Strona 1 z 1
toyota hdj 80 praca na wolnych obrotach
: pn paź 30, 2006 8:16 pm
autor: saplakataraska
czsami silnik na wolnych obrotach pracuje rowno czasmi nie
co to moze byc

??
cisnienie w cylindrach w normie , wtryski dokrecone wg ksiazki
czy ktos mial taka przypadlosc

???
a po zatym wszystko ok
: ndz lis 12, 2006 12:39 am
autor: Rebeka
Tez mam ten problem. I niby wszystko gra a czasami obroty na P drgaja.
Re: toyota hdj 80 praca na wolnych obrotach
: pn lis 13, 2006 8:44 am
autor: pol
saplakataraska pisze:czsami silnik na wolnych obrotach pracuje rowno czasmi nie
co to moze byc

??
cisnienie w cylindrach w normie , wtryski dokrecone wg ksiazki
czy ktos mial taka przypadlosc

???
a po zatym wszystko ok
problem wystepuje na zimnym czy cieplym silniku i jaki to model silnika
: pn lis 13, 2006 12:18 pm
autor: Rebeka
raczej na ciepłym, ale nie ma jakiejś prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
: pn lis 13, 2006 12:25 pm
autor: pol
Rebeka pisze:raczej na ciep³ym, ale nie ma jakiej¶ prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
aaa, to benzyna , to kolega Nikos pewno cos podpowie konkretnego
: pn lis 13, 2006 12:44 pm
autor: Discotheque
pol pisze:Rebeka pisze:raczej na ciepłym, ale nie ma jakiejś prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
aaa, to benzyna , to kolega Nikos pewno cos podpowie konkretnego
A w 4,2dezlu? znajomy walczy z tym problemem, pompa sprawdzona, wtryski sprawdzone i nowe, rozrzad sprawdzony a telepie go nadal
: pn lis 13, 2006 1:24 pm
autor: pol
Discotheque pisze:pol pisze:Rebeka pisze:raczej na ciep³ym, ale nie ma jakiej¶ prawidlowosci bo na simnym tez potrafi drgac. 4,5 v6
aaa, to benzyna , to kolega Nikos pewno cos podpowie konkretnego
A w 4,2dezlu? znajomy walczy z tym problemem, pompa sprawdzona, wtryski sprawdzone i nowe, rozrzad sprawdzony a telepie go nadal
na zimnym czy na cieplym

i jaki symbol silnika
: pn lis 13, 2006 9:47 pm
autor: Jarek AG
Witam .Ten znajomy discotheque to właśnie ja Jarek auto-gum . Silnik 4,2 td 12 zaworów z 92r ,wymienione wtryski na nowe pompa po regeneracji i ustawiona kompresja równa na 6 cyl mam gdzieś zapisane ile było .Jak pompa była ustawiona na znaki silnik żle pracował i dawał biały dym dopiero ustawienie na tzw.czuja spowodowało że jakoś żyje wszystkie te zabawy robiłem u gościa który jest w temacie od 16lat i kilkanaście silników HDJ-ów robił (sam wiem o 8 szt ) sprawdził wszystkie wzajemne ustawienia i jest ok .Mówi że może być coś żle złożone przez serwis bo jest ślad że silnik tam był robiony .Troch mi się nie uśmiech rozbieranie silnika aby to wyeliminować .Czy ktoś to już to przerabiał

??. Inny problem powstaje w momencie przesunięcia lewarka na D lub R i zatrzymanym aucie auto szarpie ,W lecie było żle teraz jak jest chłodniej objawy są o wiele miejsze .Czy to coś z konwerterem ?
: pn lis 13, 2006 11:10 pm
autor: pol
Jarek AG pisze:Witam .Ten znajomy discotheque to w³a¶nie ja Jarek auto-gum . Silnik 4,2 td 12 zaworów z 92r ,wymienione wtryski na nowe pompa po regeneracji i ustawiona kompresja równa na 6 cyl mam gdzie¶ zapisane ile by³o .Jak pompa by³a ustawiona na znaki silnik ¿le pracowa³ i dawa³ bia³y dym dopiero ustawienie na tzw.czuja spowodowa³o ¿e jako¶ ¿yje wszystkie te zabawy robi³em u go¶cia który jest w temacie od 16lat i kilkana¶cie silników HDJ-ów robi³ (sam wiem o 8 szt ) sprawdzi³ wszystkie wzajemne ustawienia i jest ok .Mówi ¿e mo¿e byæ co¶ ¿le z³o¿one przez serwis bo jest ¶lad ¿e silnik tam by³ robiony .Troch mi siê nie u¶miech rozbieranie silnika aby to wyeliminowaæ .Czy kto¶ to ju¿ to przerabia³

??. Inny problem powstaje w momencie przesuniêcia lewarka na D lub R i zatrzymanym aucie auto szarpie ,W lecie by³o ¿le teraz jak jest ch³odniej objawy s± o wiele miejsze .Czy to co¶ z konwerterem ?
1. dlaczego byla pompa w regeneracji i czy wczesniej byla ustawiona na znaki i dzialala, i czy do pompy wsadzili manele boscha (bo denso drogie i czesto tak robia) , jezeli tak to tu bym szukal przyczyny niemozliwosci ustawienia na znaki, jezeli wogole o znaki na pompie chodzi, bo pelno znakow jest na innych kolach, ale jakby bylo pokopane w rozrzadzie tto chyba nie palil, albo nie obracal siie
2. ustawianie na czuja w tym silniku (wtrysk bezposredni) nie jest zdrowe,
ale byc moze sie czasami udaje, ja tam wole czujnik zegarowy w dupke i ustawinie wg ksiazki, a zakres jest tak maly chyba niecale 10setek ze po dokreceniu pompy czesto sie kaszani
3. jak po wlaczeniu D lekko telepie to moze zwieksz obroty wolne, powinny byc normalnie 800, cos jeszcze bylo z tym telepaniem w cieple dni , ale sobie przypomniec nie moge

, napewno trzeba byc pewnym dobrze ustawionego zaplonu
4. czy masz powietrze w przewodach paliowowych - pomiedzy filtrem a pompa, sprawdzisz to na chodzacym silniku, przezroczysty przewod daj
: wt lis 14, 2006 11:15 am
autor: Rebeka
Dziekuje
: pt wrz 07, 2007 8:00 pm
autor: Jarek AG
Witam po sporej przerwie szczerze mówiąc zapomiałem o tym wątku przepraszam . Toye nadal mam i jeżdzi przyczyną spalania była zła regulacja dawki i konta wtrysku dopiero trzeci podszedł z sercem do tematu podobno są tam dwie regulacje facio zmiejszył dawkę na małych obrotach - przed turbiną a zwiększył po turbinie teraz auto pali 12,5-13,5 na trasie i 15,5-16,0 w mieście , co do szarpania niestety prawdopodobnie coś z piątym cylindrem od ostatniego postu zrobiłem ok 35000 i jak było tak jest i pewnie nie będę tego dociekał wygląda to na prowadnicę zaworu ale do piki się nie otworzy silnika ciężko będzie stwierdzić Pozdrawiam i dziękuję za chęci pomocy
: pt wrz 07, 2007 8:32 pm
autor: Rebeka
Na jakich oponach jeżdzisz?
: ndz wrz 09, 2007 11:01 pm
autor: XJeep
hmmmm
również walczę z "drgawkami" silnika na wolnych obrotach w swoim FZJ80
u mnie najmocniej wpada w wibracje w momencie załączenia kompresora klimatyzacji jak obroty idą w gore...
Nominalnie na wolnych obrotach silnik benzynowy I6 4,5 litra 24V powinien mieć ok 8500-9000 obrotów
szukajac przyczyny:
-> na początku stawiałem na poduszki silnika - sprawdzone i jest OK
-> potem na układ wydechowy - wstawiłem elastyczny łącznik za kolektorem wydechowym ...

nie pomogło
-> wymieniłem świece - nic
jutro wymieniam kopułkę, palec i przewody na nowe (wcześniej tego nie robiłem bo poprzedni właściciel "ponoć" wymieniał ) ale i to chce wyeliminować
kable kupiłem JANMOR'a a resztę oryginał ASO...

ceny nie powalają o dziwo ...
jutro pomontuje i jak sie poprawi to nie omieszkam ogłosić końca krucjaty...

: ndz wrz 09, 2007 11:23 pm
autor: danielpoz
XJeep pisze:
Nominalnie na wolnych obrotach silnik benzynowy I6 4,5 litra 24V powinien mieć ok 8500-9000 obrotów
powaznie

Ty masz chyba tam silnik od MIGa skoro takie obroty

: pn wrz 10, 2007 7:50 am
autor: XJeep
danielpoz pisze:XJeep pisze:
Nominalnie na wolnych obrotach silnik benzynowy I6 4,5 litra 24V powinien mieć ok 8500-9000 obrotów
powaznie

Ty masz chyba tam silnik od MIGa skoro takie obroty

"faksziet"
pokiełbasiło mi sie... i z ilością ZER i z wielkością obrotów...
650-700
no i ponoć ( 2 macherów od mechatroniki sie tak wypowiedziało) nawet jak klima się załączy to nie powinny obroty wzrastać... ale w te teorie to jakoś ciężko mi uwierzyć bo w każdym aucie jakie miałem było podobnie ...

: pn wrz 10, 2007 12:50 pm
autor: Nikos
Jarek AG pisze:Witam .Ten znajomy discotheque to właśnie ja Jarek auto-gum . Silnik 4,2 td 12 zaworów z 92r ,wymienione wtryski na nowe pompa po regeneracji i ustawiona kompresja równa na 6 cyl mam gdzieś zapisane ile było .Jak pompa była ustawiona na znaki silnik żle pracował i dawał biały dym dopiero ustawienie na tzw.czuja spowodowało że jakoś żyje wszystkie te zabawy robiłem u gościa który jest w temacie od 16lat i kilkanaście silników HDJ-ów robił (sam wiem o 8 szt ) sprawdził wszystkie wzajemne ustawienia i jest ok .Mówi że może być coś żle złożone przez serwis bo jest ślad że silnik tam był robiony .Troch mi się nie uśmiech rozbieranie silnika aby to wyeliminować .Czy ktoś to już to przerabiał

??. Inny problem powstaje w momencie przesunięcia lewarka na D lub R i zatrzymanym aucie auto szarpie ,W lecie było żle teraz jak jest chłodniej objawy są o wiele miejsze .Czy to coś z konwerterem ?
Ja rozwiazalem taki problem w jednym hdj-cie z gdyni.
Brakowalo mu mocy, troche nierowno pracowal i duzo palil.........problem lezal w pompie wtryskowej.
Prawda panowie jest taka ze no niestety ale pompiarze w trojmiescie nie dają sobie rady z tymi pompami, rownierz ci z ,,zakopianskiej,,
Co moze byc zle zlozone przez serwis? jezeli silnik ma kompresje w normie, rozrzad jest spiety poprawnie tymbardziej ze w hdj wazne jest aby kola zembate byly idealnie zgrane, pompa wtryskowa nie byla ruszana..... nie ma mozliwosci aby zle pracowal.
Z kolei szarpanie przy przelaczaniu biegami............ zobacz wyregulowanie linki od skrzyni biegow lub czujnika od ECT znajdujacego sie na osi dzwigni gazu nad pompa wtryskową na bank masz pomieszane....
: pn wrz 10, 2007 1:41 pm
autor: Discotheque
Nikos pisze:
Z kolei szarpanie przy przelaczaniu biegami............ zobacz wyregulowanie linki od skrzyni biegow lub czujnika od ECT znajdujacego sie na osi dzwigni gazu nad pompa wtryskową na bank masz pomieszane....
Jarkowi chyba bardziej chodzilo o szarpanie na postoju po zapieciu dowolnego biegu. Efekt jakby sie jeden cylinder calkowicie wylaczal z pracy i telepie silnikiem, mocne twarde odczuwalne wypadanie garnka.
Podejrzany byl konwerter ale efekt ten jest tylko na wolnych obrotach na postoju na zalaczonym biegu, efektem byloby tez szarpanie ale nie nierowna praca silnika.
: pn wrz 10, 2007 1:47 pm
autor: XJeep
a jaki objaw da ASB przy uszkodzonym konwerterze

znaczy sie uszkodzony to jak?? wyważenie zgubił, rolka prowadząca sie urwała??
kiedys w XJ urwałem konwerter w terenieale to inna bajka...
pytam bo u mnie ten sam typ wibracji co na postoju występuje także w czasie wolnej jazdy...ale tylko i wyłącznie jak dodam gazu...jak puszcze to wibracje ustają...

: pn wrz 10, 2007 1:53 pm
autor: Discotheque
XJeep nie dramatyzuj i trzymaj fason

to LRy sie psuja nie Toyoty pamietaj!
: pn wrz 10, 2007 1:58 pm
autor: XJeep
Discotheque pisze:XJeep nie dramatyzuj i trzymaj fason

to LRy sie psuja nie Toyoty pamietaj!
tej...Bociek... nie podpuszczaj...
