LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » ndz sty 14, 2007 9:50 pm
mam toyke kzj70 i chciałbym zamątować intercoler,po 1;jakie wady i zalety po 2;jak to zrobić

toyota
-
LX450

- Posty: 323
- Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: LX450 » ndz sty 14, 2007 10:46 pm
No intercooler to po prostu chłodnica, więc konstrukcyjnie nie ma wad. Po prostu daje chłodniejsze powietrze, czyli więcej tlenu, czyli więcej mocy.
Możesz mieć jedynie wady 'techniczne' czyli jak to zamontować, gdzie znaleźć miejsce itd...
A zalety są chyba oczywiste, czyli więcej mocy. Chociaż cudów bym się nie spodziewał, bo przy turbo i tak tyle powietrza się wciąga, że nie nagrzewa się ono zbytnio od silnika. No chyba, że naoglądałeś się tjunerów cinquecento i wsadziłeś sobie filtr stożkowy, który ładnie zbiera ciepło i śmiecie z komory silnika
-
emsi

- Posty: 399
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm
Post
autor: emsi » ndz sty 14, 2007 10:48 pm
1. firmowy tjm daje 30 KM wiecej, Nm nie pamietam
2. kupic za 1000 euro netto i zamontowac zgodnie z instrukcja
powodzenia
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » ndz sty 14, 2007 11:08 pm
to chyba warto chłodzić i tak postąpie.tylko czy jest konieczna jakaś regulacja na pompie,

stożka nie mam wole ;bez;

toyota
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » pn sty 15, 2007 7:17 am
Podstawą prawidłowego działania intercoolera jest dobry stan turbo oraz pompy wtryskowej. Jeśli chcesz motać to czeka Cie troszke zabawy. W gotowym zestawie masz chłodnicę całkiem pokaźnych rozmiarów montowaną z przodu przed chłodnicą wody, przewody metalowe w dziwnych kształtach oraz przewody silikonowe. Nie umim wstawiać tu zdjecia bo bym Ci pokazał to zamontowane w samochodzie oraz wykresy momentu oraz mocy.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
Mazur
-

- Posty: 827
- Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
- Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ
Post
autor: Mazur » pn sty 15, 2007 5:07 pm
podłczając sie pod temat
czy warto myśleć o motaniu "intercolera" do silnika bez turba chodzi mi o silniki: 4,2HZJ 3,5PZJ 3,4BJ
tak na "chłopski rozum" to w miare tanim, prostym i raczej mało awaryjnym sposobem -teoretycznie zyskujemy lepsze spalanie a więc: trochę mocy, mamy mniejsze spalanie i większą czystość spalin
...tak to sobie wymyśliłem

-
STtomas
- jestem tu nowy...

- Posty: 94
- Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
- Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur
Post
autor: STtomas » pn sty 15, 2007 6:15 pm
NIE - duży opór aerodynamiczny, bez spężarki nie da rady.
Poza tym chłodnica ta jest właśnie po to, żeby schłodzić powietrze doładowywane po przejściu przez sprężarkę gdzie odbierając jej trochę ciepła ogrzewa się, a i sam proces sprężania podnosi temperaturę czynnika sprężanego.
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » pn sty 15, 2007 7:39 pm
cena 1000 euro to nie mało,a jak bym zmote robił to dawca potrzebny wiec jakim autem się interesować z czego wykręcić i na jakie parametry zwrócić uwagę
toyota
-
emsi

- Posty: 399
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm
Post
autor: emsi » pn sty 15, 2007 7:54 pm
mario nt pisze:cena 1000 euro to nie mało,a jak bym zmote robił to dawca potrzebny wiec jakim autem się interesować z czego wykręcić i na jakie parametry zwrócić uwagę
nikt nie mowil, ze bedzie latwo

-
WITAS
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 7:30 pm
- Lokalizacja: międzychód
Post
autor: WITAS » pn sty 15, 2007 8:24 pm
TAKI śREDNI LJ 70 - MOżE KIEDYś ......
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » pn sty 15, 2007 8:47 pm
właśnie myślałem o tym inaczej się chyba nie da. komuś wykręcić i mątować a jak dla mnie to większa moc to przy okazji ale silnikowi życie przedłużyć
toyota
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » pn sty 15, 2007 8:57 pm
Warto coś robić aby dało efekty. Jeśli zamotasz inercooler który da Ci 2 konie albo odejmie 15 to moim zdaniem wyrzucona kasa. W firmach tuningowych też mało nie wyjdzie, a z takim samochodem nie mają doświadczeń. Może lepiej nic nie robić albo skorzystać z otwartych drzwi przez profesjonalistów (Magików od Toyot 4x4 na zachodzie). Policzyli, zrobili, sprawdzili na hamowni i sprzedają w sporej ilości. Ten który ja mam jest dwa razy większy niż Pajero.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » pn sty 15, 2007 9:16 pm
gdzie można szukać by zakupić-a montowanie to już samemu

może nie jestem laik ale to byłby mój pierwszy raz i szkoda by było zrobić to zle-jak by co to pomożecie

toyota
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » pt sty 19, 2007 6:54 pm
Po jakiego grzyba? Gotowy, oryginalny intercooler jest przecież w HDJ100. Trochę motania i całkiem fajny efekt końcowy.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » pt sty 19, 2007 7:31 pm
gdzie takie coś się znajduje

może wiesz

i za jaką kase
toyota
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » sob sty 20, 2007 9:07 am
mario nt pisze:gdzie takie coś się znajduje

może wiesz

i za jaką kase
Wystarczy przeglądać oferty aukcji internetowych. Ceny wahają się od 300 to 1000 złotych. Większy problem to motanie "przewodów powietrznych" i zrobienie miejsca na ich poprowadzenie. Jest to do zrobienia, wymaga tylko odrobinę inwencji. Jeśli uda mi się w końcu umówić z właścicielem 80, która już ma to zaimplementowane to zrobię zdjęcia - po co wymyślać szkło jak już ktoś sobie ten trud zadał

. Ja właśnie dokładnie tak zrobię, być może z małą modyfikacją polegającą na zainstalowaniu dodatkowo wentylatora z czujnikiem temperatury/podobnie jak w Pajero/ i dodatkowo włączaniem ręcznym.
Jeśli chodzi o mniejsze jednostki napędowe i chęć motania intercoolera, ale z części ze znaczkiem Toyota to polecam zapoznacie się z ofertą na chłodniczki z osobowych samochodów. Widziałem gdzieś w sieci "instrukcję" zastosowania intercoolera z GT4 do 4R. Poza tym jest pełno ofert na intercoolery np. z modeli z silnikami D4D/LC, Avensis, itd./.
Ostatnio zmieniony sob sty 20, 2007 9:16 am przez
Zachary, łącznie zmieniany 1 raz.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » sob sty 20, 2007 9:13 am
Odnośnie tego pomysłu to polecam z zapoznaniem się z
tą i
tą stroną. Jak dla mnie rozwiązanie trochę za bardzo dewastujące auto. Ale jak widać można i tak.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » sob sty 20, 2007 10:13 am
Zachary pisze:. Jeśli uda mi się w końcu umówić z właścicielem 80, która już ma to zaimplementowane to zrobię zdjęcia - po co wymyślać szkło jak już ktoś sobie ten trud zadał

. Ja właśnie dokładnie tak zrobię, być może z małą modyfikacją polegającą na zainstalowaniu dodatkowo wentylatora z czujnikiem temperatury/podobnie jak w Pajero/ i dodatkowo włączaniem ręcznym.
./.
Super by bylo jakbys zrobil zdjecia i udostepnil je tez dla innych posiadaczy hdj
z netu np.
http://users.skynet.be/4x4extreme/prepa-interhdj80.htm
http://www.el4x4.com/spa/item/toyota_hdj80_cv.html
-
wote
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: sob mar 29, 2003 1:54 pm
- Lokalizacja: tampere
Post
autor: wote » wt sty 23, 2007 6:23 pm
witam
niewiem jak jest w 80,ja zamontowalem do 60 cooler z volvo,
740 albo 760 diesla nie pamietam bardzo duzy,duze srednice rur pasuje
bardzo fajnie! zamontowany jest przed chlodnica i wypelnia cale wolne miejsce za atrapa, problemu niema z zamontowaniem .
momet obrotowy jest teraz bardzo fajny, wielka kopa rusza sie bardzo poprawnie.
pozdrawiam wojtek.
jesli komus przydadza sie zdjecia chetnie zrobie tylko nie potrafie ich wkleic!
Toyota HJ
-
bartks
-

- Posty: 948
- Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bartks » wt sty 23, 2007 6:41 pm
wote pisze:
jesli komus przydadza sie zdjecia chetnie zrobie tylko nie potrafie ich wkleic!
muszą być gdzieś na serwerze...potem tylko wklejasz link
-
korzenny
-

- Posty: 1074
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
- Lokalizacja: Otwock / Warszawa
Post
autor: korzenny » wt sty 23, 2007 8:39 pm
Kylon pisze:Warto coś robić aby dało efekty. Jeśli zamotasz inercooler który da Ci 2 konie albo odejmie 15 to moim zdaniem wyrzucona kasa. W firmach tuningowych też mało nie wyjdzie, a z takim samochodem nie mają doświadczeń. Może lepiej nic nie robić albo skorzystać z otwartych drzwi przez profesjonalistów (Magików od Toyot 4x4 na zachodzie). Policzyli, zrobili, sprawdzili na hamowni i sprzedają w sporej ilości. Ten który ja mam jest dwa razy większy niż Pajero.
Co to za magicy....? Ile chcą za coolera....? I czy do silników 2L-T tez coś kombinują.....? doskwiera mi lekki brak mocy w mojej toyce...... A właśnie myślałem o coolerze ale żeby nie wyniosło mnie kilka tysi.....
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » wt sty 23, 2007 9:36 pm
Dzisiaj wrzucę u mnie foty do KZJ-ota. Niestety drogość. Do 2LT jeden będzie używany. Będą dwa paździeże na części ale dopiero po moim powrocie.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » wt sty 23, 2007 9:43 pm
byłem w skarbnicy cześci do wszystkiego i za jakieś dwa tygodnie mają mieć dla mnie colera z audi cena jakieś 300 zł.myśle zeby założć na silniku i dziura w masce,przed chłodnicą to nie bardzo bo podczas wolnej jazdy bedzie ogrzewany z chłodnicy.Tak myśle ale może się myle,a poza tym takie coś widziałem działa i zle nie wygląda :w patrolu:
toyota
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » wt sty 23, 2007 9:58 pm
mario nt pisze:ale silnikowi życie przedłużyć
zdemontuj turbine to pojezdzisz dluzej...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
mario nt
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 4:40 pm
- Lokalizacja: podhale
Post
autor: mario nt » wt sty 23, 2007 10:25 pm
eee.. dodaje a nie odejmuje trzeba będzie ;semaka;znowu podpatrzeć i do ciebie sie

to i intercoler będzie
toyota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość