Opony, dodatkowy zbiornik i inne do HDJ 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Opony, dodatkowy zbiornik i inne do HDJ 80

Post autor: Drako » czw sty 11, 2007 10:41 am

Witam
Mam problem zeby wybrac rozmiar opony.

mam teraz zalozone 275x70x16 , wiec rozmiar troche egzotyczny.

Auto jest podniesione ok 2-3 " OME wiec wejdzie spokojnie i 35 ale nie wiem czy jest sens zakladac takie wielkie gumy.
Autem jezdze na codzien ale czasami na jakis wyjazdach przyjdzie mu wjechac w jakis teren.

Napewno beda to Ateki BFG , i tu jest sciana co do rozmiarow nie nie wszystkie rozmie i nie wszystkie znam.
Interesowalby mnie rozmiar ok 33x10,5 x16 ale ze takich nie ma ( na 16) wiec wypada mi rozmiarowka np 285x75x16

Co mozecie polecic.
Kalkulator rozmiarow widzialem i ale nie do konca ufam temu. zalezy mi zeby opona byla w miare wysoka , ale nie baloniasto szeroka . Na oponach chce jezdzic caly rok.

pozdrawiam Drako
Ostatnio zmieniony ndz sty 21, 2007 11:27 pm przez Drako, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw sty 11, 2007 10:44 am

jesteś na forum wystarczająco długo żeby pamiętać jego motto:
"żadnej odpowiedzi której szukasz tutaj nie znajdziesz"
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw sty 11, 2007 10:48 am

no wiem.
ale HDJ coraz wiecej, a poza tym moze ma ktos te gumy i chociazby przesle fotke i zobacze jak wygladaja napawde

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw sty 11, 2007 11:08 am


Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw sty 11, 2007 11:39 am


Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw sty 11, 2007 11:53 am

Kupiłes HDJ i nic sie nie chwalisz ...

dawaj jakies foty, to "znawcy" ocenią :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw sty 11, 2007 12:17 pm

http://img65.imageshack.us/my.php?image ... 953zb9.jpg

wisi jeszcze na allegro chociaz od piatku stoi u mnie na podworku .
Auto oprocz grylla w gejowskim kolorze i iscie arabskich dodatkow dostalo w spadku po hiszpanach safari snorkel, warna, zawiecho ome, zderzak arb :)

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » czw sty 11, 2007 1:28 pm

czy założysz 35"
http://www.gdansk4x4.pl/zdjecia/h3/06.jpg
czy 38"
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/opera ... 000156.jpg
to i tak zawsze można będzie włozyć więcej :)21

Awatar użytkownika
Marek Wójcik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr kwie 30, 2003 1:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Wójcik » czw sty 11, 2007 1:53 pm

Cicha woda :wink: Faktycznie ostatnio wysyp HDJ :D
:)2
Marek Wójcik vel Magnus
Toyota Land Cruiser HZJ 73
tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » czw sty 11, 2007 2:32 pm

Ta na 38''... :)22 :)22 :)22

Cudo :)2 :D
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw sty 11, 2007 6:15 pm

315/75R16 BF Goodrich AT
295/75R16 BF Goodrich AT

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob sty 20, 2007 8:48 pm

kupilem i zalozylem dzisiaj 285x75x16
rozmiar wydaje sie bardzo ok , jezeli sie nie ma jakis strasznie off-roadowych ambicji. Do turystyki i calorocznej codziennej jazdy wydaje mi sie ze to najlepszy kompromis.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob sty 20, 2007 8:53 pm

Drako pisze:kupilem i zalozylem dzisiaj 285x75x16
rozmiar wydaje sie bardzo ok , jezeli sie nie ma jakis strasznie off-roadowych ambicji. Do turystyki i calorocznej codziennej jazdy wydaje mi sie ze to najlepszy kompromis.
A jak się zachowuje auto na koleinach?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob sty 20, 2007 9:09 pm

ok.
Moje auto i tak troche plywa z racji wysokiego i twardego zawieszenia ( sprezyny ome863 do duzego obciazenia wiec jest troche jak woz drabiniasty) ale mimo wszystko bardzo ok.
Przekopalem caly internet i na wlasnie jezeli nie chce sie wariowac w terenie to te gumy sa najlepsze.
A jezeli chce sie cos bardziej terenowego
to 305

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob sty 20, 2007 9:20 pm

A jak to się ma przy zastosowaniu 17"? Czy ta szerokość i wysokość będzie też ok?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob sty 20, 2007 9:24 pm

nie mam pojecia.
Ale wydaje mi sie ze zakladanie 17 to strata kasy.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob sty 20, 2007 9:27 pm

Drako pisze:nie mam pojecia.
Ale wydaje mi sie ze zakladanie 17 to strata kasy.
Może. Ale zakochany jestem w felgach 17 Toyoty. Tych polerowanych i na lato... :lol:
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 21, 2007 10:31 am

acha 285 mieszcza sie w oryginalnym miejscu na kolo ( pod podloga )

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz sty 21, 2007 10:43 am

Tak, tylko to mocowanie koła to porażka.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz sty 21, 2007 11:17 am

Elwood pisze:Tak, tylko to mocowanie koła to porażka.
No niestety to gorzka prawda. Miałem ostatnio problem wbitego śrubokręta w oponę i na samą myśl, że mam się miotać z tym patentem to postawiłem na podnośniku i uszkodzone koło pojechało do wulkanizatora.
Dlatego dość intensywnie myślę o czymś ze stajni OutBack lub jakiejś kopi takiego zastosowania. Choć tak naprawdę po ostatniej wymianie, 33” koła, które wisi na pace w Uazie dochodzę do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem byłyby opony, które się nie niszczą. Zdjęcie brudnego koła, niejednokrotnie oblepionego błotem, ważącego 40 kg… Przecież nie zawsze jesteśmy ubrani „terenowo”.
.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz sty 21, 2007 3:49 pm

Kosztem tego podłego rozwiązania powiększam zbiornik paliwa, koło wędruje na bagażnik dachowy(na co dzień niestety za tylną ławką).
A propos porażki, w najlepszym wypadku "tylko" sie upieprzysz lub spatynujesz ganga ale w praktyce gówno się zacina (rdzewieje) i jak już opuścisz to potem nie wciągniesz. No i ten dostęp, musiz go mieć! A w terenie przeszkody i cuda się mnożą...
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 21, 2007 5:22 pm

tez wywalam tamto kolo na tyl ( nowy zderzak z otwieraniem ). Nawet juz jestem umowiony z mechanikiem, ktory robil mi przedni zderzak do G ( oryginalne rozwiazania sa porazka cenowa :)3 ) .
A w to miejsce pojdzie dodatkowy bak z chromoniklu.

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz sty 21, 2007 8:45 pm

Łatwiej i taniej jest powiększyć obecny zbiornik. Jeżeli dodasz coś w miejse koła to musisz montować dodatkowo pompe, mocowanie zbiornika itd.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 21, 2007 8:54 pm

licze sie z tym . ale ma to tez dobre strony , bo w przypadku awarii oryginalnej pompy zawsze jest druga.

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » ndz sty 21, 2007 10:55 pm

Nie chcę psuć pogawędki, ale czy wiecie na jakiej zasadzie działają naczynia połączone? Wystarczy spody obydwu baków połączyć rurką i nie musicie mnożyć pomp paliwa, obydwa baki będą się równomiernie opróżniały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości