Toyota - którą wybrać ?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

invx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 11, 2007 11:50 pm

Toyota - którą wybrać ?

Post autor: invx » pt sty 12, 2007 8:46 pm

staje przed dylematem jakie autko 4x4 zakupic.
Od poczatku sie sklaniam ku toyocie.

mysle nad LC - ale cenowo troszke zawysoko stoi ...
moze 4runner, moze jeszce co innego ?

zalozenia mam takie:
- uniwersalny - by mozna bylo tym pojechac po miescie i po lesie.
- musi posiadac dyf. miezyosiowy - (chyba że są "inne" wynalzaki to samo umożliwiające ??)
- benzyna
- niekanciasty :)
- cena ... ok 30 tys.

zastanawialem sie nad kupnem skasowenej (lub porzadnie poobijanej) LC - i zrobieniem jej (z tym ze robocizna by byla moja wlasna) - pytanie czy to polacalne ? - nie chcial bym sie jednak bawic w jakies spawanie z kawalkow tej calej skorupy - wiec ona jesli by miala ruszone katy - to do wymiany ... Widzialem takie poobijane LC za 20 pare tys.

prosze o wskazowki :)
Stalowe.info - Portal Miasta Stalowa Wola

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt sty 12, 2007 8:57 pm

Diesel chyba byłby lepszy... :roll: a myślałes o hiluxie ?? ma byc autko użytkowe czy rodzinne ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

invx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 11, 2007 11:50 pm

Post autor: invx » pt sty 12, 2007 9:04 pm

hilux - wydaje sie byc takim autkiem malo terenowym ...

slyszalem ze silniki benzynowe sa tansze. Pozatym nielubie diesli :P

autko ma byc zdecydowanie uzytkowe - 5 drzwiowe - odpadaja pickupy - bo workow ziemniakow wozic nie bede :P
Stalowe.info - Portal Miasta Stalowa Wola

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » pt sty 12, 2007 9:30 pm

:lol: o jakimś lc końkretnie/czerwone , zielone/ i czemu lepszejsze od :evil: "ziemniakowozu" ,4-r to też hil :o
Ostatnio zmieniony pt sty 12, 2007 9:39 pm przez Marq, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt sty 12, 2007 9:34 pm

Hil to bdb. auto terenowe... jednak jezeli napaliłes sie na LC to bierz , jeżeli jestes blacharzem to sobie to wyklepiesz i bedziesz smigał ile wlezie... :lol:
Kupuj taką i w terenie będziesz śmigał:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2111325
:)21
a tak btw: to jakie roczniki Cie interesują ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

invx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 11, 2007 11:50 pm

Post autor: invx » pt sty 12, 2007 9:50 pm

nieda sie ukryc - napalilem sie na LC :lol:
o jakimś lc końkretnie/czerwone , zielone/ i czemu lepszejsze od "ziemniakowozu" ,4-r to też hil
- z prozaicznej przyczyny - zamierzam czesciej wozic ludzi niz ziemniaki :P

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2111325 - do terenu niezla - tylko pozostaje jeszce druga strona medalu - bym mogl nia pojechac "miedzy ludzi" :P

BTW: ma ona dyf. miedzy osiowy ?


w tym sie zakochalem 8)
Obrazek
Stalowe.info - Portal Miasta Stalowa Wola

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » pt sty 12, 2007 10:02 pm

Za 30tyś możesz zrobić lekki lifcik :)21 , ale bez przesady.Chyba , że euro... :)25

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt sty 12, 2007 10:10 pm

Niestety moja wiedza o toyotach nie jest obszerna...musisz poczekać na toymaniaków :wink:
Co Ty tak z tym miedzyosiowym ?? :)21 - bez tego da się życ...
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Kwiatec
 
 
Posty: 1254
Rejestracja: czw paź 28, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kwiatec » pt sty 12, 2007 11:40 pm

invx pisze:nieda sie ukryc - napalilem sie na LC :lol:
o jakimś lc końkretnie/czerwone , zielone/ i czemu lepszejsze od "ziemniakowozu" ,4-r to też hil
- z prozaicznej przyczyny - zamierzam czesciej wozic ludzi niz ziemniaki :P

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2111325 - do terenu niezla - tylko pozostaje jeszce druga strona medalu - bym mogl nia pojechac "miedzy ludzi" :P

BTW: ma ona dyf. miedzy osiowy ?


w tym sie zakochalem 8)
Obrazek
dyf ma na stałe spięty

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob sty 13, 2007 7:36 am

To w jakich Toykach jest w ogole międzyosioiwy ?? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sty 13, 2007 8:45 am

np moze byc w tej 80tce za zdjecia :)2
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

invx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 11, 2007 11:50 pm

Post autor: invx » sob sty 13, 2007 9:25 am

a czy 4runner - wystepuja z dyf. miedzyosiowym ?
Stalowe.info - Portal Miasta Stalowa Wola

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » sob sty 13, 2007 1:45 pm

tylko nófki w hameryce
Darz Bór!

invx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 11, 2007 11:50 pm

Post autor: invx » sob sty 13, 2007 5:38 pm

a czy zamontowanie dyf. miedzy osiowego do autka które seryjnie nie jest w niego wyposarzone - to wymaga duzej ingerencj w uklad napedowy ?

i czy dyf. miedzy osiowy jest to jedyna rzecz ktora umozzliwia jazdy z zapietym 4x4 po nawiezchni typu asfalt ?

- czy wystepuja mech. roznicowe w jakis innych konfiguracjach ?

bo w miedzy osiowym dyf. to jak gdyby 3 mech. roznicowe ? - a co np. przy dwuch ?
Stalowe.info - Portal Miasta Stalowa Wola

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » sob sty 13, 2007 7:04 pm

coś Ty się tak uparł na ten międzyosiowy ?? skoro kanciaste Ci nie odpowiada i do dypozycji masz 30 kzł to tylko 4 runner wchodzi w grę - w miarę nie kanciasty, zdecydowanie lepszy w dieslu 3.0 td...tylko nie ma międzyosiowego :oops: :oops:
coś będzie....

Rekwizytornia
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: Rekwizytornia » sob sty 13, 2007 8:25 pm

Uparł się na międzyosiowy, bo może jeździł i takim i takim.

Ja tak miałem i od tej pory, że coś, co nie ma dyfra z możliwością zablokowania - to zabawka, a nie samochód na codzień 8)
Dodge Durango 5,9
Mitsubischi L-200

http://wielodzietni.net

invx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 11, 2007 11:50 pm

Post autor: invx » sob sty 13, 2007 8:34 pm

hmm czyli tylko land cruiser ma dyf. miedzyosiowy ? - a od której serii, i czy wszystkie wersje ?

a 4runner - nie ma miedzyosiowego - czyli rozumiem ze ma tylko 2 na osiach ?
Stalowe.info - Portal Miasta Stalowa Wola

Awatar użytkownika
color
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: z daleka

Post autor: color » sob sty 13, 2007 8:58 pm

chcialem niesmialo zauwazyc, ze istnieje jeszcze FJ Cruiser... dostepny w manualu albo auto, na torsenach AWD albo 4WD z blokadami...
prawda, nie wiem ile nad Wisla kosztuje...
FJ Cruiser czarny i Xploder Sport zardzewialy

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » sob sty 13, 2007 10:13 pm

Zaczyna się robić zagadkowo :lol: . To może bramka nr 3- toy rav4.-i krągła i ma napiendy i dużo drzwi- wszystko jak malowane i może ma na środku wisco.. :)4

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » ndz sty 14, 2007 11:02 pm

Powiem szczerze, jeśli można... Jeśli chcesz mieć samochód na lata to tylko i wyłącznie seria 80. Mają centralny dyferencjał, mają blokadę tegoż dyferencjału seryjnie a czasami trafiają się też z blokadami mostów (czyli dwóch pozostałych dyf.). Blacha ocynkowana i w droższych wersjach chyba jakoś jeszcze dodatkowo zabezpieczana. Sporo miejsca w środku, pięknie się tym płynie po szosach i w terenie. Osiemdziesiątki to po prostu luksus i wygoda na prawdziwie terenowym podwoziu (czego chcieć więcej).
Polecam benzyniaki powyżej '93. Mają silnik 1FZ-FE. Cichy, z nisko położonym momentem no i nie terkocze i nie śmierdzi ropą. Poza tym diesle są u nas mocno eksploatowane w terenie, więc przygotuj się na koszty. Benzyniaki są w ogólnie lepszym stanie i mają często 2x mniejszy przebieg.

A tymi dyferencjałami się nie martw (tak mówię, gdybyś jednak się napalił na 4Runnera). Jak jest sucho albo lekko pada to i tak nie potrzebujesz 4x4. Jak leje i są koleiny albo pada śnieg, to sobie włączasz napęd i się nie martwisz. Nic się nie stanie. Aha, jeśli 4Runner to polecam powyżej '95 bo to nowsza wersja z silnikiem 3.4, chociaż do starszych mam sentyment i wcale nie uważam, że są słabe silnikowo. No przecież to jest samochód dla osoby dorosłej a nie wyścigówka dla nastolatka i nie trzeba z piskiem spod każdych świateł rwać.

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz sty 14, 2007 11:18 pm

tia...ale w 30 kzł to się nie zmieści
coś będzie....

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » pn sty 15, 2007 7:15 am

chyba wiekszosc z serii J8 ma staly naped 4x4 (ale moze sa to inne proporcje) i wtedy musi byc centralny mechanizm roznicowy, bo inaczej to nie jezdzi - z tego co piszesz, to rozumiem, ze szukasz autka do 30 kzl ze stalym napedem, bo pewnie przeraza cie jazda z napedem na tyl

i w pewnym sensie slusznie, nie jest latwo jezdzic takim 2-tonowym potworem, jak sie duzo jezdzilo plaskaczem, trzeba miec troche pokory i pomyslunku, no i troche pojezdzic

ale jak sie juz przyzwyczaisz, to zobaczysz, ze dolaczany przod ma swoje zalety, glownie w prostocie i niezawodnosci

ale skoro szukasz stalego napedu, to chyba z przykroscia z tym workiem pieniedzy bedziemy cie musieli przekierowac do szuflady z napisem LR, a tam na pewno kupisz jakies Disco w tej cenie, i jeszcze bedzie mial legende Camel Trophy :-)

a jak chcesz troszke jeszcze bardziej poszpanowac, to moze cos spod ciemnej G-wiazdy - tez ma staly naped

moim zdaniem zamiast sie miotac z centralnym dyfrem po nocach, usiadz na chwile i pomysl, co ci jest potrzebne - a wtedy moze zrobisz mniej bledow

pojezdzij z kolegami 4R, J8, J7 (wszystkie +/- 30 kzl) i zobacz czy ci to lezy - taka moja rada

powodzenia
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » pn sty 15, 2007 9:33 am

ja tam się nauczyłem na 33 calowych mt ostatnio po deszczu driftować po 3 pasach :)21 bestia idzie jak zła :)21 nie jeden drifter by się nie powstydził :P

BTW moja 70ka jest do wzięcia za podobną kwote tylko, nie ma benzyny, nie ma różnicówki międzyosiowej, itd. mało dżwi :)21

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » pn sty 15, 2007 9:59 am

pewnie, ze sie da :-)

moj 4R tez jest do wziecia :-)
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn sty 15, 2007 11:51 am

Benzynowe 80 występowały z reduktorem z mechanizmem różnicowym i bez czyli z dołacznym przodem. Ja na przykład mam z dołaczanym przodem a Nikoś ze stałym 4x4.

Osobiście wydaje mi się, ze dołaczany przód ma więcej plusów. Chocby mozliwośc założenia manualnych sprzęgiełek na przód i poprzez to rozwiazanie możliwośc odłaczenia całego przodu łacznie z wałem. Mniej wtedy pali i jest troszkę dynamiczniejszy. W razie kłopotów wysiadasz, przepinasz sprżegiełka , przełączasz reduktor i rura.

Też polecam benzynę- choc trochę pali. Zawsze można załozyć gaz- wtedy wychoidzi to mniej więcej jak jazda dieslem. Dynamika nie ucierpi wiele, a zasze taniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość