toyota hdj 80 praca na wolnych obrotach

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

toyota hdj 80 praca na wolnych obrotach

Post autor: saplakataraska » pn paź 30, 2006 8:16 pm

czsami silnik na wolnych obrotach pracuje rowno czasmi nie
co to moze byc ????
cisnienie w cylindrach w normie , wtryski dokrecone wg ksiazki
czy ktos mial taka przypadlosc ?????
a po zatym wszystko ok

Awatar użytkownika
Rebeka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pn gru 01, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rebeka » ndz lis 12, 2006 12:39 am

Tez mam ten problem. I niby wszystko gra a czasami obroty na P drgaja.
Toyota Land Cruiser 73 "POLA"
https://www.facebook.com/Rebeka4x4

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Re: toyota hdj 80 praca na wolnych obrotach

Post autor: pol » pn lis 13, 2006 8:44 am

saplakataraska pisze:czsami silnik na wolnych obrotach pracuje rowno czasmi nie
co to moze byc ????
cisnienie w cylindrach w normie , wtryski dokrecone wg ksiazki
czy ktos mial taka przypadlosc ?????
a po zatym wszystko ok

problem wystepuje na zimnym czy cieplym silniku i jaki to model silnika
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Rebeka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pn gru 01, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rebeka » pn lis 13, 2006 12:18 pm

raczej na ciepłym, ale nie ma jakiejś prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
Toyota Land Cruiser 73 "POLA"
https://www.facebook.com/Rebeka4x4

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn lis 13, 2006 12:25 pm

Rebeka pisze:raczej na ciep³ym, ale nie ma jakiej¶ prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
aaa, to benzyna , to kolega Nikos pewno cos podpowie konkretnego
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn lis 13, 2006 12:44 pm

pol pisze:
Rebeka pisze:raczej na ciepłym, ale nie ma jakiejś prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
aaa, to benzyna , to kolega Nikos pewno cos podpowie konkretnego

A w 4,2dezlu? znajomy walczy z tym problemem, pompa sprawdzona, wtryski sprawdzone i nowe, rozrzad sprawdzony a telepie go nadal
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn lis 13, 2006 1:24 pm

Discotheque pisze:
pol pisze:
Rebeka pisze:raczej na ciep³ym, ale nie ma jakiej¶ prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
aaa, to benzyna , to kolega Nikos pewno cos podpowie konkretnego

A w 4,2dezlu? znajomy walczy z tym problemem, pompa sprawdzona, wtryski sprawdzone i nowe, rozrzad sprawdzony a telepie go nadal
na zimnym czy na cieplym :)21 i jaki symbol silnika
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Jarek AG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 15, 2006 8:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jarek AG » pn lis 13, 2006 9:47 pm

Witam .Ten znajomy discotheque to właśnie ja Jarek auto-gum . Silnik 4,2 td 12 zaworów z 92r ,wymienione wtryski na nowe pompa po regeneracji i ustawiona kompresja równa na 6 cyl mam gdzieś zapisane ile było .Jak pompa była ustawiona na znaki silnik żle pracował i dawał biały dym dopiero ustawienie na tzw.czuja spowodowało że jakoś żyje wszystkie te zabawy robiłem u gościa który jest w temacie od 16lat i kilkanaście silników HDJ-ów robił (sam wiem o 8 szt ) sprawdził wszystkie wzajemne ustawienia i jest ok .Mówi że może być coś żle złożone przez serwis bo jest ślad że silnik tam był robiony .Troch mi się nie uśmiech rozbieranie silnika aby to wyeliminować .Czy ktoś to już to przerabiał ????. Inny problem powstaje w momencie przesunięcia lewarka na D lub R i zatrzymanym aucie auto szarpie ,W lecie było żle teraz jak jest chłodniej objawy są o wiele miejsze .Czy to coś z konwerterem ?
Lepiej wydać na oponiarza niż na blacharza.

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn lis 13, 2006 11:10 pm

Jarek AG pisze:Witam .Ten znajomy discotheque to w³a¶nie ja Jarek auto-gum . Silnik 4,2 td 12 zaworów z 92r ,wymienione wtryski na nowe pompa po regeneracji i ustawiona kompresja równa na 6 cyl mam gdzie¶ zapisane ile by³o .Jak pompa by³a ustawiona na znaki silnik ¿le pracowa³ i dawa³ bia³y dym dopiero ustawienie na tzw.czuja spowodowa³o ¿e jako¶ ¿yje wszystkie te zabawy robi³em u go¶cia który jest w temacie od 16lat i kilkana¶cie silników HDJ-ów robi³ (sam wiem o 8 szt ) sprawdzi³ wszystkie wzajemne ustawienia i jest ok .Mówi ¿e mo¿e byæ co¶ ¿le z³o¿one przez serwis bo jest ¶lad ¿e silnik tam by³ robiony .Troch mi siê nie u¶miech rozbieranie silnika aby to wyeliminowaæ .Czy kto¶ to ju¿ to przerabia³ ????. Inny problem powstaje w momencie przesuniêcia lewarka na D lub R i zatrzymanym aucie auto szarpie ,W lecie by³o ¿le teraz jak jest ch³odniej objawy s± o wiele miejsze .Czy to co¶ z konwerterem ?
1. dlaczego byla pompa w regeneracji i czy wczesniej byla ustawiona na znaki i dzialala, i czy do pompy wsadzili manele boscha (bo denso drogie i czesto tak robia) , jezeli tak to tu bym szukal przyczyny niemozliwosci ustawienia na znaki, jezeli wogole o znaki na pompie chodzi, bo pelno znakow jest na innych kolach, ale jakby bylo pokopane w rozrzadzie tto chyba nie palil, albo nie obracal siie

2. ustawianie na czuja w tym silniku (wtrysk bezposredni) nie jest zdrowe,
ale byc moze sie czasami udaje, ja tam wole czujnik zegarowy w dupke i ustawinie wg ksiazki, a zakres jest tak maly chyba niecale 10setek ze po dokreceniu pompy czesto sie kaszani


3. jak po wlaczeniu D lekko telepie to moze zwieksz obroty wolne, powinny byc normalnie 800, cos jeszcze bylo z tym telepaniem w cieple dni , ale sobie przypomniec nie moge :roll: , napewno trzeba byc pewnym dobrze ustawionego zaplonu

4. czy masz powietrze w przewodach paliowowych - pomiedzy filtrem a pompa, sprawdzisz to na chodzacym silniku, przezroczysty przewod daj
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Rebeka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pn gru 01, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rebeka » wt lis 14, 2006 11:15 am

Dziekuje
Toyota Land Cruiser 73 "POLA"
https://www.facebook.com/Rebeka4x4

Awatar użytkownika
Jarek AG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 15, 2006 8:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jarek AG » pt wrz 07, 2007 8:00 pm

Witam po sporej przerwie szczerze mówiąc zapomiałem o tym wątku przepraszam . Toye nadal mam i jeżdzi przyczyną spalania była zła regulacja dawki i konta wtrysku dopiero trzeci podszedł z sercem do tematu podobno są tam dwie regulacje facio zmiejszył dawkę na małych obrotach - przed turbiną a zwiększył po turbinie teraz auto pali 12,5-13,5 na trasie i 15,5-16,0 w mieście , co do szarpania niestety prawdopodobnie coś z piątym cylindrem od ostatniego postu zrobiłem ok 35000 i jak było tak jest i pewnie nie będę tego dociekał wygląda to na prowadnicę zaworu ale do piki się nie otworzy silnika ciężko będzie stwierdzić Pozdrawiam i dziękuję za chęci pomocy
Lepiej wydać na oponiarza niż na blacharza.

Awatar użytkownika
Rebeka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pn gru 01, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rebeka » pt wrz 07, 2007 8:32 pm

Na jakich oponach jeżdzisz?
Toyota Land Cruiser 73 "POLA"
https://www.facebook.com/Rebeka4x4

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz wrz 09, 2007 11:01 pm

hmmmm

również walczę z "drgawkami" silnika na wolnych obrotach w swoim FZJ80

u mnie najmocniej wpada w wibracje w momencie załączenia kompresora klimatyzacji jak obroty idą w gore...

Nominalnie na wolnych obrotach silnik benzynowy I6 4,5 litra 24V powinien mieć ok 8500-9000 obrotów !!

szukajac przyczyny:
-> na początku stawiałem na poduszki silnika - sprawdzone i jest OK
-> potem na układ wydechowy - wstawiłem elastyczny łącznik za kolektorem wydechowym ... !! nie pomogło
-> wymieniłem świece - nic

jutro wymieniam kopułkę, palec i przewody na nowe (wcześniej tego nie robiłem bo poprzedni właściciel "ponoć" wymieniał ) ale i to chce wyeliminować !!

kable kupiłem JANMOR'a a resztę oryginał ASO... !! ceny nie powalają o dziwo ... !!

jutro pomontuje i jak sie poprawi to nie omieszkam ogłosić końca krucjaty... :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz wrz 09, 2007 11:23 pm

XJeep pisze:

Nominalnie na wolnych obrotach silnik benzynowy I6 4,5 litra 24V powinien mieć ok 8500-9000 obrotów !!
powaznie :o Ty masz chyba tam silnik od MIGa skoro takie obroty :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn wrz 10, 2007 7:50 am

danielpoz pisze:
XJeep pisze:

Nominalnie na wolnych obrotach silnik benzynowy I6 4,5 litra 24V powinien mieć ok 8500-9000 obrotów !!
powaznie :o Ty masz chyba tam silnik od MIGa skoro takie obroty :wink:
:o
"faksziet" :)21

pokiełbasiło mi sie... i z ilością ZER i z wielkością obrotów... !!

650-700 !!

no i ponoć ( 2 macherów od mechatroniki sie tak wypowiedziało) nawet jak klima się załączy to nie powinny obroty wzrastać... ale w te teorie to jakoś ciężko mi uwierzyć bo w każdym aucie jakie miałem było podobnie ... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn wrz 10, 2007 12:50 pm

Jarek AG pisze:Witam .Ten znajomy discotheque to właśnie ja Jarek auto-gum . Silnik 4,2 td 12 zaworów z 92r ,wymienione wtryski na nowe pompa po regeneracji i ustawiona kompresja równa na 6 cyl mam gdzieś zapisane ile było .Jak pompa była ustawiona na znaki silnik żle pracował i dawał biały dym dopiero ustawienie na tzw.czuja spowodowało że jakoś żyje wszystkie te zabawy robiłem u gościa który jest w temacie od 16lat i kilkanaście silników HDJ-ów robił (sam wiem o 8 szt ) sprawdził wszystkie wzajemne ustawienia i jest ok .Mówi że może być coś żle złożone przez serwis bo jest ślad że silnik tam był robiony .Troch mi się nie uśmiech rozbieranie silnika aby to wyeliminować .Czy ktoś to już to przerabiał ????. Inny problem powstaje w momencie przesunięcia lewarka na D lub R i zatrzymanym aucie auto szarpie ,W lecie było żle teraz jak jest chłodniej objawy są o wiele miejsze .Czy to coś z konwerterem ?
Ja rozwiazalem taki problem w jednym hdj-cie z gdyni.
Brakowalo mu mocy, troche nierowno pracowal i duzo palil.........problem lezal w pompie wtryskowej.

Prawda panowie jest taka ze no niestety ale pompiarze w trojmiescie nie dają sobie rady z tymi pompami, rownierz ci z ,,zakopianskiej,,

Co moze byc zle zlozone przez serwis? jezeli silnik ma kompresje w normie, rozrzad jest spiety poprawnie tymbardziej ze w hdj wazne jest aby kola zembate byly idealnie zgrane, pompa wtryskowa nie byla ruszana..... nie ma mozliwosci aby zle pracowal.

Z kolei szarpanie przy przelaczaniu biegami............ zobacz wyregulowanie linki od skrzyni biegow lub czujnika od ECT znajdujacego sie na osi dzwigni gazu nad pompa wtryskową na bank masz pomieszane....

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn wrz 10, 2007 1:41 pm

Nikos pisze:
Z kolei szarpanie przy przelaczaniu biegami............ zobacz wyregulowanie linki od skrzyni biegow lub czujnika od ECT znajdujacego sie na osi dzwigni gazu nad pompa wtryskową na bank masz pomieszane....

Jarkowi chyba bardziej chodzilo o szarpanie na postoju po zapieciu dowolnego biegu. Efekt jakby sie jeden cylinder calkowicie wylaczal z pracy i telepie silnikiem, mocne twarde odczuwalne wypadanie garnka.

Podejrzany byl konwerter ale efekt ten jest tylko na wolnych obrotach na postoju na zalaczonym biegu, efektem byloby tez szarpanie ale nie nierowna praca silnika.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn wrz 10, 2007 1:47 pm

a jaki objaw da ASB przy uszkodzonym konwerterze ?? znaczy sie uszkodzony to jak?? wyważenie zgubił, rolka prowadząca sie urwała??

kiedys w XJ urwałem konwerter w terenieale to inna bajka...

pytam bo u mnie ten sam typ wibracji co na postoju występuje także w czasie wolnej jazdy...ale tylko i wyłącznie jak dodam gazu...jak puszcze to wibracje ustają...!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn wrz 10, 2007 1:53 pm

XJeep nie dramatyzuj i trzymaj fason :)21 to LRy sie psuja nie Toyoty pamietaj!
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn wrz 10, 2007 1:58 pm

Discotheque pisze:XJeep nie dramatyzuj i trzymaj fason :)21 to LRy sie psuja nie Toyoty pamietaj!
tej...Bociek... nie podpuszczaj... !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość