Remont silnika

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Remont silnika

Post autor: avan » śr sty 10, 2007 9:24 pm

Witam wszystkich, po ostanich kalkulacjach stwierdziłem że nieuchronnie zbliża się czas prawdopodobnie remontu silnika. Spalanie 1 litra oleju na odcinku około 700km to nie jest normalna sytuacja a pozatym niezle daje z wydechu głównie po dłuższych postojach:-/ W związku z tym pewnie poszły uszczelniacze lub (i) pierścienie, co jeszcze można bybyło jeszcze wymienić aby mieć spokój przez następne pare lat?
P.S. Znajomy stwierdził iż można dolać jakiegoś uszczelniacza co by uszczelnił się tam gdzie trzeba, ja raczej sceprtycznie podchodze do wszystkich tego typu półśrodków. Co o tym sądzicie?
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » czw sty 11, 2007 9:59 am

Zawory i gniazda. Koszt 1 zaworu to ok 40 pln (japonskie nie zadne podroby)
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » czw sty 11, 2007 10:43 am

wogóle żadnych zamienników w silniku.

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » czw sty 11, 2007 4:53 pm

:o Najlepiej dolać ON odpalić na kilkanaście sek. bez obciążenia. Nast. rozebrać wymienić pierścionki , uszczelniacze , dotrzeć zawory -niewiem po co wymieniać jak i tak trzeba dotrzeć do gniazd, a oryginał to... panewki jak widać po ciśnieniu.. :)

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » pt sty 12, 2007 12:01 am

Mili koledzy czy znacie dobry warsztat w mieście smoka któremu można zlecic tego typu robotę?

Jeszcze z innej beczki, dwa tygodnie temu zakupiłem orginalene kapturki na śruby ograniczające koła przy skręcie, na dzień dzisiejszy nadaja sie do wy.....nia!!! Czy to jest normale? A może by tak wywalic te sruby, ale wtedy koła będą obcierać :o chyba że założe dystanse? Nie wiem czy dobrze kombinuję :roll:
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pt sty 12, 2007 9:10 am

bo zapomniałeś przeczyścić ograniczniki papierem ściernym i zawalić towotem. Ja u siebie je ukręciłem niechcący i przy 31" nic nie obciera (felgi oryginalne alu).
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » pt sty 12, 2007 9:13 am

acha! co do remontu - na początek sprawdzić sprężanie i zrobić próbę olejową - będziesz wiedział czy zawory czy pierścienie, koniecznie ciśnienie oleju - zobaczysz po tym czy panewki ok.
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt sty 12, 2007 10:06 am

Jeżeli już piszesz o ewnetualnej wymianie pierścieni...
To przede wszystkim ściagnij głowicę i wszystko samo się wyjaśni.
Na pewno więc czeka Ciebie jej planowanie, uszczelka pod głowicę koniecznie oryginalna!
Co do reszty, to wyjdzie czy zawory kupowac nowe czy szlifowanie razem z gniazdami wystarczy (pewnie ten drugi wariant).
Jeżeli pierścienie do bani (a tłoki mozna zostawić) to fachmen dobierze Ci np Goetza (inny kształt ale będzie ok, trzeba tylko delikatnie nad wycięciem poprawcować).
Reszta wyjdzie w praniu (stan korbowodu, panewek, tulei itp). Tu tez nie musisz iść w oryginały (panweki, tuleje, sworznie) o ile silnik trafi w ręce fachowca to Ci łądnie wszystko podobiera.

Na początek możesz wlać cerazmizera jeżeli chcesz remont odłożyć jeszcze na moment bo Ci kasy nie styknie. Produkt jest ok! Jestem w fazie testowania, polecam też w ten sposób zrewitalizować skrzynie, reduktor i mosty.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: Michał4x4 » pt sty 12, 2007 10:30 am

Elwood pisze:Jeżeli pierścienie do bani (a tłoki mozna zostawić) to fachmen dobierze Ci np Goetza (inny kształt ale będzie ok, trzeba tylko delikatnie nad wycięciem poprawcować).
GOETZE jest robione w Turcji i nie polecam tych pierścieni. strasznie obniżyli jakość wykonania. jeśli już to pierścienie AE lub MAHLE.
Amerykański GRANT PISTONS też jest ok i stosunkowo tani w zakupie.
Dzika Koza

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » pt sty 12, 2007 10:50 am

nie bedzie tak latwo i tak tanio. 8)
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » pt sty 12, 2007 10:50 am

turcja to ma dobre kebaby :)21

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » pt sty 12, 2007 10:58 am

Chaos pisze:turcja to ma dobre kebaby :)21
no kebaby sa super 8)
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pt sty 12, 2007 5:45 pm

skorek pisze:
Chaos pisze:turcja to ma dobre kebaby :)21
no kebaby sa super 8)

no a jeden z moich kumpli to kiedys stwierdzil ze kebab wyglada jak piz.a turczynki

:P

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » sob sty 13, 2007 5:04 pm

Dzisiaj zapodałem ceramizer (www.ceramizer.pl), ciekawy jestem co z tego wyniknie 8)
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » sob sty 13, 2007 6:04 pm

lepiej było flaszke kupić...
Darz Bór!

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » sob sty 13, 2007 6:37 pm

Glina pisze:lepiej było flaszke kupić...
........też jestem sceptycznie nastawiony no ale zobaczymy a flachę kupie jak 4r oddam w ręce ``które leczą`` :D
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pn sty 15, 2007 10:03 pm

Dlaczego sceptycznie? Przejedziesz trochę i jak Ci się padaka nie rozsypie, to kupisz połówke i wypijesz za zdrowie padaki. Jeżeli Ci się padaka rozsypie, to kupisz połówkę i wypijesz za swoje zdrowie.
Wot i cała filozofia :wink:
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » wt sty 23, 2007 12:37 pm

avan pisze:Dzisiaj zapodałem ceramizer (www.ceramizer.pl), ciekawy jestem co z tego wyniknie 8)
Jak efekty - uzdrowiony mutor- czy kaszana :-?

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt sty 23, 2007 12:48 pm

Uszczelka moze byc AJUSA , najwyzsza jakosc i rozsadna cena , nikt na nie nie narzeka , co do reszty to zgadzam sie z przedmowca - MAHLE . Jesli juz koneicznie chcesz kupowac oryginalne japonskie to nie rob tego w serwisie - reszte masz na priv ;)

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » wt sty 23, 2007 1:00 pm

Zun pisze:Uszczelka moze byc AJUSA , najwyzsza jakosc i rozsadna cena , nikt na nie nie narzeka , co do reszty to zgadzam sie z przedmowca - MAHLE . Jesli juz koneicznie chcesz kupowac oryginalne japonskie to nie rob tego w serwisie - reszte masz na priv ;)


W serwisie tak ,tylko nie u nas, w niemcowni jak kupowałem na ponad 500€ to 25% rabatu dali na zakupy w przyszłości to wyszło 40% taniej jak u nas w serwisie :)2
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt sty 23, 2007 5:44 pm

Zun pisze:Uszczelka moze byc AJUSA , najwyzsza jakosc i rozsadna cena , nikt na nie nie narzeka , co do reszty to zgadzam sie z przedmowca - MAHLE . Jesli juz koneicznie chcesz kupowac oryginalne japonskie to nie rob tego w serwisie - reszte masz na priv ;)
Zun co ty za brednie klepiesz na temat ajusy....... z ajusy to ja moge sobie dac moze uszczelke pod termostat albo kolektor ssacy ale nigdy pod glowice......

poprostu nie.......

I jest baaardzo duza roznica w czesciach niby oryginalnych kupowanych np. w JC a w czesciach kupowanych w serwisie.........

glupia uszczelke pod glowice do 2L-T........ wez sobie do reki podrobe a wez oryginal......... mega roznica i w wykonaniu, materialach, wadze......
i po zamontowaniu w trakcie przykrecania glowicy oryginalna uszczelka sie inaczej zachowuje..........wyczujesz to

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » wt sty 23, 2007 5:54 pm

Nikos pisze:
Zun pisze:Uszczelka moze byc AJUSA , najwyzsza jakosc i rozsadna cena , nikt na nie nie narzeka , co do reszty to zgadzam sie z przedmowca - MAHLE . Jesli juz koneicznie chcesz kupowac oryginalne japonskie to nie rob tego w serwisie - reszte masz na priv ;)
Zun co ty za brednie klepiesz na temat ajusy....... z ajusy to ja moge sobie dac moze uszczelke pod termostat albo kolektor ssacy ale nigdy pod glowice......

poprostu nie.......

I jest baaardzo duza roznica w czesciach niby oryginalnych kupowanych np. w JC a w czesciach kupowanych w serwisie.........

glupia uszczelke pod glowice do 2L-T........ wez sobie do reki podrobe a wez oryginal......... mega roznica i w wykonaniu, materialach, wadze......
i po zamontowaniu w trakcie przykrecania glowicy oryginalna uszczelka sie inaczej zachowuje..........wyczujesz to
zgadzam się z nikosem ,kiedyś miałem audi c4 i mój teść też on kupował w ASO pasek rozrządu a ja w niemcowni to był jakościowo zupełnie inny materiał :roll:
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » wt sty 23, 2007 7:46 pm

Marq pisze:
avan pisze:Dzisiaj zapodałem ceramizer (www.ceramizer.pl), ciekawy jestem co z tego wyniknie 8)
Jak efekty - uzdrowiony mutor- czy kaszana :-?
Po wlaniu ceramizera zrobiłem około 800km i jakie wnioski:
- praktycznie zauważyłem że po nocy mniej trochę kopci i tyle.


Może jeszcze jednego wleje zobaczymy a następnie zmierze kompresję.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » wt sty 23, 2007 7:47 pm

Marq pisze:
avan pisze:Dzisiaj zapodałem ceramizer (www.ceramizer.pl), ciekawy jestem co z tego wyniknie 8)
Jak efekty - uzdrowiony mutor- czy kaszana :-?
Po wlaniu ceramizera zrobiłem około 800km i jakie wnioski:
- praktycznie zauważyłem że po nocy mniej trochę kopci i tyle.


Może jeszcze jednego wleje zobaczymy a następnie zmierze kompresję.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » wt sty 23, 2007 7:49 pm

avan pisze:
Marq pisze:
avan pisze:Dzisiaj zapodałem ceramizer (www.ceramizer.pl), ciekawy jestem co z tego wyniknie 8)
Jak efekty - uzdrowiony mutor- czy kaszana :-?
Po wlaniu ceramizera zrobiłem około 800km i jakie wnioski:
- praktycznie zauważyłem że po nocy mniej trochę kopci i tyle.


Może jeszcze jednego wleje zobaczymy a następnie zmierze kompresję.
To gówno się leje jak się sprzedaje parcha ,podejrzewam a nawet wiem że po wlaniu drugiego bedzie mniej dobrze :P :P
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość