiec pojawilo sie cisnienie w kolektorze, ona bedzie sie zaplac przy roznych obrotach w zaleznosci od obciazenia, u mnie na automacie ona sie zaplala przy 1800. ta czerwona zapali sie jak cisnienie bedzie niebezpieczne co moze wskazywac na uszkodzenie zaworu upustowego. najlepiej zaopatrzec sie w manometr mechaniczny i monotrowac wielkosc doladowania na bierzaco powinnio byc max 0.65bara
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 22, 2006 8:10 pm

Zachary pisze:
buldog80 pisze:Chodzi jak zegarek. Pod³±cze jeszcze wska¼nik do ss±cego i sprawdze ci¶nienie. Chocia¿ lampka zielona na obrotomierzu zapala siê przy 2,5 ty¶ obrotów. Jak jest u was? Przecie¿ to dobry wska¼nik turbo.
...eeee, ¿e niby co? Jaka lampka? A tym bardziej jaka zielona?
masz dwie lampki w obrotomierzu, zielona i czerwona , chyba tam gdzie napis TURBO
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 22, 2006 8:14 pm

buldog80 pisze:Chodzi jak zegarek. Pod³±cze jeszcze wska¼nik do ss±cego i sprawdze ci¶nienie. Chocia¿ lampka zielona na obrotomierzu zapala siê przy 2,5 ty¶ obrotów. Jak jest u was? Przecie¿ to dobry wska¼nik turbo.
jaki masz olej, jakie masz cisnienie oleju (mierzone manometrem a nie wskaznikiem na desce), czy dymi z odmy?
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 8:37 pm

pol pisze:
Zachary pisze:
buldog80 pisze:Chodzi jak zegarek. Podłącze jeszcze wskaźnik do ssącego i sprawdze ciśnienie. Chociaż lampka zielona na obrotomierzu zapala się przy 2,5 tyś obrotów. Jak jest u was? Przecież to dobry wskaźnik turbo.
...eeee, że niby co? Jaka lampka? A tym bardziej jaka zielona?
masz dwie lampki w obrotomierzu, zielona i czerwona , chyba tam gdzie napis TURBO
:o
Ale ja nie mam żadnych lampek i napisu Turbo. Tzn mam dwie lampki, które przed uruchominiem silnika świecą się na czerwono ale jedna to jest chyba od paska rozrządu a druga jest "podpisana" rysunkiem. Jakby wirnika turbiny-taki wiatraczek pomiędzy dwoma kreseczkami/dopiero teraz doszło do mnie, że to pewnie coś od Turbo :wink: /
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 22, 2006 8:49 pm

zrob jakas fotke tych zegarow, bo moze masz je od duzego fiata ... zartowalem ;)
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 8:55 pm

pol pisze:zrob jakas fotke tych zegarow, bo moze masz je od duzego fiata ... zartowalem ;)
:evil:
Ty weź mnie nie strasz !!
Może to wynika z różnych roczników? Moja jest z '96.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 22, 2006 9:15 pm

Zachary pisze:
pol pisze:zrob jakas fotke tych zegarow, bo moze masz je od duzego fiata ... zartowalem ;)
:evil:
Ty we¼ mnie nie strasz !!
Mo¿e to wynika z ró¿nych roczników? Moja jest z '96.
masz silnik 24 zaworowy 1HD-FT?
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 9:25 pm

pol pisze:
Zachary pisze:
pol pisze:zrob jakas fotke tych zegarow, bo moze masz je od duzego fiata ... zartowalem ;)
:evil:
Ty weź mnie nie strasz !!
Może to wynika z różnych roczników? Moja jest z '96.
masz silnik 24 zaworowy 1HD-FT?
W samej rzeczy.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz paź 22, 2006 9:27 pm

Zachary pisze:...
misiu...
wywal to zdjęcie z podpisu bo sie sralnik robi tam gdzie piszesz
#noichuj

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 22, 2006 9:41 pm

czesław&jarząbek pisze:
Zachary pisze:...
misiu...
wywal to zdjęcie z podpisu bo sie sralnik robi tam gdzie piszesz
no już, już... :wink:
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz paź 22, 2006 9:47 pm

no.
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość