TURBO

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

TURBO

Post autor: CARODZIEJ » pn paź 30, 2006 8:14 pm

Czy może ktoś się orjentuje z jakiego modelu jest turbina CT 26 ?

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: TURBO

Post autor: Nikos » pn paź 30, 2006 8:28 pm

CARODZIEJ pisze:Czy może ktoś się orjentuje z jakiego modelu jest turbina CT 26 ?
1.Toyota Landcruiser HJ61,hdj80,hdj100 silniki: 12HT,1HD-T,
1HD-FT,1HD-FTE
2.Toyota Supra MkIII LA7 silniki: 7M-GTE

generalnie wszystkie silniki powyzej 2.5 litrow pojemnosci
CT26 jest to obok mniejszej CT20 kolejna uniwersalna turbosprezarka stosowana do wiekszych silnikow

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » pn paź 30, 2006 9:02 pm

Nikos , a jaka jest zawartość krzemu w głowicy silników 2,4 D ? :D

jakbyś kiedyś starał się w Toyocie pracować to wal śmiało referencje Ci napiszemy :)21

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pn paź 30, 2006 9:27 pm

:)20 :)20 :)20
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: TURBO

Post autor: Zachary » pn paź 30, 2006 11:40 pm

Nikos pisze:
CARODZIEJ pisze:Czy może ktoś się orjentuje z jakiego modelu jest turbina CT 26 ?
1.Toyota Landcruiser HJ61,hdj80,hdj100 silniki: 12HT,1HD-T,
1HD-FT,1HD-FTE
2.Toyota Supra MkIII LA7 silniki: 7M-GTE

generalnie wszystkie silniki powyzej 2.5 litrow pojemnosci
CT26 jest to obok mniejszej CT20 kolejna uniwersalna turbosprezarka stosowana do wiekszych silnikow
:o
ot i mądrego to miło... poczytać
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn paź 30, 2006 11:54 pm

ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt paź 31, 2006 6:27 am

pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej
Jak to możliwe? A czy oznaczenie CT 26 to jedyny numer na rzeczonym urządzeniu?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 10:55 am

pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej

:o wow nie spotkalem sie z czyms takim........ mialem kiedys turbine od 7MGTE i od 1HDT na stole i byly identyczne no moze wylot kompresora byl obrocony troche w inna strone ale technicznie byly takie same

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 10:57 am

arekg pisze:Nikos , a jaka jest zawartość krzemu w głowicy silników 2,4 D ? :D
napewno mniejsza niz w 1KZTE :)21

jakbyś kiedyś starał się w Toyocie pracować to wal śmiało referencje Ci napiszemy :)21 [/quote]

nie trzeba ale milo mi :P
Ostatnio zmieniony wt paź 31, 2006 1:09 pm przez Nikos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt paź 31, 2006 11:00 am

Nikos pisze:
pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej

:o wow nie spotkalem sie z czyms takim........ mialem kiedys turbine od 7MGTE i od 1HDT na stole i byly identyczne no moze wylot kompresora byl obrocony troche w inna strone ale technicznie byly takie same
Dokladnie jest tak jak pisze Nikos - te turbiny sa takie same - przynajmniej te ktore ja widzialem - a bylo ich kilka sztuk z roznych silnikow. moga sie tylko delikatnie roznic ksztaltem lopatek - z tym sie spotkalem , ale zeby wielkosc wirnika i obudowy byla inna to pierwszy raz slysze ...... ale z toyota to w zasadzie wszystko mozliwe :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 11:01 am

Mich pisze::)20 :)20 :)20
Hehe a ty sie nie smiej mądralo tylkolepiej pisz kiedy mi ta swoja turbine od D4D przywieziesz :P :)21

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 11:06 am

Zun pisze:
Nikos pisze:
pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej

:o wow nie spotkalem sie z czyms takim........ mialem kiedys turbine od 7MGTE i od 1HDT na stole i byly identyczne no moze wylot kompresora byl obrocony troche w inna strone ale technicznie byly takie same
Dokladnie jest tak jak pisze Nikos - te turbiny sa takie same - przynajmniej te ktore ja widzialem - a bylo ich kilka sztuk z roznych silnikow. moga sie tylko delikatnie roznic ksztaltem lopatek - z tym sie spotkalem , ale zeby wielkosc wirnika i obudowy byla inna to pierwszy raz slysze ...... ale z toyota to w zasadzie wszystko mozliwe :)21
Wirniki byly takie same....... z perspektywy toyoty nie widze sensu otwierania tasmy produkcyjnej dla 10 modeli turbin......

wyprodukowali dwa modele oczywiscie zaleznie od silnikow zostaly one dopasowane i dostrojone do nich i poszly na montaz...
przeciez malo osob o tym wie ale np.
popularna CT20 wystepuje w Celice GTR, MR2Turbo badz tez w 4runnerze turbo benzynie silnik:22RTE..... a no i niemowiac juz o slynnych 2LT pewnie CT20 z 2LT a CT20 z 2LTII jest troche inna chocby nawet obudowa kompresora jest inaczej wykonana ale mozna to traktowac jako usprawnienia technologiczne..... podobnie bylo z CT26 dlatego tez pol tak napisal

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt paź 31, 2006 11:39 am

tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf

jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
Gelenda Cabrio 300TD

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 11:47 am

pol pisze:tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf

jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
1. Niema wszystkich silnikow i modeli aut.
2.Pewnie ze beda sie roznic numerami EPC chociazby z tego wzgledu ze taka CT26 od Supry ma inaczej ustawiony wylot kompresora niz CT26 od hdj maja tez inne izolatory ciepla i zeby uniknac pomylek maja inne numery..... Pol przeciez to logiczne ja mialem kilka takich turbin na stole a nie na papierku i widzialem

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt paź 31, 2006 11:54 am

Nikos pisze:
pol pisze:tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf

jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
1. Niema wszystkich silnikow i modeli aut.
2.Pewnie ze beda sie roznic numerami EPC chociazby z tego wzgledu ze taka CT26 od Supry ma inaczej ustawiony wylot kompresora niz CT26 od hdj maja tez inne izolatory ciepla i zeby uniknac pomylek maja inne numery..... Pol przeciez to logiczne ja mialem kilka takich turbin na stole a nie na papierku i widzialem
ja do swojej HDJ'otowej wmontowalem bebechy od supry, byl troche inny wirnik kompresora, mial troche lopatki inaczej poukladane. A jak myslisz czym sie roznia turbiny w HDJ80, HDJ81, HDJ100 i pozniejszej 100?
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt paź 31, 2006 11:55 am

pol pisze:tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf

jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
Tak myślałem. Wydaje mi się, że może być tak, że choć na pierwszy rzut oka turbiny wyglądają tak samo muszą się czymś różnić.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt paź 31, 2006 12:50 pm

Nikos pisze:
Zun pisze:
Nikos pisze:
:o wow nie spotkalem sie z czyms takim........ mialem kiedys turbine od 7MGTE i od 1HDT na stole i byly identyczne no moze wylot kompresora byl obrocony troche w inna strone ale technicznie byly takie same
Dokladnie jest tak jak pisze Nikos - te turbiny sa takie same - przynajmniej te ktore ja widzialem - a bylo ich kilka sztuk z roznych silnikow. moga sie tylko delikatnie roznic ksztaltem lopatek - z tym sie spotkalem , ale zeby wielkosc wirnika i obudowy byla inna to pierwszy raz slysze ...... ale z toyota to w zasadzie wszystko mozliwe :)21
Wirniki byly takie same....... z perspektywy toyoty nie widze sensu otwierania tasmy produkcyjnej dla 10 modeli turbin......

wyprodukowali dwa modele oczywiscie zaleznie od silnikow zostaly one dopasowane i dostrojone do nich i poszly na montaz...
przeciez malo osob o tym wie ale np.
popularna CT20 wystepuje w Celice GTR, MR2Turbo badz tez w 4runnerze turbo benzynie silnik:22RTE..... a no i niemowiac juz o slynnych 2LT pewnie CT20 z 2LT a CT20 z 2LTII jest troche inna chocby nawet obudowa kompresora jest inaczej wykonana ale mozna to traktowac jako usprawnienia technologiczne..... podobnie bylo z CT26 dlatego tez pol tak napisal
Co do wirnikow to sie z toba do konca nie zgodze - roznice sa - sunbtelne bo subtelne - ale zdazaja sie
I taka ciekawstka - jestes pewny ze to toyota produkuje te turbiny ? Ja bylem przekonany ze nie - ale moglem sie mylic ;)

Bop biorac np takiego garreta jak wypuszcza turbine np t3 to wypuszcza ja w kilku specyfikacjach - wielkosc jest oczywiscie jest taka sama , ale sa roznice w innych elementach , miedzy innymi moga sie roznic ksztaltem lopatek.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt paź 31, 2006 12:57 pm

ja mysle ze kompromisem byloby stwierdzenie ze w tych autach sa turbiny z rodziny Ct26 :)21
Gelenda Cabrio 300TD

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 1:00 pm

Niewiem najwyrazniej zbyt malo tych turbin widzialem....... przynajmniej nie zauwazylem roznic w wirnikach......

Podejzewam ze albo Denso albo Aisin

moze byc tak ze firma IHI turbo je produkuje
A tera troche z innej wg mnie ciekawej beczki

sprzedam wam ciekawe Odkrycie....... zapraszam was na strone wiadacego producenta silnikow i agregatow firmy YANMAR: http://www.yanmarmarine.com/products/product_lp.php
Silniki serii LP..... okazuje sie ze toyota sprzedala licencje silniika 1HDFT firmie Yanmar ta go troszke przerobila i stworzyla 260 konnego potwora:P zobaczcie sobie tech data sheet ma 4.2 L poj aaa specow niedowierkow zapraszam w szczegolnosci do obejzenia 3D view :P zauwazycie nawet obudowe paska rozrzadu...... ino kolektory sa zupelnie inne

Tutaj macie technical data sheet http://www.yanmarmarine.com/products/pd ... hnData.pdf

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 1:07 pm

pol pisze:ja mysle ze kompromisem byloby stwierdzenie ze w tych autach sa turbiny z rodziny Ct26 :)21

I niech tak zostanie :P

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt paź 31, 2006 1:12 pm

:o 700Nm. Fajowy. Ciekawe ile takie cudo kosztuje i gdzie je kupić?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 1:14 pm

Zachary pisze::o 700Nm. Fajowy. Ciekawe ile takie cudo kosztuje i gdzie je kupić?
Tia ale zobacz sobie technical data sheet i on zachowal taka sama pojemnosc.... i jakie Yanmar z niego moce wyciagnal
Miec tak 700NM i 300 Ps w hdj80 :P

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt paź 31, 2006 1:18 pm

Nikos pisze:
Zachary pisze::o 700Nm. Fajowy. Ciekawe ile takie cudo kosztuje i gdzie je kupiæ?
Tia ale zobacz sobie technical data sheet i on zachowal taka sama pojemnosc.... i jakie Yanmar z niego moce wyciagnal
Miec tak 700NM i 300 Ps w hdj80 :P
bo to wogole obciach miec 4.2TDI i 210 koni, tyle sie ma teraz z 1.9
Gelenda Cabrio 300TD

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 1:25 pm

pol pisze:
Nikos pisze:
Zachary pisze::o 700Nm. Fajowy. Ciekawe ile takie cudo kosztuje i gdzie je kupić?
Tia ale zobacz sobie technical data sheet i on zachowal taka sama pojemnosc.... i jakie Yanmar z niego moce wyciagnal
Miec tak 700NM i 300 Ps w hdj80 :P
bo to wogole obciach miec 4.2TDI i 210 koni, tyle sie ma teraz z 1.9
:)21

niewiem mi to nigdy nie dokuczalo

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt paź 31, 2006 1:45 pm

Nikos pisze:... i jakie Yanmar z niego moce wyciagnal
Miec tak 700NM i 300 Ps w hdj80 :P
Napisałem do polskich dystrybutorów z prośbą o ofertę i dane techniczne. Ciekawe ile taka zabawka kosztuje i czy bez większych bóli dałoby radę do auta to wpakować?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość