co powymieniać i posprawdzać w lj 70?
Moderator: Mroczny
co powymieniać i posprawdzać w lj 70?
Witam wszystkich, jestem nowy na forum.
Ponieważ dopiero co kupiłem LJ 70 z '92 (przebieg 180 000) chciałem zapytać co najlepiej wymienić i sprawdzić jeszcze przed zimą, żeby cieszyć się długim okresem eksploatacji:)
Jeszcze jedno pytanie: seryjnie są oponki 215/80 r16. Czy mogę drugi komplet na zimę kupić następujący: felgi dotz dakar 6x139,7 7x16 et 12 dedykowane do nissana patrola (podpasują?) i opony 225/75 r 16?
Na wiosne może zaczne jakieś drobne mody.
Czy możecie polecić we wrocławiu jakiś warsztat i sklep z częściami?
Sorry za może banalne pytania, ale musze nabrać doświadczenia, mam nadzieje że z waszą pomocą:)
Z góry dzięki za podpowiedzi
Mateusz
Ponieważ dopiero co kupiłem LJ 70 z '92 (przebieg 180 000) chciałem zapytać co najlepiej wymienić i sprawdzić jeszcze przed zimą, żeby cieszyć się długim okresem eksploatacji:)
Jeszcze jedno pytanie: seryjnie są oponki 215/80 r16. Czy mogę drugi komplet na zimę kupić następujący: felgi dotz dakar 6x139,7 7x16 et 12 dedykowane do nissana patrola (podpasują?) i opony 225/75 r 16?
Na wiosne może zaczne jakieś drobne mody.
Czy możecie polecić we wrocławiu jakiś warsztat i sklep z częściami?
Sorry za może banalne pytania, ale musze nabrać doświadczenia, mam nadzieje że z waszą pomocą:)
Z góry dzięki za podpowiedzi
Mateusz
co do felg: z Patrola niby pasuja jesli chodzi o otwory. Ale typowe z GRa maja za male odsadzenie i na przodzie haczy o zacisk hamulcowy. Wiec najpierw przymierz. A rozmiar opon to "temat rzeka jak woda" jak mowil kapitan Goszczynski ze Studium Wojskowego AM we Wroclawiu 
Poszukaj watkow na forum, cos musi byc
z tym ze wiekszosc dotyczy liftu i ew. ciecia nadkoli

Poszukaj watkow na forum, cos musi byc

... ale oo ssso chhhoozzi
?
Egon GR'93

Egon GR'93
Re: co powymieniać i posprawdzać w lj 70?
na początek to proponuję wymiane paska, napinaczy i płyny ustrojowe, wtedy bedziesz cieszył sie długim okresem eksploatacjiharnaś pisze:Ponieważ dopiero co kupiłem LJ 70 z '92 (przebieg 180 000) chciałem zapytać co najlepiej wymienić i sprawdzić jeszcze przed zimą, żeby cieszyć się długim okresem eksploatacji:)
witam na forum

Dzika Koza
Swietny patent maguMag69 pisze:ja mam u siebie felgi 15 z Patrola...egon4x4 pisze:co do felg: z Patrola niby pasuja jesli chodzi o otwory. Ale typowe z GRa maja za male odsadzenie i na przodzie haczy o zacisk hamulcowy.
o zacisk nie haczy, ale felga rantem ocierała o koncówke drążka, dałem podkładki 10mm i jest![]()


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Dzięki za odzew. @Adam- dzieki za przypomnienie, niejeden blok już pewnie tak poszedł:) Postaram się przeanalizować i uwzględnić uwagi.
Pierwszy krok - olej w silniku, Motul 10w40 albo 5w40 oraz mosty i skrzynia. Filtry brać oryginały, czy mogą być zamienniki?
W przyszłym tygodniu zamawiam felgi i gumy.
Jak macie jeszcze jakieś rady to śmiało;)
Wlaśnie stwierdziłem, że sprzedawca wrzucił do bagażnika orurowanie na dach, a myślałem, że to progi
Pozdrowionka
Pierwszy krok - olej w silniku, Motul 10w40 albo 5w40 oraz mosty i skrzynia. Filtry brać oryginały, czy mogą być zamienniki?
W przyszłym tygodniu zamawiam felgi i gumy.
Jak macie jeszcze jakieś rady to śmiało;)
Wlaśnie stwierdziłem, że sprzedawca wrzucił do bagażnika orurowanie na dach, a myślałem, że to progi

Pozdrowionka
Tak jak poprzednicy pisali , lepie 15w40 , aczkowliek 10w40 nie powinien zaszkodzic - ale 5w40 zaszkodzi napewno. Co do filtrow - bez przesady , nie ma czegos takiego jak oryginalyharnaś pisze:Dzięki za odzew. @Adam- dzieki za przypomnienie, niejeden blok już pewnie tak poszedł:) Postaram się przeanalizować i uwzględnić uwagi.
Pierwszy krok - olej w silniku, Motul 10w40 albo 5w40 oraz mosty i skrzynia. Filtry brać oryginały, czy mogą być zamienniki?
W przyszłym tygodniu zamawiam felgi i gumy.
Jak macie jeszcze jakieś rady to śmiało;)
Wlaśnie stwierdziłem, że sprzedawca wrzucił do bagażnika orurowanie na dach, a myślałem, że to progi![]()
Pozdrowionka

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Ok. W takim razie biorę motula półsyntetyka 15w-50.
Tylko mam obawy lekkie bo zimą dużo jeżdżę w górach, tzn. w Zieleńcu, gdzie potrafi być bardzo zimno. Nie będzie za gęsty? Może jednak 10w-40?
a tak ot: na czym polega niszczenie silnika przez syntetyka 5w-40?
@Mich: przebieg raczej wydaje się być oryginalny, co potwierdzają osoby oglądające furke. Był jeden właściciel a auto jeździło po wiosce w Bawarii. To oczywiście wiele nie mówi, ale stan techniczny jest naprawde ok.
Jak mi się uda to wkleje jakieś fotki
Tylko mam obawy lekkie bo zimą dużo jeżdżę w górach, tzn. w Zieleńcu, gdzie potrafi być bardzo zimno. Nie będzie za gęsty? Może jednak 10w-40?
a tak ot: na czym polega niszczenie silnika przez syntetyka 5w-40?
@Mich: przebieg raczej wydaje się być oryginalny, co potwierdzają osoby oglądające furke. Był jeden właściciel a auto jeździło po wiosce w Bawarii. To oczywiście wiele nie mówi, ale stan techniczny jest naprawde ok.
Jak mi się uda to wkleje jakieś fotki
Zun pisze:Tak jak poprzednicy pisali , lepie 15w40 , aczkowliek 10w40 nie powinien zaszkodzic - ale 5w40 zaszkodzi napewno. Co do filtrow - bez przesady , nie ma czegos takiego jak oryginalyharnaś pisze:Dzięki za odzew. @Adam- dzieki za przypomnienie, niejeden blok już pewnie tak poszedł:) Postaram się przeanalizować i uwzględnić uwagi.
Pierwszy krok - olej w silniku, Motul 10w40 albo 5w40 oraz mosty i skrzynia. Filtry brać oryginały, czy mogą być zamienniki?
W przyszłym tygodniu zamawiam felgi i gumy.
Jak macie jeszcze jakieś rady to śmiało;)
Wlaśnie stwierdziłem, że sprzedawca wrzucił do bagażnika orurowanie na dach, a myślałem, że to progi![]()
Pozdrowionka. Biesz najlepiej FRAMA . Jakosc bardzo dobra , cena nizsza niz np MANN .

Tak mi doradził mój mechanik , a jest koleś w silnikach obcykany na blachę




Ostatnio zmieniony sob paź 28, 2006 6:25 pm przez Black, łącznie zmieniany 1 raz.
Oleje robione na bazie syntetycznej tj. olej syntetyczny i półsyntetyczny czyli 0w 5w 10w i 15w (zdarzają się oleje półsyntetyczne 15w) mają właściwości płuczące. Jeżeli np. przez pewien okres stosuje się oleje mineralne to silnik zachodzi nagarem i każde małe wycieki zostają zawalone syfem (nagarem). Po zastosowaniu nagle oleju na bazie syntetycznej osad zostaje wypłukany i zaczyna się problem z cieknącymi uszczelnieniami.
Na zimę stosuje się oleje rzadsze z małym przedrostkiem czyli np 10w mineralny (też takie są np angielski uważam bardzo dobry olej Comma).
Na lato większy przedrostek czyli np 20w (lekka przesada) no ale 15w jest ok.
Jeżeli nie wiadomo co było lane przez poprzednika to wszystko zależy od przebiegu po 200.000 km to raczej mineralny.
Jeżeli od początku był lany olej syntetyczny to silnik może jeździć nawet grubo po 200.000 km na syntetyku. Póki nie zaczyna brać oleju. To znak że trzeba przejść na olej o wyższej wartości.
0w zaleca się do silników nowej generacji.
Ostatnio robiłem całkowity remont silnika ze wszystkimi szlifami i nowymi uszczelkami i uważam że olej 10w40 półsyntetyczny jest do silnika w terenówce (1991 rok) najodpowiedniejszy.
Na zimę stosuje się oleje rzadsze z małym przedrostkiem czyli np 10w mineralny (też takie są np angielski uważam bardzo dobry olej Comma).
Na lato większy przedrostek czyli np 20w (lekka przesada) no ale 15w jest ok.
Jeżeli nie wiadomo co było lane przez poprzednika to wszystko zależy od przebiegu po 200.000 km to raczej mineralny.
Jeżeli od początku był lany olej syntetyczny to silnik może jeździć nawet grubo po 200.000 km na syntetyku. Póki nie zaczyna brać oleju. To znak że trzeba przejść na olej o wyższej wartości.
0w zaleca się do silników nowej generacji.
Ostatnio robiłem całkowity remont silnika ze wszystkimi szlifami i nowymi uszczelkami i uważam że olej 10w40 półsyntetyczny jest do silnika w terenówce (1991 rok) najodpowiedniejszy.
tak naprawde to
toyota do kazdego auta zaleca mineralny
olej syntetyczny rozni sie poza **W czasem ekspoatacji
do LJ jest standart 15 w mineralnym
lanie do tego auta - jak do kazdej terenowki (no moze prawie - kwestia wyobrazen) minerala to utopia
gdybym mial czekac 10000 na zmiane oleju (auto jezdzi wylacznie w terenie) zmienialbym pewnie mazut na olej
z zalozenia nalezy wymienic olej co 1/2 roku
jesli auto faktycznie jezdzi tylko w rajdach
w przypadku potrzeby dolewania zmieniamy filtr
chyba ze ktos kupil sobie pomnik i jezdzi na laczke raz w roku
wtedy syntetyczny zeby sie nie "zwazyl" od stania
toyota do kazdego auta zaleca mineralny
olej syntetyczny rozni sie poza **W czasem ekspoatacji
do LJ jest standart 15 w mineralnym
lanie do tego auta - jak do kazdej terenowki (no moze prawie - kwestia wyobrazen) minerala to utopia
gdybym mial czekac 10000 na zmiane oleju (auto jezdzi wylacznie w terenie) zmienialbym pewnie mazut na olej
z zalozenia nalezy wymienic olej co 1/2 roku
jesli auto faktycznie jezdzi tylko w rajdach
w przypadku potrzeby dolewania zmieniamy filtr
chyba ze ktos kupil sobie pomnik i jezdzi na laczke raz w roku
wtedy syntetyczny zeby sie nie "zwazyl" od stania
_______________________
taki sobie landek
taki sobie landek
Mniej wiecej tak to wyglada , dodam jeszcze tylko ze kazdy producent zaleca przejscie o oczko wyzej przy pewnych przebiegach - BMW np w swoich dieslach przy 100.000 km zaleca zamiast 0w30 przejscie na 5w30 , itd . Olej polsyntetyczny nie ma duzych wlasciwosci pluczacych ( kurde ja bym tego tyak nie nazwalbuldog80 pisze:Oleje robione na bazie syntetycznej tj. olej syntetyczny i półsyntetyczny czyli 0w 5w 10w i 15w (zdarzają się oleje półsyntetyczne 15w) mają właściwości płuczące. Jeżeli np. przez pewien okres stosuje się oleje mineralne to silnik zachodzi nagarem i każde małe wycieki zostają zawalone syfem (nagarem). Po zastosowaniu nagle oleju na bazie syntetycznej osad zostaje wypłukany i zaczyna się problem z cieknącymi uszczelnieniami.
Na zimę stosuje się oleje rzadsze z małym przedrostkiem czyli np 10w mineralny (też takie są np angielski uważam bardzo dobry olej Comma).
Na lato większy przedrostek czyli np 20w (lekka przesada) no ale 15w jest ok.
Jeżeli nie wiadomo co było lane przez poprzednika to wszystko zależy od przebiegu po 200.000 km to raczej mineralny.
Jeżeli od początku był lany olej syntetyczny to silnik może jeździć nawet grubo po 200.000 km na syntetyku. Póki nie zaczyna brać oleju. To znak że trzeba przejść na olej o wyższej wartości.
0w zaleca się do silników nowej generacji.
Ostatnio robiłem całkowity remont silnika ze wszystkimi szlifami i nowymi uszczelkami i uważam że olej 10w40 półsyntetyczny jest do silnika w terenówce (1991 rok) najodpowiedniejszy.

Co do zimy - kurcze jakos odpalalem swojego przy temperaturach bliskich - 30 stopni - silnik byl zalany 15w40 lotosem . Odpalil bez problemu.
Co do lania Motula - masz silnik po modyfikacjach , jakis konkretny tuning ? Startujesz w rajdach ? Jesli tak to rozumiem czemu chcesz lac motula , ale jesli nie - to jak dla mnie jest to zupelnie bez sensu.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości